📁

رواية أحببت شيخى الفصل السادس 6 بقلم سماح

رواية أحببت شيخى الفصل السادس 6 بقلم سماح

رواية أحببت شيخى البارت السادس 6

رواية أحببت شيخى الجزء السادس 6

رواية أحببت شيخى الحلقة السادسة 6

رواية أحببت شيخى بقلم سماح

رواية أحببت شيخى الفصل السادس 6 بقلم سماح
رواية أحببت شيخى


رواية أحببت شيخى الفصل السادس 6


احببت شيخى 6

ذهبت شمس الى الجامعة ولم تجد ميار فجلست وحدها فى كافيتريا الجامعة حتى تبدأ المحاضرة

عند البنات

ملك:اية دة شمس هناك لوحدها 

أميرة :يلا نقعد معاها 

تقى بشرود :تمام

عند شمس كانت بتفكر فى أسر قاطع تفكيرها 

ملك :ممكن نقعد يا شموسة 

شمس : بابتسامه اه طبعاً

أميرة :الله من زمان مش قعدنا مع بعض

نظرت اليها شمس بتشتت

تقى :صحيح يا بنات مين فيكم حفظ الورد اللي خدنا امبارح 

فهمت أميرة تلميح تقى فقالت:والله يا توتة انا حفظت بس لسة مرجعتش سورة التوبة 

ملك :انا بقا لسة لما اروح هحفظ 

تقى:اه يا شمس انتى فى سورة اية دلوقتى

ملك :شموسة طول عمرها اشطر مننا تلاقيها دلوقتى فى الاعراف 

شمس بإحراج :لا انا وقفة عند سورة النحل 

أميرة بصدمة :شمس انتى مبقتيش بتحفظى 

شمس :احم ها انا بس بطلت الفترة الى فاتت 

تقى بهدوء: لازم ترجعى تحفظى يا شمس عشان متنسيش إلى فات حمزة لو كان عايش كان هيزعل جداً

شمس بحزن على ما وصلت الية :معك حق هروح الحمام عشان المحاضرة هتبدأ

بعد ذهاب شمس 

أميرة : لية كدة يلتقى شمس زعلت وقامت 

تقى : لازم شمس تفوق قبل مضيع

ملك :انتى صح يا تقى بقلم سماح

************

عند شمس كانت أمام الحمام تفكر فى حديث تقى وكيف تغيرت هيا وهل لو كان حمزة عايش كانت بقت كدة وتذكرة حمزةبقلم سماح

             فلاش 

حمزة :عارفة يا شمس 

شمس :اممممم

حمزة :انا مبسوط جداً انك اختى مع انك تقدري تلبسي لبس على الموضة بس انتى بتحافظى على نفسك وبتقتدى بأمهات المومنين 

شمس :انا بحافظ على نفسى من الفتن 

حمزة :ربنا يباركلى فيكى يا قلبى

             باك

فاقت شمس من شرودها ودخلت المحاضرة 

************عند أسر كان فى عملة 

رن هاتفه وكان والدة 

أسر: السلام عليكم يا حج

والد أسر : عليكم السلام ورحمه الله وبركاته

أسر :فى حاجة يا بابا

والد أسر :اه يابنى انا كنت بعرفك انى هروح عزا واحد فى البلد أنا وأبو حمزة واحتمال نبات هناك 

أسر : أنا لله وإنا الية راجعون

ربنا معاكم

والد أسر:اختك هتفطر انهاردة عند شمس 

ام حمزة عزماها ابق روح جيبها بعد التراويح

أسر: انشاء الله السلام عليكم

اغلق اسر مع والده وعاد إلى عملة 

*********فى بيت شمس 

رحمة لزوجها : خلى بالك من نفسك

محمد :ربنا يسترها

رحمة :انا قلت لسلمى تيجى تفطر هنا 

محمد :ربنا يهدى شمس وتوافق على أسر

رحمة إن شاء الله

*********

انتهت شمس من جامعتها وعادة إلى البيت وجد ت والدها قد ذهب 

شمس : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

رحمة بإستغراب من هدوء ابنتها: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

مالك يا شمس

شمس بشرود :مفيش يا ماما انا داخلة ارتاح شوية 

رحمة ؛ماشى يا بنتى ابوكى راح البلد عز واحد قريب  ابو أسر وهيبات هناك وسلمى هتفطر هنا النهاردة 

شمس باسرع:وهتسبب أسر يفطر لوحده

رحمة بخبث :لا ياختى أسر هيفطر فى الشغل عشان عنده شغل كتير النهاردة 

بعد قليل اتت سلمى بإبنتها 

يتبع

بقلم Samah


رواية أحببت شيخى الفصل السابع 7 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية أحببت شيخى)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات