رواية حكاية ورد الفصل السادس 6 والأخير بقلم شهد أحمد
رواية حكاية ورد |
رواية حكاية ورد الفصل السادس 6 والأخير
6
حكايه ورد
و ورد طلعت بسرعه من النيت_كلاب وفضلت تجري بسرعه خوف من أن دياب يشوفها وياخدها ويبيعها ل حد تاني
وفجاه حصل وهيا بتجري 😳 أن في عربيه كانت هتخبطها وعلي اخر لحظه اللي كان سائق وقف العربيه
ورد. من الخوف والصدمه اعااا وبعد شويه استوعبت انها كويسه مش تفتح يااااه وبتبص لقت صقر
صقر. ورد. ورد. صقر
صقر. انتي بتعملي اي هنا في الوقت المتاخر ده
ورد. بدموع 🥺 كويس اني شوفتك انا كنت جايه عندك
صقر. اهدي طيب وفي اي ومالك كده احكيلي
ورد. بدموع 🥺 صحبك الحقي،،رر الز،باله دمرني ي صقر اهي اهي
صقر. طيب اهدي انا مش عارف انتي بتقولي اي من كتر العياط اهدي وفهميني في اي
ورد. بدموع 🥺 صحبك استغل اني معنديش أهل وبياخدني غصب عني علي النيت_كلاب ويجمع الشباب حوليه وعامل مزاد يبيع ويشتري فيا اول مره لما باعني خبط الراجل علي رأسه وهربت وتأتي مره فضلت اترجا الراجل أنه يسبني وطلع كويس وسبني امشي صحبك بيبعني علشان يطفح اللي بيطفحه صحبك دمرني علي الاخر ي صقر اهي اهي لما روحت استنجد ب أهله قالوا إنهم متبريين منه وأنه ولا ابنهم ولا يعرفوه خليتهم يخلوني عندهم في البيت وعرف وجاء زي المجنون وكسر عليا الباب واخدني مش شعري و وداني المكان الز،فت اللي بيبعني ويشتري فيا فيه ساعدني ارجوك ي صقر انا عايزه اطلق منه انا تعبت اووي ي صقر
صقر. كان بيسمع وهو متأثر مع حالتها كان مفكر أنه دياب كان بيقول كده في وقت شر،بان فيه المخد،رات أنه هيبيع مراته بس اتصدم 😳 اكتر لما لاقي دياب نفذ كلامه وبقا بيبيع ويشتري في مراته علشان المخد،ررات وكان واقف ساكت
ورد. بدموع 🥺 وعياط زاد ساعدني والنبي ي صقر انا مليش غيرك يساعدني انت عارف اني وحيده ومش عندي أهل ولا اخ يقف معايا انا عايزه اخلص من دياب اهي اهي
صقر. بس انا نهيت علاقتي مع دياب من فتره ومش حابب ادخل في أموره العائليه علشان ميغلطتش فيا
ورد. بدموع 🥺 وصريخخخ هو لي مفيش حد راضي يساعدني هو انا علشان وحيده تبيعوا وتشتروا فيا اهي وانهارت علي الارض وقالت أنا ذنبي اي علشان يحصل معايا كل ده لييييي طيب انت علاقتك انتهت مع زف،ت اعتبرني اختك ي اخي وساعدني هم،وت نفسي يعني علشان ارتاح يعني وراحت وقفت قدام عربيه جايه سريعه اوووي والعربيه كانت هتخبطها بس صقر شدها بسرعه
ورد. اعااااا لي مش سبتني اموووو،،،،ت ليه لييه
صقر. اخدها في حض،،،نه وحاول يهديها كانت في حاله صعبه اوووي صقر كان بيبكي علي حالها وقال اهدي هساعدك صدقيني هساعدك وهجبب حقك كمان اهدي ي ورد
ورد. بدموع بجد ي صقر هتساعدني
صقر. اه والله هساعدك بس اهدي يلا تعالي معايا
ورد. هنروح فين ي صقر اوعا ترجعني ليه تاني
صقر. لا والله مش هخدك عنده بس اهدي هخدك معايا البيت
ورد. بتوتر بيت بيت اي لا لا
صقر. والله مش هعملك حاجه وي ستي علشان تطمني اختي معايا في البيت وهتروحي وهتشوفي ولو مش لقتيها انا بنفسي اللي هنزلك من البيت أو اشوفلك مكان تقعدي فيه. واخد ورد وراح البيت و ورد اطمنت أن اخت صقر في البيت وخلا أخته تاخدها الاوضه علشان ترتاح وبعد ما أخته عشق عملت كده راحت ل صقر وقالت انت جيبها هنا ليه وفين دياب
صقر. حكا ل عشق حكايه ورد وصعبت عليها اوووي وقررت انها تهتم بيها وتحسن من نفسيتها علشان دي مدمره خالص.
وبعد عده ايام دياب كان بيدور على ورد وكان مش لاقيها ومش عارف هيا راحت فين والفلوس خلصت وبقا حالته صعبه اوووي وعايز يشر،ب مخدرات بس مفيش راح لأهله أهله رمووه بره البيت وقالوا إنه هو السبب في أن مراته تسيبه وتمشي وبقا عامل زي المجنون كان بيتوسل ل أصحاب الصن،ف علشان ياخد منهم وفي الوقت ده صقر كان متابعه كان بيخلي واحد يديله المخ،،،درات يوم وشهر لا وحالته بقت اسوء من الاسوء وادهور علي الاخر وبقا عباره عن جث،،،ه هامده وقعد اسبوعين مش بينزل من البيت وصقر قال يروح يشوفه وكده لاقاه مييي،،،،تتتت وحالته سيئه جدا.
وبكدا دياب اخد جزاءه واتوفا من المخ،،،،درات بعد ما خسر أصحابه وأهله ودمر مراته نفسيا وباع اللي وراه واللي قدامه علشان يش،،رب ومش استفاد اي حاجه غير أنه دمر حياته وحياه اللي حوليه
ورد. اول ما سمعت خبر وفاته ارتاحت وحست براحه عمرها ما حستها من ساعه ما دياب اتجه ل طريق الشر،ب والمخ،،،درات .
ورد. شكرا اووي ي صقر انك ساعدتني وانك مش خلتني اروح ليه انا بجد بشكرك اووي وانا نقلت عليك ولازم امشي.
صقر. وقعد علي ركبته وقال تتجوزيني
ورد. بصت ليه وكانت ساكته
صقر. صدقيني مش هعمل زيه وهحطك في عيوني وقلبي
ورد. انا انا خايفه اجرب التجربه دي تاني ي صقر لا لا
صقر. علشان خاطري فكري ي ورد والله مش هكون زيه ابدا وهخليكي ملكه ل قلبي وبس وهعاملك احسسن معامله وعلشان تطمني اكتر هكتب ليكي بيت ب اسمك وهحط ليكي فلوس في البنك ولو اختلفنا هتقدري تكملي حياتك عادي مع أنه ده مش الحل بس انا مستعد اعمل اي حاجه علشان ي ورد
عشق. وافقي ي ورد ولو عمل ليكي حاجه وعد هقف معاكي يلا ي ورد وافقي بقا
ورد. مش هتضربني ي صقر
صقر. والله ما هيحصل ي قلب صقر
ورد. وانا موافقه ورد وافقت لما شافت الصدق في عيونه وأنه كان واقف جنبها وبيساعدها وكان مستعد يعمل اي حاجه علشانها
صقر. بفرحه واخدها في حض،،،نه ولف بيها وكان مبسوطه اووي ولبسها خاتم وبقوا مخطوبين لمده 4 شهور علشان ورد تطمن ل صقر وبعد الوقت ده صقر اتجوز ورد وكانوا مبسوطين مع بعض و صقر بيعمل ايه حاجه علشان يخلي ورد تكون مبسوطه وكان بيعوضها عن كل اللي حصل معاها.
ورد. صقر قوم
صقر. سبيني نايم شويه
ورد. ي صقر قوم بقا انا بحبك
صقر. قام وقال انتي قولتي اي
ورد. قولت قوم ي صقر
صقر. اللي بعدها ي قلب صقر
ورد. بحبككككك
صقر. بفرحه واخيرا وانا بموت فيكي ي قلب صقر
وخلصت حكايتنا ونلتقي في روايه جديده فنزاتي 😍
#حكايه_ورد. الاخير
#بقلمي_شهد_احمد .
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية حكاية ورد)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)