رواية مرادى الفصل الثلاثون 30 بقلم شهد
رواية مرادى البارت الثلاثون 30
رواية مرادى الجزء الثلاثون 30
رواية مرادى الحلقة الثلاثون 30
رواية مرادى بقلم شهد
رواية مرادى |
رواية مرادى الفصل الثلاثون 30
روايه مرادي
البارت 30
✨عند مراد وليلي✨
وصل مراد ولقا ليلي هناك قاعده مستنياه
مراد: ازيك ي ليلي
ليلي: تمم وانت
مراد: مش تمام
ليلي: لي
مراد: بصي بقا ي ليلي
ليلي: نعم يمراد قلقتني
مراد: انتي عارفه اني بحب حور وحور بتضيع مني لو ضاعت مني ساعتها مستحيل اعرف ارجعها انا هقولها كل حاجه وبعد الخطوبه بتاعتي وبتاعتك بشهر مثلا ساعتها تقولي لباباكي انك مش مرتاحه بلاش تيجي مني وبعدها خلاص كدا كل واحد يشوف حاله وساعتها انا متاكد ميه في الميه ان باباكي هيديكي حريه الاختيار
ليلي وحست بالذنب ان هيا اللي عملت كدا في حور ومراد: انا اسفه عن كل حاجه دخلت في موضوع ميخصكش من الاول بس انت علشان راجل وبتحب تساعد غيرك متاخرتش معايا انا بجد بشكرك من كل قلبي وجميلك دا في رقبتي ليوم الدين ومن حقك تقولها انا مش رافضه انك تقولها
مراد ببتسامه: متشركنيش انتي زي اختي وطلاما كان في ايدي اعرف اساعد ساعدتك بس الحوار ان كل حاجه بدات تجري وفي حد هيتقدم لحور فا مش عارف اعمل معاها اي
ليلي: خير ان شاءلله روح قولها والدنيا هتتحل
مراد: هعمل كدا فعلاا يالا تعالي اوصلك الشركه واروح انا
ليلي: تمم يالا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند معتز✨
وخلص شغله وكان مروح لقاا ليلي بتنزل من عربيه مراد
معتز: ادا مش دا مراد هيا تعرفه منين
ليلي ونزلت من العربيه وشافت معتز
ليلي: معتز ازيك
معتز: تمم هو انتي تعرفي مراد
ليلي ببتسامه: اه دا اعز صحابي
معتز وشعور غريب: ممم ماشي يالا انا هامشي
ليلي: تمم باي
معتز: باي
وروح بيته
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ملك وسيف✨
وصلو كافيه علي النيل
سيف مسك ايديها ومشيو
ملك بتفاجي: وبصت علي ايديهم وابتسمت ومشيت من سكات
سيف: يالا اقعدي
ملك قعدت: حلو اووي المكان دا
سيف بتلميح: ايوا دا مكاني المفضل اول مره اخد حد معايا فيه
ملك باستغراب وغباء: واشمعنا انا
سيف بتلميح اكتر: يمكن علشام انتي مش مجرد حد وخلاص
ملك بنفس الغباء: امال انا مين
سيف ويسمك ايديها ويهمس ليها: ممكن حبيتي مثلاا
ملك بتفاجي وتقف مره واحده: حيلك حيلك حبيبت مين
سيف ويشدها تقعد: انا هو في حد غيري هنا بيكلمك
ملك:طب بطل هزار
سيف: انتي هبله يبت ههزر معاكي لي
ملك وحست بجديه الموضوع وتوترت: طب انا هضطر امشي عن اذنك
سيف بضحك: تعالي يهبلهه اقعدي بقا
سيف ويفهمها: بصي انا عارفك من زمان اووي وكنتي انتي في ثانوي وشايفك بتكبري قدامي ومكتتش عاوز اظهر في حياتك ساعتها علشان تعرفي تركزي في دراستك بس لما لقيت ان كل يوم في ناس بتسال عليكي وطالبين ايدك قولت خلاص بقا كفايه لحد هنا
ملك بتفاجي: انت بتقول اي وبتشوفني ازاي والناس دي بتطلب ايدي منك ازاي مش فاهمه
سيف: هفمك انا يستي اكون ابن طنط خديجه بس مش بقعد معاهم في البيت ليا شقتي بمعني اصح ف قبل كدا كنتي انتي في الشارع وتليفونك حد خده وجري وانا ساعتها اللي رجعتهولك وانتي شكرتيني وساعتها لما شوفتك طالعه عمارتنا مصدقتش نفسي ومن ساعتها قولت مش هتكوني لحد غيري بس
ملك بتفاجي: انت تكون ابن طنط خديجه بجد
سيف بضحك: اه في اي
ملك ببتسامه: طنط علطول كانت بتحيكلي عليك وانا كنت فخوره بيك بجد وبتعلي في نظري كل يوم انت بجد ونعم الابن ربنا يخليك لمامتك ومتسبهاش لوحدها تاني
سيف ببتسامه وغمزه: ويخليكي لينا
ملك بكسوف: اليوم اللي لما رجعتلي التليفون انا ساعتها اعجبت بيك بصراحه بس من بعد اليوم دا ملقتكش تاني في الشارع وكنت بفضل ساعات كتير ادور في وشوش الناس يمكن القاك بس مكنتش بلقاك
سيف ببتسامه: كنت قاصد مبينش نفسي خالص علشان متبعديش عني وعن انظاري بس اهو اديني ظهرت وطالب ايديك ي احلي لوكهه وافقي بقا خلي خديجه تفرح
ملك بصدمه: طنط خديجه عارفه
سيف: طبعاا انا اقدر اخبي حاجه عن امي
هاا اي رايك
ملك بتوتر وكسوف: سبني افكر
سيف ببتسامه: من عيوني خدي الوقت اللي انتي عاوزاه بس علفكره مش هتلاقي احسن مني
ملك ببصه قرف: بطل غرورك داااا
نسيبهم شويهه يرجعو يتخانقو🥰
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند معتز✨
وهو مروح لقا مكلمه من حسام اللي كلمه قبل كدا
معتز: الوو يحسام ازيك
حسام: تمم الحمد لله وازيك انت
معتز: الحمد لله
حسام: لو فاضي انهاردا اجي اشرب شاي معاك ومع الحجه
معتز: اه يحبيبي تنور
حسام: تسلم ي غالي خلاص تمم علي 8هكون عندك ان شاءلله مع السلامه
معتز: مستنيك مع السلامه
معتز ودخل بيته وقال لمامته اللي حصل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند بيت حور✨
حور وصلت وبتفتح الباب سمعت معتز بيتكلم مع مامتها
معتز: ماما الشاب اللي قولتلك عليه كلمني واتفقت معاه علي انهارده
ايمان: طب يبني علي خيره الله يارب اختك بس ترضي ومترفضش الواد
معتز:خير ان شاءلله هيا تقعد معاه وتصلي استخاره واللي فيه الخير يقدمه ربنا
حور ودخلت: السلام عليكم
معتز وايمان: وعليكم السلام
ايمان: تعالي يحور
حور وقعدت جمب مامتها والزعل بياكلها من جوا: نعم يماما
ايمان: في عريس جي بليل يحبيبه ماما تقعدي معاه واللى فيه الخير يقدمه ربنا
حور باستسلام وعدم مبالاه: حاضر يماما انا هدخل انام شويه
ايمان وتبص لمعتز: مالها البت دي
معتز: مش عارف يماما حور الفتره دي من اول ماجيت وهيا مش كويسه
ايمان بقلق: انا حسيت بكدا برضو روح شوفها يمعتز
معتز ويطبطب علي ايد مامته: خليها بس تنام وبليل بعد ما حسام يمشي هكلمها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد✨
مراد بعد ماوصل ليلي الشركه وروح بيته
مراد في سره: انا لازم اكلمها نتقابل انهرادا واحكهلها كل حاجه انا مش هضيعها تاني كفايه لحد هنا اووي
مراد ويرن ب حور
مراد: ازيك يحور
حور: تمم الحمد لله
مراد: مال صوتك يحور
حور: ملهوش فيه حاجه
مراد: كنت عاوز ننزل انا وانتي بليل شويه
حور: مش هينفع
مراد: مينفعش لي
حور: هيا في واحده تنزل وتسيب واحد بيتقدملها في البيت
مراد: ……………………………
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رواية مرادى الفصل الحادى والثلاثون 31 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية مرادى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)