📁

رواية ما بين الحب والانتقام الفصل الحادى عشر 11 بقلم ليل مراد

رواية ما بين الحب والانتقام الفصل الحادى عشر 11 بقلم ليل مراد

رواية ما بين الحب والانتقام البارت الحادى عشر 11

رواية ما بين الحب والانتقام الجزء الحادى عشر 11

رواية ما بين الحب والانتقام الحلقة الحادية عشر 11

رواية ما بين الحب والانتقام بقلم ليل مراد

رواية ما بين الحب والانتقام الفصل الحادى عشر 11 بقلم ليل مراد
رواية ما بين الحب والانتقام


رواية ما بين الحب والانتقام الفصل الحادى عشر 11


ملك ببسمة : استني يا عمار.. انا عرفت كل حاجة ومش جيباك علشان تبرر.. انا عارفة ان انت بتحب رهف وهي كمان بتحبك.. انا مش عايزة اي سوء فهم يحصل بنكم بسببي.. طلقني يا عمار

عمار بصدمة وهو يعقد حاجبيه : انت بتقول ايه

ملك بهدوء : بص يا عمار لاني مليش في جو الدراما ده.. انت بتحب رهف و رهف رجعت فوجدي مش هيعمل حاجة غير المشاكل بنكم وبعدين رهف تعبانة و محتجاك جنبها دلوقتي.. انا مش عايزة افرق بين زوجين بيحبو بعض

عمار بغضب : بس انا بحبك و عايزك معيا 

ملك ببسمة : انت مش بتحبني يا عمار انت ممكن تكون اتعودت علي وجدي في حياتك بس مش اكتر.. مينفعش انسان يحب اتنين وانت ياعمار بتحب رهف

تنهد عمار وتحدث بهدوء : تصدقي انك معاكي حق.. انت طالق يا ملك .

ملك ببسمة : شكراً يا عمار.. انا كنت عارفة انك هتتفهم الموضوع

خرج عمار واغلق الباب بقوة وبدلت ملك ملابسها وكانت ستذهب ولكن اوقفها صوت نور

نور : انت رايحة فين 

ملك : انا هروح اقعد مع ماما كام يوم كده 

نور بحزن : انا سمعتك انت وعمار.. انت ليه طلباتي من عمار انه يطلاقك عمار بيحبك انت يا ملك 

ملك : خلاص الكلام في الموضوع ده منتهي انا اتطلاق وخلاص

عمر : ماماااااااااااااا

جاء طفل و عانق نور 

ملك ببسمة : هو ده بقي عمر ابنك 

عمر بكسوف : مين دي يا ماما

ملك بلطف : اخيرا شوفتك انا كنت فاكرة ان انا مش هشوفك خالص.. اه صح يا بت يا نور انا قاعدة معاكم بقالي كتير و ماكنتش بشوف عمر 

نور : لان عمر في مدرسة داخلية و ما بيجيش غير لما بتخلص الامتحنات

كانت ملك تتحدث مع سارة وجاء عمار 

عمار : يلا علشان اوصلك 

ملك ببسمة : تمام 

ودعت سارة ملك وذهب ملك مع عمار وصعدو الي السيارة وبداء عمار يقود السيارة و اوصل ملك الي منزلها ونزلت ملك من السيارة

ملك ببسمة : شكرا يا عمار

ذهب عمار بدون قول اي شيء ودخلت ملك الي المنزل ثم خبتط علي الباب وفتحت لها سميرة

سميرة : ملك!! مش كونتي تقولي انك جاية انهاردة.. اه صح هو فين عمار 

ملك ببسمة : طب نتكلم جوا احسن من الواقفة علي السلم ولا ايه

سميرة : ادينا دخلنا... انت عملة ايه و فين عمار

ملكه : عمار مش جاي....

سميرة : يعني انت جاية لوحدك

ملك بهدوء : عمار مش جاي لان انا وعمار اتطلاقنا 

سميرة : انت مش هتبطلي حركاتك دي بقي

ملك : انا وعمار انطلقنا بجد يا ماما وبعد اذنك بقي لان انا تعبانة وعايزة ارتاح شوية ولما اصحي ابقي احكيلك علي التفصيل 

دخلت ملك الي غرفتها و استلقت علي السرير و انهمرت الدموع وبكت ملك وهي تشعر بحرقة في قلبها و بثقل كبير علي صدرها يمنعها من التنفس.. نامت ملك هذه الليلة من كثرة التعب والارهاق 

___________________

رهف بحزن : انت اتاخرت ليه يا عمار

عمار :...........

رهف وهي تعانق عمار : انا خايفة اوي ياعمار خليك معايا انهاردة

هز عمار راسه بالموافقة

رهف : انت مش هتنام ولا هتفضل قاعد كده

عمار : لا انا مش عايز انام 

رهف : طب مدد بس ومش لازم تنام 

تنهد عمار ثم استلقي علي السرير بجانب رهف التي عانقت عمار ووضعت راسها علي صدره

رهف ببسمة : انا فرحانة اوي ان انا وانت بقينا مع بعض تاني.. فاكر يا عمار قبل ما كنت بتنام انت علي طول كنت بتقولي انك بتحبني.. ممكن تقولها تاني

تذكر عمار عندما قال لي ملك انه يحبها ف ابتسم بتلقائية ونظر إلى رهف ليرها ملك ويقول : انا بحبك اوي 

ثم يرها رهف فتعود ملامحه الباردة مرة أخرى وتعانقه رهف بسعادة غامرة وتقول : وانا كمان بحبك اوي يا عمار

نهض عمار لان كان يشعر وكانه يختناق 

رهف : في ايه 

عمار :مافيش حاجة.. انا خارج اتمشي و اشم شوية هواء 

رهف : طب.......

ذهب عمار ولم ينتظر ان يسمع ما ستقوله رهف له

وشعرت رهف بالغيظ بسبب تجاهل عمار لها.. خرج عمار من غرفة رهف ولكنه لم يذهب للمشي بال دخل للغرفة التي كان ينام بها هو وملك وجلس علي السرير وظل يتذكر كل افعال ملك المجنونة.. استلقي عمار علي السرير ونام وهو يفكر في ملك

___________________

في مكان اخر كانت سارة تجلس في كافي علي البحر وكانت تنظر الي البحر لياتي صوت شخص من خلفها 

احمد ببسمة : سممكن اقعد

سارة بغضب : انت

احمد : ايه انت دي.. انا اسمي احمد 

سارة وهي تتنهد : انت عايز ايه 

احمد وهو يغمز : انا بحب اقعد في الكافي ده وجيت انهاردة وشفتك بالصدفة وقلت اجي السلام علي القمر

سارة بقرف : سلمت خلاص.. اتفضل قوم

احمد بمزاح : بس انا عجبتني الاقاعدة هنا 

سارة : خلاص هقوم انا 

احمد : استني بس انت مستعجلة كده ليه 

سارة بغضب : انت شكلك نسيت اللي حصل اخر مرة.. تحب افكرك 

احمد ببسمة : لا فاكر كويس.. بس انا كنت عايزك في حاجة 

سارة بغضب : انجز و قول انت عايز ايه 

احمد :  بصي انا اسفة علي اللي حصل المرة اللي فاتت بس انا لما قولتلك كده  مكنش قصدي حاجة وحشة انا كنت عايز اتعرف عليكي لاني اعجبت بكي وكنت عايز اتعرف عليكي... ف تقبلي تتجوزيني 

سارة : بص انت لو عايز تتقدم لبنت بدل ما تتكل معها المفروض تدخل البيت من بابه وتكلم أهلها

احمد بنظرة اعجاب : تمام.. انا هاجي بكره علشان اتكلم معاهم.. خودلي معاد معهم 

سارة : مش هرف اخدلك معاد معاهم لان انا يتيمة الام والاب ومعرفش اي حاجة عن علتي لان محدش سال عليا بعد موتهم .. ايه رايك 

شعر احمد بالحزن بسبب كلام سارة وقال : راي في ايه 

سارة : انت عايز تتجوز واحدة يتيمة وملهاش عيلة

احمد :انا مش فارق.. انت البنت اللي انا اخترتها تكون مراتي وشريكة حياتي،، تابع بمزاح ،، بس انا عايز اعرف انا هقعد مع مين دلوقتي علشان اتقدملك.. اوعي تخدني الترب زي ما حصل في فيلم الشبح مع احمد عز

ابتسمت سارة : لا تطمن.. من الناحية دي متقلش.. انت هتقعد مع طنط سميرة و عمو عصام 

احمد بستغراب : اهل ملك 

سارة ابتسمت وبدات تتحدث وفي عينها لمعان : ايوا.. هم دول اللي ربنا عوضني بيهم عن امي و ابويا.. انت عارف.. عمو عصام وطنط سميرة عمرهم ما فرقوا بيني وبين ملك وكانو بيعملوني كاني بنتهم وزي ما بيجبو لملك كانو بيجبولي

احمد ببسمة : وانا كمان

سارة : انت كمان ايه

احمد ببسمة لطيفة : انا عايز اكون ليك الاب والاخ والزوج والحبيب.. عايز اكون كل حاجة بالنسبة لكي 

شعرت سارة بالخجل من كلام احمد وقالت : الوقت اتاخر انا لازم امشي 

احمد : استني.. هواصلك 


#الفصل_الحادي_عشر

#رواية_ما_بين_الحب_و_الانتقام

#بقلم_ليل_مراد


رواية ما بين الحب والانتقام الفصل الثانى عشر 12 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية ما بين الحب والانتقام)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات