📁

رواية أميرتى الفصل التاسع 9 بقلم سلمى تامر

رواية أميرتى الفصل التاسع 9 بقلم سلمى تامر

رواية أميرتى البارت التاسع 9

رواية أميرتى الجزء التاسع 9

رواية أميرتى الحلقة التاسعة 9

رواية أميرتى بقلم سلمى تامر

رواية أميرتى الفصل التاسع 9 بقلم سلمى تامر
رواية أميرتى


رواية أميرتى الفصل التاسع 9


أميرة شافت ندى قاعده مع شاب وبدأوا يتكلموا بإندماج


_مالك سرحتي في ايه فجأه


أميره بتركيز

_دي صاحبة مؤمن...مين اللي قاعده معاه ده هي بتخونه ولا ايه


بصيت رودينا صاحبتها الجديده للمكان اللي بتشاور عليه اميره واتكلمت بسرعه

_طلعي تليفونك صوريها


اميره بتردد

_طب ما ممكن يكون قريبها ولا حاجه


رودينا بسخريه

_قريبها!

انتِ مش شايفه بيبصلها ازاي!

ده هياكلها بعنيه

هاتي تليفونك ملكيش دعوه انتِ 


مسكت رودينا تليفون اميره وصورت ندى والشاب اللي قاعده معاه من غير ما ياخده بالهم


_اعمل بيها ايه يعني


_متعمليش..خليها معاكي احتياطي يمكن تحتاجيها..مش قولتيلي ان هي مبتحبش مؤمن وعايزاه علشان فلوسه

يمكن تكون مصاحبه ده كمان اللي زي دي ممكن تعمل اي حاجه

ومتوريهاش لمؤمن دلوقت لأنه هو لسه ميعرفش نيتها وممكن حدا تبررله بأي حجه ويبقى شكلك وحش ساعته


ندى لمحت اميره واتوترت جدا وبصيت للي قدامها

_يلا نقوم نمشي من هنا يازياد


زياد بإستغراب

_ليه..انا لسه مخلصتش كلامي


ندى بغضب وصوت عالي وقصدت انها تسمع اميره 

_هو فيه كلام يتقال بعد اللي انا قولتله

ابعد عني يازياد انا خلاص هتجوز وبحب اللي هتجوزه جدا 

بطل تطاردني في كل مكان ولو قابلتك النهارده ف ده علشان انهي كل حاجه معاك

عن اذنك


قامت وقبل ماتمشي بصيت بطرف عينها على اميره لقيتها بتبتسم بسخريه وعدم تصديق للي قالته


اتوترت اكتر ومشيت من المكان بسرعه وهي بتتكلم في سرها

_البت دي كده بقيت خطر عليا..لازم اتصرف


اميره ودعت صاحبتها وطلعت وراها بسرعه ونديت عليها :

_ندى


وقفت وبصتلها بإستفسار وبرود

_افندم


اميره بإشمئزاز

_يعني مش كفايه متجوزاه علشان فلوسه وكمان بتخونيه


_بخونه!

ايه اللي انتِ بتقوليه ده 


_ايه مش دي الحقيقه


_لا طبعا مش الحقيقه


اميره بعدم تصديق

_انتِ كدابه

ابعدي عن مؤمن احسنلك هو ميستاهلش واحده شبهك 

انتِ اللي زيك مقامهم شخص م.قرف شبهم

مش واحد زي مؤمن ابدا


ندى بمسكنه مصطنعه

_ليه كده يا اميره

والله العظيم انا بحبه جدا وهو بيحبني!


_بلاش الحركات دي عليا يابت ايش حال انك انتِ اللي قايلالي حقيقتك بلسانك

بني آدمه مريضه 


سابتها ومشيت من قدامها وندى ابتسمت بخبث وبصيت لتليفونها بإنتصار


________________

وصلت اميره للشارع اللي فيه بيتها وكانت ماشيه سرحانه 

_ممكن اعرف القمر سرحان في ايه


بصيت للي بيتكلم لقيته مؤمن ابتسمت وبصتله بإشتياق 

_مؤمن


_اه يستي مؤمن اللي مطنشاه

مش عيب عليكي متسأليش عن البيست فريند بتاعك ومتجهلاه


هربت من عنيه واتكلمت بهدوء 

_معلش يامؤمن كان عندي امتحانات وكده ومكتئبه بسبب الضغط اللي كنت فيه انت عارف


_مكتئبه!

مكتئبه وانا موجود طب والله عيب 

تعالي


سحبها من ايديها لحد الموتوسيكل بتاعه واتكلم بأمر

_اركبي 


اميره بإندهاش

_اركب فين يبني


_اركبي ورايا هفسحك مش انتِ مكتئبه


اتكلمت بخوف وتوتر

_لأ بص انا عمري ما ركبت البتاع ده ومستحيل اعمل كده ف انسى


مؤمن بضحك

_جبانه قسماً بالله جبانه

بس متقلقيش يستي هسوق براحه


بصتله بتردد واتكلم بتشجيع

_يلا يا اميره بقا...يابنتي يلا


ركبت وراه بتردد 


_امسكي فيا جامد بدل ماالاقيكي حاضنه الاسفلت


اميره بغضب وخوف

_وبعدين بقا في الكلام اللي يخليني اغير رأيي وانزل


ضحك واتحرك بالموتوسيكل بسرعه بطيئه لحد ما طلع من الشارع بتاعهم وفجأه زاد سرعته لدرجة ان اميره صرخت بخوف

_وحياة ربنا ما هسيبك يامؤمن 


ضحك جامد وهو بيزيد السرعه

_يابنتي والله ده احسن طريقه لمحاربة الاكتئاب اسمعي مني


مسكت فيه اكتر وهي خايفه 

لكن خوفها بدأ يقل لما الدنيا بدأت تمطر عليهم 


_اوبااا حظك والله يا ميرو الجو بقا جامد


اميره بإبتسامه سعيده

_تصدق معاك حق


فضلوا يلفوا بالموتوسيكل كتير لحد ما الجو بقا صعب ف اضطروا يرجعوا واميره شكرت مؤمن على الخروجه وراحت بيتها وهي مبتسمه لكن لقيت ساره قدامها وبتبصلها بغضب

_كنتي فين مع مؤمن يا اميره وراجعه غرقانه كده


اميره بتوتر

_عادي يعني ياساره كنا بنتمشى شوية


_بلاش الواد ده يا اميره..متعلقيش نفسك بيه هو مش من نصيبك وقلبه مع غيرك


ابتسمت بألم وهزيت راسها بموافقه ودخلت اوضتها في صمت


بصتلها ساره بحزن عليها ودعيت ان ربنا يخرج مؤمن من قلبها وعقلها وتلاقي الشخص اللي يعوضها

________________


_يبنتي مالك فيه ايه بقالي ساعه بتحايل عليكي..انجزي علشان لسه مجبناش بقيت الحاجات


ندى بحزن مصطنع

_قولتلك مفيش


مؤمن بغضب

_لأ فيه وهتقولي 


_اميره


مؤمن بإستغراب

_مالها


طلعت ندى تليفونها وسمعته تسجيل لأميره وهي بتقول:

_ابعدي عن مؤمن احسنلك هو ميستاهلش واحده شبهك 

انتِ اللي زيك مقامهم شخص م.قرف شبهم

مش واحد زي مؤمن ابدا


برق عنيه بصدمه وجز على سنانه بغضب و.....


يتبع

رواية:أميرتي

البارت التاسع

#سلمى_تامر

#أميرتي


رواية أميرتى الفصل العاشر 10 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية أميرتى)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات