📁

رواية سأظل أقوى الفصل الرابع 4 والأخير بقلم يارا عبد العزيز

رواية سأظل أقوى الفصل الرابع 4 والأخير بقلم يارا عبد العزيز

رواية سأظل أقوى البارت الرابع 4 والأخير

رواية سأظل أقوى الجزء الرابع 4 والأخير

رواية سأظل أقوى الحلقة الرابعة 4 والأخيرة

رواية سأظل أقوى بقلم يارا عبد العزيز

رواية سأظل أقوى الفصل الرابع 4 والأخير بقلم يارا عبد العزيز
رواية سأظل أقوى


رواية سأظل أقوى الفصل الرابع 4 والأخير


البارت الرابع

الأخير

نزل السائق من السيارة اتجه الى حور سريعاً حاول ان يساعدها على ان تستعيد وعيها ولكن دون جدوى اخذها بسيارته الى منزله واحضر الطبيب

: من الواضح انها متعرضة لصدمة عصبية شديدة

ادهم 

: طب هى هتفوق امتى يا دكتور

: نص ساعة بالكتير

: تمام يا دكتور شكراً لحضرتك

ظل جالس بجوراها حتى استيقظت

: ااه

: انتى كويسة يا انسة

: انت مين وانا فين

: انتى هنا فى بيتى انا خ..بطتك بالعربية من غير ما اقصد بس انتى كويسة اطمنى

تذكرت ما حدث لها لتدخل فى نوبة بكاء

: اااه ابنى مو..تلى ابنى

نظر لها باستغراب

: هو مين دا

: أسر أسر الرفاعي مو..تلى ابنى ابنى اللى كنت بتمناه مو..ته 

: طب اهدى انا عارف انى مش من حقى ادخل بس انا بجد عايز اساعدك احكيلى ايه اللى حصل 


فى المستشفى

بعصبية شديدة

: يعنى ايه مش موجوده هو انا مش سايبك معاها

: معرفش يا فندم انا روحت اشوف المرضى عبال ما حضرتك تجيب الأدوية وأما رجعت ملاقتهاش

سمية بخوف 

: اوماال هتكون راحت فين 

هاتف الحراس سريعاً وبحثوا عنها


: انا عايزة اطلق منه ومش عايزة اعيش معاه ارجوك طلقنى منه

: اهدى وهيطلقك غصبن عنه 

: ازاى هو مش هيرضى ومحدش يقدر يقف قصاده

: مش عليا


: ملهاش اثر يباشا

بعصبية

: يعنى ايه ملهاش اثر

: دورنا عليها فى كل مكان وملهاش اثر

: غوروا من وشى

تلقى رسالة على هاتفها

" لو عايز تشوف مراتك تعال على العنوان دا ********* بس لوحدك " 

شاهد الرسالة ليخرج من المستشفى على الفور ويتجه إلى هذا المكان

دخل بسيارته فى ڤيلا كبيرة تشبه القصر اشار له احد الخدم بالجلوس فى الريسبشن

: يا أهلا أهلا بأسر الرفاعي

: انت مين وفين مراتى

: تؤ تؤ براحة شوية على اعصابك تتعب

: بقولك فين مراتى

: بعد خمس دقايق بالظبط مش هتبقى مراتك تعال يا سيدنا الشيخ هتطلقها و دلوقتي

: انت بتقول ايه

: مبحبش اعيد كلامى كتير

هبطت حور للاسفل

: حور يحبيبتى انتى كويسة ومين دا 

: طلقنى يا أسر انا خلاص مبقتش عايزة اعيش معاك

بعصبية

: مش بمزاجك وطلاق مش هطلقك

: خلاص بقى يبقى انت اللى اخترت

وضع ادهم مس..دسه فى رأس أسر

: ارمى عليها اليمين يلا 

بخوف شديد

: انتى طالق

وقتها دخلوا الشرطة

: أسر بيه انت متهم بالاعتداء بالض..رب على المدام حور وقت..ل طفلها

: بقى كدا يا حور بتبلغى عن جوزك

بغضب

: لو اطول اق..تلك بأيدى كنت عملت كدا 

سمية 

: حور يحبيبتى انتى كويسة

: انا تمام يماما متخافيش

: شكراً جدا يا حضرة الظابط لولاك مكنش هيطلقنى

ادهم

: المهم انك بخير ومفيش داعى للشكر دا واجبى 

بعد مرور ستة اشهر عدوا على ادهم وهو مش بيبطل تفكير فى حور بينما حور بقربها من الله ورحمته تعافت من المها فكانت تجلس تقرأ وردها اليومى من القرآن الكريم حتى سمعت طرقات الباب

: انت 

ادهم

: ايوا انا تتجوزينى يا حور 

: هاا انت بتقول ايه

: حور انا بحبك وعايز اتجوزك تتجوزينى

: موافقة

سمية بزغاريط 

: لولولى مبروك يحبيبتى

: ربنا يبارك فيكي يماما

على 

: مبروك يبنتى انا اسف يا حور لان بسببى عيشتى كل دا يبنتى

: متعتذريش يا بابا خلاص كل حاجه تخص أسر خلصت وانا كويسة 

تم عقد قران حور وادهم

فى منزل ادهم 

: مبروك يعروسة 

: ربنا يبارك فيك

: انا بجد مش عارف انتى عملتلى ايه من ساعة ما شوفتك وانا مش عارفه ابطل تفكير فيكى

: الصراحة وأنا كمان كنت بتيجى على بالى كتير

: يعنى افهم من كدا أن مشاعرنا واحدة

: مش عارفه انا لسه خارجة من تجربة

: من غير ما تكملى فاهمك ولو عايزة وقت عادى

: لا ادهم انا مرتحالك وعمرى ما هلاقى زوج احسن منك 

عانقها بشدة وذهبوا معا الى عالمهم الخاص

بعد مرور سنة سافر ادهم وحور إلى لندن لتسكمل دراستها وانجبوا بنوتة قمر سموها حورية

: جميلة اوى 

: شبهك اوى يحبيبتى

: اشمعنا حورية 

: لانى هفضل طول الوقت شايفها كدا حورية

: ربنا يباركلنا فيها

: يا رب يحبيبتى ويباركلى فيكى 

عانقها وهى تحمل الرضيعة

: بحبك 

: وانا كمان

تمت


لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية سأظل أقوى)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات