رواية التحدى المستحيل الفصل الرابع عشر 14 بقلم إسراء هانى
رواية التحدى المستحيل البارت الرابع عشر 14
رواية التحدى المستحيل الجزء الرابع عشر 14
رواية التحدى المستحيل الحلقة الرابعة عشر 14
رواية التحدى المستحيل بقلم إسراء هانى
رواية التحدى المستحيل |
رواية التحدى المستحيل الفصل الرابع عشر 14
_ هو انت مش خطبت عايز مني ايه
نظر لها باستغراب وعدم فهم وهمس ؛ ايه دخل ده بده
رحمة ببكاء شديد : عشان انا .. انا حبيتك اوي
حدق بعينيه بذهول وصدمة يستوعب ما سمع
اخفضت رأسها واكملت ببكاء اشد : كنت فاكرة اهتمامك بيا وخوفك عليا حب ... ما هو انت اول واحد اعرفه بحياتي تعلقت بيك جدا رسمت احلام لينا سوى لغاية ما صحيت عوجع وصدمة خطوبتك ما قدرتش اخطيها ما قدرتش حتى بعدي عنك ما هونش عليا
كان يستمع لها بانفاس مسلوبة نعم تذكر فتغيرها كان منذ اتت ميرا الى المركز .. لم يتخيل انها تحبه لماذا يشعر بالالم لأجلها لماذا لم يتذكر خطيبته لماذا سعيد باعترافها بحبها له
الان فهم حيرته فهم جنونه في بعدها الان فهم رعبه عليها كيف لم يعلم انه يحبها بل يعشقها...
نظرت له وهو ساكت ينظر لها اغمضت عينيها لتكمل دموعها الهبوط وقالت : انا ما بقولش كدة عشان انت مطلوب منك حاجة انا بقول كدة عشان انت سألت ... انت مش ملزم ولا مجبر بحاجة
اقترب منها كثيرا حتى اصبح يتنفس انفاسها وهمس : هشششش حكيتي كتير هلا دوري
نظر لشفت.يها وفهم لماذا لم يق.بل خطيبته ليجد نفسه يقب.لها بكل حنان يتنغم بها كأنها آلة موسيقية ليشتعل جسده رغبة وجنون نظر لها كانت مغمضة عينيها بدأ صدره ينهج بشدة ليقب.لها مرة اخرى بشغف اكبر
وضع جبهته على جبهتها ينهج بشدة
رحمة: كدة غلط
هز رأسه بالنفي وهمس : الغلط اللي انا عملته .. الغلط غلطي وحصلحه
نظرت له بعدم فهم ليكمل : من شويا سألتني ميرا ليه ولا مرة قربت منها ولا بو.ستها انا نفسي ما عرفتش اجابة السؤال ده غير دلوقتي
رحمة: يعني ايه
علي : عشان ما حبتهاش حبيتك انتي
حدقت بعينيها تستوعب ما سمعت ليكمل بعينين عاشقة : ايوة اهتمامي بيكي ما كانش اهتمام عادي لا انا طلعت بحبك اوي في بعدك كنت مش عايش غيرتي عليكي اما اشتغلتي عند رائد وخوفي عليكي من شويا اني مش عايز اأقرب ولا احض.ن غيرك انتي البنت الوحيدة اللي انا بو.ستها
وضعت يديها على وجهها تبكي بحرقة غير مصدقة ما سمعت
ازال يديها وجذبها لحض.نه وهمس : الله الله لو تعرفي حاسس بايه كأني طاير فوق السحاب قلبي بيدق بشكل غير طبيعي انا اكتشفت اني بحبك من قبل ما اشوفك .. عمو مصطفى فاضي بعد بكرة
نظرت له بعدم فهم ليكمل بعد ان قب.ل وجنتيها : حصلح غلطي واجي اتقدم
رحمة بصدمة : تتقدم لمين
علي بضحك : لعمو مصطفى عايز اتجوزوا
رحمة بذهول : حتتقدم ليا انا
علي : ويكون ليا الشرف تقبلي فيا رحمة
رحمة بدموع: بجد يا علي بتحبني
علي: فوق ما تتخيلي
مسح دموعها وقال بحنان : خلاص بلاش بكا في فرحة وحب وبس
رحمة بابتسامه: عارف تخيلت كل ده اما اشتغلت معاك واننا تخطبنا وكملنا شغل سوا
علي : حيحصل والله ان شاء الله حيحصل
رحمة بحماس: ومش بس بالمركز وبالبيت سوا وكمان اما اتعين بالجامعة نشتغل سوا
علي باستغراب: تتعيني بالجامعة؟؟
رحمة بفخر : انت ما تعرفش اني الاولى كل سنة والسنة دي حاتعين بالجامعة
علي لا يعلم ذلك عندما قام بترسيبها ...
ماذا ستكون ردة فعله عندما يعلم انه دمر مستقبلها
&&&
ينظر لها ولصدمتها فرك جبهته وقال : ساكتة ليه يا نفين من ساعة ما تكلمنا
نفين : حاسة اني وجعتك اوي بدون قصد بس انا..
عمر : عمرك ما شوفتيني غير أخ عارف وقابل حتى لو حنعيش على طول اخوة بس تكوني معايا لاني مش حاتجوز غيرك يا نفين
نفين : عمر انا جربت حظي بالجواز وبقى عندي عقدة شوفلك وحدة تكون انت اول ما بختها ما قفلتش من الدنيا كلها
عمر: مش عايز .. عايزك انتي ... ومش حاتجوز غير نفين حتى لو عمرى بقى فوق المية انا بحبك من وانتي عندك ٣ سنين من اول مرة شوفتك فيها
نفين : عمر عشان ..
عمر : نفين بصي انا كلمتك من دلوقتي عشان خلال فترة العدة تكوني فكرتي ... حتى لو كأخ انا موافق بس تفضلي معايا نفين انا ما بحلمش غير بده فكري وشوفي بلاش تردي دلوقتي انا مش حاقطع الأمل
هزت راسها وسكتت قبل يدها وهمس : ايه تروحي فين دلوقتي
نفين : لا تأخرنا بابا حيضايق .. نخرج يوم تاني
هز رأسه بتفهم لحيرتها وخوفها فنفين رقيقة جدا
لكنه لن ييأس والا لا يريد هذه الحياة فهي بالنسبة له كل شئ
عمر بتفكير: نفين ايه رايك تكملي السنة اللي فاضلة ليكي في الجامعة
نفين بحماس: بجد ينفع
عمر : طبعا ينفع حاقدم الورق تبتدي من الفصل الجاي
نفين بسعادة: الله متشكرة اوي ربنا يخليك ليا
عمر : ويخليكي ليا يا حب عمري
نظرت له بخجل واخفضت رأسها
ذهبت إلى السوق برفقة والدتها لتشتري بعض الملابس لتجد شادي أمامها
نفين بفزع : ايه يا ابني ... حل عني بقى
شادي : نفين ليه القسوة دي
نفين : قسوة ؟؟ اه صح ليه القسوة دي انت دوست على رجلي وانا مفترية انا مش طايقاك اكمل معاك ازاي مش طايقة ابص في وشك خلاص بقى
شادي بدموع لنورا : عمتي عشان خاطري النبي قوليلها فرصة اخيرة انا بحبها اوي مش قادر اعيش من غيرها
نورا : كانت في ايدك ... وكان اسهل ما يمكن انك تحافظ عليها بس ...
شادي : وندمت والله ندمت
نورا : انا جمبك هنا تفاهموا
نفين : يوم لا ينفع الندم.. حل عني بقى اقتربت منه وهمست : حتعمل فيا ايه وانا ما بخلفش
شادي: مش عايز غيرك مش عايز اولاد
نفين بضحك: وابني اللي قتلته
شادي : انا موجوع اضعاف مضاعفة عليه انا حلمت فيه يوم بيوم انا ببكي كل يوم دم اني ضيعت ابني منك ده كان حلم حياتي
نفين: وحرمتني اني اكون ام
شادي ببكاء : ما كنتش اقصد .. ما كنتش اقصد
نفين: كان دلوقتي بتختار اسمه اكيد كان ولد
اغمض عينيه وزاد بكاءه لتدوي ضحكتها نظر لها بصدمة لتكمل بسخرية وقر.ف : انا عمري ما كنت حامل منك
شادي : يعني ايه
نفين : يعني انا ما كنتش حامل .. ولا يشرفني احمل منك ولا شيلت الرحم يا شادي باشا
&&&&
يحاول استيعاب جملتها : يعني ايه بابا مش حيوافق .. ليه
هناء بحزن " بابا متدين يا زين هو واثق فينا صح يمكن انا مش قد الثقة اني بكلمك و..
زين : لا يا هناء انتي اجمل واحسن بنت في العالم
هناء: المهم بابا صح بيخلينا نشتغل بنروح بنيجي بيتكلم معانا يينصحنا بس يوم ما يتقدملي ممثل ومغني استحالة يوافق
شعر بنغزة في قلبه وقال : يعني ايه استحالة يوافق
هناء بحزن لحاله : عشان هو شايف هما غيرنا بيئتهم مجتمعهم وانه اكيد حنكون دايما في مشاكل وغيرة وخناقات وممكن تغيرني واصير زي الجو اللي انته فيه
زين : مش حيحصل
هناء : ده اللي انت بتقولوا لكن رؤية بابا عمرها ما حتتغير
زين : يعني ايه .. يعني انتي مش ليا
هناء بدموع: مش عارفة
امسك باكتافها وهزها بعنف: ليه علقتيني فيكي طيب اه عارفة كل ده خلتيني ما اقدرش اعيش من غيرك وجاية تقوليلي مش حيوافق حرام عليكي
كان في حالة يرثى له احتضنته من خصره ودفنت وجهها في صد'ره تمتص غضبه وهمست ببكاء : عشان حبيتك اوي اوي
زين بدموع: وانتي ليا يا هناء غصب عنك وعن ابوكي والله العظيم اخط.فك واسافر وما حد يعرفلي مكان
هناء بمشاكسة : هو اذا بابا وافق انا حافكر لسة
خبط رأسها وهمس : هو انتي اطولي ده بنات البلد كلها حتموت عليا
هناء بضيق : طيب انا حامشي
امسك يدها وجذبها لحض.نه مرة أخرى وكز على اسنانه: مش حتبطلي الطبع الاهبل ده تجري زي الهبلة انا اسف بهزر
هناء " انا ببقى حموت وهي بنت جاية تتكلم معاك وتهزر معاك وتحتضنك وتتصور معاك شوفت بابا ليه حيرفض لاني انا بطبعي غيورة جدا جدا
زين : حبيبة قلبي وروح قلبي انا حاصلح كل ده واعين بودي جارد يخلوا المعجبات ما تقربش مني بس تكوني ليا
هناء : خايفة بعد اما تضمن اني ليك ...
زين : شادي لحتى الان بيدور حوالين نفسه وبيضرب نفسه بالجز.مة عشان ضيع نفين هناء انا واعي وفاهم وعارف اني ضيعتك حافضل عمري كله اندم عليكي وانا مش عايز اندم يلا ااقابل بابا امتى
هناء بخوف : خايفة يا زين خايفة ساعتها ما نقدرش حتى نقابل بعض
زين : ان شاء الله حاقدر اقنعوا ان شاء الله
هناء: يااااه يا زين وابقى خطيبتك
زين : تؤ مراتي حاتجوز على طول انا لسة حخطب واقعد اما تزعلي تختفي ... لا انتي مجنونة عايز اتجوز وتزعلي وانتي في حض.ني
هناء بابتسامه: يارب يا زين يارب
دخل عليه وائل مرة واحدة وهمس بابتسامه: زين انا
ليجد هناء ترجع للخلف بتوتر
#يتبع البارت ١٤ التحدي المستحيل
اسراء هاني شويخ
رواية التحدى المستحيل الفصل الخامس عشر 15 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية التحدى المستحيل)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)