📁

رواية سيدة القصر الفصل الثلاثون 30 بقلم منال عباس

رواية سيدة القصر الفصل الثلاثون 30 بقلم منال عباس

رواية سيدة القصر البارت الثلاثون 30

رواية سيدة القصر الجزء الثلاثون 30

رواية سيدة القصر الحلقة الثلاثون 30

رواية سيدة القصر بقلم منال عباس

رواية سيدة القصر الفصل الثلاثون 30 بقلم منال عباس
رواية سيدة القصر


رواية سيدة القصر الفصل الثلاثون 30


#سيدة_القصر  بقلم  #منال_عباس

سكريبت 30

بعد انتظار  دام  لساعه ...أتى طفل صغير ومعه ورقه 

الطفل : آنسه ريم 

ريم : نعم يا حبيبي ...انت عارف اسمى ازاى 

الطفل : كان فى 3 من الشباب هنا ...وورونى صورتكم وقالوا اديكم الورقه دى ..

ريم : طب هما فين 

الطفل : هما مشيوا ...وجرى الطفل بعيدا عنهم وتركهم ...

فتحت ريم الورقه ..حيث كان مكتوب فيها ..

لؤى : حبيبتى ريم ...اعذرينى وعرفى لوسيا وسندس أن حصل ظروف واضطرينا نمشي ..تليفوناتكم كانت مغلقه فبعتنا ليكم الرساله مع الطفل بائع الحلوى أمام الجامعه 

سندس : يا ترى ايه اللى حصل علشان يمشوا فجأة كدا ...

لوسيا : الغريب فى الموضوع أن تليفوناتهم مغلقه ... بقلم منال عباس 

ريم : يلا بينا نروح بدل ما نفكر والتفكير يقتلنا ...

استقلت الفتيات تاكسي  للعودة إلى القصر 


          فى مستشفى المجانين


ينادى التمرجى ...وفاء السيوفى ...تعالى عندك زيارة ..

فرحت وفاء وظنت أنه مراد وباسم 

ذهبت معه لتجده أخيها شريف 

وفاء باستغراب : انت خرجت امتى ..

شريف : انا كنت متأكد انك مش مجنونه ..والدليل اهو انك عرفتينى ...

وفاء : وطى صوتك ...أنا عايزة أخرج من هنا ...

شريف : بعد كل اللى رتبنا ليه السنين دى كلها 

تنكشفى كدا بسهوله ...

وفاء : ما تفكرنيش ...المهم انت خرجت امتى ..وعرفت انا هنا ازاى ...

شريف : لسه خارج النهارده ..وروحت القصر 

لقيت أشرقت ومراد ..ولما سألت عنك حكوا ليا كل حاجه ...انتى ازاى صبرنى على اللى اسمها ريم دى ..لحد ما كشفت الحقيقه ...

وفاء : اللى حصل ..المهم شوف طريقه وخرجنى من هنا ...واحنا مع بعض نقدر ننفذ خطتنا سوا 

شريف : انا ما صدقت أنى خرجت من السجن مش عايز ارجعه تانى ....

وفاء : انا دلوقتي مش فى القصر وبسبب القمار اللى كنت بتلعبه ما بقاش حليتنا حاجه حتى الفيلا ..تقدر تقولى هتعيش ازاى ..وهتصرف منين 

شريف : والله مش عارف ....

وفاء : يبقي تسمع كلامى ...

شريف : خلاص موافق وأمرى لله ....أسيبك دلوقتى وهجيلك بكرة ..

وفاء : هتروح على فين ..

شريف : اطمنى اتعرفت على ناس كبار فى السجن 

ناس تقااال اووووى ..هروح على العنوان اللى اخدته منهم ...هما مجهزين ليا شقه وشغل وعربيه 

وفاء : ناس مين دوووول 

شريف : بعدين احكيلك على كل حاجه وتركها وغادر ....بقلم منال عباس 


     فى القصر 

وصلت الفتيات إلى القصر وبدأوا فى البحث عن لؤى وباسم وسامح ..والغريب أن القصر ..لا يوجد به أحد حتى الخدم 

ريم : دا وضع غريب ...وصعدوا إلى حجرة أشرقت فهى دائما متواجده ...ولكنهم وجدوها فارغه 

سندس : انا كدا قلقت اكتر ..طب فين ماما وخالتو 

لوسيا : حتى الخدم مش موجودين تحت ...يا ترى في ايه ...انا اعصابي تعبت 

ريم : طب ادخلوا كل واحده حجرتها بدلوا الملابس وصلوا وبعدها نشوف هنعمل ايه ...

سندس : تمام ..

دخلت كل فتاة إلى حجرتها 

ريم فتحت الباب ودخلت لتجد الحجرة شديدة الظلام ...ورائحه عطر لؤى تفوح فى كل مكان

وضعت يدها على مفتاح النور لتجد من يقف ورائها ..

ريم بخضه : لؤؤى ...انت هنا من امتى وانتبهت للزهور فى كل مكان والبلالين والزينه 

ريم : الله مين عمل كدا 

لؤى : انا يا روح لؤى 

ريم بابتسامه : طب فونك مغلق ليه ...

لؤى : ماكنتش عايزك تعرفى المفاجئه اللى محضرها ليكى ...النهارده دخلتنا ولا انتى نسيتى 

ريم بخجل : طب فين الباقى ونانو راحو فين 

لؤى : الحقيقه تركوا القصر لينا النهارده وغمز لها ..

ريم : طيب انا ..

لؤى : يلا بسرعه ادخلى خدى شاور أنا مجهز ليكى هدومك فى الحمام ...

ريم : طب أخرج برا الاوضه وانا لما اجهز هنادى عليك ...

لؤى : امرك يا جميل 


        عند لوسيا 

دخلت لوسيا وجدت سامح يقف بالبلكونه 

لوسيا : سامح ..انت هنا !!

سامح : ايوا يا عيون سامح ..كنت منتظرك ..وجدت لوسيا هى الأخرى الحجرة مزينه بالورود والزهور

لوسيا : مين عمل كدا 

سامح : انا يا روحى ..

لوسيا : انا قلقت عليك اووووى لما لقيت فونك مغلق ..

سامح : كنت مضطر علشان الحق اجهز الحجرة 

لوسيا : ليه 

سامح وهو يقترب منها ..علشان النهارده دخلتنا 

يلا روحى أجهزى بسرعه ..

لوسيا : طب أخرج برا الاول ...

سامح : ماشي يا لوسيا ..المرة دى بس وتركها وخرج ..بقلم منال عباس 


          عند سندس 

فتحت سندس حجرتها لتجد باسم يجلس على حافة السرير

سندس : بسم الله الرحمن الرحيم..انت هنا ازاى يا واد يا دكتور

باسم بابتسامته الجذابه : انا هنا علشانك يا روح الدكتور ...

سندس : هنا علشانى ليه بقي ...ثم ايه الورد والبلالين دى ..اوعى يكون اللى فى بالى صح 

باسم : وايه بقي اللى فى بالك 

سندس : لا يا دكتورى ..عايزنى اقول انك عامل جو رومانسي علشان السيكو سيكو ...لا انا مؤدبه ودماغى ما تروحش للحاجات دى ..

باسم : يخربيت فصلانك ...طب عموما اللى قولتيه صح 

سندس : قليل الادب يا واد يا دكتور..

باسم : هو انتى لسه شوفتى حاجه ....

سندس : يا لهوووى بقي 

باسم : يلا غيرى هدومك ...ملابسك في الحمام 

سندس : طب أخرج برا الاوضه

باسم : امرك يا قلبي بس ما تتأخريش عليا ...

خرج باسم خارج الحجرة ليجد لؤى وسامح هما الآخران بالخارج 

باسم : ايه دا ..انتم برا ليه وفين كلامك يا لؤى وان حان وقت الاقتحام والمواعظ اللى قولتها لينا 

لؤى : مفيش انا بس كنت خارج اجيب مياه وكدا ...

باسم : طب وانت يا سامح ..فين كلامك انك شديد أووووى ...

سامح : انا كمان كنت خارج اجيب مياه 

ثم نظرا كلا من لؤى. وسامح وفى نفس واحد 

وانت يا باسم برا ليه 

باسم بضحك : كنت بطمن عليكم انكم اخدتوا المياه ضحك الثلاثه 

لؤى : شكلهم هيدوخونا 

سامح : فعلا ..

باسم : عيب عليكم ...لازم ندبح ليهم القطه من اولها ...كدا 

ليسمع باسم صوت سندس 

سندس : وااااد يا دكتوررر

باسم : انا اهوووو يا حبيبتي ويتركهم ويجرى إلى حجرة سندس ..

سامح بضحك : واضح فعلا أنه هيدبح القطه ..

وفجأة تنادى عليه لوسيا 

سامح : اسيبك بقي يا صاحبي سلام وجرى إلى حجرة لوسيا ...

انتظر لؤى ريم وهو على احر من الجمر...وفجأة يفتح الباب وتجذبه ريم إلى الداخل ...


لؤى : مستحيل الجمال دا ...انتى بجد حوريه من الجنه يا ريم 

ريم بخجل : يعنى عجبتك ؟؟

لؤى : دا انتى هوستينى واقترب من شفتيها ليسرق قبله كان يشتهيها ..

لؤى : يااااه اخيرا بقيتى بين ايديا ليرفعها عن الأرض ....بين  أحضانه ....ويقبلها قبلات ساخنه ...

حتى تذوب معه ريم فى بحر العشق والهوى ...

فأصبحا جسدا واحدا ينبض قلب كل منهما شوقا ......لتصبح زوجته اسما وفعلا


       عند باسم 

ينظر ل سندس بشوق 

باسم : معقول الجمال دا كله كان مستخبي ...

سندس : بس بقي كدا بتحرجنى ...

باسم : بس ايه ..هو لسه عملنا حاجه ...ليقترب منها بحب يرتشف من شهد شفتيها ...تبادله سندس بحب القبلات حتى يصبحا زوجين .....


       عند سامح 

سامح بحب وبلوعة المشتاق ..يقترب منها ويرفع رأسها إليه ..

سامح : نورتى حياتى حبيبتى 

لوسيا : وانت كمان حبيبي ...طول عمرى بدعى ربنا تكون ليا ..

سامح : انا ما انفعش غير ليكى ..من اول ما عرفت يعنى ايه حب ...كان ليكى 

لوسيا :. وانا كمان بحبك اووووى..يلا بقي ننام تصبح على خير

سامح : وانتى ... ثم صمت للحظه ..

سامح : أصبح على ايه ....وهو انا لسه عملت حاجه 

لوسيا بخجل : طب اطفى النور الاول 

سامح : وماله يا قلبي واطفأ المصباح وأخذها بين أحضانه ليمارسا الحب والغرام ...ليصبحا زوجين 


    مر الوقت وكان اسعد الاوقات على المحبين 

لقد جمع الله بينهم فى الحلال ....

اقترب الوقت من الفجر ..

سندس وهى تتقلب فى السرير 

سندس : انت لسه صاحى يا باسم 

باسم : ايوا حبيبتى مش هاين عليا اغمض عنيا وما أشوفش جمالك وانتى جنبي ..

سندس : بقولك ايه انا نفسي فى فسيخ ...

باسم باستغراب : فسييخ !!

سندس : شكلى كدا بتوحم ...

باسم بضحك : نامى يا هبله ...حامل ايه احنا النهارده لسه كانت الدخله ...اموت واعرف دخلتى الطب ازاااى 

سندس فى نفسها دا انت غبي اووووى : ما انت قولت ليك كان جايلى طب اسيوط وعملت تقليل اغتراب

ليكمل لها باسم ...وبعد تقليل اغتراب جالك طب هنا 

سندس : صح 

باسم : طب ايه رأيك نعمل تقليل مسافات وتجي هنا وأشار فوق صدره 

سندس : قليل الادب .....


      عند ريم 

تفتح عينيها لتجد نفسك بين احضان لؤى 

ريم بابتسامه : يااااه ياما اتمنيت اللحظه دى ....

لؤى : وايه كمان 

ريم : ايه دا انت صاحى ...

لؤى : الحقيقه يا ريم انا حاسس انى عايش في الجنه ..ومش عايز اضيع لحظه فى النوم ...

بقولك ايه ما تيجى .......


انا منال محدش يقول حاجه دووول عرسان يا جماعه 🤣🤣🤣


       عند لوسيا 

تقوم لوسيا لتدخل الحمام لتجد من يمسك بيدها 

لوسيا : حبيبي انت صحيت 

سامح : ايوا حبيبتى ..رايحه فين

لوسيا : كنت هقوم اخد شاور

سامح : ما ينفعش لوحدك وحملها ودخل بها الى الحمام ....🫣🫣🫣🫣


    فى صباح يوم جديد

يستيقظ العرسان على أصوات .......يتبع 


#سيدة_القصر

بقلم #منال_عباس


رواية سيدة القصر الفصل الحادى والثلاثون 31 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية سيدة القصر)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات