📁

رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل السادس عشر 16 بقلم ريمو حسنى

رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل السادس عشر 16 بقلم ريمو حسنى

رواية ذنبى لأنى أنثى البارت السادس عشر 16

رواية ذنبى لأنى أنثى الجزء السادس عشر 16

رواية ذنبى لأنى أنثى الحلقة السادسة عشر 16

رواية ذنبى لأنى أنثى بقلم ريمو حسنى

رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل السادس عشر 16 بقلم ريمو حسنى
رواية ذنبى لأنى أنثى


رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل السادس عشر 16


البارت ١٦

#ذنبي لاني انثى#

عمرو بتفكير :انا لية شقة كنت شاريها عشان اما اتجوز وانتي تقعدي مع سيلا

نور برفض :لا يا استاذ عمرو مش هينفع انا مش جاية ابوظ نظام حياتك انت وسيلا 

سيلا:يا بنتي مين قالك كدة بس بالعكس انتي هتفرحيني اوي

نور :لا يا سيلا معلش اعذريني مش هينفع

سيلا:طب هتعملي ايه

نور:ان شاء الله في حل 

عمرو:طيب ممكن اجر ليكي شقة صغيرة تعيشي فيها وهي قريبة من هنا ومش عايز رفض لان مفيش طريقة غير دي 

نور بتفكير:تمام متشكرة جدا

عمرو بابتسامة:مفيش حاجة 

سيلا بحماس :وانا هاجي معاكي وهساعدك 

نور بفرح:ماشي 

وبيروح عمرو يتصرف في موضوع الشقة دي ونور وسيلا بيروحوا بيت سيلا عقبال ما عمرو يحل الموضوع واول ما يوصلوا

نور بتقول:اخيرا اتحررت

سيلا:الحمد لله خلصنا من الحق*ير ده 

نور:بس برده لسة قلبي مقبوض

سيلا:يا بنتي بطلي تشاؤم هيعمل ايه يعني وكمان ميقدرش عشان عاملين محضر تعرض 

نور بارتياح :ماشي 

سيلا:ناوية تعملي ايه

نور بحماس:عايزة اتعلم بصراحه 

سيلا بفرحة:ايوة وانا هكون معاكي وهساعدك 

نور بتحضنها :مش عارفة من غيرك كنت هعمل ايه

سيلا بمزاح:ايه يا اسطا عيب عليكي اخنا اخوات 

وبيقاطعهم دخول عمرو 

عمرو :السلام عليكم 

سيلا ونور:وعليكم السلام 

عمرو:يا مدام نور انا حليت موضوع الشقه بس هتتسلم انهاردة بليل انتي تقعدي مع سيلا وبليل نروح نستلمها

نور:شكرا ليك يا استاذ عمرو 

عمرو :مفيش شكر ده واجبي يا مدام 

سيلا بدلع لعمرو:عمورتي

عمرو:سيلا خوشي في الموضوع على طول بدون مقدمات

سيلا:حبيبي اللي فاهماني وقربت جمب ودانه:انا جعااااااانة

عمرو:ايه في ايه منك للله يا شيخة 

نور ميتة على نفسها من الضحك 

عمرو بضحك:حاضر يا اختي هقوم اعمل 

نور :هو انت اللي بتعمل الاكل

سيلا:عمرة عليه شوية اكل إنما ايه

نور:انتي مش بتعملي

سيلا :انا بعد الشر انا اقعد مكرمة والاكل ييجي لحد عندي يا ماما 

يدوب خلصت الكلام لقت كف على قفاها

سيلا :ليه كدة يا اسطا ده انا ختك برده يا زميلي 

عمرو :اسطا وزميلي ده انتي اعداداتك بايظة خالص تستاهلي والله لو عايزة واحد كمان عادي 

نور بتتفرج عليهم بضحك وفجأة اتغيرت ملامح وشها وقالت في نفسها (ياريت كنت انا وزين كدة )سيلا لحظة هي وعمرو وفهموا

سيلا عشان تفرفش الجو:بت يا نور سايباه كدة يضربني مش تقوليلي

نور بابتسامه:معلش

عمرو:ايه رايكوا نعمل احنا التلاتة 

سيلا ونور:ماشي 

ودخلوا عم التلاتة المطبخ وطبخوا في جو مليء بالضحك والهزار 

وطبعا عمرو كان بعيد عن نور وبيتجنبها وهي كمان وكل واحد ملتزم حدوده وسيلا طبعا معاهم 

وخلصوا الاكل ورصوه وكلوا 

وجه وقت انهم يروحوا يستلموا الشقة وراحوا هم التلاتة وعمرو استلم الشقة واده لنور المفتاح

عمرو وسيلا:مبروك الشقة 

نور:كله بسبب حضرتك يا استاذ عمرو

عمرو :انا معملتش حاجة 

نور:بعد اذنك يا استاذ عمرو انا بكرة ان شاءالله هدور على شغل وانا عايزة اتعلم كمان وهسدد لحضرتك ايجار الشقة ولو سمحت مترفضش 

عمرو:موافق بس انا االي هتكفل بتعليمك وبكرة ان شاء الله هشتري الكتب اللي هتحتاجيها وسيلا طبعا معاكي

سيلا بتاييد :اكيد طبعا 

نور :تمام 

وبتودعهم وبيمشوا وهي بتدخل الشقة على الرغم انها وحيدة بس حست ان الحياة بدات تتضحكلها وقامت اتوضت وصلت ركعتين شكر لله ونامت واول مرة نور تنام مرتاحة 


عند حسام قاعد هو مامته

الام :انا مش مصدقة انها كسبت وقدرت عليك

حسام:انا نفسي مش مصدق ان دي نور وقدرت تعمل كل ده

الام:بس مش هتسكت لازم نعملها حاجه 

حسام :اكيد هفكر واقولك 

الام:تمام


في منزل الشرقاوي 

محمد قاعد بيشرب شاي وبيفكر في كلام نور 

محمد لهند :هي نور مش بتكلمك

هند بصدمة:وانت بتسأل عليها ليه

محمد :في ايه يا ست انتي مجرد سؤال خلاص مش عايز اعرف وبيسيبها ويمشي

هند كانت قاعدة مستغربة لانه اول مرة يسأل على بنته


في الصباح 

عمرو وسيلا فطروا  ونزلوا يشتروا الكتب البي نور هتحتاجها عشان يديهالها

وفعلا اشتروها وراحوا عند نور 

وقعدوا معاها شوية وعمرو سابهم وراح الشغل وهو نازل من عندها كان لوحده 

في الوقت ده كان حد بيصوره 

الشخص بشر :حلو اوي اللعبة هتحلو اكتر

استوووب


رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل السابع عشر 17 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية ذنبى لأنى أنثى)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات