رواية مرادى الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد
رواية مرادى البارت السادس عشر 16
رواية مرادى الجزء السادس عشر 16
رواية مرادى الحلقة السادسة عشر 16
رواية مرادى بقلم شهد
رواية مرادى |
رواية مرادى الفصل السادس عشر 16
✨روايه مرادي✨
✨البارت16✨
خلص مراد المحاضره وكان هيموت من العصبيه
مراد: اقسم بالله ما هعديلك اللي عملتيه دا يحور
مراد: وافتكر حوار ليلي
مراد وقرر خلاص
✨مراد يتصل ب ليلي✨
مراد: ازيك ي ليلي
ليلي: ـــــــــــــ
مراد: انا موافق اساعدك ي ليلي
ليلي: ــــــــــــــــــــــ
مراد: شوفي هتعملي اي ورني عليا باي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ليلي✨
ليلي بسعاده وتنطيط عاااا هيسعادني شكراا يارب انا بحبك اوي
وقررت هتخلص شغل ومراد برضو ويتقابلو ويشوفو هيعملو اي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨في ناحيه اخري✨
مراد وطلع يطلب قهوه من الكافتيريه
مراد:(لصاحب الكافيتريا عم محمد) واحد قهوه يعم محمد
عم محمد: حاضر يبني حالاا
جذب انتباه مراد صوت ضحكه عاليه لبنت وشك في الصوت دا
بص وراه ولقي حور هي اللي بتضحك كدا فضل باصصلها لحد ما حور اخدت بالها انه بيبصلها جامد راحت سكتت وبصت في الارض
مراد في سره: ماشي يحور دي فلتت منك خالص لو مربتكيش من الاول وجديد مبقاش انا مراد
حور في سرها: احيههه ليلتي سودا
حور وهيا بتبص لملك: حبكت يعني تضحكيني اووي اديه مراد شافني وليلتي هتكون طين
ملك بخضه: احيههه يحور انتي بدل عقاب بقا اتنين ربنا معاكي بقا😂😂😂
حور وهيا مرعوبه: ماشي يملك الكلب المهم هقوم امشي بسرعه
ملك وهيا تضحك عليها: اجريي جاي وراكي
حور بخضه: وهيا بتبص وراها وملقتش حد ماشي يملك يبنتاللههه😡😡😡😡😡
جريت ملك بعيد عنها ومشيت حور الي منزلها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طلعت حور من الجامعه وبتتمشي للبيت حست بعربيه وراها بتذمر بتبص وراها لقت مراد في العربيه وبيذمر ليها
مراد ووصل جميها بالعربيه: مش قولت تستنيني يالا اركبي
حور بخوف: لا هتمشاهاا مش عاوزه اركب
مراد بصوت عالي سمع كل الشارع: اقسم بالله لو ماسمعتي الكلام وركبتي انتي حرهه
حور بخوف اكبر: حاضر هركب وركبت بسرعهه قبل ما يعمل حاجه اصله مجنون ويعملها
وكان السكوت هو العامم في المكان لحد لما وصلها لحد العماره استناها تطلع ومشي هو
حور بعد مانزلت: غريبه سكت لي دا انا قولت هيموتني يالاا مش مهم وطلعت لبيتها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عندمنه✨
بعد ماقدمت منه في الشغل طلعت كلمت ادهم
✨منه بتتصل ادهم✨
منه: ادهم لو فاضي ممكن نتقابل دلوقت
ادهم: ــــــــــــــــــــــــ
منه: خلاص تمم انا اصلا جمب الكافيه هروح علطول باي
ادهم: ـــــــــــــــــــــــــ
وصلت منه الكافيه وكانت مستنيه ادهم
ادهم بعدها بدقايق وصل
ادهم: ازيك يمنون
منه ببتسامه: الحمدلله وانت عامل اي
ادهم: فلل تشربي اي
منه: اي حاجه عادي
ادهم: ونادي علي ويتر
ويتر: اتفضل يفندم
ادهم: اتنين نسكافيه سكر برا
ويتر: حاجه تاني يفندم
ادهم: لا شكرا
ومشي الويتر وابتدا يتكلم ادهم
ادهم بتوتر نوعا ما وبعدها بشجاعه: بصي بقا كدا ومن الاخر انا بحبك وعاوز اتجوزك وانا كنت ممكن مطلبش منك نتقابل بس انا حبيت اعرف رايك في الاول قبل مااكلم مراد
منه وقاعده فاتحه بوئها ومبرقاله
ادهم بضحك: اقفلي بوئك يحبيبي علشام الدبان
منه واستوعبت كلامه وقفلت بوئها انت قولت اي دلوقت
ادهم بضحك عليها وعلي توترها وقال بجراه: امتي بالظبط انا قولت كتير بس عماا قولت اقفلي بوئك يحبيبي وقولت بحبك وعاوز اتجوز بس كدا
منه وهيا لسه مش مستوعبه برضو: هاااا
ادهمم: فوقي يمنههه
منه وبدات تفوق قعلا: انت بتتكلم بجد
ادهم: اقسم بالله بتكلم بجد
منه وافتكرت كل اللي قاله واتكسفت: ايوا وانتي دلوقتي عاوز اي
ادهم وهو بيبصلها: عاوزك احم اقصد عاوز اعرف ردك
منه بكسوف منه وهيا تقوم بسرعه: كلم مراد باي
ومشيت بسرعهه وقلبها بيدق جاامد اووي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ليلي✨
كلمت مراد
ليلي: مراد انا خلصت شغل وانت خلصت ولا اي
مراد: ــــــــــــــــــــ
ليلي: طب حلو اووي انا هستناك في الكافيه***
مراد: ـــــــــــــــــــ
ليلي: تمم باي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد✨
وطلع مراد علي الكافيه اللي قالتله عليه ليلي
لقي ليلي قاعده مستنياه
مراد: ازيك يليلي
ليلي: تمم وانت
مراد: تمم هاا هتعملي اي
ليلي بفرحه من اللي عمله معاها: انا بجد مش عارفه اشكرك ازااي شكراا اوي يمراد انا عمري مهنسالك اللي عملته معايا دا
مراد ببتسامه: متقوليش كدا انتي زي اختي يليلي بس انا عاوز اطلب منك طلب
ليلي: اكيد قول
مراد: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلي بدموع من كلامه: انت حد حلوو اوي يمراد بجد
رينا يخليهوملك يارب وربنا يسعدك
ليلي: اكيد موافقه وهساعدك زي ماانت هتساعدني
مراد: تمم قوليل انتي هتعملي اي
ليلي: انا هديك رقم بابا وانت كلمه وقوله انك عاوز تتقدملي وهو اكيد هيكون عاوز يقابلك وكدا وبعدها هنشوف الخطوه اللي بعدها اي
مراد: تمم علي خير انا برضو هعرف ماما ومنه علشام اكيد هما هيكونو معايا في الموضوع دا
ليلي: تمم عادي
مراد: تمم يالا تعالي اوصلك واروح انا
ليلي: تمم يالاا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ملك✨
لقت رساله من رقم غريب علي الواتس
الرساله: اتمني ان تحبيني كما احببتك
ملك وهيا بصه للرساله ومصدومه دا مين العاشق الولهان دا😂😂😂😂وقررت تخليه عندها منغير ما تبعتله اي حاجه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
روح مراد وقرر يقول لمامته واخته انه هيخطب ويشرحلهم الوضع ولاكن اول ما راح لقي حور وطنط إيمان عندهم قاعدين مع مامته ومنه
مراد بخبث: تمم حلووو اوي كدا
مراد: السلام عليكم
الكل رد: وعليكم السلام
حور بخوف جواها من اللي حصل الصبح: يارب استر
منه بقلق: من يكون ادهم كلمه في حاجه
مراد ببتسامه: عاوز اقولكو خبر حلو
مامته ومامه حور: خير يبني قول
مراد ببتسامه خبيثه وبيبص لحور: انا قررت اخطب
وقعت الصدمه علي الكللللل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨استنو البارت 17✨
رواية مرادى الفصل السابع عشر 17 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية مرادى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)