رواية صعيدى علمنى الأدب الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم حنين عادل
رواية صعيدى علمنى الأدب البارت الخامس والثلاثون 35
رواية صعيدى علمنى الأدب الجزء الخامس والثلاثون 35
رواية صعيدى علمنى الأدب الحلقة الخامسة والثلاثون 35
رواية صعيدى علمنى الأدب بقلم حنين عادل
رواية صعيدى علمنى الأدب |
رواية صعيدى علمنى الأدب الفصل الخامس والثلاثون 35
#البارت_الخامس_والثلاثين
دخل يونس للظابط..
يونس بصدمه وفرحه: روح
بيجري عليها وبيحضنها ...
يونس: وحشتيني اوي..
روح: كنت فضلت جمبي..
بيبعد يونس عنها ...
يونس: صدقيني عملت كده عشانك ..
الظابط: يونس ؟!
يونس: ايوه ..
الظابط: انت بتكلم نفسك
بيبص يونس يمين وشمال.
يونس: انا اسف ...ايه ده عمي بدر
بدر: اذيك يا يونس
يونس: الحمد لله
الظابط: في شويه اجراءات هاتتعمل وهايطلع
المحامي: متشكر يا باشا
يونس: انا مش فاهم حاجه
الظابط: انت براءه من التهمه دي
يونس: ازاي
بيشغل الظابط التسجيل اللي كان علي التليفون اللي فيه بتعترف ساميه بكل حاجه لما كانت بتكلم شاكر.
..................................
في المستشفي .
كرم: احسن
كريمه: الحمد لله
كرم: انا كنت عاوز اتحددت معاكي
كريمه: انا فاهمه انت عاوز تقول ايه
كرم: وانا عاوز اقول ايه بقا
كريمه: انك مغصوب علي الجوازة دي زيك زيي
كرم: لاه ماكنتش عاوز اقول كده
كريمه: اومال كنت عاوز تقول ايه
كرم: كنت عاوز اعتذرلك عشان اللي حوصل مني
كريمه بصتله وسكتت..
...................................
عند روح..
خالد: رايحه فين يا ميرا
ميرا: عاوزة اشوفها يا خالد
خالد: ايه البجاحه دي غوري من هنا
ميرا: خالد انت بجد عبيط ولا بتستعبط
خالد: احترمي نفسك
ميرا: فوق يا خالد ياسمين ضاحكه عليك وعلي الكل
خالد: اخرسي ماتجبيش سيرتها علي لسانك دي انضف منك ومن اللي خلفوكي..
ميرا: هادخل اشوفها يا خالد
خالد: وريني هاتدخليلها ازاي يا ميرا تلاقيكي عايزة تموتيها ما انا عارفك سماويه وتعمليها
حاولت ميرا تدخل بس خالد شدها وزقها وقعت علي الأرض..
ميرا قامت : انت الحب عاميك عن حاجات كتير يا خالد واول حاجه عاميك عنها اللي بيحبك بجد
.....................................
يونس: ليه كده يا عمي
بدر: انت اتجننت يا يونس انت عايز ايه مش فاهمك
يونس: كنت عايزها هيا اللي تخرجني
بدر: وهاتخرجك ازاي وهيا بين ايدين ربنا
يونس: كانت هاتحس اني في خطر وتقوم
بدر: غريب الحب مين فاهمه
يونس: مش عارف هتفوق امتي تعبت يا عمي هاموت حاسس اني مخنوق...
...................................
مصطفي: قلتلك ميه مرة يا بوي ماتتسرعش
شاكر: انت قلتلي اكده
مصطفي: لاه بس مش لاقي حاجه اقولها
شاكر: انت شايف ان ده وقت حديتك الماسخ يا صايع
مصطفي: من الأوائل علي الجمهوريه وصايع والله حرام اعمل لكوا ايه اكتر من اللي انا بعمله يعني
شاكر: قوم ياواد غور من وشي قوم
مصطفي: ايوه دايما انا كلمتي مش بتتبلع اقولك اجبلك مانجا
شاكر: ليه ؟!
مصطفي: عشان تظفلط الكلام
شاكر: قوم يا ابن الك..لب من وشي
ورماه بالإزازه اللي علي الكومدينو
مصطفي: طالع.طالع ..
....................................
في اوضه روح..
يونس: كنت عايز انتي اللي تطلعيني وحشتيني يا روح النمر وحشتيني اوي
روح: بتحبني
يونس: بعشقك
بيبص يونس عليها بصدمه وبيفرك عينه...
يونس بفرحه : انتي ...فوقتي
قامت روح وحضنته ..
يونس: وحشتيني اوي يا روح
روح: انت كمان اوي كنت المفروض تبقي جمبي مش تروح السجن وتسيبني
يونس: هوا انتي عرفتي ازاي
روح: انا كنت حاسه بكل حاجه حواليا بس فوقت امبارح
يونس: امبارح ..وما حدش عرف ازاي
روح: كنت بتأكد من اللي شوفته كان حقيقه ولا كان حلم طلعت مخدوعه في ناس وظالمه ناس كأن شريط حياتي بيمر قدامي ضيعت كتير بس خلاص فوقت
يونس: مش فاهم حاجه
روح: مش مهم المهم انك معايا وتفضل معايا
يونس: عمري ما هاقدر اسيبك دا انتي روحي
بيشوفها بدر من الازاز فايقه ...
بيدخل بفرحه وبيحضنها
بدر: وحشتيني يا حبيبتي حمد الله علي سلامتك
روح: الله يسلمك يا حبيبي
بدر: كده تعملي فيا كده
روح:معلش يا حبيبي انا لو عليا افضل معاك العمر
بدر: مش باينله شكل ناس تانيه هاتاخدك مننا
مصطفي: يا روحي فوقتي اخيرا
روح: مبسوط يا مصطفي
مصطفي: طبعا ...
يونس: هوا ابوي فين
مصطفي : دا واكل علقه ماخدهاش حمار في مطلع هههههه
يونس بعصبيه: انت بتقول ايه يا واد انت
مصطفي: اسف ...بس هوا فعلا مضروب
يونس بعصبيه: ايه
مصطفي: امك
يونس : هارزعك قلم يظبط فيوزات مخك اللي ضربت دي
مصطفي: مش بشتم والله بس فعلا امك اللي ضربت ابوك شوفت بقا
يونس : هوا فين
مصطفي: هوا تحت بس لسه طاردني روح له
يونس بيقوم وبيمسك مصطفي من قفاه وبيطلعه
مصطفي: ما خلاص بقا برستيچي قدام الناس
يونس: امشي وانت ساكت
دخلت الممرضه.
بدر بيطلع فلوس من جيبه وبيدهالها ...
بتفرح الممرضه جدا ..وبتنده للدكتور..
................................
يونس بيبوس ايد شاكر
يونس : انا اسف يا بوي ما تزعلش مني
شاكر: بتعتذر علي ايه
يونس: اني ماكنتش جمبك سامحني
شاكر: الحمد لله علي كل اللي يجيبه ربنا
يونس: ياه لو كانت قدامي كنت قتلتها
شاكر: اهي هتاخد عقابها ..
مصطفي: اه المفروض يشنقوها دي ضربت النمر الكبير بتاعنا هههه
يونس وشاكر: برررره
.................................
خالد طالع علي سلم المستشفي شاف ياسمين
ياسمين: اذيك يا خالد
خالد: الحمد لله
ياسمين : روح فاقت ولا لسه
خالد: لسه ادعيلها
ياسمين: يارب
مشت ياسمين مع خالد لحد ماشافوا روح واقفه مع بدر
جري خالد عليها حضنها
ياسمين اتصدمت لما شافتها بس حاولت تمثل انها فرحانه
خالد: حمد الله علي سلامتك الحمد لله انك كويسه
روح: وحشتني يا دودي
خالد: وحشتني رخامتك اوي
بتروح ياسمين تحضنها ...
ياسمين : حبيبتي ال.......
طاااااااخ.....
ياسمين مسكت خدها وبدأت تعيط
خالد: ايه الجنان ده يا روح في ايه ؟!
ياسمين: هوا ده جزاء حبي ليكي
روح: انت ازبل حد عرفته في حياتي
خالد: روووح
روح: دي حاولت تقتلني امبارح وانا شوفتها بس مصطفي دخل عليها دي غير ده كله هيا اللي اتفقت مع يوسف مش ميرا لعبتها صح خسرتني اكتر واحدة كانت بتحبني
خالد : مش معقول كل ده
ياسمين مستمرة بالبكاء
روح: بطلي دموع التماسيح دي وقوليلي ليه ليه عملتي كده ..انطقي...رودي يا ياسمين لييييه
ياسمين : عشان انا بكرهك
خالد بصدمه: انت بتقول ايه ؟!
ياسمين: بكرهك وبحقد عليكي
روح: ليه ياياسمين ليه يا صاحبتي
ياسمين: عشان انتي عندك كل حاجه وانا لأ عندك حد بيحبك وانا لأ عندك اب بيجبلك كل اللي نفسك فيه وأنا لأ انا فقيرة مش غنيه حتي يوسف اللي حبيته قرب مني عشانك ...
روح: انتي مريضه انا مش شايفه ولا سبب واحد يخليكي تكرهيني انتي عايزة تروحي لدكتور نفسي ..
خالد : كل ده طلع منك انتي ...وبتحبي يوسف لما بتحبيه ادتيني امل ليه خلتيني احبك ليه
روح: عشان ترضي نفسها المريضه
خالد مسك تليفونه وبعد عنهم خطوتين اتكلم ورجع
روح: دي اسباب توصلك انك تقتليني. ..قتل
ياسمين: لو ماقتلتكيش كانت هاتموتني
روح : ساميه مش كده اللي كنتي بتتفقي معاها ازاي تدمريني روحي وذنبي في رقبتك مش هاقول غير حسبي الله ونعم الوكيل
خالد: اللي غلط لازم يتعاقب
ياسمين بتوتر: قصدك ايه
خالد: قصدي اهو
بيشاور علي ظابط ومعاه عساكر
بتجري ياسمين وبيجروا وراها لحد ما بيجبوها ..
ياسمين: ماعملتش حاجه ماعملتش حاجه
.....................................
في بيت قديم ومتهالك
بتطلع روح وبتخبط علي باب شقه
بيفتح الباب عيل صغير
روح: ميرا هنا
الطفل: ميرا مين ...أميرة اختي
روح :ايوه..
الطفل: يا أميرة يا أميرة..
بتطلع ميرا. ..
روح: ليه ميرا ...ما أميرة جميل
ميرا: حمد الله علي سلامتك
بتحضنها بفرحه...
روح: انا اسفه
ميرا: هششش ما تتكلميش في القديم
روح حضنتها ...
ميرا: وحشتيني اوي
روح: خمسه امواه خمسه هاور يو ايوه بقا ويلا بقا
ميرا: وحشني جنانك يابنت اللذينه
...............................
في الصعيد...
بدر: يلا كفايه بقا لحد كده نمشي بقا
روح: ها ..هانمشي
بدر: ايوه
روح : ويونس عارف
بدر: ويونس ماله جهزي الشنط
روح: طيب ...
بيخرج بدر من اوضه روح ..
روح بتطلع وراه ..
بتخبط علي اوضه يونس
يونس بيفتحلها ...
روح بتدخل...
روح: بص بقا
يونس: بصيت ...
روح: وش من غير كاني وماني هادخل في الموضوع.
يونس: ايوه
بتنزل علي ركبتها ...
روح: تتجوزني يا نمر
يونس: اديني فرصه افكر ..
روح: ولا انا سمعت كل حاجه انا ماكانش مغمي عليا
بدر بيدخل مرة واحدة : اه يا بنت ..الك...لب
روح: اهدي بس هافهمك
بدر : تفهميني ايه دا انا كنت هاموت
قلع بدر الجزمه وجرا بيها ورا روح
روح: يا بااابا ااا خلاص اسفه كنت بشوف معزتي عندكم
بدر: واما كان يجيني سكته قلبيه كنتي هاترتاحي
روح وهيا بتجري: ما انت لو مابطلتش جري وهديت هاتجيلك
.............................
في قسم الشرطه...
ياسمين ببكاء: ساميه هيا السبب وحسام ويوسف انا مظلومه هما اللي اجبروني علي كده اهئ اهئ
الظابط: اهدي واحكيلي كل حاجه براحه.
..............................
في شقه فاخرة
يوسف: الحق يا حسام
حسام: في ايه
يوسف: ياسمين البوليس مسكها
حسام: وايه يعني
يوسف: هانلبس انا وانت
حسام: ليه واحنا عملنا ايه لا قتلنا ولا خطفنا ولا سرقنا ماتخافش من حاجه.....
رواية صعيدى علمنى الأدب الفصل السادس والثلاثون 36 والأخير من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية صعيدى علمنى الأدب)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)