📁

رواية أميرتى الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى تامر

رواية أميرتى الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى تامر

رواية أميرتى البارت الثامن عشر 18

رواية أميرتى الجزء الثامن عشر 18

رواية أميرتى الحلقة الثامنة عشر 18

رواية أميرتى بقلم سلمى تامر

رواية أميرتى الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى تامر
رواية أميرتى


رواية أميرتى الفصل الثامن عشر 18


أميرة فتحت عينيها بتعب لقيت نفسها في بيت غريب وراجل واقف قدامها بيبصلها بحنان وحب


انتفضت بعنف وهي بتفتكر خطفها امبارح وبصيت للراجل بفزع واللي كان واقف وراه شاب صغير في السن وبيبصلها بتدقيق

_انتوا مين..وخاطفيني ليه


سلطان بهدوء ونبرة حنونه

_انا اسف جداً على الطريقة اللي جيبتك بيها دي

قولت لرجالتي يجيبوكي بهدوء لكن هما شوية اغبيه فهموا كلامي غلط


نظرتها المفزوعة متغيرتش واتكلمت بحده

_برضو انت مين..وعايز مني ايه


سلطان اخد نفس عميق  واتكلم بهدوء 

_انا سلطان المسيري..أبوكي الحقيقي يا اميرة


بعد جملته فضلت حوالي دقيقتين تستوعب هو قال ايه لحد ما بدأت تضحك بسخرية

_والله !

المفروض اصدق انا بقا واترمى في حضنك صح


سلطان بص للشاب اللي وراه اللي عطاه نظرة دعم وتشجيع


اتنهد وقعد قدامها على السرير واتكلم بندم شديد

_صدقيني يابنتي مبكدبش عليكي ونقدر بكل بساطه نعمل تحليل دي ان اي لو مش مصدقة

وسارة عارفه الحقيقه وروحي أسأليها

عز وهنا مكنوش ابوكي وامك

دول عمك ومرات عمك

وانا سيبتك معاهم وسافرت علشان تبقي في امان

لأن وقتها كان عندي أعداء بسبب شغلي وبسببهم والدتك اتقت.لت

وقتها خوفت عليكي واني اخسرك انتِ كمان ف اضطريت اني أسيبك عند عز اخويا ومراته الله يرحمهم


حسيت بصدمة شلت كل حواسها وهي بتبصله يدموع وعدم تصديق

قصده ايه!

ان كل حياتها كانت كدبة

كل اللي كانت عايشه في مش حقيقي وان عز مش ابوها وهنا مش امها وسارة مش اختها الحقيقيه

قصده ان امها ماتت مقت.ولة وابوها اتخلى عنها ورماها لأخوه


لاحظ صدمتها واتكلم بإحراج ودموع بدأت تظهر في عنيه

_انا اسف

عارف اني لو اقعدت اتأسف من هنا لبكرة على اللي عملته مش هتسامحيني

بس وغلاوتك عندي يابنتي انا عملت كده علشان احميكي


اميرة بسخريه وكره شديد

_تحميني!

انك ترمي بنتك اليتيمه اللي ملهاش غيرك لأخوك وتمشي يبقى انت كده بتحميني ولا بتدمرني!


وسرحت بحزن وابتسمت بسخريه

_علشان كده اللي المفروض امي كانت بتعاملني كده


سلطان بإهتمام

_كانت بتعاملك ازاي


دموعها نزلت واتكلمت بحزن

_مكنتش بتحبني

كانت دايما بتنصف سارة عليا حتى لو هي اللي غلطانه

كنت بفضل في اوضتي بليل اعيط بالساعات علشان امي بتكرهني!

فضلت طول فترة طفولتي ومراهقتي مستنيه الامومه والحب من واحده طلعت متقربليش حاجه اصلا !

حتى بابا..اه كان حنين عليا بس ساعات كتير كنت بحس ان معاملته جبران خاطر مش أكتر

انا مش قصدي اتكلم عنهم بالسوء الله يرحمهم 

بس انت مش عارف انا حصلي ايه بسبب اللي عملته وشخصيتي بقيت ازاي


سلطان بدفاع شديد عن نفسه

_انا كنت طول السنين دي ببعتلهم فلوس ليكي وبزيادة كمان

انا مخلتكيش حمل عليهم بالعكس دول كانوا بيستفادوا منك


_وهو انت الابوة بالنسبالك فلوس!

وفين حنان الاب وحبه لبنته اللي بيخلوها رافعه راسها وسط الناس وثقتها في نفسها كبيرة

انا عيشت عمري كله حاطه في دماغي ان طالما ابويا وامي مش بيحبوني يبقى انا شخصيه متحبش

يبقى انا اللي وحشه علشان كده نافرين مني

ثقتي في نفسي بقيت في الارض وبقيت حاسه ان اي حاجه كتيرة عليا


وابتسمت بحزن ووجع

_حتى لما اتجوزت

اتجوزت من واحد انا اللي بحبه وهو مش بيحبني ولسه متعلق بحبيبته القديمه

عارف وافقت من الاول ليه

علشان كنت متربيه على اني متحبش وان مش من حقي استنى حد يحبني


دموعه نزلت بحزن عليها

_سامحيني يا اميره

بس انا فعلا مكنتش عايز اخسرك

مكنتش هقدر اني اشوفك بتروحي مني زي امك

اه ممكن تكون عيشتك كانت صعبه لكن على الاقل عيشتي


_انا عايزة امشي.. مش خلصت كلامك

لو سمحت بقا سيبني امشي


_حاضر يا اميرة مش هضغط عليكي

هجهزلك العربيه توصلك لحد بيتك


وبص للشاب اللي وراه واللي كان ابن مراته 

_يلا ياشهاب


بص شهاب نظرة اخيرة لأميرة بتأثر من كلامها وطلع ورا سلطان بصمت 


_________________________

رجع مؤمن بيته بعد ماقلب الدنيا على أميرة وموصلش لأي حاجه


وكانت عنيه حمرا من قلة النوم وشعره مش مترتب 

وملامحه حزينه جداً ومجهدة


قعد عالكنبه ودموعه نزلت واتكلم بهمس

_يعني ايه!

يعني انا خسرتك خلاص يا اميرة


الباب خبط بخبطات ضعيفة


راح يفتح بيأس وتعب لكن ملامحه اتبدلت للأشراق والفرحه لما لقاها واقفه قدامه بتبصله بجمود


حضنها بلهفة وعدم تصديق

_اميرة!

انتِ كنتي فين..انتِ كويسه ياحبيبتي


رغم كلمته الاخيرة أثرت فيها لكن تجاهلت الشعور ده وبعدت عنه بهدوء ودخلت الشقة وقعدت على الكنبه وبصتله بهدوء

_انا جاية علشان تنفذ اللي اتفقنا عليه يامؤمن

لو سمحت طلقني


بصلها بغضب 

_يادي ام السيرة دي!

انتِ اصلا كنتي فين

واختفيتي من قدامي امبارح ازاي


_كان سوء تفاهم..والموضوع يخصني ومش من حقك تعرف


_هو ايه اللي مش من حقي اعرف

انتِ مراتي وام ابني 


_امم مراتك

طب بص يامؤمن طلقني علشان اقسم بالله ما قادرة اناهد 


_ليه بتعملي كده!

هو انا عملت ايه اصلا لكل ده

انا مخنتكيش ما انتِ كنتي عارفه من الاول اني بحب ندى

ولما اتجوزتك قطعت علاقتي بيها وكنت بحاول انساها 


_محترمتنيش

لما تبقى قاعد في مكان وتلاقي حد جاي بقولك الحق مراتك واقفه مع حبيبها القديم

وتيجي وتلاقيني على وشك اني ارجعله ساعتها هتفهم شعوري يامؤمن


_مكنتش هرجعلها


_لأ كنت هترجعلها لولا ظهوري


_وانا طلاق مش هطلق يا اميرة


ملامحها اتحولت للغضب ووقفت قدامه بعياط

_ارحمني بقا

ارحموني كلكم

انا العلاقه دي أذتني ولسه بتأذيني

وفقدت فيها نفسي وسعادتي

ليه م...


قطعت كلامها وملامحها بتتحول للألم وبتمسك بطنها


مؤمن بصدمه وهو بيبص على رجليها

_اميرة..انتِ بتنزفي


يتبع..

#أميرتي

#سلمى_تامر


رواية أميرتى الفصل التاسع عشر 19 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية أميرتى)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات