📁

رواية شقية شقلبت حياتى الفصل السادس عشر 16 بقلم لودان عبده

رواية شقية شقلبت حياتى الفصل السادس عشر 16 بقلم لودان عبده

رواية شقية شقلبت حياتى البارت السادس عشر 16

رواية شقية شقلبت حياتى الجزء السادس عشر 16

رواية شقية شقلبت حياتى الحلقة السادسة عشر 16

رواية شقية شقلبت حياتى بقلم لودان عبده

رواية شقية شقلبت حياتى الفصل السادس عشر 16 بقلم لودان عبده
رواية شقية شقلبت حياتى


رواية شقية شقلبت حياتى الفصل السادس عشر 16


رواية شقيه شقلبة حياتي 

الفصل السادس عشر 

ثاني يوم الصبح كان اياد نازل السلم ومكشر وشه ولدن جات جاريه وراه 

لدن بعياط: اياد استنى أنا من امبارح بقنع فيك أنو أنا معملتش حاجة ارجوك صدقني يا اياد أنا بجد معملتش كده 

اياد بعصبيه: أنا مش مصدقك يا خاينه ومن النهارده هتعامل معاكي معاملة أسوأ من اي شيء هتتمني الموت ومش هتاخديه 

لدن قعدت تعيط وفي الحظه دي دخل عليهم سليم الي كان معاه هبه(كانوا في الجنينه يا شباب مواضيع جواز مخطوبين 😆😆) 

سليم بصدمه من الي بيحصل: اياد انت لسه مش مصدقها 

لدن بعياط: سليم ارجوك حاول اقنعه اني معملتش حاجه كل دا كذب أنا وقعت ضحية كذبه

اياد بعصبيه: اسمعي بقى يا حلوه أنا مش مصدقك ولا هصدقك

لدن : طيب طلقني مش أنا خاينه طلقني دا اهون من اني اعيش مع حد مش واثق فيا 

اياد ببروده: مش هطلقك هتفضلي على زمتي لحد 

لدن في سرها: بعد الشر عنك يا روحي 

اياد ابتسم لانه حافظها ورجع كشر بسرعه: وهتقعدي هنا معانا انا وانتي ومراتي الجديده

لدن بصدمه هبه بطبطب عليها : مرات مين يا اياد انت هتتجوز مرة ثانية ليه بس 

اياد بسخريه: وكمان بتسالي ليه مش عارفه يا هانم 

سليم : انت بتقول ايه يا اياد انت واعي 

اياد بعصبيه: أيوة واعي جدا وأخيرا شوفت الحقيقه وفتحت عيني الي كانت مغمضه وشوفت أنو ميرنا احسن بمليون مره من البتاعه دي 

ميرنا بفرحه: يعني هنتجوز يا حبيبي وقربت منه وحطت ايدها على كتفه 

اياد بضيق بعد ايادها براحه 

لدن مصدومه منه وهبه اتكلمت بغضب: الظاهر أنو جدو خالد كان غلطان لما قال انك هتحمي لدن انت أصلا مش عارف تحمي نفسك من الناس اللي مش كويسه بس للاسف مخك باظ (باظ يطير 🤣🤣🤣🤣)

اياد بعصبيه: أنا خلاص قرفت منكم ومن كلامكم الكثير دا تعالي انت بقى يا حبيبتي عشان نروح نقلع الجبس عشان نتعذب بمزاج 

لدن بخوف: لا مش هروح معاك هروح مع سليم وهبه 

اياد شالها وراح على العربيه وركب عربيته وقفل الباب وساق بسرعه خياليه ووقف على محل بعيد عن الناس

😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞😞

في الفيلا 

كان الجو مشحون من ناحية حقد نرجس وتلميذتها ميرنا  ومن من الناحيه التانيه حب هبه وسليم للدن وإياد 

سليم اخد هبه على غرفتها تحت نظرات ميرنا الخبيثه وست نرجس 

وبعد م اختفوا 

ست نرجس: كدا الخطة ماشيه زي م احنا عاوزين اياد بقى تحت ايدنا خلاص وكله تحت سيطرتنا 

ميرنا بخبث: أنا مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه 

ست نرجس: يا حبيبتي نحنا مع بعض نوزن بلد 

وحضنوا بعض

ميرنا في نفسها(انت هتوحشيني أوي يا نانا نيهاهاهاهاهاهاهاهاهااااااااااا )(معلش أنا بحب الضحكه دي 🤣🤣)

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

عند استريد وحازوقه 

اياد وقف العربيه وبص للدن وهيا بصت عليه وبعد ثانيه انفجروا من الضحك 

لدن بضحك: انت طلعت ممثل يا اياد 

اياد بضحك: انت كنتي تجنني أنا في نفسي صدقت المسرحيه(زي م أنتوا صدقتوا 😹)

لدن بضحك: نحنا نسيب إدارة الأعمال والطب ونخش تمثيل ونعمل شركة انتاج 😹😹

اياد ضحك ولدن ضحكت حتى ادمعت عيونهم من الضحك

 وبعدها أياد حضنها: أنا مش متخيل أعيش حياتي من غيرك انتي بقيتي ادمان يا حبيبتي 

لدن بادلته الحضن: أنا مش هسيبك حتى ولو أنا عاوزة كده 

اياد انبسط منها: ايه مش هنروح نفك الجبس ولا عاجبك 

لدن : بصراحه عاجبني 

اياد ضحك عليها وساق العربيه وروحوا المستشفى 

😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹

عند عصافير الحب 

دخلوا الغرفه وقفلوا الباب كده قعدوا يضحكوا على الي حصل وعلى المسرحيه الي عملوها وعلى الهبل الي صدقوا الي حصل 

هبه بضحك: اه يا بطني ههههه مش قادره هههههههه 

سليم: نحنا طلعنا موهوبين بشكل فظيع هههههههه 

هبه: بس ايه الخطوة الجاية 

سليم بابتسامه : خلينا نستنى اياد وان شاء الله هنعرف 

هبه بمرح: سليم بما أنو نحنا هنخلص من الزن دا اي رايك نروح نكمل باقي حاجات الفرح 

سليم بسعادة: يلا يلا بسرعه بس كشري وشك لما تشوفيهم 

هبه بضحك: ماشي يا حبيبي 

وراحوا يعملوا شوبينج 😹😹

😹🤣😹🤣😹🤣😹🤣😹😹🤣😹🤣😹🤣😹😹🤣😹

عند استريد وحازوقه 

راحوا فكوا الجبس وقضوا اليوم كله فسح على ملاهي على سينما ومطاعم 

وراحوا على البيت في سعاده ووقفوا قدام الباب 

في العربيه(طبعا العربيه لون زواجها اسود ومش ممكن يسمع صوتهم حد )

لدن : استنى يا اياد أعمل حاجه 

اياد: حاجه ايه 

لدن طلعت علبه من شنطتها: دا ميكب عشان أعمل لون احمر وازرق بسبب الضرب 

اياد بصدمه من طريقتها: انت طلعتي مفتحه 

لدن بغرور مصطنع: أنا لدن يا عم 

ضحكوا ولدن ظبطت نفسها ونزلوا ومثلت التعب 

ودخلوا لقوا هبه وسليم وقمر وست نرجس وميرنا مستنينهم في الصالون 

قمر وهبه اول م شافوا لدن وعلامات الضرب على وشها

قمر بزعل: اي دا يا لدن مين الي عمل فيكي كده 

لدن بتعب: مفيش يا حبيبتي شويه خدوش 

هبه بقلق:تعالي اكلي لقمتين 

لدن بتعب: مليش نفس اكل حاجه 

اياد بعصبيه: وهيكون في نفس ازاي بعد عملتك وخططتك الي اتكشفت ها قولي يا بت 

لدن بتعب وعياط أنا معملتش حاجة صدقني 

سليم: كفايه يا اياد صدقها هيا معملتش حاجه 

اياد لسليم: انت مجربتش الاحساس الي أنا فيه عشان تتكلم 

سليم: أنا بعزرك بس مش للدرجه دي 

اياد ببرود : أنا خلاص حسمت قراري 

لدن : قرار ايه 

اياد: انا ه..................

لدن بصدمه: ايه لا يا اياد ح...............

.

.

.

.

.

.

.

الفصل الي جاي بقى سلاموز 👈🤟👋🤟👋🤟👋🤟

سلام 👋👋👋


رواية شقية شقلبت حياتى الفصل السابع عشر 17 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية شقية شقلبت حياتى)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات