رواية التحدى المستحيل الفصل العشرون 20 بقلم إسراء هانى
رواية التحدى المستحيل البارت العشرون 20
رواية التحدى المستحيل الجزء العشرون 20
رواية التحدى المستحيل الحلقة العشرون 20
رواية التحدى المستحيل بقلم إسراء هانى
رواية التحدى المستحيل |
رواية التحدى المستحيل الفصل العشرون 20
... قولي ورايا زوجتك نفسي على كتاب الله وسنة رسوله
وقبل ان تنطق كانت الشرطة اقتحمت بيته
شادي: انته مين في ايه
_انت شادي الوزان
شادي بتوتر : ايوة في ايه
_انت مطلوب القبض عليك
شادي : ليه في ايه
_حتعرف هناك
شادي برجاء: طيب دقيقة بس اكتب عليها
_ ماشي بس بسرعة
وقبل ان يكمل الإجراءات دخل عمر وقال بشدة : حتتجوزي تاجر مخد.رات يا نفين
شادي بغيظ: كدا.ب ما تصدقهوش كملي يا نفين
لكنها كانت صامته تنظر لعمر الذي يتوسل لها بعينيه الا تفعل به هذا
شادي: انتي ساكتة ليه ده كد.اب كملي يا نفين كملي
لكنها قامت ووقفت خلف يد عمر
_ خودوا
شادي بصر.اخ : استنى اتجوزها الاول نفين استنيني يا نفين انا بحبك حارجع يا نفين حقت.لك يا عمر نفين ليا انا ..
خرج الجميع ووقف عمر أمامها ينظر لها بلوم
عمر بألم اخفاه " مش لازم توافقي عليه عشان تقوليلي انك رفضاني بس على الاقل اختاري حد نضيف ما يوجعكيش ... يلا حوصلك
أدار ظهره يريد الذهاب أمسكت يده وهزت رأسها بلا ودموعها تهبط بشدة
نظر لها وهمس بألم: اللي يهمني سعادتك حتى لو مع غيري
احتضنته من خصره وهي تبكي بشدة
عمر: اهدي خلاص يا اوصلك
قام بايصالها المنزل وخرج يدور بسيارته لا يدري اين يذهب
نورا بغيظ : انتي شرفتي .. ياريتهم قبضوا عليكي معاه وارتحت منك
مصطفى: خلاص يا نورا ما تقسيش عليها
نورا: ياريت اختيارها عدل.. زي وشها انا لقيتله عروسة أجمل منك بألف مرة تستاهلوا مش انتي
نفين بغيظ : هو مين اللي ابنك انا ولا هو
نورا : عمر ابني الاول البكر اغلى من بناتي التلاتة ده حتة من قلبي واو.لع باللي يقرب منه ويكسر قلبه حتى لو كانت بنتي من دمي
دخل عمر بابتسامه وهمس بحب: فعلا الام اللي بتربي مش اللي بتخلف وانتي امي والله .. ها عجبتك العروسة
نورا : قمر مش زي ناس مش عارفة كان عاجبك فيها ايه
نفين بدموع : عروسة ليك يا عمر
اخفض رأسه ولم ينظر لها
نورا : اه يا ختي .. اهاا حيفضل عايش على ذكراكي ده يتجوز احسن وحدة في الدنيا ..
مصطفى: حنروح امتى
نورا : الخميس كلنا حنروح
نفين بصدمة : الكلام ده بجد
دخلت هناء ورحمة المنزل وصرخوا بفرحة : عمورة حبيب قلبي الف مبروك
رحمة: وانا حابقى اخت العريس وانا حابقى اخت العريس
تركتهم نفين ودخلت غرفتها تبكي بشدة فهي من فعلت بنفسها هذا .. لكنها ايضا تتمنى له السعادة
&&&&
دخلت رحمة المنزل لتتفاجأ بعلي يجلس مع والدتها
رحمة: السلام عليكم
وذهبت نحو غرفتها
نورا بحدة: ما تيجي تسلمي على خطيبك
اقتربت خوفا من والدتها وسلمت عليه بعبوس
علي : مفاجأة مش كدة
رحمة بسخرية: اه حلوة اوي
انتبهت لكتاب به صور اطقم غرف وانتريهات
نورا: اختاري انا عجبني ده محتارة بين ده وده
رحمة: لمين
نورا: لامي .. ليكي
رحمة : لا ما احنا مش حنتجوز حنتطلق
كتم غيظه لتهمس نورا : احسن يا ابني انت الكسبان دي بو.مة حد يتجوز بو.مة
علي بابتسامه: حماتي حبيبة قلبي
رحمة : ايه عجبتك .كلمة بو.مة
علي : تؤ اصلها بصفي
رحمة: اصلها قريبة ياسمين عز منصفة الراجل... همست بسخرية جوزك فرعونك
نورا : البسي اخرجي معاه عشان تنقوا باقي الجهاز
رحمة " انا مش حات..
نورا بحدة: مش حعيديها
دخلت تغير ملابسها وعلي ينظر لاثرها بحزن
نورا : معلش يا ابني لسة موجوعة اللي قولتهولي يوجع برضو
علي: عارف والله عارف بس حرام ادفع التمن باني اخسرها انا بحبها اوي .. مش عشان غلطة عملتها من قبل ما احبها وناسيها اساسا اخسرها .. اموت قبلها
كانت رحمة تستمع له وقلبها يرقص من سعادته لكنها تريد تأديبه
نورا : اخرج معها وتعاتبوا وتصافوا
علي : حاعمل اي حاجة المهم تسامحني
نورا : انا احترمتك لما قولتلي وحسيت فعلا انك ندمان بس بلاش تقول لعمك مش عايزة يقلب عليك
علي : حاضر ربنا يخليكي ليا يارب
رحمة: انا خلصت
امسك يدها وهبط برفقتها وما ان وصلوا مدخل البيت همست رحمة بحدة : عايز ايه .. جهاز ايه اللي ننقي انت عارف اننا حننفصل
علي بغيظ : في المشمش.. انتي بتحلمي انت مراتي لاخر يوم في عمري
رحمة : ايوة فاضل جزء في الرهان السرير .. موافقة المهم نتطلق
علي بألم : كفاية يا رحمة
رحمة : وصاحبك حتدخلوا بعدك ولا ايه
كور يده ولكم الحائط بعصبية وهمس : بلاش تزودي وتهبلي في الكلام
رحمة: طلقني يا علي
علي برجاء : اعمل ايه عشان تسامحيني
رحمة: ولا حاجة.. ابعد عني وطلقني
علي : في طريقة تانية عشان ترتاحي مني
رحمة ببرود : موافقة ايا كانت
علي : تمام..
لتتفاجأ به يقف امام الخط السريع
&&&&
شهد : ما انت عارف ما حصلش حاجة تتصور
وائل بغيظ : بقى بكل حلاوتك دي ما خليتهوش يعمل حاجة
شهد بغيظ: ده واحد قفل
وائل: الا صحيح انتي شلتي الكاميرا
شهد : لا افتكرتك انت اللي شلتها
وائل: ايه الغباء. ده شلتها ازاي وانا مشيت قبل ما يصحى
دخل زين لهم وهمس : تقصد دي
وائل بتوتر " ايه دي
زين : الكاميرا اللي المفروض تصورني وانا نايم مع شهد بس بصي سبحان الله رغم اني ماخد حبوب هلوسة وفياجرا الا اني ما قربتلكيش .. نفسي مش رايحالك اصلي ما حبش اخد بواقي حد
شهد بعصبية: انت تتكلم عدل احسن لك
اقترب منها ونظر لها باشمئزاز وهمس : كرهتيها مش كدة قدرت تعمل اللي انتي ما قدرتيش تعملي يا شهد النوري ... وقعتني في حبها لا وعشقها كمان طيب انتي وفهمت بتعملي كدة ليه اللي مش قادر افهمه انت انت عملت كدة ليه ده انا بعتبرك اخويا
وائل: انت بتتكلم عن ايه انا مش فاهم حاجة
زين : الكاميرا جابتك وانت بتقلعني هدومي وانت اللي قولت لهناء اني مشيت مع شهد ليه ..
لكمه وصرخ : لييييه
وائل بكره وهو يمسح د.مه ويبتسم بحقد : عشان بكرهك وعمري ما كرهت حد زيك
نظر لها زين بصدمة ليكمل وائل : ايوة مستغرب ليه على طول ما فيش في العيلة غير ابني عمي زين زين زين مين زي يعني مين ... اتشهرت ونجحت وحواليك ملايين البنات البنت الوحيدة اللي حبيتها اللي قولتلك انا عنها اني بحبها
زين بذهول: انت كنت بتحب هناء .. هو اللي زيك يعرف يحب
وائل بعصبية: ليه ليه معرفش احب مش بني آدم ولا الحب برضو من نصيب زين الشريف
زين باستهزاء : واللي يحب حد يقضيها مع مليون حد غيرها انا لما حبيت هناء ما تكلمتش كلام مع غيرها لا معجبات ولا غيرها حتى مشاهد تمثيل رفضت عشانها بتحب ايه وانت في حضن شهد وغيرها
وائل: لو كان وافقت عليا كنت حكتفي بيها
زين : ديل الكل.ب ... بس حتجوزها وخلي نار كرهك تحر.قك انت
نظر إلى شهد بقر.ف وهمس : انت افضل رمرم
وائل بسخرية : هع انا روحت تقدمتلها اخوها عمر جاب تاريخي.. حنشوف تاريخك حيبقى عامل ازاي ده فيلم واحد من افلامك يخلي يحدفك من البلكونة
كلامه اخاف زين واوجعه كثيرا لكنه تظاهر بالقوة وهمس : كل واحد حياخد على نيته وحتجوزها وحتشوف
وائل : مش قبل ما ادوقها انا ..
لكمه زين بقوة وغل ووائل يضحك ويهمس بكلام وقحة جدا ينوي ان يفعله بها
زين بكره : جرب تقرب لها وانا اقسم بالله حانسى انك ابني عم واقت.لك اوعدك
ذهب زين الى الجامعة ومجرد ان لمحها نسي هموم الدنيا ابتسم لها بألم شديد لاحظت الحزن الذي في عينيه
هناء بقلق : زين انت كويس
زين بتنهيدة : اما شوفتك بقيت كويس .. هناء بحبك اوي اوي
كانت الكلمة نابعة من صميم قلبه لذلك وصلت لقلبها شعرت بقشعريرة في معدتها ورجفة في جسدها
استدارت تريد الذهاب زين برجاء : خمس دقايق بس تيجي معايا عايزك تشوفي حاجة
هناء : زين ما ينفعش انا ..
زين : عشان خاطري ٥ دقايق
مشت بجانبه وهو وضع يديه في جيبه حتى لا يضمها لكن قربها يهلكه
صعدت بجواره في سيارته نظر لها قليلا يشبع عينيه وقلبه ثم أعطاها تابلت بعد ان شغله
هناء : ايه ده
زين : دليل برائتي
بعد تشاهد ما حدث عندما دخل زين الكارفان وهو يشعر بحالة غير طبيعية
ويضع يده على رأسه
زين : في ايه مالي
دخلت شهد له في قميص عار وهمست : زين وحشتني
زين : شهد انتي جاية هنا ليه .. امشي
شهد : حسيت انك عايزني فجيت
زين وهو يرجع للخلف ويشعر بدوران : لا مش عايزك امشي
اقتربت منه كثيرا حتى اصبحت تتنفس آنفاسه قبلته قبلة سريعة لكنها رجع للخلف وحاول دفعها
لكن شهو.ته كانت عالية بادلها القب.لة قليلا لكنه دفعها وهمس بحدة قليلة : اخرجي
وضعت يدها على صد.ره ودفعته لكنه حاول دفعها وهو يهمس : هناء .. هناء
شهد : انا هناء يا قلبي
زين وهو يغمض عينيه: هناء جميلة هناء هيا اللي حبيبتي
شهد بغيظ : وهي تحاول ان تقترب منه وهو يدفعها بتعب : انا ما بحبكيش
نادى بصوت خافت: هناء
ليفقد وعيه حاولت ان توقظه لكنه لم يستيقظ
اتصلت بأحد وتفاجأت هناء انه وائل
قام بخلع ملابس زين ووضعه على السرير
___ اغلقت التابلت وهي سعيدة جدا لبرائته غير مصدقة انه رغم عدم وعيه الا انه لم يستطيع خيا.نتها وتنظر لزين الذي كان خافض راسه يبكي
هناء بصدمة : وائل طيب ليه
زين : عشان بيكرهني ببغير مني وبحبك
هناء: هو اللي زي وائل يعرف يحب ..
زين : صدمتي فيه كبيرة كان اخويا واكتر
هناء بألم: اهدى يا زين الحمد لله ربنا كشفوا عشان ما تأمنش ليه
نظر لها وهو يتأملها بحب وهمس : تتجوزيني يا هناء
هناء بخوف: بابا مش
زين : حقنعه بأي طريقة لو يكتبني وصولات اكتبله كل ما املك بس يوافق
هناء : خايفة حتى اللحظات اللي اشوفك فيها اتحرم منها
زين : ان شاء الله لا .. حتبقي ليا اعمل اي حاجة
هناء : طيب خليها بعدين.. عشان خاطري
نظر لها قليلا وهمس : زي ما تحبي
هناء : حتغديني فين بقى
زين بألم ورجاء: بلاش اما تزعلي تختفي بلاش الأسلوب ده بتوجعيني اوي خلينا نتكلم نتعاتب ونتصافى عشان خاطري بلاش
هناء بابتسامه : حاضر روق بقى .. ما بحبش اشوفك كدة
نظر لها قليلا وهمس : وحشتيني اوي
اقترب منها ودون وعي منها بسبب نبرة صوته وجدت نفسها تحتضنه ضمها بحب واغمض عينيه همس : لو الزمن يوقف على كدة
رفعت رأسها تنظر له وكانت ما زالت في حضنه نظر لشفت.يها وابتلع ريقه اقترب منهم لكنها رجعت للخلف بتوتر وهمست: خلينا نمشي
زين : مش حنتغدى
هناء : مرة تانية
هز رأسه بتفهم وقام بايصالها...
وفي المساء كانت تدرس لتدخل عليها نفين وهي كالصنم
نفين : عارفة مين برة
هناء بلامبالاه : مين
نفين : زين الشريف
هناء من هول الصدمة: زين الشريف مين
نفين: الممثل ... جاي يخطبك
التحدي المستحيل بارت ٢٠
#يتبع
اسراء هاني شويخ
رواية التحدى المستحيل الفصل الحادى والعشرون 21 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية التحدى المستحيل)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)