رواية عشقى لصعيدى الفصل الحادى والأربعون 41 بقلم كيان كاتبة
رواية عشقى لصعيدى البارت الحادى والأربعون 41
رواية عشقى لصعيدى الجزء الحادى والأربعون 41
رواية عشقى لصعيدى الحلقة الحادية والأربعون 41
رواية عشقى لصعيدى بقلم كيان كاتبة
رواية عشقى لصعيدى |
رواية عشقى لصعيدى الفصل الحادى والأربعون 41
وليد: خير يا يا ساره في حاجه في المستشفى
ساره: مفيش يا دكتور وليد يعني انا كنت جايه زياره عند جدي هنا في الصعيد وقلت اجى اشوف حضرتك
وليد: منوره طبعا يا ساره
ساره: اخبارك ايه يا دكتور حضرتك طولت هنا
وليد: الحمدلله بس هو الحج اصر عليا اقعد في البلد شويه معاه
زياد: انتى هنا من عندنا يعنى يا ساره
ساره: لا انا من سوهاج يا عمى بس قريب عليكم يعنى
ريهام: طاب انتى خلاص مش هتمشي من هنا غير لما تتعشي معانا
في المطبخ
سلمى: سامعه امك بتقولها تتعشي معانا والله كمان تقله تعيش معاناا... شايفه شايفه اخوكي بيبصلها ازي
رحاب: اسكتي بقا خلينا نعرف مين دي
في بيت خالد
تقى نايمه على السرير بتعب
: ادخل
ميرال دخلت وهي شايله صنيه
: مساء الفل يا جميل اخبارك ايه دلوقتي
تقى ابتسمت: الحمدلله احسن
ميرال: خالودا عنده شغل مشي وقلي اجبلك لاكل دا
تقى:حطى لاكل وتعالي يا ميرال
ميرال حطت لاكل وقعتدت
: خير في حاجه يا مرات عمى
تقى: كنتي بتعملى اي طول اليل في اوضت يزيد يا ميرال
ميرال: لا بقا دا انتوا عيله عليها جن بجد شفتيني منين وانتى اليوم كله نايمه على السرير
تقى: انا مسفتكيش خالد هو الى شافك
ميرال بخوف: وقال اي
تقى: قال ما دام هي داخله بمزاجه هي حره وانا حزرته قبل كدا
ميرال: والله يزيد كان تعبان و
تقى بضيق: تعبان ماله يعنى مكان جاي يسئل وستجوب ومكنش فيه حاجه...
ميرال بدموع: لا هو كان تعبان بجد انتى متعرفيش حاجه عن يزيد
تقى: يزيد ميتحبش يزيد مريض محتاج يتعالج يا ميرال
ميرال بنهيار: بس انا بحبه يا مرات عمى بحبه
تقى: صدقيني تصرفات يزيد دي مش معقوله تكون تصرفات إنسان عاقل يعنى بعد العمر الي ضحيته ليه يطلع بيكرهني كدا ديما مسوح في دنيا تاني دا مش انسان عاقل
ميرال مسحت بدموعه: انا هقوم
في اوضت يزيد
وهو كان واقف في البلكونة
ميرال: اخبارك اي دلوقتي
يزيد لف ليها
: اهو الحمدلله أحسن
ميرال: بقولك اي مش هتصالح مرات عمى برضو انت كنت قاسي معاه
يزيد: انا قاسي... طاب دا انا حتى ما بيهنش عليا اكل البسكوته ناشفه.... بسقيه في الشاي علشان تطرا....
ميرال ضحكت: والله
يزيد: بيقولوال الي عنيهم سود بيبقا حنينين اوي
ميرال: دا مين الي قال كدا!!!
يزيد: أنا
ميرال ضحكت: طاب هو أنا بنسبه ليك اي يا حنين
يزيد: انت الحاجه الحلوه الي فيها يا ميرال...انتى الميه الي بشربها بعد يوم متعب من الصيام انتى لاكله الحلوه الي بفضل ابصله بس مش هينفع اكلها غير بعد العشاء...كل التوهان الي في حياتى دا مش هينتهي غير لما احط راسي في حضنك
ميرال ابتسمت بخجل
يزيد: بقولك اي تيجي تروحي معاي مشوار
ميرال: هتروح فين وبعدين بابا مش هيرضا
يزيد: امم هنلف شويه بالعربيه وجبل سبيه عليا
ميرال: تمام هروح البس
ميرال مشيت ويزيد اتصل بحد
: جهز كل حاجه انا جاي
في اوضت ام جبل
وليد: طاب وهنعمل اي دلوقتي انا سمعته وهو متاكدا
ام جبل: مش عارف مش عارف انا كنت مفكره لما يشوفه انه نفس العلبه الي كانت مع ميرال هيتاكد انها هي ويسكت بس دا دماغه سم
وليد: ومين يفكر يعنى انه ممكن يخد الازازه المعمل علشان يعرف نوع الحبوب الي جوها اي حد كان هيتاكد من الغلاف وخلاص
ام جبل: طاب مفيش طريقه نقدر نبدل الحبوب الي معاه بالي معاي
وليد: العلبه في جيبه ومش هنقدر
ام وليد: دي تبقا وقعه بطين يزيد دا زكي ولو عرف ان تقى ملهاش دخل في المخدر والمهد الي بياخده هيفضل وراه لحد ما يعرف مين السبب
وليد: مش عارف يا ستي مش عارف
ام جبل: احنا خلاص اتكشفنا وراحت علينا
عند يزيد و ميرال
ميرال: هو انت جبتنا هنا ليه
يزيد: تعالي بس هوريكي حقيقت تقى
ميرال: حقيقه اي انا مش فاهمه حاجه
هنا طلع دكتور
يزيد: هاا يا دكتور
ميرال: زي ما متوقع حضرتك العلبه فعلاً الي جواه غير الى على الغلاف خالص
يزيد بص لميرال: واي الي جواه
الدكتور: مخدر و مهدأت نفس الي لقنها في عينة الدم... ورجع اقولك تاني يا يزيد... المخد كان بيتاخد على جرعات من زمان كمان ودا تقريباً اثر على الكبد لا ومش بس دا كمان احتمال كبير يكون هو السبب في تقلباتك المزاجيه وانفصالك عن العالم لانه بيتعب الاعصاب جامد
ميرال بدموع: ي.. يعنى الدم... احنا لازم نروح عند دكتور دلوقتي
يزيد: اهدي مفيش حاجه.
ميرال بدموع اغر: كل دا فيك وانا معرفش حرام علك انت ليه عايز تتعب قلبي
يزيد: تعالى بس هنكلم في العربيه
في بيت خالد
تقى على التلفون بتوتر
: اسمع اكيد هو مش هيسكت وهيدور وراي تاني لو جالك الصيدليا قله ان ميرال اشترت برشام صداع
الشخص: حاضر يا مدام بس زي ما قلتلك حبيه بعد الغدا وحده بعد العشاء وهتشوفي التاثير علطول
تقى: طيب اقفل اقفل
خالد طلع من الحمام بصلها بستغرابي
: كنتي بتكلمي مين
تقى: ميرال انت عارف طلعت مع يزيد وانا الصراحه مضمنش ابنك
خالد نام جنبها على السرير وتنهد
: انا عارف أن الي بنعمله مع يزيد غلط بس لازم نشد عليه شويه بدل جو المظلموم الي عايش فيه دا انا نفسي يبقا احسن حد في الدنيا ويرجعلنا زي زمان
تقى بشرود: إن شاءلله هيرجع.
في اوضت ام جبل
وليد: خلاص يا ستى حصل الي حصل
ام جبل بزعيق: انت عارف يعنى اي عرف ان تقى مظلومه بعني تعبي و شقاي 25 سنه ضاع افهم بقا
ساره علي الباب: قصدك علشان دول
وليد و ام جبل بصوا على الباب
وليد همس بستغراب: ساره... يتبع
كيان كاتبه
رواية عشقى لصعيدى الفصل الثانى والأربعون 42 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشقى لصعيدى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)