رواية أحببت مشهور الفصل التاسع 9 بقلم حنان القوقازية
رواية أحببت مشهور البارت التاسع 9
رواية أحببت مشهور الجزء التاسع 9
رواية أحببت مشهور الحلقة التاسعة 9
رواية أحببت مشهور بقلم حنان القوقازية
رواية أحببت مشهور |
رواية أحببت مشهور الفصل التاسع 9
#احببت_مشهور
#البارت 9
حبيبة : يا طنط انت و هي ما يمكن الكراش تكون زينة ولا حورية و اطلع انا gay هاا
انصدم الجميع و زينة و حورية و خالد يحاولان عدم الضحك
حتى قالت إحدى تلك السيدات : ياي انت بتحكي ايه ايه القرف ده
حبيبة تجاهلتهم : خلونا نتجاهل الخزعبلات دي و نغني بقا و نفرفش عشان منخسرش بعض . و لا ليك راي تاني طنط
كانت تقول هذه الجملة الأخيرة و تنظر إلى نساء بابتسامة شر مخيفة
ثم أكملت : احم جماعة نغني ايه بقا . هقول حاجة لواحد حاضر معانا هنا كان يغني من شوي انا بحبه كتير يا ريت يجي يغني معايا دلوقتي هكون فرحانة اوي بجد تفتكروا هو مين
قال خالد بصوت عالي : اكيد حمزة نمرة
حبيبة ابتسمت : عمو انا بحبك مفيش غيروا يا جماعة انا بموت بأغاني حمزة نمرة . ايه رأيه يجي يغني معايا
قام حمزة و ذهب باتجاه المسرح و اردفت حبيبة : فاضي شوي نغني
اومء لها حمزة : طبعا يلا نبلش
بدأت الفرقة الموسيقية بالعزف و حبيبة و حمزة نمرة يغنون اغنية فاضي شوي نشرب قهوة في حتة بعيدة بكل مشاعر
و كان صوت حبيبة هنا تحفة فنية جدا و الجميع اعجب بصوتها العذب الجميل ... دقائق و انتهت الأغنية
و عاد حمزة نمرة لمكانه و أردفت حبيبة بصوت عالي : يا جماعة في العروستين الحلوين دول وحدة تعزف و تانية صوتها حلو فقررت تخليهم نغني كلنا سوا انا هما
ذهبت إلى العازفين اخذت" جيتارة " و اخذت مكبر الصوت اخر و ذهبت الى مكان تواجد حورية و زينة
و اردفت الحورية و زينة : من فضلكم طبعا يلا نغني .
و أكملت كلامها حليم و عز: تسمح لنا نغني
سمحا لها و أخذت حورية جيتارة و زينة و حبيبة يغنيان
(بنت الشلبية) للمطربة فيروز
بصوت عذب بيجننن تحفة 😊
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍💙💙🤍
خالد و هو جالس بجوار زوجته و هو في قمة سعادته بسبب زواج أولاده و لكنه حزين على ولده عبد الحليم الأمانة التي تركتها له زوجته الراحلة و لم يستطع الحفاظ عنها
و نورهان سعيدة كسعادة اي ام بزواج ابنتها و الدموع بعينيها فرحا و سعادة و مستمتعة بالاغنية
زكرياء سعيد بزواج ابنه و مستمتع بالأغنية و لكنه تذكر ما قالته ابنته (ماما تعرف اني بحب الكراش بس للاسف اتجوز ) فاردف بنفسه:
-هي كان قصدها ايه بالكلام ده اكيد بقابل أمينة و ايه دي عايزة تتنتقم في حبيبة كمان هشوف الموضوع ده هي بقت تتجاوز حدودها
و الكل الحضور كان مستمتع بالأغنية و لكن منهم من كان يحسد الجميع على هذه الفرحة
🤍🤍🤍🤍🤍🤍💙🤍🤍
بعد قليل انتهت الأغنية و اردفت حبيبة :
:شكرا ليكم يا بنات
و أكملت : و دلوقتي عايزة اغني اغنية بحبها و حلوة و دي هدية لصديقي الصدوق الايطالي الأصل "اوليفر "
اغنية Ti amo
بدأت تغني بصوت عذب مميز رائع كان الكل مبتسم فكانت تغني بإحساس عالي
بعد قليل انتهت من الغناء و اردفت : شكرا لكل الحضور نورتونا و مبارك للعروسين ربنا يرزقكم الذريه الصالحه و بس انا حبيبة شرفنا حضوركم إلى هنا و تنتهي دقائقي معكم اليوم دمتم بخير Arrivederci
و خرجت من كل المنزل للسفر إلى مهمتها
💙🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
انتهى الفرح و ذهب جميع الحضور اتجه خالد لحورية و عبد الحليم و بارك لهما و كذلك لعز الدين و زينة
و خرجا من المنزل عز الدين توجه مع عروسه إلى فندق
أما عبد الحليم فذهب الى بيته
بعد قليل خرج زكرياء من غرفته و نزل إلى ردهة المنزل و قابل خالد الذي أردف
:رايح فين
زكريا بغضب: خارج شوي و راجع و مش هقولك غير ده
خالد : اسمع كدا متعملش حاجة دي سنين مرت عليكم و انت مقابلتهاش انا قلت
لم يرد زكريا على كلام شقيقة و خرج من كل البيت متجها إلى وجهته
🤍🤍🤍🤍🤍💙💙💙💙
بأحد الفنادق من أكبر الفنادق في مصر داخل جناح كبير يجلس عز الدين بجانب زينة على السرير التي وجهها احمر من الخجل و أردف :
_زينة قومي حبيبتي غيري تيابك و اتوضي عشان نصلي ركعتين نبلش بيهم حياتنا الزوجيه
زينة بخجل : حاضر
ابتسم عز: بسرعة عشان اخد شاور
زينة : ماشي
دخلت الى الحمام و فكت غطاء رأسها و نزعت فستانها و استحمت و نضفت وجهها من الزينة و خرجت و هي ترتدي لباس الصلاة
و اردفت لعز الدين برقة و لكن يتخللها خوف و حزن : انا خلصت
ابتسم لها و أردف : مالك يا زينة
زينة : مفيش حاجة
عز الدين اقترب منها و وضع يدها على وجهها : لا في و مش حاجة حاجات . شوفي كدا هدخل اخد شاور و بعدين نصلي و بعدين تجي تقعدي معايا و تحكي ماشي بقولك ده عشان تجهزي كلامك يا حبيبي
و لم يترك لها فرصة للإجابة دخل للحمام مباشرة
💙💙🤍🤍🤍🤍🤍🤍
عند عبد الحليم
دخل الى بيته برفقة حورية
و جلس في ردهة البيت قليلا و أردف بحب : حورية عايز احكي معاك
حورية بخوف،و توتر: اتفضلي
عبد الحليم: غيري تيابك و اتوضي و تعالي انا كمان اغير ماشي
حورية : حاضر
قامت بما طلبه. منها و هو كذلك و دخل إلى غرفتها و اقترب منها و أردف :
_اتذكرتيني ولا لسا هاا
حورية : قصدك ايه حضرتك
ضحك حليم و قال : حضرتك ايه ده انت بتابعي ياسمين عز ولا ايه
حورية هنا ضحكت بقوة و اردفت و قد ذهب عن عقلها أنه هذا شخص لا تعرفه و قالت بتلقائية: لا دي ياسمين محن زي ما تقول حبيبة
ضحك عبد الحليم معها و بقوة : اه بجد دي ياسمين محن
تعالي نصلي
فاقت لنفسها و ما قالته و اردفت بصدمة و خوف : اسفة مكنش قصدي
عبد الحليم: اسفة على ايه يا بنتي انا جوزك افهمي دي بقا . و على فكرة زعلان عشان متذكرتينيش
حورية : بس والله مش فاهمة اتذكر ايه
حليم: تعالي نصلي و بعدين احكيلك يلا بينا
قام عبد الحليم بالصلاة و وضع بعد الانتهاء من صلاة يده على رأسها و هما جالسين على السجادة
و قال دعاء "اللهم إني أسألك خيرها وخير ما جبلتها عليه، وأعوذ بك من شرها وشر ما جبلتها عليه"
و أردف : اكلتي
حورية : لا جعانة اوي
حليم : تعالي ناكل جبت بيتزا و بيبسي
حورية : يلا
جلسا يأكلان معا و حورية تعودت على حليم في غضون دقائق فقط بسبب لطفه و تصحيح لها ما تقوله كحضرتك و اسفة على كل شئ مع أنه زوجها و جعلها تتخلص من خوفها
🤍🤍🤍🤍🤍🤍💙💙🤍
عند عز الدين و زينة قاما بما قام به عبد الحليم و حورية و اكلا من الاكل و زينة حزينة
دقائق ليحملها عز الدين بين يديه و يجلس على السرير و أردف: هجيب بابل تي اجيبلك طبعا
ذهب أتى بزجاجتين من المشروب المفضل لعيسى النصران (رواية وريث النصران للكاتبة فاطمة عبد المنعم )
ليجلس و هي في حضنه و فتح و الزجاجتين و اعطا لها واحدة و اخذ الأخرى و بدأ بالشرب و أردف: احم يلا احكي ايه لمزعل القمر زينة بقا عشان ملناش وقت و في حاجات تانية نعملها
زينة: يا حبيبي والله مش زعلانة بس راسي بيوجعني لما مسكتني منه و صراحة خايفة لتعملها تاني و احنا متجوزين
عز الدين: اولا انا اسفة يا عمري وحقك عليا ثانية بقا فهمتك غلط و انا اسف بردو ثالث من فضلك بليز لو سمحتي متجبيش سيرة الست أمينة قدامي مرة تانية ماشي
زينة : حاضر يا خويا مش هجيب سيرة حد غير سيرة زوجي قرة عيني
عز الدين: والله تعالي كدا في حاجة على شفايفك
زينة بعدم فهم : في ايه
فابتلع كلماتها في قبلة رومنسيه بث فيها حبه و عشقه و غرامه بها ..... فابتعد و أردف : موافقة تكوني مراتي
زينة هزت رأسها بايجاب
و أردف بمزاح : عايزة بنت ولا ولد
كانت في قمة خجلها فلم تجيب
و اردف هو: انا بشوف : Xy احلى و xxكمان حلوين بس أن شاء الله الاثنين مع بعض توأم يعني
و ذهب إلى عالمهم الخاص و تسكت شهر زاد عن الكلام المباح
🤍🤍🤍🤍🤍💙💙🤍🤍
بنفس الوقت
صعدت حبيبة إلى الطائرة المتجهة إلى فرنسا و هي معها حقيبة ضهر فقط فهي لا تحب و لا تحتاج حقائب كبيرة
و كانت في قمة الحماس فقط لتقوم بالقليل من الجنون كما تقول دائما
🤍🤍🤍🤍🤍💙💙💙🤍
عند عبد الحليم بعد أن أكلوا
ليجلس مع حورية على السرير و اخرج من جيبه علبة شوكولاتة مألوفة عند حورية و أردف:
_خدي دي بقا و قولي عرفتيني ولا لسا
حورية اخذت العلبة منه و فتحتها و اردفت؛ فيني اكل
حليم : ايوا كلي
مكثت قليلا و تذكرت طفولتها مع عبد الحليم الطفل الصغير اردفت بحماس: انت الطفل لي كنت تجي الميتم مع والدك و اجيت مرة بالعجل عشان تديني الشكولاته دي نفسها
حليم ابتسم : ايوا أنا هو مش قلتلك هرجع و اهو رجعت
تعالي اديني حضن
دخلت حورية في حضن بخجل و أردف : بلاش كسوف بقا عشان هندخل الجد ماشي
حورية : مش فاهمة
حليم : هو انت بتعرف ليه نتجوز و متعمليش ليا زي الروايات و تقوليلي معرفش و معرفش يحصل ايه عشان والله ارمي نفس
ضحكت حورية : هو انت تقرا روايات
حليم : كنت دلوقتي معنديش وقت
حورية : تعرف عشق الزين
حليم : زين و ليليان و ولادهم بعرفها نزل جزء رابع منها ورقي
حورية : اه و تعرف وريث النصران
حليم ؛ عيسى و ملك بعرفها و لسا مكملتش
حورية : واو
حليم بجدية : موافقة تكوني مراتي
حورية بخجل : اه عشان انت حلو الصراحة
حليم : حبيبة بنت عمي رمت أعنتها عليك اكيد تعالي هنا
حورية : لا والله حبيبة دي بتجنن
حليم : ملناش في حبيبة لينا في حورية بس
و اقترب من شفتيها و قبلها بحب و استسلمت إليه و تسكت شهرزاد عن الكلام المباح
🤍🤍🤍🤍🤍💙🤍
عند أمينة
جالسة في منتصف الليل تشرب القهوة كعادتها فهي تريد أن تحكي شيء
أمينة : انتو هنا تعالو بقا .. احم بقولكم انا كنت صغيرة في العشرينات كدا حبيت واحد و اتجوزنا عشنا 17 سنة مع بعض و بعدين انفصلنا للاسف و من وقتها مشفتوش غير بالنت تقريبا و بقولك الصراحة يغور في داهية أن شاء الله قرف
قاطع حديثها دقات على البابا فذهبت لتفتح و كانت الصدمة عليها
و اردفت : انت بتعمل ايه هنا
: مفيش بس اجيت اقولك هو انت مكفاكيش لي عملتيه ببنتي الاولى عايزة تعمليه في الثانية ولا ايه
أمينة بنبرة اغراء : يا عمري انت قصدك بنتنا يا حياتشي فاهم قولي بقا من الاخر عايز ايه خليني اروح انام
: لساتك كدا انت متربيتيش بجد بحمد الله اني مخليتش ولادي معاك لو طلعت بنتي رقاصة بملاهي و ابني مدمن زي ما كانت أمه و خلت بنتها تموت من المخدرات
أمينة : كل ده بعرفه فين لجديد هاا
: كنتي تعرفي أنها تحب حليم
امينة: اه يا عمري كنت بعرف بس مكتبش المكتوب
: والله و ليه مقلتيش ليه أنها تحبه و تخلي قلبها يتحرق كدا
هو انت متحسبش قلبك حجر ولا ايه يا شيخة يعني بنتي الاولى تقتليها بمخدرات و تانية تحرقي قلبها جاوبيني
أمينة ابتلعت ريقها من إهانته و اردفت : قلبها ميتحرقش و ده قضاء و قدر
بسخرية: ليه هو انت تعرفي ربنا حتى هاا انت الصلاة و مش بتصلي حتى يمكن .....
#يتبع
#بقلم حنان القوقازية
رواية أحببت مشهور الفصل العاشر 10 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية أحببت مشهور)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)