رواية مرادى الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شهد
رواية مرادى البارت الخامس والعشرون 25
رواية مرادى الجزء الخامس والعشرون 25
رواية مرادى الحلقة الخامسة والعشرون 25
رواية مرادى بقلم شهد
رواية مرادى |
رواية مرادى الفصل الخامس والعشرون 25
✨روايه مرادي✨
✨البارت25✨
✨عند مراد✨
وصل الجامعه ودخل الكافتريا لقااااااااا
مراد: لقااا سليم قاعد مع حور وعمال يبتسملها
مراد: في سره واستغراب: سليم قاعد مع حور بيعمل اي راح بسرعه عند طربيزه حور
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور✨
بعد مااقفلت مع ملك راحت تقعد في الكافيتريه تستتي ملك وفاجاه لقت دكتور سليم
سليم ببتسامه: ازيك يحور عامله اي
حور ببتسامه: الحمدالله يدكتور سليم
سليم ببتسامه: ينفع اقعد
حور بكسوف: اه اكيد اتفضل
سليم بعد ماقعد: بصي يحور انا مش هلف وادور عليكي انا سالت عليكي في شؤون الطالبه واخدت رقم اخوكي معتز فاانا جي اتقدم وادخل الباب من بابه بس حبيت اعرف منك ردك الاول يمكن تكوني رفضاني خالص
حور بكسوف والموقف المحرج الي وقعت فيه: دكتور سليم انا معرفش حضرتك علشان سواء اقبل او ارفض دلوقت فا الكلام مش معايا عن اذنك ولسا هتقوم لقت مراد طب علي التربيظه
مراد وباصص لحور: في حاجه يحور ولا اي
حور واطمنت بوجود مراد: لا مفيش
مراد ويوجه كلامه لسليم بسخريه: اي يدكتور سليم خير
سليم وعدم مبالاه لمراد ويوجه كلامه لحور: تمم يحور وانا لسا عند كلامي ومشي من قدام مراد وحور
مراد ويبص لحور ويرفع حاجيه: اي
حور بااستغراب: اي
مراد بعصبيه: اي هو اللي لسا عند كلامه
حور ببرود: ملكش دعوه وسبته ومشيت
مراد بعصبيه: ويمسك ايديها بسرعه قبل ماتمشي وشدها حور انا صبري بدا ينفذ قالك اي الزفت دا
حور بتسرععع: اخص عليك يمراد بتشتمه لي
مراد برفع حاجب: وحياه امك يختي انجزي وانطقي
حور بخبث وتلعب في شعرها: اصل سالومي قالي انه جي يتقدملي
مراد بشد علي دراعها وفكه هيتكسر: ماتتعدلي وانتي بتتكلمي معايا ومين سالومي دا
حور بتلاعب ووجع مستحملاه بالعافيه: دكتور سليم لاحقت تنسي
مراد وعيونه بقت كالدم وصوت عالي: نعممم سليم قالك كدا
حور بنفس الخبث والتلاعب: اهاا
مراد ورخي ايديه عليها ويبص في عيونها: وانتي هتواقفي يحور
حور وسرحت في عنيه وافتكرت كل اللي عمله فيها:
مراد: بكلمك علفكره
حور بتنهيده ومبعدتش عيونها: اه يمراد هوافق
مراد ورجع لعصبيته تاني: اعمليها يحور عاوزك بس تعمليها وسابها ومشي.
حور وهيا باصه لاثره وتدعك ايديها من مسكته ليها:اما وريتك يمراد الالفي مبقاش انا حور بس مش حور اللي اتعودت عليها تؤء تؤء حور تانيه خالص
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ملك ✨
نزلت من المواصلات ولسا هتدخل الجامعه لقت حد بيسحبها بسرعه
لقت الولد الغتت بتاع المرا اللي فاتت
سيف ببتسامه ويتفحص وشها: ازيك يقطهه وحشتيني
ملك بعصبيه وتفلت ايديها: وحشك قطر يبني انت عندك اعاقه ذهنيه انت عاوز مني اي اعتقني لوجه الله بقا
سيف بعصبيه: توء توء كدا لسانا طول اووي وانا مبحبش اللسان الطويل
ملك بعصبيه: عنك ما حبيته انا مالي بيك اصلاا
سيف بجديه: طب ممكن كفايه شغل عيال عاوز اتكلم معاكي بجد
ملك بصدمه في سرها: اي دا دا عنده انفصام شخصيه
سيف: سكتي لي
ملك: هوانت بتتحول لي
سيف ببتسامه: وانتي حلوه كدا لي
ملك بكسوف ووشها احمر: احممم عاوزه امشي
سيف بضحك عليها: طب هنتكلم بجد
ملك بتوتر: ماشي بس هيا نص ساعه مش اكتر علشان اخلص منك ومن زنك دا
سيف ببتسامه حلوه: اشطا وانا موافق بس موعدكيش انك تخلصي مني ومن زني
ملك سابته ومشيت وسرحان: الله ضحكته حلوه اووي ملك بتسوعاب للي بتقوله وتضرب وشها: اي الهبل اللي بقوله دا وراحت تدور علي حور.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند بيت مراد✨
بعد مانزل مراد تجري ناهد تصحي منه
ناهد بزعيق: منهههه اصحي بسرعهه يبتت
منه بنعس: في اي يمامااا البيت بيوقع ولا اي
ناهد بزعيق وتفتح الستاير : لا يختي مش ييقعع قومي في عريس جيلك
منه وقامت مره واحده من علي السرير: عريس
عريس اي يماما انا مش موافقه ورجعت تكمل نوم
ناهد بزعيق: يبت قومي اتنيللي انتي عارفه مين العريس اصلاا
منه ومجاش في بالها ادهم: يعني مين يعني
ناهد: ادهم
منه بزعيق وتنط من علي السرير: اييييي ادهم ادهم هو العريس قولي والله
ناهد بنظره خبيثه(بتاعت كل الامهات عرفينها دي): بت انا قلبي مش مطمنلك
منه بستوعاب لهبلها اللي هيفضحاها: هاا انا مستغربه بس مش اكتر
ناهد ببتسامه خبيثه: لا مش داخل عليا الدور دا بس يالاا قومي فزي عوازه الشقه بتلمع كدا
منه في سرهاا بسعاده: دانا هخليها بتوبرق متخافيش
ناهد: سرحتي في اي يبلوه
منه: ولا اي حاجه انا قايمه اهو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ادهم✨
ادهم بتفكير: انا غلطت لما طردت مراد مكنش ينفع اعمل كدا وكمان رايح اتقدم لاخته بليل هقابله باي وش بس يربي خلاص انا هروح اصالحه هو اكيد في الكليه
راح ادهم الكليه وخبط علي مكتب مراد
مراد من جوا: ادخللل
ادهم بعد مادخل وتقليد صوت ست: مرادي وحشتني اووي انا موحشتكش
مراد بعصبيه ويقومله: انت يزفتت اتظبط بدل مااظبتك وتوطي صوتك دا واي اللي جابك اصلاا
ادهم ويقرب منه ويحضنه وعلي نفس الصوت: اصلك وحشتني اووي
مراد بعصبيه: ويزيحه عنه زفتتت طب مفيش جواز يالاا بقا
ادهم اتعدل وتسرعه: لا وحياه حور عندك بلااش
مراد بسرحان في تحليف ادهم ليه بحور: اه يحور بتضيعي مني ومش عارف اعمل حاجه
ادهم: اي يعم روحت فين
مراد: معاكك
ادهم بجديه: انا اسف يصحبي علي اللي حصل امبارح كان غصب عني والله انت عارف غلاوه حور عندي ازاي دي زي اختي يمراد ومينفعش اسيبك تعمل كدا انت مش واعي يصحبي
مراد: يعني حور زي اختك وانا مش زي اخوك
ادهم ويحضن مراد: داانت اخويا وابويا وصاحبي انت كل حياتي يمراد سامحني معلش بس انا مش فاهم اي اللي جرالك
مراد ويبادله الحضن: مسامحك هو انا ليا غيرك ياض
ولا انا بقيت فاهم اي اللي بيحصل انا حور بتضيع مني ي ادهم سليم هيتقدملها
ادهم بصدمهه: اييي سليم كب وهتعمل اي يمراد
مراد ويضغط علي دماغهه: مش عارف ي ادهم مش عارف
ادهم: ويطبطب عليه هتتحل ان شاءلله
مراد: يارب ي ادهم
ادهم بتغير جو: طب اي مش يالا علشان ننقي البدل يمعلم
مراد: يالا يباشااا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور✨
واخيرا لقت ملك
حور: لا ونبي كنتي اخرتي شويه لسا بدري
ملك: خلاص بقا يحور خلي قلبك ابيض وكمان تعالي في حضني يكلبهه اديني كتير مشوفتكيش
حور وتحضنها: وحشتيني اوي يملك في كلام كتير عاوزه احكيهولك
ملك: وتبادلها الحضن وانتي اكتر يحوري وانابرضو في كلام كتيرر
حور: خلاص بعد مانطلع من المحاضره نبقا نحكي يالااا
راحت حور ومنه المحاضره بعدها بساعه ونص خلصت المحاضره
ملك: انا هروح الحمام استنيني
حور: تمم متاخريش
ملك: تمم
حور وهيا مستنيه ملك برا
لقت مراد وادهم خارجين من مكتب مراد جريت عليهم
حور بصوت عالي: ادهم
ادهم ببتسامه كبيره: حوري ازيك وحشتيني اووي
حور ببتسامه: الحمدلله وانت واحشني اكتر
ادهم: هستناكي بليل
حور باستغراب: فين
ادهم: رايح اتقدم لمنه
حور بزعيق: بجدد عاااااا مش مصدقهه
حور بزعل بعدها: انتو ازاي متقوليش حاجه زي دي مبقتوش تحكولي علي اي حاجه ولا منه
ادهم بغمزه لحور: منه متعرفش اصلاا وكمان والله الدنيا مشيت بسرعهه علشان كدا بقولك اهو لازم الاقكيي
حور بتذكر: اووف دانا كنت نازله مشوار مهم ومينفعش الغيه
مراد بفضول وتدخل: مشوار اي دا
حور وبصاله برفعه حاجب: وانت بتسال لي
مراد: خلاص عنك متقوليش
ادهم بضحك: كاسفهه يحازمم
مراد: وبص لادهم حته بصهه
ادهم بضحك: ساكت اهوو
حور بضحك وخبث: خلاص صعبت عليا نازله مع واحد صاحبي.
ادهم: اوعاا يحور ودا مين
حور: مش هقولك 😝
مراد بعصبيه: نعممم واحد اي
حور بستفزاز: صااحبي
مراد بعصبيهه ويسحب ادهم: يالا ي ادهم علشان انا لحد الان ماسك نفسي
ادهم: حوور انا لازم الاقيكي بليل شوفي بقا انتي هتقابليه امتي وخلي بالك علشان مراد مش هيسكت باي
حور: حاضر باي وكانت ملك جت لحور
ملك: اداا مش دا ادهم امال فين مراد
حور: اه هو ومراد سابقه علي العربيه
ملك وتشد ايد حور: طب يالاا تعالي ناكل حاجه ونحكي
حور: يالااا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ادهم ومراد✨
بعد ما جابو البدل وكلو راح بيتهه يجهزو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور وملك✨
ملك وحكت كل اللي حصل معاها الفترة اللي فاتت
حور بتفكير: طب مش ممكن يكون سبف هو اللي كان بيبعتلك علي الواتس
ملك بتفكير: تصدقي ممكن لما اقعد معاه ابقا اساله
حور ولسا هتتكلم لقت التليفون بيرن وكانت منه:
حور: نعم يمنه يواطيه
منه: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور: طب تنا جيالك علطول اهو
منه: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور: تمم باي
حور لملك: يالاا يملك قومي نمشي ولما اشوفك تاني هبقا احكيلك اي الي حصل
ملك بتفهم: تمم يالاا بينا
وفعلا مشيو وكل واحده وصلت بيتها
حور: باي يملك
ملك وتمشي: باااي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور✨
حور بتطلع السلم لقت مراد وراها
مراد: حوور
حور ومش بتبصله: اي
مراد وقرب منها ومسك ايديها جامد: انتي ازاي تفكري انك تنزلي مع احمد
حور بتحدي وتبصله: انت مالك اصلا
مراد وعيونه كالدم: حور يعني اي انا مالي
حور: انت فاكر لما كنا علي الروف وقولتلي انتي مالك اعتبرني بردهالك
مراد بعصبيه ويشد اكتر علي ايديها:حوور بلاش الشغل دا معايا انتي زوديتها اوي انهاردا
حور وتبعد ايده عن ايديها وتتكلم بتحدي: طب اوعي بقا كدا علشام الحق البس علشان انزل مع احمد وتفلت منه وتطلع تجري لبيتها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد✨
مراد: بعصبيه: ماشي يحور علشان شغل العيال دا
ولقا صوت معتز: اي يمراد بتكلم نفسك ولا اي
مراد: شوفت جننوني يعم
معتز بغمزه: مين يباشا
مراد بتوتر: هاا محدش يعم
معتز: عملت اي في موضوعك
مراد بزعل: مفيش يعم قرينا الفاتحه والخميس الخطوبه
معتز: وانت زعلان لي
مراد: بعدين يمعتز هتعرف
معتز: وقت ماتحب تحكي انا موجود
مراد: تسلمم يصحبي
وكل واخد دخل شقته
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨في بيت مراد✨
ناهد: يبتت امسحي عند الباب كويس
منه: حاضرر يماما وخلصت وراحت تسمح في الصاله
لقت الباب اتفتح ودخل مراد ولسا هيكمل راح وقعع
مراد بزعيق: يمنهههه
منه بخوف: والله مكنت اعرف انك جيت لو كنت عرفت كنت ممسحتش دلوقت
مراد بزعيق وعصبيه: تعالي قوميني منك لله يشيخه ضهري
منه بضحك عليه وتروح تساعده: قوم يخويا وانت اتكبيت زي الجردل كدا
مراد وباصلها بصه ناريه
منه: خلاص متاسفين يا مراد بيه
ناهد بخضه: عملتي اي في الواد يمنه
منه بزعل اصطناعي: حرام عليكو انا مظلومه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند بيت حور✨
معتز بعد ما دخل البيت: السلام عليكم
ايمان: وعليكم السلام
معتز: اومال حور فين يماما
ايمان: لساا جايه من شويه وبتغير هدومها
معتز طب في موضوع كدا
ايمان: اي هو
معتز:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨بسكدااا انا مطولااا اووي يعني✨
✨استنو البارت26✨
بقلمي: ✨Shahd Fouad✨
رواية مرادى الفصل السادس والعشرون 26 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية مرادى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)