رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل الثالث 3 بقلم ريمو حسنى
رواية ذنبى لأنى أنثى البارت الثالث 3
رواية ذنبى لأنى أنثى الجزء الثالث 3
رواية ذنبى لأنى أنثى الحلقة الثالثة 3
رواية ذنبى لأنى أنثى بقلم ريمو حسنى
رواية ذنبى لأنى أنثى |
رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل الثالث 3
صباح يوم جديد في منزل محمد الشرقاوي
بتقوم نور على صوت ابوها
الاب :قومي انجري جهزي الاكل
(طبعا يا جماعة نور اصلا متعودة تعمل اكل من وهي عندها ١٠ سنين هتستغربوا دي طفلة بس زي ما ابوها حرمها من التعليم واللعب بيضغط عليها انها تقوم بكل واجبات المنزل تحت مسمى انتي اللي زيك فاتحين بيوت وللأسف هند مش بتقدر تتكلم لانها بتخاف منه)
وبتقوم نور تعمل الاكل وبتحط الاكل عادي ولسة جاية تقعد
الاب :راحة تقعدي فين مفيش اكل ليكي ولا لأمك غير ما احنا نخلص اكل
ملحوظة (في معظم البيوت في ناس لسة بتكون ماشية على تقاليد وعادات قديمة زي ما بيقولوا بالبلدي كدة دقة قديمة ان الست او البنت مينفعش تاكل غير اما الراجل ياكل الاول وانا قولت اهو الكلام بيحصل في معظم البيوت )
نور استنت اما باباها واخوها خلصوا واكلت
محمد بينادي على نور
محمد:انتي يا بت
نور:نعم يا بابا
محمد:مفيش خروج من البيت اصلا مفيش بنات محترمة بتخرج من البيت لو خرجتي هشرب من دمك
نور بخوف :حاضر والله مش هخرج
هند :معلش يا بنتي استحملي ابوكي
نور بسخرية:عادي ماهو حرمني من كل حاجه جت على دي وقامت من قدام مامتها بحزن شديد
طبعا الاب في الشغل وزين في الجامعة
عند زين في الجامعة قاعد هو وصحابه في الكافيه قريب من الجامعة
زين :عايز اعمل دماغ
صاحبه :بيطلع سجارة ويدهالها ويميل عليه ويقوله احسن دماغ
وشوية وبيقول عايز تاني المرادي يديله مخدرات بس ياخد منها جرعة بسيطة
بتيجي عليهم واحدة مايعة
البنت :ايه يا زين بتعمل ايه
زين بتوهان:قاعدين تعالي اقعدي
(زين من ساعت متعرف على صحابه دول واخلاقه سيئة جدا بيشرب سجاير ومخدرات وبيمشي مع بنات كمان وبيعمل علاقة ما بينهم )
زين بيقوم يمشي والبنت بتقوله استنى همشي معاك وبدنها ماشية معاه لخد بيته
نور بتشوف زين وطبعا عشان خايفة على اخوها اكيد لازم تعاتبه
زين بيخبط الباب ونور بتفتحله
نور:مين البنت اللي انت ماشي معاها دي من امتى وانت بتمشي مع بنات
زين:وانتي مالك امشي مع اللي عايزه بتتكلمي في حاجة متخصكيش ليه
نور :بصوت عالي لا يخصني انا اختك الكبيرة ولازم انصحك وبيطلع الام والاب على صوتهم
الام والاب:في ايه
زين بتجاهل :يا بابا بتعلي صوتها عليا
الاب بيبصلها ويضربها بالالم بتعلي صوتك على اخوكي
نور:يا بابا طب مش تسأل الاول هو عمل ايه
الاب :هيكون عمل ايه يعني
نور:ماشي مع بنت
الاب :وفيها ايه ماهو راجل يعمل اللي هو عايزه
نور:يعني انا لو ماشية مع ولد عادي
الاب بيمسكها من شعرها وبيقول :ده انا اشرب من دمك هو يعمل انتي لا
انتي بنت هو راجل يعمل اي حاجة عاوزها طبعا ده كله زين بيبصلها باستفزاز
(طبعا ده غلط احنا اما نيجي نتحاسب قدام ربنا مش هيقوله انا راجل عشان كدة كنت بمشي مع بنت المفروض البنت هي اللي تتحاسب اما تعمل كدة عشان هي بنت كلنا متساوين عند ربنا مفيش حاجة اسمها ولد وبنت معنى أن انت مشيت مع بنت او هي مشيت مع ولد ده اسمه زنا مفيش حاجة رسمية بينكوا ماشيين مع بعض على اساس ايه ده اسمه زنا والزاني والزانية حسابهم عند ربنا كبير اوي وشديد دي برده حاجة بتحصل في مجتمعنا دلوقتي وخاصة الناس اللي بتروح دروس اما نلاقي ولد وبنت ماشيين مع بعض وبيكون باين اوي اذا كان اخوها او لا اما واحدة تكون ماشية لابسة مقطع ولافتة الانتباه وبتمشي في قلة حياء في الشارع وولد يغمزلها يبقى دي قلة ادب اما لما اتنين يمشوا مع بعض واحدة لبسها محترم وماشية هي واخوها باحترام مع بعض في الشارع محدش هيظن فيهم ظن وحش لأنهم ماشيين في حالهم مش واحدة تعلى صوتها ونص شعرها طالع من الطرحة وعاملة نفسها بتتكلم في التلفون ولابسة مقطع لمجرد بس انها تلفت النظر ده اسمه رخص وطبعا زي ماهي غلطانة هو بيكون غلطان لان هو مش بيغض بصره هي متربتش انت لو متربي استحالة هتبصلها حتى بطرف عينك )
وطبعا اللي محمد بيعمله مع زين ده غلط المفروض هو اللي بيبوظه لمجرد انه راجل وبيشد على بنته زي ما بيقوله (اكسر للبنت ضلع يطلعلها ٢٤)بصوا انا مش عارفة المثل اوي مش عارفة اذاكنت كاتباه صح ولا غلط بس افهموا قصدي
رواية ذنبى لأنى أنثى الفصل الرابع 4 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية ذنبى لأنى أنثى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)