📁

رواية زواج بالاتفاق الفصل الثالث 3 بقلم مى السيد

رواية زواج بالاتفاق الفصل الثالث 3 بقلم مى السيد

رواية زواج بالاتفاق البارت الثالث 3

رواية زواج بالاتفاق الجزء الثالث 3

رواية زواج بالاتفاق الحلقة الثالثة 3

رواية زواج بالاتفاق بقلم مى السيد

رواية زواج بالاتفاق الفصل الثالث 3 بقلم مى السيد
رواية زواج بالاتفاق


رواية زواج بالاتفاق الفصل الثالث 3


#زواج_بالأتفاق

البارت الثالث 

بعد مرور اسبوع.. 

وصلنى البيت وادانى الشبكه ومشى  ،  بعد م حدد معاهم الشبكه بعد أسبوع  ،  

عدى الأسبوع والايام زى بعضها،  مبنزلش الجامعه،  مبخرجش من الاوضه،  م بتكلمش مع حد  ، بغض النظر عن انى مجبوره بس ف حته جوايا كانت مستريحه  ،  مهما كان ال هشوفه مع يونس فهو افضل من ال شايفاها ف بيت اهلي  ،  وعند الكلمه دى عيطت  ،  لما انا شايفه كده مع اهلى هشوف اى مع يونس  ،  بس ع الأقل  يونس هقدر ارد عليه واقدر اصده،  انما اهلى مش هقدر اعمل كده،  هتقى ربنا فيهم  ،  

ف خلال الاسبوع كان يونس بعت فستان الخطوبه بعد م رفضت انى انزل اشتريه  ،  وال استغربته انه م اجبرش عليا انزل معاه،  بس كده احسن  ،  انا مكنتش حمل خناق اصلا 


جه يوم الخطوبه وال كانت ع قد العيلتين بس  ،  انا مش حمل زحمه ناس جايين بس عشان يتفرجواع العروسه وينتقدوها، وانا مش حمل حد ينتقدنى   ،  ولا ينتقد انى مش هحط ميكب ولا هسيبه يلبسنى الشبكه  ، 

لبست الفستان ولفيت الخمار وخرجت بعد م سمعت انهم جم 


_ يعني مش عارفه تحطى اى حاجه ع وشك؟! 


= لو سمحتي ي أمى  انا مستريحه كده 


ردت بامتعاض _ طيب ي اختى  ،  يلا عشان الناس مستنيه  


خرجنا لقيته واقف مستنينى  ،  كان هيمد ايده عشان يمسك ايدى بس تقريباً افتكر ال حصل ف المستشفى ف شد ايده قبل م ابصله حتى 


قعدنا ساكتين هو فضل يهزر مع صحابه وانا قاعده ساكته وكل فتره يبصلى بصات غرببه بس مركزتش بصراحه  ،  انا قاعده اصلا بالعافيه 

جه وقت تلبيس الشبكه 

مد ايده عشان البسه الدبله 


_احم  ،  البسها انت 


= ااه عشان مينفعش تلبسيهالى عشان حرام 


اتبسمت ببرود _ براڤو عليك 


= طب ومين ال هيلبسك شبكتك 


_ اولا انا متشلتش،،  ثانيا ممكن تنادى والدتك تلبسهالى  


= اممم،،  تمام  ،،، ماما 


_ نعم ي حبيبى 


= لو سمحتي لبسى مى الشبكه  


_ تعالى ي بنتي  

بعد م لبستنى الشبكه وال زغرط زغرط  ،  لقينا هايدى جايه  


_ مبروك ي يويو  ،  مبروك ي حبيبى  


= كلم ي يويو  ،  كلم ي حبيبها 


 اتكلمت هايدى _ اى ده ي مى  ،  انتى بتغيرى ولا اى 


= لا ي حبيبتى مبغرش اهو عندك اهو خديه  ،  بس المحن ده بيموع نفسي 


للحظه حسيته ماسك نفسه عن انه يضحك  ،  ف حين انه فاضل ساكت طول م انا بتكلم انا وهايدى  ،  بس اكتشفت حاجه غريبه  ،  هايدى مش لابسه الدبله بتاعتها  ،  بس محطتش ف دماغى،،  يمكن نسيتها ولا حاجه  

واخيرا اتكلم بعد م حاول يستعيد هدؤه 

_ احم روحي انتى دلوقتى ي هايدى 


= ماشي  ي بيبى  ،  عشان خاطرك بس 


بصيتله وقولت  _ بيبى  ،  مش مكسوف من نفسك وانت بالطول ده وبيتقالك بيبى 


الغريبه انه ضحك  ،  كانه مستمتع بال بيحصل بس طنشت  ،  الشبكه خلصت وصحابه ال كانت معاه مشت وفاضل انا وهو واهلنا 


_ مش يلا ي يونس 


= لا ي بابا اتفضلو انتو انا هفضل شويه واستاذن 


_ ماشى ي بنى  ،  سلام عليكم  


اهله مشوا وفاضل انا وهو واهلى وال طلب منهم نقعد ف اوضه  عشان نتكلم ف الجاي  ،  جاي اى ال نتكلم فيه   ، ده انا مخطوباله من خمس دقايق  ،  دخلنا وسبت الباب مفتوح وقعدت.. 


_ خير ي استاذ يونس  ،  اؤمر 


= اى الهدوء الغريب ال انتى فيه ده  ،،  انتى كويسه؟ 


_ لا إله الا الله  ،  يعنى لا كده نافع ولا كده نافع  


= لا لا نافع  


_ طيب بعد اذنك انا عايزه انام 


= طب م تنامى هو انا ماسكك 


_ مهو عشان اتخمد لازم حضرتك تتفضل تغور  ،  عشان هيزعقولى لو عرفوا انى سبتك وقومت 


بصلى بعصبيه ولوهله خوفت والله  ،  بس اطمنت اننا ف البيت ومش هيعمل حاجه 

=  تمام  ي مى  ،  انا ماشى  ،  سلام 


رديت بهمس  _ ف داهيه 


بصلى = بتقولى حاجه ي مي 


_ احم بقول مع السلامه 


= امممم تمام 


عدت فتره من يوم الخطوبه والموضوع عادى   ،  رجعت انزل الجامعه تانى،  ف ال عرف حوار خطوبتنا وف ال معرفش  ،  ف ال فرح وال نفسن،  وال اضايق  وال محطش الموضوع ف دماغه  ،  وانا كنت ناسيه انى مخطوبه اصلا  ،  مش بنتكلم  ،  ساعات بلبس دبلتى وساعات لا  ،  مش دايما بشوفه  ،  من اخر مره مجاش البيت  ،  ساعات بشوفه ف الجامعه وساعات لا  ،  بس كل مره بشوفه بشوفه لابس الدبله  ،  بس كالعادى طنشت ومحطتش ف دماغى 


ف يوم نزلت ونسيت الدبله كالعاده..... 

#يتبع 

#Mai_Sayed 


رواية زواج بالاتفاق الفصل الرابع 4 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية زواج بالاتفاق)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات