📁

رواية مرادى الفصل العاشر 10 بقلم شهد

رواية مرادى الفصل العاشر 10 بقلم شهد

رواية مرادى البارت العاشر 10

رواية مرادى الجزء العاشر 10

رواية مرادى الحلقة العاشرة 10

رواية مرادى بقلم شهد

رواية مرادى الفصل العاشر 10 بقلم شهد
رواية مرادى


رواية مرادى الفصل العاشر 10


روايه مرادي✨

البارت 10✨

مراد: ايوا يطنط

طنط: ــــــــــــــــ

مراد بخضه: اي طب انا جي حالااا

حور: في اي يمراد 

مراد ولسه اثر الصدمهه عليه: مامااااااا في المستشفى 

حور بخضه: اي طب يالااا بسرعععه

منه بعياط: ماما مالها

ادهم مسك منه يهديها

وفعلاا لمو حاجتهم بسرعهه ومشيو زي ما جم حور مع مراد

ومنه مع ادهم

ومراد بيسوق بسرعه وحور كانت خايفه بس ساكته علشان اللي فيه

وفعلاا عدي الوقت مع سكوتهم والتوتر اللي كانو فيه وصلو المستشفى اللي فيها مامت مراد

مراد جري لجوا يطنط مالها ماما

ام حور: يحبيبي كنا قاعدين ومرا واحده اغمي عليهاا نديت الجيران وجبناها اهو الدكتور اسالو

مراد: خير يدكتور طمني علي امي

الدكتور: خير يبني الضغط نزل بس مفيش حاجه للقلق

مراد: طب ينفع ندخلها 

الدكتور: اه بس المحلول يخلص وهخلي الممرضه تقولكو تدخلو بس اهم حاجه الراحه

مراد: تمم يدكتور شكرا

الدكتور: العفو عند اذنكو

مراد الحمدلله يارب

منه: الحمدلله 

ادهم: الحمدلله ربنا يقومهالك بالسلامه يصحبي

مراد: يارب يصحبي

حور: الحمدلله انها  كويسه وحضنت منه الي عماله تعيط 

وبصت لمراد نظره انه يهدي وانها جمبه

مراد: بصللها نظره شكرر

وبعدها عدت ساعتين وكان لسه محدش طلع ادهم يطنط تعالي اوصل حضرتك علشان متتعبيش

طنط: يبني لا مش هينفع اسيب ام مراد وامشي

مراد: لا يطنط تعالي بكرا ان شاءلله روحي ريحي بس وادعيلها 

حور: ايوا يماما روحي وانا هقعد معاهم بعد اذنك يعني

طنط: اقعدي يحببتي يالا السلام عليكم

الكل: وعليكم السلام 

ــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ، ـــــــــــــ

بعد فتره طلعت الممرضه اللي حابب يدخل يتفضل

وفعلاا كلو دخل لمامه مراد وكانت فاقت 

الكل: حمدالله علي سلامتك يطنط قلقتينا عليكي

طنط: وانتو بالصحه والسلامه يارب جيتو لي من السفر

حور وقربت تحضن طنط: اكيد هنيجي يطنط مش هينفع نسمع ان حضرتك في المستشفى ونسيب حضرتك

طنط: تسلمي يبنت الغاليه 

مراد وقرب من مامته يحضنها ودخل معاهم في الحضن منه: اي يماما سلامتك كدا تخوفينا عليكي

طنط: الحمدلله يبني اهو انا كويسه 

منه: متخوفناش كدا تاني يماما

طنط: يحببتي متخفيش الي ربنا كاتبه هيصبنا

قعدو يتكلمو مع مامتهم شويه ويضحكو ودخل عليهم ادهم

ادهم: اي يموزه كدا تخضينا عليكي 

طنط مامه مراد بضحك: بس يواد يبكاش انت

وقعدو يهزرو شويه بعدها سبوها ترتاح

وبعدهاا طلعت حور الاول لقت مراد بينادي

مراد: حورررر

مراد لقي حور طلعت فاطلع وراها وندي عليها 

مراد: حوررر

حور: لفت ايوا يمراد

مراد: لو عايزه تروحي اروحك يعني وارجع تاني انا ليهم علشان ما تتعبيش انت صاحيه الصبح بدري 

حور: لا انا هقعد معاكو مش هسبكو

مراد: اسمعي الكلام علشان بجد تعبان

حور: ما انا مش هسيبك وامشي وانت حالتك كدا

مراد ببتسامه صغيره: لاء متخفيش عليا انا كويس بس روحي انتي علشان مامتك متنمش لوحدها في البيت وبكرا الصبح كلميني هجيلك

حور وقربت منه شويه وباين عليها القلق: بجد يعني انت كويس انا عادي اقعد معاك

مراد ببتسامه ليها وعلي خوفها عليه: ومسك ايديها يطمنها والله كويس يالاا بقا اروحك

حور ببتسامه: ماشي يالا اسلم علي طنط بس الاول

مراد: طب يالاا

وحور سلمت عليهم وقالت لطنط هروح انا يطنط علشان مسبش ماما لوحديها وهجيلك انا وهيا بكرا ان شاءلله 

مامه مراد بضحك: ماشي روحي عشان انتي عارفه امك جبانه وهتخاف تبات لوحدها

الكل ضحك بعدهاا

مراد قال لمنه ومامته وادهم انه هيوصل حور وجي علطول

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

وفعلاا ركبو العربيه وخلاص وصلو تحت العماره 

مراد: يالااا يحور اطلعي وابعتيلي مسج انك وصلتي

حور: حاضر وانت لو عوزت حاجه ابعتلي انا هبقي صاحيه

مراد: حاضر يستي يالاا بقا اطلعي

حور: ماشي يالاا باي 

مراد:  باي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حور طلعت وبعتت رساله لمراد انها وصلت 

مراد: طب كويس انا همشي عاوزه حاجه 

حور: تسلم يارب 

وخبطت علي الباب ومامتها فتحت 

مامه حور: يعني جيتي مش كنتي هتقعدي معاهم

حور بضحك: اه بس قولت مش هينفع اسيبك لوحدك فقولت اجي ابات معاكي بدل متتخطفي مني

حطيلي اكل بسرعه علشان مكالتش من الصبح

مامه حور: ماشي يبنتي روحي غيري الاول وانا هجهز الاكل

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حور غيرت هدومها وبعدها طلعت تاكل هي ومامتهاا وقالتها لازم يصحو بدري علشان يروحو المستشفي وان مراد هيجي ياخدنا

مامه حور: ماشي يبنتي انا هدخل انام يالاا نامي انتي كمان

حور: حاضر تصبحي علي خير 

مامه حور: وانتي من اهله

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ومراد وصل المستشفى وقعد معاهم وكنت مامته نامت وقعدو هما برا الاوضه علي الكراسي قعده في منتهي الملل

ومراد في سره: بيحمد ربنا علي قد كدا وان مامته كويسه 

وقعدو يتكلمو في مواضيع مختلفه وبعدها لقا مسج من حور

حور: مراد 

مراد: ايوا يحور. 

حور.: وصلت المستشفى 

مراد ايواا

حور: طب كويس وطنط حلتها كويسه صح

مراد: اه يحور الحمدلله شكرا علي وقفتك معايا 

حور: متقولش كدا يمراد لما ماقفش معاك اقف مع مين

مراد: تسلميلي يحوري يارب

حور: يالاا انا هسيبك حاول تريح انت كمان شويه علشان كنت صاحي بدري زي

مراد: هحاول والله وانا بكرا زي مقولتك اول ما تصحي كلميني اجي اخودكو

حور: حاضر يمراد يالاا تصحبح علي خير 

مراد: وانتي من اهل الخير باي يحوري

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

وفعلااا الكل ريح شويه ومنه كانت جمب مامتها وادهم ومراد برا علي الكراسي وعدي الوقتت وجه الصبح

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

وفعلا الوقت عدي بسرعهه وجه الصبح كانت حور صحيت هي ومامتها يلبسو علشان مراد هيعدي عليهم ولقت مراد رن عليها

مراد: خلصتي يحور

حور: اه خلصت خلاص مش لازم تيجي انت ابعت ادهم

مراد: ……………

حور بضحك: خلاص هستناكك

وفعلا مراد وصل ونزلت حور ومامتها لمراد وراحو المستشفى 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ   

وصلنا المستشفى انا ومراد وماما وسلمنا على طنط ومنه وادهم كان بيجيب فطار عشان نفطر

جي ادهم بالفطار وسلم علينا وقعدنا وفطرنا وبعديها سبنا مامه مراد ترتاح شويه وطلعنا  نقعد  في الجنينه بتاعه المستشفى عقبال ما المحلول يخلص علشان ناخد طنط مامه مراد للبيت 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ومامه حور روحت علشان تعمل اكل لمامه مراد

وتستناهم عقبال ما يجو من المستشفي 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هناك في المستشفى 

حور فضلت جمب مامه مراد هي ومنه وساعدوها تلبس وجهزوا

مراد: خلصتو

حور: اه يالااا 

مراد: تمم يالاا 

نزلو وركبو العربيه وروحو بيتهم بعدها بثواني دخلت مامه حور بالاكل 

مامه حور: يالااا كلو يولاد وانا هدخل اوكل مامتك يمراد 

مراد: شكرا يطنط تعبناكي

مامه حور: بس يواد قال تعب

منه: خلاص خليكي انتي يطنط هدخل اكلها انا

مامه حور: لا يبنتي انا حابه اوكلها انا خلصو انتو وارتاحو 

منه: حاضر يطنط

حور: يالااا اقعدو كلو 

قعد كلا من مراد ومنه وحور ياكلوو

مراد: تسلم ايديهاا ست الكل اكل زي الفل 

حور بضحك: تسلمم

قامت منه وحور لمو الاكل وغسلو المواعين 

حور: يلاا يمنه روحي نامى شويه انتي منمتيش من امبارح كويس

منه: اه ماانا هروح معلش بقا هسيبك بس بجد تعبانه

حور: بس هبل يبت روحي يالااا

دخلت منه تنام راحت حور تشوف مراد لقته في البلكونه

حور: مرااد انت هنا وانا عماله ادور عليك

مراد: اه اديني في حاجه ولا اي

حور: لا مفيش جيت اطمن عليك 

مراد: انا كويس متقلقيش علياا

حور: يارب دايماا بخير يمراد يالاا بقا ادخل ريح شويه عشان انت من امبارح منمتش ممكن

مراد ببتسامه لخوف حور عليه: حاضر ممكن بس لو حصل حاجه صحيني

حور: مفيش حاجه هتحصل إن شاءلله متشغلش بالك يالاا روح

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ       

خلصت مامه حور وسابت مامه مراد تريح

وقعدو في الصاله

حور: روحي يماما نامي في الشقه وانا قاعده هخلي بالي من طنط

مامه حور: لا يحور علشان لو حصل حاجه 

حور: لا متخافيش مفيش حاجه انا قاعده اهو يالا روحي

مامه حور: خلاص ماشي خلي بالك همشي انا

حور: حاضر متخفيش باي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.       

راحت ام حور لشقتها وقعدت حور في شقه ام مراد علشان لو احتاجو حاجه وكل شويه تدخل تطمن علي طنط مامه مراد 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.       

دخلت حور لقت مامه مراد صاحيه

جريت عليها طنط انتي كويسه محتاجه حاجه حابه تاكلي او تدخلي الحمام 

مامه مراد بضحك: يبت كلي لسانك اهدي

حور ببتسامه: طب يالاا ردي علياا محتاجه حاجه بجد

مامه مراد: لا يحببتي مش محتاجه حاجه تعالي بس اقعدي جمبي احكي معاكي

حور بغمره: من عيوني يمزهه

مامه مراد بضحك: يبكاشهه قوليلي بقاا مراد عامل معاكي اي

حور بضحك: عامل معايا اي

ماما مراد بنبره خبيثه: انتي فهماني

حور: كويس يطنط عادي يعني انتي عارفه ابنك البرود في دمهه

مامه مراد بضحك: عندك حق

                    وفجااااااااااااااااااااااه.        


رواية مرادى الفصل الحادى عشر 11 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية مرادى)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات