رواية عشق النمر الفصل السادس عشر 16 بقلم أسيل بسام
رواية عشق النمر البارت السادس عشر 16
رواية عشق النمر الجزء السادس عشر 16
رواية عشق النمر الحلقة السادسة عشر 16
رواية عشق النمر بقلم أسيل بسام
رواية عشق النمر |
رواية عشق النمر الفصل السادس عشر 16
#عشق_النمر_ 16
إياد بهدوء " تصبحي على خير حياة
اعطاها ضهره معلنا نهاية هذا الحديث
نامت هي الأخرى حزينة على حالهم ودموعها تنزل بصمت
.....
خرج إياد من غرفة الملابس وهو مكشر قامت ورااه
جابت المشط تمشط شعره بس وقفهاا
إياد " هبقى اقول لمراتي الجديدة تساعدني مش عايز اتعبك
معايااا بعد كده
اتجاهله حديثه وقفت اعلى اطراف اصابعهااا بس موصلتش طوله وجاءت تقع مسك خصرها بحماية وخوف عليها
حياة " متزعلش مني ي ايااد
حاول يبعدها عنه بس هي لزقت فيه اكتر وحاوطته من رقبته
إياد بغضب " ابعدي عني ي حياة
حياة " توتو. انت زعلان مني وانا هصالحك ي عمري
إياد بغضب " حياة اناااا مش فاضي لشغل الأطفال ده ورايا اجتماع مهم لازم احضره
وقف لما بص لعنيها ال سحرته وقرب منها لااراديا قتلت هي كل المسافات وباسته برقة وشغف سلب انفاسه وقلبه
بعد. عنهااا بعد فترة وهي حطت راسها في رقبته
حياة. " كل الكلام ال قلته كان في لحظة ضعف مني
مش هقدر استحمل واحدة تانية تجي جنبك بالغلط انا بعشقك
ضمها ايااد بحب وهو ببوس راسها
ربك قادر وهو هيحلهاا وهيفرحنا ولو مفيش نصيب
انا راضي انتي بنتي وحبيبتي ومراتي ومكتفي بيكي انتي وبس
حياة وهي بضمه زيادة " ربنا يخليك لياا ي عمري
إياد " ويخليكي ليا انتي كمان....
بعد فترة قاطع لحظتهم هاتف ايااد ال بقى يرن باستمرار
خذ التلفون ورد وهو دافن راسه في رقبتهاا
إياد. " في ااي ي احمد
....
رفع راسه بسرعة " طب جاااي حالا
حضر انت كل حاجة وانا مسافة السكة واكون عندك
بعد عنهاا وهو بيلبس ملابسه بصتله بصدمة
ايااد انت بتعمل ااي انت وعدتني نفضل أليوم كله مع بعض
إياد. " كان في اجتماع ضروري وانا نسيته
ومضطر اروح احضره اسف ي عمري بس هعوضهالك
قامت هي كمااان " طب ثواني البس انا جاية معاك
إياد. " اكيد لا هتعملي اي هناك...
........
دخل الشركة مكشر وهي ماسكه ايده ومبتسمه ومنبهرة
بص لكل ال ببصولها بغضب وجاك وراااه
دخلها مكتبه وهو بيقولها بأمر
تفضلي قاعدة هنااا يحد ماخلص اجتماع فاهمة
هي ببراءة مصطنعة " حاضر
نفخ بضيق منهاا وخرج وبعد خمس دقائق خرجت هي
كماااان وبتعمل اكتشاف للشركة ومنبهرة بكل حاجة
الموظفين شغالين ذي الروبوت ومحدش اتجراة ورفع راسه
وبصلهاا
وهي وماشة اصطدمت بحاجة بصت لتحت لقته
حياة باستغراب " ااانت بتعمل ااي هنا ي صغنن انت
حضنها من رجلهاا وهي اتفاجات بيه جداا
وحشتني ي جميلتي
نزلت لمستوااه وهي بتبتسمله " وانت كمان وحشتني
بس مقولتليش انت جاي مع باباا
زين وهو بيهز راسه بنعم فكملت هي،'طب هو فين
زين " في ال meeting
حملته بين اديها وهي بتقوله " طب اي رايك نلعب مع بعض يحد ما باباا يخلص من اجتماعه
زين بفرحة" اكيد طبعا يلا بيناا....
.......
اااي الإهمال ده. ازاي طفل صغير يروح فين
السكرتيرة بخوف" جاسر بيه. انا اسفة بس والله هو كان معايا معرفش فين اختفى
جاء فؤ اللحظة دي إياد. _ في اي ي جماعة
جاسر. " ابني الهانم ضيعت ابني
إياد بهدوء ' متقلقش هنرجع كاميرات المراقبة وهتلاقي
بإذن الله يلا بيناا
وقبل ما يوصلوا لاوضة المراقبة سمعوا صوت ضحكات عالية
استغرب إياد لانه الأصوات دي طالعة من اوضته
دخل هو وجاسر انصعقوا لما شافوا حياة حاطة على عنيهاا
شالها وبتحاول تمسك في زين
زين لما شاف ابوه صرخ باسمه اتفاجات حياة بيه
ونزلت الطرحة من عنيهاا شافت إياد ووو جاسر قدامهاا
اتفزعت وغطت شعرها بسرعة واياد ببصلها بغضب
جاسر بعتاب لزين " انت امتى هتبطل شقاوة ي زين
انا مش قولتلك خليك مع السكرتيرة يحد منا اخرج من الاجتماع
مسمعتش كلامي ليه
زين ' السكرتيرة. مملة كانت بتتكلم في الفون طول الوقت
مش ذي طنط حياة هي لعبت معاياا كثير انا اتبسط معها اوي
جاسر باحراج " اسف ي انسة لو ابني عطلك عن شغلك
ثم بص لاياد متخصمش من راتبهاا ي إياد حقك عليا
اياد " لا محصلش حاجة. عادي
جاسر " بعد اذنك يعنى كنت عايز أعرض عليكي تكوني مربية ابني وتجي تعيشي معايا ده زين حبك اوووي
وده قليل جدااا انه يحصل وعلشان كده مش عايز افوت الفرصة من ايدي قولتي ااي
حياة. بتلعثم " اناا ااانااا
إياد، " للأسف طلبك مرفوض ي جاسر
هي مش هتقدر تكون مربية لابنك ابداا مهما يحصل
جاسر " ليه بس. لو على شغلها في الشركة انا هوظف حد بدالها
اياد" مين ال قالك انها شغالة هنا من الاساس
دي مرااااتي ي بيه مدام زياد الهواري .......يتبع
رواية عشق النمر الفصل السابع عشر 17 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق النمر)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)