رواية مهرة الرحيم الفصل الخامس 5 بقلم شهد أحمد
رواية مهرة الرحيم |
رواية مهرة الرحيم الفصل الخامس 5
مهره الرحيم 5
ابو مهره. انتي فاكره نفسك عائشه فين احنا اهنه في الصعيد يعني عادي الراجل منينا يضر،ب مراته ويكسر،ها كمان انتي مراته ومن حقه يعمل فيكي كيف ما بده
مهره. بصدمه اكبر 😳 هو انت ابوي وبتقول أكده يعني مش بحلم انت ازاي أكده ي ابوي وليه القسو،ه دي كليتها انا كنت عملت ليك ايه إياك علشان تدمر،ني بالشكل ده ده انا بنيتك ليه مجوزتنيش ل واحد يحافظ عليه مش يهني ويضر،بني ويمو،تني وتقولي عادي ي ابوي انا مستحيل ارجع ليه ي ابوي
ابو مهره. مش بمزاجكك وهترجعي ليه انا مش هقبلك في بيتي معنديش مكان اخليكي فيه كفايه اخواتك عليه ولحد ما يمشوا هما كمان ومش عايز اشوف وحده منيكم كتكم القرف قرفتوني امته بقا اخلص منيكم
مهره. ولما انت مش طيقنا أكده ي ابوي جبتنا ليه اياك
ابو مهره. ضر،بها با،لقلم وقال اخرسي بنت قليله الربايه صحيح من حقه يكسر،ك ويمو،تك كمان
مهره. بتضر،بني ي ابوي
ابو مهره. واكسر،ك كمان انت قاعده في المستشفى اسبوع تكوني خالصتي اللي عايزه تعمليه فيه علشان لما تطلعي من المستشفى ترجعي علي بيت جوزك وانسي فكره انك تروحي معاي انا مش ناقص بلاوي اياك وسابها ومشي
مهره. بدموع حتي انت ي ابوي ليه أكده فكرتك سندي وظهري وهلجا ليك لما رحيم يعمل فيه أكده إذا كان انت ابوي وبتعمل أكده فيا يبقا من حقه جوزي يعمل فيا اكتر من أكده اعمل اي بس ي ربي انا تعبت مش لقيه اللي يقف معاي ويسندني مليش غيرك ي رب انجدني وغير لي حياتي حتي علشان ابني اللي جاي ساعدني وألطف بيا ي رب اهي اهي.
الممرضه. ليه بتبكي ي بنيتي مالك فيكي اي اياك فيكي تحكيلي انا زي امك ي بنيتي وممكن اساعدك كمان
مهره. بدموع بجد هتساعديني
الممرضه. اكيد ي بنتي اطمني واحكيلي وان شاء الله هساعدك
مهره. انا اسمي مهره جوزي ضر،بني و،اهني وكان هيمو،تني ويمو،ت ابني كمان اللي كنت لسه معرفش ب وجوده وهو سبب حالتي اللي انا فيها دي
الممرضه. وضر،بك ليه ي بنيتي عملتي اي إياك علشان يعمل فيكي أكده
مهره. معملتش حاجه هو كان عامل اجتماع مجلس كبرات الصعيد في البيت وانا مكنتش اعرف وهو مقليش وانا نزلت ببيجامه برمودا صدقني مكنتش اعرف انه عامل اجتماع والله اهي ومن وقت ما اتجوزنا وهو بيضر،بني وي،هني لانه هو كان مجبور أنه يتجوزني وانا كمان اتجبرت أني اتجوزه
الممرضه. وفين اهلك ي بنيتي
مهره. معنديش غير ابوي واخواتي وأبوي قاسي اووي عليا وقالي انسي فكره انك ترجعي معاي البيت واني ابلغ عن جوزي يقعد في الس،جن يومين ويطلع يكون اتربا وارجع معاه تاني البيت وطلاق معندهوش بنات تطلق وترجع بيت اهلها مره تانيه وانه عادي جوزي يضر،بني وي،هني ويك،سرني كمان لاني مراته ودي عادات وتقاليد الصعيد اهي اهي مليش حد يقف معاي ومش عارفه اتصرف مع جوزي ازاي اهي اهي
الممرضه. متقلقيش ي بنيتي انا معاكي وزي امك وهخلي جوزك يرقع تحت رجليكي انا اسمي امينه ومتقلقيش هقف معاكي وهساعدك
مهره. بدموع بجد ي خاله امينه
امينه. بجد ي حبيبتي بطلي بقا بكاء علشان اللي في بط،نك انا هروح اجبلك تأكلي وبعدين هقولك هنعمل ايه في جوزك
مهره. تسلميلي ي خاله امينه.
امينه راحت تجيب الاكل ل مهره واكلتها وفضلت معاها
عند ابو رحيم ،،، رحيم.
ابو رحيم. بصوت عالي عجبك اللي عملته في مرتك ده ي رحيم وبعدين العيب عليك مش عليها ي ولدي
رحيم. اللي حصل ي ابوي مشوفتش قدامي لما لقتها أكده وكل كبرات الصعيد بيبصوا عليها
ابو رحيم. وهتعمل اي ي ولدي أكده لازم تصالحها علشان ولدك اللي جاي وعلشان يتربي وسطيكم وحاول تحبها ي ولدي صدقني مهره مفيش منيها حاول علي الاقل تفهمها
رحيم. سيبك من الكلام الماسخ ده ي ابوي ومتقلقش انا هتصرف وهعرف انا هعمل ايه عاد
ابو رحيم. بس لو عكت منيك ي ولدي مش هدخل انت حر اياك .
رحيم. انا عارف هرجعها ازاي بطريقتي
ابو رحيم. مفيش فايده فيك ي ولدي
عند مهره وأمينه
امينه. كانت بتقولها ازاي تربي جوزها ده وتخليه مش يتعرض ليها تاني
مهره. يلا قوليلي ي خاله هنعمل ايه معاه اياك
امينه. ................
مهره. بصدمه من اللي قالته 😳😳
ي ترا قالت اي ل مهره 🤔🤔 ي ترا رحيم هيعمل ايه 🤔 وهيرجع مهره ازاي وهترجع معاه فعلا ولا هتنفذ فكرت امينه 🤔🤔
بقلمي شهد احمد.
رواية مهرة الرحيم الفصل السادس 6 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية مهرة الرحيم)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)