رواية توبة الفصل السادس 6 بقلم ميرفت السيد
رواية توبة البارت السادس 6
رواية توبة الجزء السادس 6
رواية توبة الحلقة السادسة 6
رواية توبة بقلم ميرفت السيد
رواية توبة |
رواية توبة الفصل السادس 6
#توبة
وصلنا ليوم العزومة
في بيت طاهر البنات بتستعد ورافعين حالة الطواريء🤣
ابوهم قاعد في الصالة: يامسهل يارب نخلص النهاردة 😁
وردة: هعملك قهوة على مايخلصو ياحاج
طاهر: لأ خليكي جنبي اتملى من جمالك ايه الشياكة والطعامة دي 🥰
ضحكت وردة: ربنا مايحرمني منك ياغالي ويوعد بناتك بعرسان شبهك
طاهر: بصي بقى قبل ماالبنات تيجي العريس دة ابوه. حكالي عنه بيني وبينه والكلام دة ميخرجش،برة ياحاجة كلام يقلق انه نسوانجي عشان كدة عاوزك توصي توبة تتعب قلبه وتربيه عاوزها تعلمه الادب
وردة: بس ياطاهر دة كدة بنظلمها
طاهر: بالعكس بنتك في النيابة مسمينها الوحش من قوتها بالتعامل وسيطرتها يعني ميتخافش عليها ولاعلى واحدة من بناتنا
وردة: حاضر ياحاج هاوصيها بس لازم برضه نديها خلفية
طاهر: هي اكيد سألت وعرفت عنه كل حاجة
كنت واقفة ورا الباب وسمعت كل حاجة ومتفاجئتش لاني فعلا سألت جماعة حبايبي بالمباحث وعرفت كل دة واكتر كمان وكنت محتارة بس عشان بابا مستعدة اغامر بنفسي
رجعت لاوضتي قبل مايحسو بيا وكملت لبسي واخواتي خلصو واتجمعو وندهو عليا اول ماخرجت وشافوني
تمارا: بالذمة دة كلام انتي كل مرة بتغطي علينا
بجمالك
ماما: ماشاء الله ربنا يحفظك عروسة تفرح القلب
تالا وتالية: واحنا
ماما: قمرات ياناس بناتي ربنا يحميكم من شر العين
بابا: يالا ياحلوين هانتأخر كدة
عيلة عثمان وصلت الاول وفارس كان موصي العمال يجهزوا الدور العلوي للمناسبة دي
فارس استقبل عيلته هو وابن. خالته وسابهم قاعدين ونزل يشرف على المطبخ
وصلت عيلة طاهر وقبل مايطلعو فارس سمع العمال بيقولو في بنات زي القمر داخلين عالمطعم
فارس طلع لقى عمه وبناته بص للعمال بحدة وقال لباسم: وصل الجماعة فوق
وسلم على عمه: اهلا عمي
اتبادلو التحيه وفارس بصلي وانا طالعة وسرح بنظراته وانا متجاهلاه
واخواتي اخدو بالهم وفضلو يضحكو بخبث
ماما سكتتهم: بس يابنات عيب
تالية: اصله تنحلها اوي
عمي قام استقبلنا بحفاوة ومراته كمان مع استغرابنا من فرحتها الي باينة انها مصطنعة
وولاد. عمي قامو بكل ادب رحبوا بينا
وباسم ابن. خالتهم كان. محترم جدا ومجتهد. كلنا لاحظنا انه شخص مؤدب اوي
شوية وفارس انضملنا وطلبلنا الأكل
وعمي صمم انه يقعدني جنب فارس 🙄
شوية ولقينا ضحكة رقيعة واحدة ست كدة شكلها بيئة ومعاها بنتين ملهمش ملامح من كتر الميكب ولبس صعب جدا شبه عاري
ودخلو ىالاحضان على مرات عمي الي فرحت بيهم وقدمتهم لينا وقالت:
دي قسمت اختي الوحيدة وباسم ابنها الكبير
وشاورت على البنات: دي امل ودي هدير ودي العروسة ودول اخواتها ودي امها وابوها
ياللا سلموا يابنات على ولاد. خالتكم
وبمنتهى الجراءة دخلوا البنات بالبوس والاحضان على ولاد. عمي الي كانو محرجين اكتر من البنات
بس اول ماقربو على فارس بصلهم بصة رجعتهم لورا
وعمي كان هاينفجر من العصبية راح قايل: اقعدي منك ليها ايه الي بيحصل دة
وباسم وشه احمر وقال لعمي: عن اذنك ياعمي انا نازل قبل مااتهور
عمي قاله: حقك يابني
وراح بص لمراته وقالها: طبعا كان لازم افهم ان الحركة الرخيصة دي تطلع منك انتي واختك
قسمت ردت بدلع: كدة برضه ياحاج دايما تظلمنا احنا كنا معديين بالصدفة قولنا تيجي نتغدا
بابا قالها: تنوري وتشرفي طبعا
وقال لعمي: اهدا ياحاج محصلش حاجة
عمي قاله: ماانت متعرفش حاجه ياطاهر
الاكل وصل فارس قال وهو بيحاول يحافظ على كرامة امه : خلينا ناكل يابابا مفيش مشكله حصل خير
وبدأ الكل ياكل تالا قالتلي بهمس: الحقي الرقاصة الي اسمها هدير بتعمل ايه
بصيتلها لقيتها قامت وقفت جنب فارس وبتهمسله في ودنه وبتضحك اتجاهلت الموقف
فارس بص لقاني باتكلم. مع اختي وباضحك
ومتجاهلاهم
راح قالها: مش وقته ياهدير
قسمت قالت: اوعي تضايقي ياعروسة بناتي واخدين على ولاد خالتهم اوي
اتجاهلتها واكني ماسمعتهاش
كررت الكلمة تاتي
قولتلها: بتقولي حاجة
الكل ضحك عليها
رواية توبة الفصل السابع 7 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية توبة)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)