📁

رواية جحيم منتحر الفصل الثالث 3 بقلم آيات الرحمن

رواية جحيم منتحر الفصل الثالث 3 بقلم آيات الرحمن

رواية جحيم منتحر الفصل الثالث 3 بقلم آيات الرحمن
رواية جحيم منتحر


رواية جحيم منتحر الفصل الثالث 3


جحيم منتحر 3

فوقت كانت العيله كلها متجمعه حوالين السرير اللي انا نايمه عليه الا هو افتكرت اني كنت بحلم او بسبب ارهاق ما المسافه بين القاهره والصعيد طويله جدا وخصوصا ان احنا مسافرين بالعربيه


اتطمنت شويه لما حسيت ان دا كان حلم وانا مااعرفش ان دي الحقيقه بحد ذاتها 

بابا : عامله اي يا حبيبتي دلوقتي


هو اي اللي حصل يا بابا

الداده جابتك هنا وفجأة سمعنا صر...اخك طلعنا كان مغمي عليكي 

انا شوفت كائن يا بابا مشو...ه كان في الاوضه وخارج من الحمام دا وجه قدامي وقف قدامي يا بابا وقفل الباب


اهدي يا أسيل وارتاحي دلوقتي وانا هفهمك كل حاجه بعدين

هتفهمني اي يا بابا

اما اعصابك ترتاح

لا قول عايز تقول اي

سكت كام دقيقه كدا وبعدين بص ليا وقال بهدوء اللي انتي شوفتيه في الاوضه دا يبقي مازن ابن عمك مش كائن مشو...ه وكمان يبقي

يبقي اي يا بابا

يبقي زوجك يا أسيل

حسيت كإن وقتها حد... خبطني... بكل قوته علي رأسي ازاي اتزوجت ازاي انت بتهزر يا بابا

لا يا اسيل مش بهزر انتي ومازن مكتوب كتابكم من سنتين 

مستحيل

دي الحقيقه يا أسيل عارف ان هي صد...مه بس مازن تعبان نفسيا والمفروض هيسافر كمان كام شهر عشان يعمل عمليه وشروط العمليه لازم تكون نفسيته خاليه من اي اكتئاب او حزن 


وعمك اختارك ليه بس وقتها انتي كنتي في الكليه فكتبنا كتابكم بس من غير علمك ومضيتك علي عقد الزواج صدقيني دا كله عشان مصلحتك


ضحكت بسخريه مصلحتي اني اتزوج واحد مشو...ه ومن غير مااعرف وياتري عندنا اولاد بقي هما فين انا مش شيفاهم


أسيل اهدي شويه وحاولي ترتاحي عشان اعصابك تهدي

اعصابي هو حضرتك فاهم بتقول اي اهدي ازاي انا عايزه ارجع مصر مش هفضل هنا دقيقه خلصت كلماتي دي ولسه هكمل سمعته بيقول مش بكيفك


لفيت تجاه الصوت لقيته واقف عند الباب 

بس منزل رأسه للأرض اخرجوا 

قال الكلمه دي بكل هدوء وسكت دقيقه وبعد كدا قال بصوت عالي مش قولت اخرجوا 

لقيت الكل خرجوا وهو قفل الباب وفضل باصص للباب حوالي دقيقتين وبعدها لف ليا كنت قاعده مكاني حركتي كانت واقفه جدا

لحد مابدءت خطواته تذيد ويقرب للسرير اللي انا نايمه عليه وجه قدامي وقعد ورفع ليا رأسه شهقت بقوه 


وحطيت ايدي علي عيوني من الخو...ف منه ومن شكله وفضلت ابكي علي حظي الس...يئ ومستقبلي اللي راح 

ممكن تهدي عشان نتكلم شويه

فضلت زي ماانا علي نفس النظام 

عارف ان انتي خا...يفه مني وعندك حق وان زواجنا دا كان من رابع المستحيلات يتصدق بس اوعدك ان في اقرب فرصه هط...لقك انا ماحبيتش غير واحده ودمر....ت نفسي عشانها وراحت وشافت حياتها واتزوجت وبقت ام


وانا فضلت مكاني هنا بين اربع حوائط كل اللي يشوفني يخاف مني مابقيتش بخرج ولا حتي بشوف عملت اي في نفسي فى المرايا 

صدقيني لو انتي رافضه الجوازه دي مره فأنا رافضها الف 

عارفك بتحبي الخروج والسفر وكان مواصفات فتي احلامك يكون جميل ويشرفك قدام كل صحباتك ودلوقتي فقدتي الأمل بس اوعدك لو اتعاملتي طبيعي هحاول في اقرب وقت اط...لقك


نزلت ايدي بهدوء لكن ماقدرتش اشوفه منظره مرعب حطيت ايدي علي عيوني تاني مفيش نتيجه سابني وخرج


الليل دخل وهو خرج ومارجعش استغليت الفرصه وحاولت اهرب من البيت جيبت حبال وربطتهم كويس ونزلت من الشباك انا بخا...ف من المرتفعات لكن اكتشفت ان خو...في من المرتفعات اقل من خو...في منه

غمضت عيني ونزلت كام خطوه كدا وببص لتحت لقيته واقف ومنزل رأسه للأرض بس المره دي كانت الاضاءه بسيطه حاولت اطلع تاني لكن ماعرفتش وللاسف الحبال اتقطعت ووقعت من الدور الثاني عليه


بقلمي أيات الرحمن


رواية جحيم منتحر الفصل الرابع 4 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية جحيم منتحر)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات