رواية التحدى المستحيل الفصل الخامس عشر 15 بقلم إسراء هانى
رواية التحدى المستحيل البارت الخامس عشر 15
رواية التحدى المستحيل الجزء الخامس عشر 15
رواية التحدى المستحيل الحلقة الخامسة عشر 15
رواية التحدى المستحيل بقلم إسراء هانى
رواية التحدى المستحيل |
رواية التحدى المستحيل الفصل الخامس عشر 15
تنظر له بشما.تة ثم همست : انا عمري ما كنت حامل منك انا الحباية بفتكرها قبل اي حاجة احمل من شيطا.ن زيك ... اقول لأولادي ابوهم زا.ني
نظر لها بصدمة وعدم فهم ثم قال : يعني يعني ايه
ضحكت بسخرية وهمست: قبل كام شهر لما ضربتني وخدت غرز كان دكتوري في الجامعة هو اللي بيعالجني تجنن واصر ااقدم بلاغ ترجيته بلاش واني بحبك واني عندي امل تتغير وكنت بتحدى نفسي تتغير هههه التحدي المستحيل واقتنع لغاية ما جيته اخر مرة مضروبة
فلاش باااك
اسامة : تاني يا نفين تاني ايه اللي مصبرك على ده يا بنتي انتي تاخدي سيد سيدو ابوكي غالي عندي جدا وانتي كنتي زي بناتي ان فضلتي ساكتة انا حاقول لجوز والدتك يتصرف
نفين بدموع: لو طلبت منك تساعدني حتساعدني
اسامة : اكيد يا بنتي
نفين: عايزك تخرج تقولوا اني كنت حامل واجهضت مافيش انتقا.م منه اكتر من كدة اما يعرف انه قت.ل ابنه اللي بحلم فيه وتقولوا كمان اني لازم اشيل الرحم
اسامة بتفكير : بس ده مش من اخلاقيات مهنتي
نفين برجاء: صدقني ده أفضل عقا.ب ليه افضل من السج.ن
اسامة : ماشي يا بنتي
بااااك
كان يستمع لها غير مصدق اذنه هل عاش في كذبة كهذه هل كان سيموت قهرا ظننا انه قت.ل ابنه لكنه كاذب
احمرت عينيه من هول الصدمة والمفاجأة
شادي : بتكرهيني اوي كدة ليه كنتي عايشة معاي ليه
كانت ستخبره انها كانت تحبه
نظرت له قليلا ثم همست بسخرية: عشان كنت بتدلعني بالسرير
رفع يده ليصفعها ليجد يد عمر تمسكها ولكمه برأسه فجأة عدت مرات جعلها يسقط ارضا وقبل ان يقوم من مكانها كان اخذها هيا والدتها وخرج بهم
عمر بعصبية : بتوقفي معاه بتاع ايه .. ايه حنيتي للضرب والاهانة
نظرت له بكسرة وهمست: متشكرة يا عمر نزلني
عمر باستخطاء : انا اسف مش قصدي
نفين بحدة : نزلني يا عمر
اغلق أمان الباب واوقف السيارة وهمس بعينين دامعة : غيرت غيرت عليكي خوفت تكوني حنيتي ليه او لسة بتحبي انتي ما تعرفيش انا بحلم بيكي ازاي انا بحبك اوي
نظرت نفين لوالدتها بخجل لتبتسم نورا وهمست بندم : كنت عارفة من زمان واما حسيتك بتحبي حد تاني خوفت عليه من الوجع وخليتك تتجوزي وهو مسافر ولحتى الان بتندم على ده .. انا عمر حتة من قلبي ابني اللي ما خلفتوش وعمري ما اتمنالك احسن منه
عمر بابتسامه: ربنا يخليكي ليا ي ست الكل
نفين: بس انا عمري ما شوفتك غير اخ
عمر بتفهم ؛ وانا مش طمعان باكتر من كدة.. نفين صدقيني لو ما بقتيش ليا حموت بجد
نفين بلهفة : بعد الشر عنك ما تقولش كدة
عمر بابتسامه: انا حعد الايام عد اول ما العدة تخلص الفرح وكتب الكتاب بنفس اليوم وساعتها لو حتفضلي شايفاني اخوكي انا موافق المهم ليا انا
نفين : ان شاء الله
كان عمر يتفنن في اسعادها وجعلها تنسى كل ما مرت به ... يشعر ان الايام لا تمضي بدأ يجهز شقته كما تحب بالالوان التي تحب ينتظر ان يتحقق حلم حياته
لكنها في عالم آخر لن تستطيع ان تراه زوجها تشعر انها ستظلمه ان عاشت معه لانها لن تستطيع ان تعطيه حقوقه لانها ستخجل ان ترفع حجابها امامه كيف ان يحصل شئ آخر
&&&&&
رحمة ببكاء " بجد يا علي بتحبني
نظر لها طويلا وهمس : فوق ما تتخيلي ازاي ما كنتش اعرف اني بعشقك كدة
رحمة بابتسامه ودموع : انا تخيلت نفسي معاك في البيت وبالمركز ولما اتعين حاشتغل معاك بالجامعة
حرك أهدابه اكثر من مرة وقال : تتعيني ازاي ؟؟
رحمة بفخر : السنة دي اخر سنة واكيد الاولى زي كل مرة وحاتعين في الجامعة
شعر ببرودة في جسده وكأن احد يخنق به لماذا يشعر بأنه يموت ... يحاول استيعاب ما تقصد هل دمر أحلامها .. هل سيكون السبب في ضياع مستقبلها شعر بدوار شديد الصدمة كانت قا.تلة يقسم انه لو مات أهون مما شعر
رحمة : علي انت تعبان
علي بتماسك: شوية ينفع اوصلك ونتكلم بكره
رحمة بقلق ؛ نروح مستشفى
هبطت دموعه على حنيتها وهمس : عايزك تعرفي شو ما حصل انا بحبك اوي
رحمة بقلق: في ايه بتتكلم كدة ليه
احتضن وجهها بكفيه وهمس : حنتكلم بكرة خلينا نمشي دلوقتي
هزت راسها وقام بايصالها امسك هاتفه ولديه بريق أمل ان تكون الدرجات لم تدخل على الموقع
علي برجاء : قولي لسة ما دخلتش الدرجات
رامي : لسة مخلص
علي بقهر: خليك في المكتب انا جاي
وصل علي في حالة يرثى لها همس بانهيار: رامي انت لازم تشوفلي حل
رامي بحزن: صعب الدرجات دلوقتي عند الوزارة مش حانقدر نعدلها
علي : لا يا رامي مش حاكون السبب في ضياع مستقبلها ابوس ايدك حلني اقسم بالله ممكن اروح فيها
هز رأسه وسكت
علي ببكاء " رامي حلني يا رامي ما تقولش كدة ... انا بحبها بحبها اوي انت متخيل دمرت الانسانة الوحيدة اللي قلب دق ليها فكر يا رامي
رامي : هو في محاولة وممكن تنجح وممكن
علي بلهفة : حتنجح ان شاء الله حتنجح قولي
رامي " بص دلوقتي انت تعيد الملف بتاع الدرجات بتاعك عشان نقول خطأ بالادخال
علي : اعيده مش مشكله
رامي : وحنجيب كشف بكل الدرجات بتوع السنين اللي فاتت ليها عشان نثبت انه اكيد خطا لانها متفوقة مع ورق الامتحانين اللي غلطنا في ادخالهم
علي " وبعدين
رامي : حنطلع الوزارة ونقول كل ده قبل ما يتم الاعلان عن الاوائل في حفلة الجامعة يوم الخميس الأسبوع الجاي
علي: ان شاء الله حيظبط انت جهز كشف الدرجات بتوعها وانا حاعيد الكشف بتاعي حاسهر عليه
رامي: بس ممكن خلال يومين يتم ارسال الدرجات ليها قبل الحفلة وتعرف النتيجة
علي بوجع : وحابقى خسرتها للابد .. حتى لو حخسرها المهم مستقبلها ما يضعش بسببي
عاد منزله وبدأ ياعادة الكشف كامل وتجهيز اوراق امتحاناتها التي بدأ يصححها ليتفاجأ باجاباتها نموذجية اجابات تدل على شدة ذكاءها هبطت دمعة منه بسبب فعلته همس بوجع : يارب ساعدني يارب
كانت تجلس في صالة المنزل تبتسم بسعادة كل ما تذكرت كلامه وعينيه وهي تخبرها بمدى عشقه لها ..
تنهدت بارتياح انه يحبها وسيتقدم لها ..
بدأت تصلها درجاتها على هاتفها
نورا : ايه الاخبار
رحمة بابتسامه: كلهم مقفولين الحمد لله فاضل ٣ مواد واكيد حقفلهم .. همست بسرها في مادتين مع علوة حبهروا في اجاباتي وأتعين معاك ياقلبي الله
نفين : بالتوفيق يا روحي وتشتغلي في الجامعة
غمزت لها وبدأت تغني كنت فين يا علي ومرتك بتدور عليك علي ..
رحمة : الاقي زيك فين يا علي وانت في العين دي والعين دي علي
ركضت خلفهم رحمة وهي تضحك معهم
نورا: انته عارفين ابوكي لو سمعكوا بتغنوا حيعمل ايه جلسوا سويا يتهامسوا ويضحكوا
وكانت رحمة تبتسم لا اراديا حتى كانت المفاجأة ووصلت باقي الدرجات وكانت من ضمنهم درجتين راسبة فيهم ..
&&&&&
دخل وائل لزين الكرفان بابتسامه وهمس بلهفة : زين انا ...
ليجد هناء كانت قريبة منه جدا ابتعدت بتوتر وخجل نظر بعدم فهم
زين بابتسامه: وائل وحشتني اوي
احتضنه وائل وهو ينظر لتلك التي اصبح وجهها بلون الدم من شدة خجلها ليفهم انه يوجد شئ بينهم وان الفتاة التي اخبره زين عنها هيا نفسها من تمناه لنفسه
تمالك اعصابه واخفض راسه يحاول استجماع نفسه ولا يضربه
زين : جيت امتى
وائل بضيق مبطن : أمبارح
زين : وما جتش تشوفني غير دلوقتي
وائل وهو ينظر لتلك : اصلي اصلي نمت
اقترب من زين وهمس : هيا دي
زين بابتسامه وحب : هنا عمري... حتقدملها
هناء بتوتر: انا حاروح اكمل شغل
زين : استني حكمل تصوير حشوفك بعد المشهد خليك ما تمشيش اسمع اغنيتي الجديدة
هز رأسه وخرجا تاركا وائل يدور حول نفسه لكم الحائط من شدة حق.ده وكر.هه هل سيأخذ زين كل شئ الشهرة والمال حتى الفتاة التي تمناها لم تعطيه اي اهتمام ووقعت في غرامه
اصبحت عينيه بلون الدم وكز على اسنانه حتى كاد يحطمها وهمس بكر.ه وحق.د شديد : مش حهنيك يا زين .. هناء ليا انا وان مش ليا فمش حتكون ليك
خرج ينظر لهم ولتلك النظرات بينهم ليزيد غله وكر.هه كم تمنى نظرة منها ليقتنع بأنها ملتزمة وليس لها في اي شئ الآن فقط سمحت لنفسه ان تحب لماذا ليس هو .. لماذا زين بماذا يزيد عنه
اقتربت منه شهد بدلع وهمست : وائل عاش من شافك
قب.لها وسلم عليها وعينيه ما زالت على تلك الهناء التي تمنى حض.نها وكل شئ فيها
لاحظت شهد تلك النظرات لتبتسم بخب.ث فربما الان يوجد من يساعدها للانت.قام من تلك الهناء
شهد بدلع: واضح في حاجات انا معرفهاش
وائل بغل وهو ينظر لهم : من دون كل البنات اللي حواليه ما حبش غيرها.. دايما بتحلى ليه الحاجة اللي في ايد غيرو
شهد : اكيد حس انه في بقلبك حاجة ناحيتها فقال اما الحق
زادت اصوات انفاسه وهمس بشر : مش حهني فيها .. لو حياخدها ياخدها وهي بقايا واكون اول من افتر.سها
شهد بضحكة انتصار: وانا عندي الطريقة اللي تبعدهم عن بعض وتقربك منها
الان نظر لها بانتباه وهمس بلهفة : ايه انطقي
شهد : تعالي الكارفان عندي ااقولك لانها عايزة تكتيك كدة
ذهب معها اقتربت منها وهمست ويدها على صد.ره ما تيجي الأول 😉
نظر لفستانها العا.ري ولشفت.يها المغرية وقال بشهو.ة وماله نلعب
ليغوصوا في المحرمات وبعد فترة طويلة همس باعجاب: ايه يا بنتي الحلاوة دي وحش
شهد بدلع : هو انتي لسة شوفت حاجة
وائل: حشوف واشوف اوي بس قوليلي ايه قي دماغك
شهد : ......
وائل بابتسامه نصر : يا بنت الايه شيط..ان وانا من ايدك دي لايدك ايه اعمل ايه بقى
#يتبع التحدي المستحيل بارت ١٥
اسراء هاني شويخ
رواية التحدى المستحيل الفصل السادس عشر 16 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية التحدى المستحيل)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)