📁

رواية همس القلوب الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية همس القلوب الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية همس القلوب البارت السادس 6

رواية همس القلوب الجزء السادس 6

رواية همس القلوب الحلقة السادسة 6

رواية همس القلوب بقلم الكاتبة المجهولة

رواية همس القلوب الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية همس القلوب


رواية همس القلوب الفصل السادس 6


همس النبض رجعلهاوكلهم كانو في فرحه كبيره جدا فوق الخيال. واولهم زين


*******************************

في سويسرا


سالم : قلتلك يا بارودي بلااااش لعب مع عيله السيوفي احنا كلنا في مركب واحده وتجارتنا مش هتمشي من غيرهم انتا مبتفهمش ليييه هااااااا ليييه 


البارودي : يا باشا انا كان قصدي خير والله انا كنت ناوي اخد الشحنه واخلع بس للاسف حصل خساير في الضحايا شويه ومطولناش الشحنه 


سالم : علي شان انتا غبييي يا باروديي غبيييي خسرنا ودا كلو بسببك انتا واي كمان بيحاول يق*تل بنتو انتا اتجننت رسمييي يا بارودي رسمييي بس ورحمه امي لو الغباء دا اتكرر مهتعيش يوم عالارض في نعيم وحياتك هتتقلب لجح*يم وقفل السكه في وشه 


البارودي اول ماقفل كان عامل زي البركاان بيغلي بس للاسف النار بتاعتو مش طايله حد


البارودي اتصل علي شخص وقالو : نفذ الي قلتهولك انهارده بأي طريقه بزعي*ق فااااااهم 


******************************

في مستشفي السيوفي


زين فونه رن والمفاجأه انه كان سالم زين سحب نفسه وراح لمكان بعيد عن الانظار 


زين : امممم


سالم : زين انا لسه عارف الي حصل متلومنيش علي حاااجع تمم انا مش ناقص 


زين : الغدر جه منكو كتيير يا سالم بيه بس صدقني مش هسكت من هنا ورايح والي هيقرب من مراتي هق*تلو 


سالم : لا بالنسبه لهمس فمحدش هيقربلها متقلقش 


زين : انا مش هستني حمايه من حد انا اقدر احميها كويس اوي يا سالم بيه وانتا تعرف كده واذا كان عليك مكالمتك غاليه والله بس الحرب بين البارودي والسيوفي ابتدت ومش هتهدي غير لما حد فينا يفوز ومش اي فوز يفوز بالدنيا 


سالم : زين انا مش صغير هاااا واوعا تنسا اني ممول بنسبه ٣٥ في الميه كل دا مش سهل 


زين : بس للاسف رجالتك طلعت فاشله واولهم البارودي بتاعك دا وطلع غدر منو يا سالم بيه فأستحملو الي جاي دمار 


زين مستناش رد وقفل السكه 


زين راح لقوضه همس ودخل مكانش حد معاها شافها والاجهزه متعلقه وماليا جسمها ووشها قلبو وجعو عليها راح وقعد قدامها ومسك ايدها وقال


زين : اوعدك يا همس حقك هيرجع وهتشوفي بعينك واكتفي بالجمله دي وبدأت ايدها تتحرك في ايده زين جري راح ينده لسيف سيف دخل وعرف انها هتبدأ تفوق


سيف : متقلقش يا زين همس هتبدأ تفوق بس علي شان كده محتاجه فتره تهدي فيها اعصابها بعيدا عن المشاكر والضغوطات


زين : ماشي يا سيف همس فاقت وفتحت عيونها الجمال الي بينورو اي مكان مضلم ورجعو الفرحه لقلب زين الي مش عارف هوا عامل كده ليه 


زين خد همس في عربيتو ورجعو الفيلا واهلو وراهم بعربيات تانيه 


في الفيلا 


زين مسك همس من ايدها وبدأ يمشها علي شان يطلعها القوضه رجلها معادتش مستحمله زين قام شالها وطلعها فوق وهي طول الوقت بصاله 


زين : حمد الله عالسلامه يا مدام همس هههههه


همس بغيظ : مين المدام دي ؟!!!


زين : سلامتك يا همستي انتي نسيتي اني جوزك ولا اي 


همس : اه تقصد الورق الزور 


زين : هشششش طب بذمتك حد قدر يكتشف انو مزور لدرجه ابوكي فكر ان دي امتضتو من كتر الوضوح ههههههه


همس : وبعدين يا زين هاا وبعدين هتنينؤ كدهة


زين قعد جمبها وبصلها : ومالو كده طب دا احلي وقت في حياااتي كلها عالاقل خطوبتي بكره وقاعد جمب خطيبتي 


همس ؛ خطوبتك ؟!!!

زين : لااا لااا تصدقي فكرتيني مينفعش خطوبه لازم نعلن جوازنا رسمي قدام العالم كلو بكره الفرح يا روحي مش الخطوبه همس عملت نفسها اغمي عليها تاني 


زين جري عليها : همس همسسس فوقي يا سييي


همس بمقاطعه حطت ايديها علي شفته وقالت هششششششش 


زين قعد باصث ليها وقت طويل اد اي هي جميله زين الي عمرو محب ولا عرف يعني اي حب يلين قلبو بمجرد بصه وصوة حلو وقلب طيب وجمااال ولا كأنهةفي حلم لا دا حقيقه 


همس شالت ايدها : اييي فضييييحه بهزر الااااه


زين بغضب : اي بهزر دي قلبي كان هيقف انتي لسه طفله فعلا علي قد سنك 


همس : وانتي سي العريف يعني عندك كام سنه يعني ٢٠ 


زين بضحك : هههههههه لا انا ٣١ والله ههههه


همس بصدمه : يالهوي دا انتا طلعت كبير اوي لا لا انا هتجوز واحد اد ابويا لا انا مش موافقه لا مينفعش يا خويا زهره شبابي هتروح 


زين ؛ والنبي اتنيلي انتي تطولي اصلا 


همس : نينينينيييي بس انا عندي سؤال ؟

زين : اممم


همس  : انتا عملت كل دا امتا 


زين : لا اكسكيوز مي دا شغلي 


زين سابها ترتاح ونزل تحت لاهلو 


ميرفت الام : اي يابني هي عامله اي دلوقتي طمني 


زين : هي بخير يا ماما ركزو معايا يا جماعه انا هقلكو علي حكايتها 


يوسف وسيف وساره واحمد وميرفت اتلفو ليه وبدأ يسمعو 


زين حكالهم من الاول خالص لحد الان 


كان مع كل جمله بيقلها قلبهم كان بينبض وجسمهم يقشعر من كتر التفكير والتخيل صعب 


( اد اي صعب نتحمي في حد وهوا يبقا مصدر خوفنا) 


فرت دمعه من عين ميرفت مقدرتش تقاومها 


ميرفت : الفرح هيبقا امتى يا زين 


زين بفرح : بكره يا امي 


الكل : علي خيره الله 


يوسف خرج بره ودا كان فرصه بالنسبه لسيف انو يتقرب من ساره والام والاب مشغولين مع التفكير في الفرح وتحضيره 


ساره خرجت الجنينه وسيف راح وراها 


سيف : احمم


ساره بصت وراها لقت سيف 


ساره : تعالا يسيف 


سيف قعد جمبها 


سيف : ساره ممكن اقلك حاجه 


ساره : اممم 


سيف : اناا اناا بحبك بصراحه من زمان يا ساره 


ساره قلبها دق جامد من كتر الغرحه وبصتله بحب شديد وقالتله : وانا كمان يا سيف 


سيف في اللحظه دي كان طاير من الفرح وقام وبكل نشاط انا هخش اطلب ايدك 


ساره : اقعد يا سيف وبطل غباء ابوس ايدك ونشيط اوي مش هينفع غير لما زين يتجوز وبعدها نبقا نشوف 


سيف : حاضر يستي 


وفي اللحظه دي زين راحلهم وقعد وسطهم 


زين : امممم في اي الحلوين مبسوطين ليه يا ترا 


ساره بتوتر : هااا لا ابدا مفيش في حاجه يا سيف ؟!!!

سيف؛ لا ابدا في اي يعني 


زين : امم تمم


سيف استأذن من زين وقام مشي ساره سابته بسرعه ودخلت وهي بتقول يا ارض انشقي وابلعيني 


ميرفت   : ساره خدي همس لو بقت كويسه وهاتيلها احلي الفساتين وظبطيها وخليها تنقي فستان فرح احلي موديل انا عايزه كل حاجه مثاليه دا فرح عيله السيوفي 


ساره : حاضر يا ماما 


ميىفت : احمد هتعزم اخوك معتز ودا مفيهوش نقاش 


احمد بتأفف : ربنا يسهل 


ساره طلعت لهمس وقالتلها همس ظبطتت نفسها ونزلو سوا يروحو يعملو شوبينج كامل 


بالفعل همس نقت احلي الحاجات وفستان الفرح كان مفاجأه بالنسبه لكل الناس وهما مروحين للاسف بعربيات وراهم حصل ضرب نار جامد وكان قاصد يصوب عالعربيه بتاعه همس وساره لكن مجاش عليهم بس طبعا الحاله النفسيه البقاء لله فيها 


روحو وهما مخضوضين بطريقه فظيعه 


زين : في اي يا ساره ؟؟؟


همس هي الي ردت وقالت : مش هيرتاحو الا لما يقتلوني يا زين 


ويتبععععععععع


من انت هل انت منقذي ام معذبي هل معك جنه ام جحيم هل سوف تقبلني من انا وابنه من لا اعرف هل سوف تقبلني انا كذات لا كنسب هل سوف تقبلني ان اكون انا كل العائله فأنا لا اشعر بالاطمئنان الا معك هل سوف يتحول هذا الامان الي مخاوف كما حصل من قبل ام سوف تكون انت مأمني لا اعرف هل هذه الاجابات معك فأنا لا احتمل الانكسار مره اخرى حقا لا احتمل انا اكون مأمننا لكل البشر هل سوف تكون لي مأمننا انا طبيبه قلب وسوف اصل لقلوب كل البشر ولكن هل انت الوحيد الذي سيصل لقلبي اريدد كما اكون سندا لقلوبهم ان تكون انت سندا لقلبي فأنا همس للقلوب ♡


*******************************


#السادس

#همس_القلوب

#الكاتبه_المجهولهN


رواية همس القلوب الفصل السابع 7 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية همس القلوب)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات