رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل السابع عشر 17 بقلم ريمو حسنى
رواية ذنبى لأنى أنثى البارت السابع عشر 17
رواية ذنبى لأنى أنثى الجزء السابع عشر 17
رواية ذنبى لأنى أنثى الحلقة السابعة عشر 17
رواية ذنبى لأنى أنثى بقلم ريمو حسنى
رواية ذنبى لأنى أنثى |
رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل السابع عشر 17
البارت ١٧
#ذنبي لاني انثى#
عمرو كان نازل رايح شغله بس كان فيه حد مراقبه ويصوره وكلنا عارفين مين الشخص ده وهو حسام وبعد اما خدله صورة واتنين
حسام:جميل اوي شكل اللعبة هتحلو جدا انا هعرفك ازاي يا نور تجرجريني وراكي في المحاكم كويس وخد بعضه ومشي
عند نور وسيلا كانوا قاعدين وسيلا بتساعد نور انها تقرأ الحروف وتكتب طبعا الموضوع كان صعب اوي على نور لانها مش متعلمة بس كانت سيلا بتحاول معاها مرة واتنين وتلاتة
سيلا:كفاية عليكي كدة انهاردة يا نور انت تعبتي اوي وخاصة في الكتابة
نور :اه كفاية بجد مش قادرة وهموت واكل
واكملت بحزن:اه لو بابا كام خلاني اتعلم مكنتش هبقى كدة ابدا
سيلا عشان تفك الجو:جرا ايه يا نور ناوية تقلبيها نكد ولا ايه قومي يا بت يلا عشان نشوف هناكل ايه
نور :يلا عشان هموت واكل بجد
وفعلا قاموا راحوا المطبخ وكلوا ونور كانت بتاكل بشهية مفتوحة ولا كأنها مكلتش بقالها سنين
نور بشبع :الحمد لله بطني انتفخت من كتر الاكل مش قادرة اتحرك
سيلا بهزار:نور بقولك ايه
نور باهتمام :قولي
سيلا:ايه رايك تيجي تاكليني بالمرة بصراحه بدات اخاف منك
نور حدفتها بالكوباية اللي كانت قدامها
نور:انت بتعدي عليا يا بت
سيلا بضحك:انا يا بنتي
نور :امال انا يا اختي يلا نقوم نشوف حاجة حلوة ناكلها
برقت سيلا وقالت:هو انتي لسة فيكي حيل تاكلي
نور:عارفة يا سيلا لو مقومتيش تجيبي حاجه حلوة أكلها دلوقتي هقوم اكلمك فعلا نور قالت كدة وهي بتبرق لسيلا بطريقة مرعبة عشان تخوفها
سيلا :وعلى ايه يا اختي انا مالي وطلعت تجري تشوف اي حاجه تحلية في التلاجة
عند عمرو خلص شغل وجه تحت البيت بس قال مش يطلع احسن
ورن على سيلا عشان تنزل ورن عليها وردت
عمرو:الو
سيلا:ايوا يا حبيبي
انت جيت
عمرو:اه يا حبيبتي يلا انزلي
سيلا:حاضر ماشي
سيلا اتاخرت عقبال ما ظبطت نفسها وعمرو استناها تحت وكان واقف تحت بيتكلم مع شوية رجالة من اهل الحي بعد ما اتعرف عليهم
وأما شاف سيلا نازلة استاذن منهم وراح لها
عمرو:اتاخرتي كدة ليه
سيلا:معلش يا حبيبي عقبال ما ظبطت نفسي
عمرو :تمام
عملتي ايه
سيلا:الحمد لله من ساعت ما انت مشيت وقعدنا انا ونور وساعدتها انها تقرأ الحروف وتتعلم الكتابة بس الموضوع يعيني كان صعب عليها اوي وكانت زعلانة خالص بس انا كنت بفرفش الجو يعني
عمرو :طبيعي يكون صعب في الاول ان شاء الله تتعود بعد كدة اسمعيني كويس يا سيلا مدام نور تعبت اوي في حياتها وملهاش حد فلازم نقف جمبها وخاصة انتي
سيلا:طبعا يا عمرو من غير ما تقول
وروحوا البيت وكل واحد راح على اوضته ونام
عند في منزل حسام
الام:هتعمل ايه يا حسام مع نور
حسام بشر:من ناحية هعمل فا انا هعمل كتير اوي
الام:ايوة برده يعني هتعمل ايه
حسام :**********
الام:ده انت دماغك سم
حسام:مش جيبه من فراغ يعني
الام:صح يا واد ما انت ابن امك
حسام:هطلع انام بقى عشان انفذ بكرة
الام:ماشي يا ابني
وطلع خد شاور وغير ونام
عند نور ظبطت الشقة عندها مكان ما كانت قاعدة هي وسيلا
وخدت شاور ونامت من كتر تعب وارهاق اليون
صباح يوم جديد صحية نور وقامت اتوضت وصلت يس سمعت صوت عالي اوي في الشارع طلعت تشوف في ايه
انصدمت اما لقت حسام واتصدمت اكتر من اللي كان بيقولوا
حسام:**********
البارت ١٨
#ذنبي لاني انثى #
كان حسام مجمع اهل المنطقة كلها وبيقول:
اسمعي يا حارة ينفع ان ست محترمة لسة مطلقة مكملتش يومين على بعض واجرت شقة وبتستقبل فيها رجالة
بدات الناس تتكلم وتتهامس وطبعا كان ردهم انه مينفعش
ردت واحدة قالت:مين قليلة الربا**ية اللي تتجرأ وتعمل كدة
حسام بمكر؛مراتي اوبس قصدي اللي كانت مراتي يعني طليقتي الست البي خلتني أطلقها عشان تعيش وتعمل اللي هي عايزاه
ده كله ونور مصدومة
حسام طله فونه ووراهم الصور وبدا الصوت يعلى وفي البي كان بيشتم عليها
نور جريت اتصلت على سيلا وردت
سيلا:ايوة يا نور
نور:سيلا الحقيني
سيلا بخضة:في ايه يا بنتي حصلك حاجه
نور ببكاء :حسام هنا وعمال يقول عليا كلام لأهل الحارة عشان يفضحني
سيلا:اهدي هجيب عمرو وهاجي
نور:بسرعه والنبي يا سيلا
وقفلت معاها
وقامت سيلا تصحي عمرو وحكتله على كل حاجه وقاموا لبسوا بسرعه ونزلوا
نور كانت في الشقه هتموت من الرعب وقاعدة مستنية سيلا وعمرو لانهم مصدر امان ليها
ووصلت سيلا وعمرو سيلا نزلت الاول من العربية وطلعت جري عند نور بعديها نزل عمرو
حسام:اهو اشهدي يا حارة هو ده عشيق الهانم مراتي اللي لسة حتة شهور عدتها مخلصتش
عمرو بغضب:انت بتقول ايه يا جدع انت
ما تسيبها في حالها بقى
رد احد الجيران:انت ازاي تقول كدة عن استاذ عمرو ده راجل محترم اكيد انت غلطان
رد راجل تاني:ايوة طبعا غلطان استاذ عمرو استحالة يعمل كدة
اللي بيتكلموا دول من الرجالة اللي عمرو اتعرف عليهم
رد راجل تاني:استاذ عمرو شخصية محترمة وهو بيساعد الناس
نظر له حسام بغيظ عشان خطته فشلت
عمرو :مش انت كنت جاي تفضح مدام نور استحمل بقى قان اداله بوكس
وعلا صوته وقال:اسمعوا يا اهل الحارة شايفين الراجل ده وشايفين المدام اللي واقفة دي (كان قصده على نور اللي واقفة مع سيلا بتعيط في البلكونة )
كمل:الراجل ده من ساعت متجوزها وهو بيض *ربها وبي*هنها ويذ*لها وكل حاجه بيخليها تعملها غ*صب وعلى اتفه الأسباب كان بيض*ربها جامد حتى حملت غص*ب عنها وفي الاول كان بيعاملها حلو وبعد اما عرف نوع البيبي وطلع بنت بقى يض *ربها اكتر وخلاها تسق*ط وأما طلبت منه الط*لاق ضرب*ها تاني وبعدين رفعت قضية خ*لع وانا اللي كنت متكفل بيها واختي كانت صاحبة المدام وكانت بتساعدها وبعد اما اثبتنا التقرير اللي بيدل ان في آثار ضر*ب القاضي حكم بالطلا*ق وعملتلها محضر عدم تعرض منه
وهو دلوقتي جاي وعايز يعملها فضي*حة ينتقم منها
راجل:ايه الحق*ارة دي
ست:انت ازاي اصلا تمد ايدك عليها
راجل :اللي يمد ايده على حرمة ميبقاش راجل
عمرو اداله علقة تمام وقال:لو قربت منها تاني هبلغ عنك ده اخر انذار ليكي واكمل بصوت عال:فهمت
حسام بخوف :ايوة فهمت فهمت
وده كله ونور منهارة في حضن سيلا بس كانت فرحانة ان عمرو جاب حقها وأهل الحارة اعتذروا من كلامهم عليها
دخلت نور وسيلا الشقة
سيلا:اهدي يا نور خلاص الموضوع خلص مش هيقرب منك تاني
نور كانت بتبكي بحزن على نفسها
قاطعهم خبط الباب وكان عمرو
عمرو:السلام عليكم
سيلا:ردت وعليكم السلام
نور من كتر العياط مردتش
عمرو:اهدي يا مدام نور حقك رجع وهو مش هيعمل حاجة تاني متخافيش واحنا معاكي
نور هديت نوعا ما:شكرا ليك يا استاذ عمرو انا مهما شكرتك استحالة اوفيك حقك
عمرو:قولتلك قبل كدة يا مدام نور مفيش شكر اما معملتش حاجه ده واجبي
سيلا:كفاية نكد بقى ويلا عشان نذاكر شوية وهعملك تشيز كيك وهعمل حسابك يا عمرو
عمرو :يبقى هنبات في المستشفى
نور ضحكت
عمرو :هسيبكوا بقى عشان الشغل ومتقلقيش يا مدام نور
هزت نور راسها وعمرو مشي
وقعدت تذاكر وسيلا بتساعدها
قاطعهم تليفون البيت
بتقوم نور ترد
نور :الو
الشخص:*****
نور بفرحة :***
رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل الثامن عشر 18 والأخير من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية ذنبى لأنى أنثى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)