📁

رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل الثانى 2 بقلم ريمو حسنى

رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل الثانى 2 بقلم ريمو حسنى

رواية ذنبى لأنى أنثى البارت الثانى 2

رواية ذنبى لأنى أنثى الجزء الثانى 2

رواية ذنبى لأنى أنثى الحلقة الثانية 2

رواية ذنبى لأنى أنثى بقلم ريمو حسنى

رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل الثانى 2 بقلم ريمو حسنى
رواية ذنبى لأنى أنثى


رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل الثانى 2


الدكتورة :ولد

الاب بفرحة:واخيرا هي دي الاخبار الحلوة ثم ينظر لهند ويقول بدل العار اللي انتي مخلفاه ده وبعدين بياخدها ويروحوا

في البيت

نور ببراءة:ماما هو انا هيكون عندي اخ نونو 

الام:ايوة يا روحي 

نور:انا هاخد بالي منه وهعمله اللي هو عاوزه انا فرحانة اوي يا ماما عشان انا اخته الكبيرة

محمد باستفزاز:حتى لو انتي الكبيرة هتعيشي خدامة تحت رجله وهتعمليله اللي هو عايزه غصب عنك 

تنظر اليه نور بحزن ثم تقول :انت بتعمل معايا كد.....

مكملتش كلامها ومحمد ضربها على وشه لتشهق الام ويزداد بكاء نور 

محمد :امشي غوري يتك القرف ايه البلوة دي يا ربي 

هند :ليه كدة دي بنتك المفروض تحسسها بالأمان

محمد:انا معنديش بنات انا خلفتي هتكون الولد اللي جاي ده وبس وهو ده اللي هعترف بيه بس كدة ده اخر كلام عندي

بتمر الايام وييجي وقت الولاده وبتدخل هند العمليات وشوية وبيسمعوا صوت صراخ من جوة والممرضة بتخرج وتقول :مبروك يا افندم جالك ولد 

الاب اخد الولد وشاله وكبر في ودنه

وطبعا سماه زين وبيمر يومين وهند ومحمد بيرجعوا البيت هم وعيالهم 

محمد طول الوقت ماسك زين وطبعا نور زعلانة مش غيرانة من اخوها لا عشان بس باباها عمره ما عمل معاها كدة 

بتمر اربع سنين وزين ونور بيكبروا ونور كانت بتعشق اخوها بمعنى الكلمة كانت بتحبه جدت وبتخاف عليه بس دايما محمد كان بيبعده عنها

وتمر سنتين كمان وزين يكون عنده ست سنين ونور ١٣ سنة 

وبييجي وقت المدارس 

محمد لهند :لازم ناخد ورق زين ونقدمه في المدرسة

هند باستغراب:هو انت هتقدم ليه في مدرسة

محمد:اه طبعا مش ابني ولازم يتعلم

هند بفرحة :طيب بالمرة اجيب ورق نور

محمد :ورق نور ايه معنديش بنات بتتعلم ابني حبيبي بس هو اللي هيتعلم ده اللي هيشيل اسمي وهيشرفني بدل العار اللي جوة دي

واليوم التاني بيروحوا ويقدمه لزين في المدرسة ونور زعلانة جدا

وبييجي وقت المدارس وزين بيروح المدرسة ومحمد بيوديه ويجيبه ودايما يشتريله اللي هو عايزه واما نور تطلب منه حاجه بيضربها وينهرها وتمر الشهور والسنين والوضع كدة وزين ونور بيكبروا 

وزين بقى في جامعة واتصاحب على صحاب مش كويسين وكان بيتاخر في الرجوع للبيت وفي يوم زين جه من جامعته ودخل البيت وكان كلهم قاعدين والوقت ده نور كانت تعبانة 

زين لنور بأمر:قومي اعمليلي كوباية شاي واغسليلي هدومي

نور بتعب:معلش يا زين ممكن انت تعمل عشان انا تعبانة

قام محمد مسكها من شعرها ويقول:انا اخوكي يطلب منك حاجة تعمليها حتى لو بتموتي 

لينظر إليها زين ببرود ويقول :تستاهلي انا احطك تحت جزمتي هو في راجل بيدخل المطبخ ولا بيعمل اي حاجه في البيت الكلام ده شغل البنات قصدي الخدامين لان انتوا اتخلقتوا عشان تخدمونا وبس وقامت نور بعيط وعملت اللي عايزه والكل نام

تاني يوم نور كانت عايزة تروح عند صاحبتها في البيت اللي  قدامهم وبعد محايلات من هند لمحمد وافق وراحت وتأخرت هناك ماهو بقى البيت قدام البيت ورجعت بليل في نفس رجعة زين والاتنين بيخوشوا في وقت واحد ويدوب بتقفل الباب لقت باباها جايبها من شعرها :كنتي فين يا فاجرة لحد دلوقتي 

نور:والله كنت عند صاحبتي في البيت اللي قدامنا وكمان ماهو زين لسة داخل معايا اشمعنا هو 

محمد :هو راجل يعمل اللي عايزه انتي لا امشي غوري اعملي الاكل 

ده كله وزين بيبصلها ببرود

ملحوظة(طبعا حاجه زي دي بتحصل في بيوت كتير  في  المدن و الصعيد والارياف وفي كل مكان يعني الناس اللي مش بتحب خلفة البنات واللي فاكرين الولد يعمل اللي هو عايزه ومش بيسالوا فيه لمجرد لقب بس ان هو ولد او راجل يعني ماهو ممكن ابنك اما تسيبه كدة ممكن يشرب سجاير ومخدرات ويعمل حاجات بشعة وفي الاخر هتقول عشان راجل طبعا ده موضوع لسة هنتكلم فيه خلال احداث الرواية ،دي رواية حقيقية الأحداث اللي فيها بتحصل كتير اوي مش خيال)


رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل الثالث 3 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية ذنبى لأنى أنثى)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات