📁

رواية مرادى الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شهد

رواية مرادى الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شهد

رواية مرادى البارت السابع والعشرون 27

رواية مرادى الجزء السابع والعشرون 27

رواية مرادى الحلقة السابعة والعشرون 27

رواية مرادى بقلم شهد

رواية مرادى الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شهد
رواية مرادى


رواية مرادى الفصل السابع والعشرون 27


روايه مرادي✨

البارت 27✨

Flash Back

مراد وكان واقف في البلكونه بيكلم ادهم لقا حور نازله من العماره وركبت تاكسي 

مراد: سلام دلوقت بسرعه

ادهم: في اي

مراد: مفيش اقفل بسرعه بس

ادهم بقلق: ماشي سلام

مراد قفل بسرعهه مع ادهم وجري بسرعهه علي تحت

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

now

مراد وصل وركن عربيته قداام الكافيه اللي فيه حور وبعدها دخل مراد الكافيه وكانت حور واحمد قاعدين علي التربيظه وكان صوت ضاحكهم وهزارهم عالي 

مراد: شكلي جيت في وقت غلط

حور بعصبيه داخليه من تصرفاته وابتسامه خبث لانها كانت عارفه انه هيجي وراها: لا ولا وقت غلط ولا حاجه تعالي اقعد دا احمد طلع زي العسلل والله كنت ظلماه

احمد ببتسامه: تعالي يدكتور مراد اتفضل

مراد بيبصلهم وعيونه كالدم: انا مش جي اقعد انا جي اخد حور وماشي

حور بعصبيه ومش عاوزه تنفجر في وشه: وانا مش عاوزه امشي ي مراد انا هقعد مع احمد

مراد بعصبيه: يالاا علشان منه عوزاكي

حور وتقوم من مكانها وتسحب مراد وتوجه كلام ل احمد: معلش ي احمد ثواني وجايه

احمد: تمم ماشي

حور وطلعت برا الكافيه هيا ومراد

مراد بعصبيه: يالااا اتفضلي اركبي

حور بعصبيه: مش هركب انا هقعد مع احمد وشويه وهروح

حور: انت عاوز اي بالظبط

مراد واتخدر تماما: عاوزك  معايا مش  معاه

حور ببتسامه خجل من كلام مراد: عاوزني ابقا معاك لي يمراد

مراد بتخدر وعصبيه: مش عاوزك تتكلمي او تقعدي مع اي مخلوق 

حور بعصبيه من تحكماته الغير مفهومه: ملكش دعوه اقعد مع مين ولا اكلم مين  مش من حقك تقولي كدا روح قول  الكلام دا ليلي بتاعتك مش لياا

مراد بنفس التخدر وعصبيه: وحياه امك يحور بس لو شوفتك تاني قاعده مع حد انتي حره وكمان انا مليش دعوه ب ليلي او غيرها انا ليا دعوه بيكي انتي انتي بس يحور ميهمنيش اي حد تاني 

حور ببتسامه خجل وتفاجي: هااااا بتقول اي

مراد بفوقان وعي لما قاله: هااا ولا حاجه اتفضلي اركبي يالاا

حور بهدؤء: طب هروح اخد شنطتي واقوله اني همشي وجايه

مراد: ويقلب عينه: بسرعععه

حور تدخل تاخد شنطتها وتكلم احمد: معلش ي احمد هضطر امشي علشان منه عاوزاني

احمد بيتسامه: تمم يحور مفيش مشكله نبقا نتكلم ان شاءلله 

حور ببتسامه: تمم هبقا اكلمك انا كمان بااي

احمد: بااي

تطلع حور لمراد وتركب جمبيه ويمشو منغير اي كلام تاني

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

✨عند بيت مراد✨

وكانت منه خلصت تجهيز نفسها ولبست فستان اسود طويل وفردت شعرهاا وحطت ميكب خفيف وكانتت زي القمررر

وطنط نفس الكلام جهزت الدنيا ولبست واستعدت

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

✨عند مراد وحور✨

وصل مراد وحور العماره وطلعو

مراد: هتدخلي معايا دلوقت ولا هتدخلي بيتك الاول

حور بهدؤء تتحسد عليه: هغير واجي علطول

مراد: تمم وانا هدخل اغير برضو

حور: تمم 

ودخل كلا من حور ومراد شقتهم يغيرو ويجهزو

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

✨عند بيت مراد✨

دخل مراد شقته وكانت مامته في المطبخ 

مراد: السلام عليكم عامله اي يماما

ناهد: الحمدلله يبني 

مراد:امال منه فين

ناهد: بتلبس جوا

مراد: طب تمم في حاجه نقصاكو طيب

ناهد: لا يحبيبي كلو تمم

مراد: طب كويس اروح اغير انا واجي

ناهد: ماشي يحبيبي

دخل مراد اوضته وطلع تشيرت ابيض  علي بنطلون جينز وظبط شعرهه وطلع من الاوضه

✨لقا رساله من ادهم✨

✨الرساله✨

ادهم: انا تحت يمراد وطالع

مراد: تمم يصحبي تعالي مستنيك

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

✨عند بيت حور ✨

حور بسعادهه: السلام عليكم ي اهل الدار

ايمان ومعتز: اهلاا 

معتز برخامه: مش كفايكي نزول يبت انتي

حور وتطلع لسانها لمعتز: وانت مالك يغتت انت

معتز: اجي اوريكي الغتت طيب

حور وترفع ايديها باستسلام: خلاص يعم انا داخله البس علشان اروح لمنه

ايمان: هتروحي لمنه لي في حاجه 

حور بفرحه: اصل ادهم هيجي يتقدم لمنه ويقرو فاتحه

ايمان بفرحه: فرحتيني والله يحور ربنا يتتملها علي خير 

حور ببتسامه يارب يماما 

ودخلت تغير 

لبست حور فستنام ازرق قصير لحد الركبه وفردت شعرهاا وحطت ميكب خفيف وراحت لبيت منه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

✨عند ادهم وحور✨

طلعت حور من شقتها تصادفت مع ادهم اللي طالع علي السلم 

حور وتجري عليهه: ادهومي 

ادهم ببتسامه ويطبطب علي كتفها: ازيك يحوري

حور: الحمد الله وانت

ادهم بفرح: فللل انا مبسوط اوي

حور بغمزه: حقك يعمنااا

ادهم: ويخبط علي باب مراد خلي بالك بقا علشان هتتهزئي

حور: احم ربنا يستر

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

✨عند بيت مراد ✨

وفتح الباب ولقا ادهم وحور ورجع بص تاني لحور لقاهاا لابسه فستان قصير ومخليها حلوه اكتر ماهيا حلوه  

مراد بعصبيه: ادخل ي ادهم 

ادهم بضحك ويبص لحور: اسيبك تتهزئي بقا

مراد بعصبيه: ادا ي  استاذه زفت حور

حور بزعل: اي بتزعقلي لي

مراد: ونبي ازعقلك لي انتي شايفه مفيش حاجه تخليني ازعق

حور بعصبيه: اه مفيش حاجه تخليك تزعق وبعدين روح زعق ل ليلي مش ليا علي الاقل لبسي احسن منهااا وسبته ودخلت 

ناهد جوا: ازيك ي ادهم عامل اي

ادهم: الحمد لله يطنط وحضرتك عامله اي

ناهد: تعالي يحبيبي اقعد. تعالي يحور سيبك من مراد

حور وتحضن ناهد: جيالك يطنط وحشتيني ي نهود والله

ناهد ببتسامه:وانتي وحشاني اكتر يحور زعلانه منك علشان مش بتيجي تسالي عليا 

حور بغمزه: سامحيني والله ينهود انتي عارفه غلاوتك عندي

مراد بعصبيه: مش كفايه تحضين في امي

حور وتطلع لسانها ليه: وانت مالك انت ودي امي برضوو

ناهدد: خلااص بقا اقعدو بقا 

قعدو كلهم ومنه بعدها بشويه طلعت بالصينيه وحطته علي التربيظه وسلمت علي ادهم

ادهم ببتسامه وباصص لمنه: وشايف منه جايه بالصنيه ولابسه فستاان وكاانت زي القمر جت سلمت عليا وقعدت اه لو اخطفها وامشي وطظ في مراد

مراد بيتكلم وادهم ولا هنا: ادهممممم

ادهم بفوقان: اي يعمم

مراد ويخبطه علي كتفه: متسرحش كتير هااا 

ادهم بتسرعهه: بصو بقا كدا انا عاوز اتجوزها ونقرا الفاتحه انهاردا والاسبوع الجاي الفرح كداكدا عارفين بعض مش مستاهله خطوبه

كلهم بضحك: في اي يعم متهداا

ادهم: خلاص بقاا مش قادر يجماعه

مراد بضحك: اولاا كدا قال الفرح الاسبوع الجاي انسا يعسلل هو اللي ممكن اوافقك فيه كتب كتاب مش اكتر الفرح بعدها بكام شهر ان شاءلله ولا اي رايك يماما

ناهد: ايوا انا مع مراد

ادهم: مش مهم موافق يالا نقرا الفاتحه

كلهم وبداو يقرو الفاتحه

ناهد بسعاده: مبروك يولاد استنو اجيب الشربات

حور وتحضن منه: مبروكك يحبيبي الف مبروك 

منه وتبادلها الحضن: الله يبارك فيكي عقبالك مع الحلوف اخويا ان شاءلله 

حور ببتسامه وتسكت

مراد ويحضن ادهم: مبرووك يصحبي

ادهم ويبادله الحضن: الله يبارك فيك يبرنس عقبالك بقا حن علي البت اللي هتعنس بسببك دي

مراد ببتسامه خبث: متخافش قريب اووي هيحصل 

ادهم: قصدك اي بقريب اوي هيحصل

مراد: ملكش دعوه بقاا

ادهم: ماشي ياخوياا تعالو ننزل طيب

مراد: فين

ادهم: اي كافيه عاوز اخرج مع البت يعمم هتيجي ولا اخدها وانزل

مراد: عند امك رجلي علي رجلك

مراد ويوجه كلامه للبنات: يالاا هننزل 

منه: تمم انا جاهزه

حور: وانا كمان

مراد ويبص لحور: نعم سمعيني تاني كدا

حور: بقولك وانا كمان جاهزه

مراد بعصبيه: طب روحي غيري وخلي الليله دي تعدي علي خير 

حور: اوووف منك بقاا

منه: معلش يحور روحي علشان خاطري 

حور وتبص بصه ناريه لمراد: حاضر يمنهه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

وخلص اليوم بعد ماخرجو واتبسطو وكل واحد روح بيتهه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

✨تاني يوم✨عند ملك✨

صحيت ملك ولبست علشام تروح الكليه ولقت رساله من سيف

✨الرساله✨

سيف: انزلي يلوكهه

ملك: انزل فين

سيف: ادا انا مقولتكليش اصل حبيت اجي اوصلك للكليه

ملك ببتسامه: طب نزلالك باي

ونزلت ملك لسيف

ملك ببتسامه: صباح الخير 

سيف ببتسامه: صباح النور علي احلي ملوكهه

ملك بخجل: اامم قررت امتي تيجي توصلني

سيف ببتسامه وعارف انها بتغير الموضوع علشام اتكسفت: اركبي طيب. ركبت ملك بالكرسي اللي جمبه وكمل كلامه اصل بصراحه مهنش عليا اخلي الحلو دا يتبهدل في المواصلات يرضيكي

ملك بضحك: مااشي يخوياا يالا امشي بقا

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

✨عند بيت حور✨

معتز صحي الصبح ولبس ودخل يصحي حور ومامته

حور: حاضر قايمه

ايمان: قامت علطول

معتز: يالاا يحور هنزل واسيبك

حور: خلاص خصلت اهوو يلا بينا

ايمان: خلي بالكو من نفسكو

حور ومعتز: حااضر باي

وهما طالعين اتصدفو بمراد بيقفل الباب

معتز: ازيك يمراد

مراد: حبيبي الحمدلله وانت

معتز: فلل يصحبي

مراد: ازيك يحور

حور: الحمدلله 

مراد: اي رايح فين كدا يمعتز

معتز: رايح علي الشغل وانت

مراد: ربنا معاك يصحبي وانا رايح الشغل برضو

معتز: طب يالاا ننزل هنتاخر كدا

مراد: طب خلاص روح شغلك انت وهات حور تركب معايا كدا كدا هنروح نفس المكان 

معتز وينزل السلم: نفس المكان ازاي

حور: اصل يمعتز مراد يبقا الدكتور بتاعي

معتزز: اهاااا طب خلاص معلش هتعبك يمراد

مراد ويخبطه علي كتفه: بس هبلل هتتعبني في اي

معتز بضحك: اصل البت دي رغايه وتصدعك

مراد ببتسامه ويبص لحور: ملكش دعوه روح انت 

وفعلا مشي علطول معتز وحور ومراد مع بعض

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

✨عند حور ومراد✨

مراد بضحك:  مش هتصدعيني ولا اي

حور بزعل: لاا مش بكلمك اصلاا

مراد: اهون عليكي يحوري

حور بعصبيه وبعدها نوبه عياط: اه هتون عادي زي ماانا هونت ولحد الان انا مش فاهمه اي اللي بيحصل

مش متخيلهه ومش فاهمهه في اي

مراد يوقف العربيه:

 وووووووووووووووووووو

✨بس لحد كدااا يارب يعجبكو✨

✨استنو ال28✨


رواية مرادى الفصل الثامن والعشرون 28 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية مرادى)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات