رواية عشقى لصعيدى الفصل الأربعون 40 بقلم كيان كاتبة
رواية عشقى لصعيدى البارت الأربعون 40
رواية عشقى لصعيدى الجزء الأربعون 40
رواية عشقى لصعيدى الحلقة الأربعون 40
رواية عشقى لصعيدى بقلم كيان كاتبة
رواية عشقى لصعيدى |
رواية عشقى لصعيدى الفصل الأربعون 40
ميرال دخلت ورا يزيد اوضته علشان تتخانق معاه بعد الى عمله مع تقى
دخلت ملقيتش حد في لاوضه بس سمعت صوت من الحمام
ميرال قربت واول ما قربت شافت يزيد بيستفرغ في الحوض وباين عليه التعب
ميرال جريت عليه بلهفه
: يزيد... يزيد انت كويس في اي مالك
يزيد رفع وشه بتعب
:انا مش كويس يا ميرال
ميرال برعب: ف.. في دم في الحوض ا. انت
يزيد كان هيقع بس ميرال سندته وطلعت بيه وقعدته على السرير
ميرال بدموع: انا هروح اقول لعمى
يزيد مسك ايدها: لا يا ميرال متقليش لحد أنا عايزك انتى بس
ميرال بصتله بتردد وحيره
يزيد: انا مش كويس وعايزك جنبي
ميرال قعدت جنبه وحركت ايده على شعره لحد ما نام
تاني يوم
يزيد و ميرال فتحوا عيونه بنوم لقيوا نفسهم في حض**ن بعض قاموا بخضه ويزيد عدل وشه النحيه التانيه علشان ميرال تظبط نفسها
ميرال بتوتر: ا.. انا همشي قبل ما حد يصحا ويشوفنا
يزيد: استني دقيقة
يزيد طلع علبة الدوا
: ميرال هي دي الازازه الي تقى طلبت منك تجبيها
ميرال مسكتها بين اديها
: ايوه هي
يزيد: متاكده
ميرال: ايوه والله
يزيد سكت شويه
ميرال:همشي انا
يزيد ابتسم:ميرال انا نفسي في كيكه بشوكولاته من الى بتعمليها
عند
ياسين ضحك: بس ازي قدرتي تبدلى الازازيز من غير ما حد يشوفك يا ستى دا كلهم كانوا ملمومين
ام جبل بشر: لاااا عيب ستك دي خبره ومن زمان... ودلوقتي خالد مش طايق يزيد... ويزيد مفكر تقى هي الي بتحط المخد"ر
ياسين بشر: لازم البيت دا يتفرق بإي طريقه.. طيب يا ستى دلوقتي افرض يزيد ورا الازازه لميرال وقالها اذا كانت هي دا الازازا ولا لا
ام جبل: لا شغل دماغك كدا انا بدلت الغلاف بتاع العلب بس تقى مش هتعرف تفرق
ياسين: بس اشمعنا يزيد يا ستى
ام جبل بغل: من 30 سنه ابوك رفع ايده عليا بسبب خالد وحلفت من يومها مش هسكت غير لما خالد يعيش نفس الي عشته من اول ما يزيد بدأ يكبر ويستوعب زرعت كره تقى فيه وهي بقا من غير ما تحس وقعتهم في بعض وخالد كذا مره يرفع ايده على يزيد... ويزيد مفكر تقى هي السبب مستنيا اليوم الى هيرفع فيه يزيد ايده على ابوه وبقا خدت بحقى
ياسين: قريب قريب
في بيت زياد في المطبخ
وليد: صباح الخير يا ست الكل... صباح الخير يا والدى
ريهام بحب: صباح النور يا حبيبي
وليد: اساعدك في حاجه
زياد: ايوه اعملى شاى لحد ما امك تجهز لاكل
وليد: حاضر
في اوضة البنات
رحاب فتحت عنيها بنوم
: الى بيضحك من غير سبب دا
سلمى ابتسمت بخجل
: بس بقا
رحاب: واليد ولا اي
سلمى: من شويه كنت داخله المطبخ اساعد امك لقيت وليد واقف بيعمل شاى لعمى زياد.. عارفه وهو واقف طول بعرض كدا على البوتاجاز بيعمل شاي يخرابي
رحاب: البنات بتحب واحد هيبه عنده شركه رجل اعمال وانا صحبتي بتحب اخوي علشان دخل المطبخ
سلمى: ايش فهمك انتى في الحب خليكى في دكتور الجامعه بتاعك وبعدين الي ملوش خير في اهله ملوش خير في حد
رحاب: طاب يختى قومي خلينا نفطر
في بيت خالد
ميرال بتدى طبق فيه كيكه لخالد
: اتفضل يا عمى
خالد: تسلمى يا حبيبتي...حطيلي طبق لتقى
ميرال: انا هطلع اوديلها و اودي ليزيد كمان
خالد: اممم ميستهلش على فكره
تقى اتنهدت وخدت طبقين وطلعت
فوق
يزيد قاعد على السرير
ميرال: اممم مش قاعد معهم تحت ليه
يزيد اتنهد: ما انتى عارفه محدش طيقني فيهم
ميرال: ما هما معاهم حق الصراحه يا يزيد انت بتعمل معاهم كدا ليه
يزيد: انا تعبان يا تونا تعبان و محدش فهمنى
ميرال سكتت بحزن
يزيد: كل دا ليا امال خليتي اي اللى تحت
ميرال: لا ما أنا عامله تلات صوانى ويارب يكفوا
يزيد: ومين دافع حقهم
ميرال: جبتهم من فلوسي عادي
يزيد طلع المحفظه من الدرج بتاعه
: ما تدفعيش حاجه من حيبك بعد كدا انا الي طلبت تعمليلي يبقا انا الي ادفع
ميرال: بس انا معاي فلوس
يزيد: امسكى وبلاش صداع
ميرال خدت الفلوس منه
يزيد: الطبق دا لتقى
ميرال: ايوه
يزيد: هاتى اودهولها انا
ميرال بفرحه: اهو
يزيد خبطت على باب اوضت تقى
تقى بتعب: ادخلى يا ميرال
يزيد: انا يزيد مش ميرال
تقى: ادخل
يزيد دخل بهدوء
: اخبارك ايه دلوقتي أحسن
تقى ابتسمت بحب: الحمدالله احسن بكتير
يزيد: ميرال بعتالك دا
تقى خدته منه
يزيد بهدوء: هو انتى كنتي باعته تقى تجبلك اي من الصيدليه
تقى بتوتر: ح.. حاجه يعنى
يزيد طلع الازازه
: حاجه زي دي يعنى
تقى بستغراب: اي دا
يزيد: والله مش عارفه برضو لالزازه دي فيها اي
تقى: لا انا اول مره اشوف اسم الحاجه دي اصلا
يزيد: ازي و ميرال قالت انك بعتيه تجيب لازازه دي
تقى: ايوه انا بعتها تجيب ازازه زي دي بس لا دي اسمها مختلف
يزيد: امال كنتى بعتاها تجيب اي
تقى: ازازة دوا عديه
يزيد علثمصام انتى بقالك فتره مش بتتصلي ولا بجعتى فلوس دا انا موقف كل شغلي عليكى.
ام جبل بضيق: اوووف حصلت مشكله هنا ولاز اهتم بيها
وليد دخل عليها: في حاجه يا ستى
ام جبل: طاب بقولك اي اقفل وانا ص واحد تبعى يكلمك وتفقوا على كل حاجه
الشخص:والفلوس يا مدام
ام جبل: هبعتهالك
الشخص: تمام
ام جبل قفلت مع الشخص
: في حوار كدا عازاك تخلصهولي يا ياسين
ياسين: من عنيا يا ستى خير
ام جبل: في واحد كنت مكلفاه يعمل مشكله لآدم ابن خالد ومقدرتش اكمل معاه هتشوف انت المشكله دي هفهمك كل حاجه ووصلت لفين وانت كما وبذكاءك ممكن توصل المشكله دي لخلاف بين خالد وزياد
ياسين: احكيلي ورسين على الدنيا و متشليش هم انت
غي بيت زياد
وليد: الشاي يا بابا
زياد: تسلم
هنا دخلت رحاب و سلمى
رحاب: بقا دكتور طول بعرض بمشي يهد لارض واقف في المطبخ يعمل شاى
ريهام بضيق: الله واكبر الله واكبر خمسه في عنيكى
وليد: ايوه يا ماما خمسى علشان رحاب دي عينه وحشه
سلمى برقه: صباح الخير
زياد:صباح النور
وريهام بحب: صباح النور يا حبيبتي... تعالى يا رحاب حطي الفطار لابوكى واخوكي وانا هجهز لينا
وليد: طاب ليا يا ماما نا ناكل كلنا سوى
زياد قام: تعاله يا زفت معاي
زياد طلع و وليد وراه وقعدوا في الصاله
ورحاب جبتلهم الفطار
رحاب: حاجه تاني يا بابا
زياد: لا يا حبيبتي روحى افطرى
وليد: طاب وليه البهدله دي ما كلنا قعدنا كلنا سوى
زياد: الكلام دا مش عندنا ومش اصولنا يا وليد لما يبقا فيه حرمه غريبه في البيت المفروض انت تسيب البيت خالص علشان هي تاخد رحتها
وليد: احم ماشي يا حج
قدام بيت
ساره على الفون
: ايوه اهو لسه واصله
شخص: اوعى حب ليه ينسبكى انت جايه تعملى ايه
ساره اتنهدت: انا عارفه كويس يا أم جبل... يتبع
رواية عشقى لصعيدى الفصل الحادى والأربعون 41 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشقى لصعيدى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)