📁

رواية مهرة الرحيم الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أحمد

رواية مهرة الرحيم الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أحمد

رواية مهرة الرحيم الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أحمد
رواية مهرة الرحيم


رواية مهرة الرحيم الفصل الرابع عشر 14


مهره الرحيم 14

مهره. اسمع طبعا ابوي ميعرفش انك اخو رحيم ومش شافك تقريبا الا قليل ف انت هتروح ليه ي مالك وهتطلب ايد حور منيه وتقوله انك عايز تتجوزها وتصر علي الموضوع 

مالك. بصدمه 😳 اتجوز حور ي مهره 

مهره. متقلقش ي مالك مش هخليك تتجوزها وتتجبر علي جوازه انت مش عايزها علشان متعملش زي اخوك ولا يحصل في اختي أكده زي ما حصل معاي استني افهمك 

انت هتروح تطلب حور من ابوي وتقوله انك عايز تتجوزها في اسرع وقت وكمان هتديه الفلوس اللي هو عايزها من غير حتي ما يطلب وتقوله انك هتاخدها وتكتب الكتاب وتروح علي بيتك علي طول من غير معازيم وفرح وبتاع انت هتاخدها لوحدها تكتب عليها وتروحوا  وده يكون شرطك أنه ميحضرش كتب الكتاب وتتحجج بقا انت ي مالك وتجبها عندي هتقعد معايا في البيت اهنه ي مالك 

قولت اي هتساعدني 

مالك. طيب واختك هتوافق ي مهره 

مهره. فتح دماغك معايا ي مالك اومال ده انا بقول انت اللي بتفهمني اختي اكيد هترفض كمان بس ابوي هيجبرها اومال احنا بنقول اي عاد من الصبح وهخليك تعمل أكده ليه ي مالك متعثبنيش انا تعبانه اياك 

مالك. ههه اهدي ي مهره فهمت خلاص هه 

مهره. شاطر ي مالك روح بقا نفذ الخطه وحور انهارده باليل تكون عندي اهنه سامع وانا هرتاح شويه عقبال ما تاجوا الاني تعبانه شويه

مالك. اجبلك دكتور فيكي حاجه 

مهره. لا بس هرتاح شويه بس 

مالك. طيب وفكري ي مهره هتخلي البيبي ولا هتنزليه

مهره. ربك يسهل ي مالك يلا روح.    مالك مشي راح ينفذ اللي مهره طلبته منيه وبعد ما مشي بدموع اعمل اي ي ابني اخليك ولا انزلك اختار حياتي ولا حياتك صعب عليا اوي ي حبيبي اني اسيبك وكمان انت فيك روح كده هبقا بق،تلك ب ايدي اعمل اي ي رب اهي اهي 

رحيم. كان معدي وسمعها وهيا بتعيط جري بسرعه عندها وقال مالك ابني في حاجه 

مهره. اطلع بررره ي رحيم. وفجاه الجرس رن وكان عمر 

رحيم. انت مين ؟.        عمر. مهره موجوده 

رحيم. ايوه انت مين وعايزها بصفتك اي اياك 

عمر. انا جيرانكم وصديق مالك ومهره وعرفت انها كانت في المستشفى وجيت اطمن عليها 

رحيم. بصوت عالي صديق مالك اه إنما صديق مهره انت بتقول اي اياك انت اتجننت وتطمن عليها بصفتك اي

مهره. في اي وليه صوتك عالي أكده صرعتني 

وبصت لقت عمر وقالت عمر 

عمر. كيفك ي مهره.         مهره. تمام ي عمر مالك مش موجود. 

عمر. انا عرفت انك كنتي في المستشفى جيت اطمن عليكي. 

مهره. شكرا ي عمر.      رحيم. اي اجيب شجره واثنين لمون اياك ولا اي

مهره. بصت عليه لقته متعصب من وجود عمر ف قالت اتفضل ي عمر ادخل 

رحيم. يدخل فين.         مهره. في اي ي رحيم ضيف وجاه علشان يطمن عليا هنمشيه وكمان ده صاحب اخوك  والبيت بيتي وانا اللي أقرر مين يدخل ومين يطلع ادخل ي عمر اتفضل 

عمر دخل وفي نفسه 

عمر. في نفسه بقا انت رحيم اللي معاك البنت اللي بحبها وانت مش مقدر وجودها معاك وبعد كل اللي بتعمله فيها لسه معاك. 

رحيم. اي القرف ده اياك مطر استحمله علشان البيت بتاعها ايام وفضل قاعد معاها و مهره كانت بتكلم مع عمر وكانت بطلتف الجو وكانت بتحاول أنها تخلي رحيم يغير عليها وهيا اصلا مكنتش عايزاه تدخل عمر وبسبب اللي حصل وأنها عارفه أن هو بيحبها والخناقه اللي حصلت بس لما شافت رحيم متعصب وكده عملت كده 

رحيم. كان شيفهم وهما بيتكلموا و رحيم كان بيولع من الغيره بس هو مكنش عارف هو ليه غيران عليها أكده وأنه هيا مش فارقه معاه ليه حاسس إنه عايز يقوم يولع فيها هيا وسي عمر ده كمان وفجاه رحيم 

رحيم.  استاذ عمر اطمنت انها بخير  ومالك مش موجود عن اذنك بقا لاني عايز مراتي في كام كلمه كده وراح وقرب من مهره ومسك يدها 

عمر.  اه طبعا اتفضل انا ماشي اصلا 

رحيم. مع السلامه وقال تعالي ي روحي اوصلك اوضتنا علشان انتي لسه تعبانه 

عمر. مشي بعد ما سمع كده وهو حاسي إنه مكسور ومخزول وأنها المفروض تكون معاه هو مش مع رحيم. 

بعد ما عمر مشي رحيم. 

رحيم. من امته ي هانم وانتي ليكي صديق ولا بياجي البيت اي الحكايه بالضبط وقولي بسرعه قبل ما افقد عقلي عليكي. 

مهره. بسخريه وحاولت تخليه يغير وانت مالك ي رحيم وبصفتك اي عايز تعرف 

رحيم. مالي ازاي انتي مراتي ومن حقي اعرف 

مهره. انت مش قولت انك معايا بس علشان البيبي وده اتفقنا وانك ملكش دعوه ب اي حاجه تحصل معاي واللي بيهمك البيبي وبس اللي بفكر انزله اصلا علشان خاطر حياتي 

رحيم. بعصبيه. انتي بتقولي اي اياك انت جنيتي

مهره. حياتي وانا حره فيها ليه اعرض نفسي لل الخطر مثلا وده كله علشان مين علشان ولد ابنه اصلا مش عايز أمه انا بقول أنزله ونطلق وكل واحد فينا يروح ل حاله وتتحوز اللي انت عايزها وانا كمان اتجوز عمرر

رحيم. بعصبية.وصدمه 😳 عمررر انت بتقولي اي

مهره. مالك اتصدمت ليه اياك اصل عمر طلبني لل الزواج وانت في الس،جن وانا رفضت مش علشان خاطر عيونك تؤتؤ ده علشان انت عقدتني منك ومن ص،نف الر،جاله 

والا كده كنت وافقت قالي هيفرش ليا الاخضر واليابس بساتين وأنه بيحبني وكل طالباتي مجابه وأنه هيخليني اعيش ملكه بحبه انت اي رئيك ي رحيم انا بقول ارحم من العيشه معاك صح 🤔🤔

رحيم. بغيرره كبيره ومش عارف سببها ومسك يدها وقال انتي مراتي وملكي لوحدي ومستحيل اخليكي تروحي ل واحد تاني غيري

مهره. اممم وده ليه ي رحيم انت مجبور عليا وانا كمان ف ليه بقا مش عايز تخليني اروح ل غيرك انا بحررك وبحرر نفسي معاك فكر فيها بس 

رحيم. مش بفكر وانتي مالكي ومراتي ومستحيل اسيبك وعمر ده حسابه معايا وبعصبيه  بعدين ازاي يفكر بس أنه يبص ليكي 

مهره. أصله شاف انك مش مقدرني ف قال هو يقدرني صح ي رحيم وقالت كده ب دلع 

رحيم. بعصبيه وصبره نفذ وماسك نفسه بالعافيه روحي ي مهره علي اوضتك دلوقتي روحي 

مهره. ريحه اهو اهدي علي نفسك ل تطق ي مالك ههه 

رحيم. مستفذه قال تتجوز عمر قال 

مهره. سمعت وقالت ليه لا بيحبني ي رحيم 

رحيم. اخرسي واطلعي قولتلك بدل ما اعمل حاجه نندم عليها 

مهره. طلعت وكانت حاسه بانتصار أنه خليته يتعصب وأنه كان غيران عليها وقعدت تضحك وتقول ابوك كان غيران عليا ي ابني ههههه انا عرفت هعمل ايه فيه وكل ده بس علشان خاطر عيونك ي ابني وانك تبقا وسط عائله متجمعه وبتحب بعضها 

رحيم. كان قاعد متعصب ومش فاهم نفسه وأنه ليه اتعصب كده وأنه هيا مكنتش فارقه معاه واللي فارق معاه ابنه وبس ليه اتعصب كده من كلامها 

عند مالك. راح عند ابو مهره وطلب ايد حور 

وهو قاعد بيتكلم معاه حصل ،😳😳🙄🙄

ي ترا حصل اي 🤔🤔 ؟ ومهره هتعمل اي مع رحيم ورحيم هيعمل ايه 🤔

بقلمي شهد احمد.


رواية مهرة الرحيم الفصل الخامس عشر 15 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية مهرة الرحيم)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات