رواية منتقبة غيرتنى الفصل التاسع 9 بقلم وردة الأمل
رواية منتقبة غيرتنى |
رواية منتقبة غيرتنى الفصل التاسع 9
منتقبة غيرتني
بارت 9
بسم الله الرحمن الرحيم ♥️
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ♥️
يوم الخميس اللي هو اليوم اللي ادم هيتقدم فيه ل روان
ادم : عمي أنا طالب ايد بنت حضرتك ويشرفني جدا اني اناسبكم
ابو روان : الشرف لينا احنا يبني
ادم : بص حضرتك يا عمي أنا اهلي متوفين مليش غير سليم ومصطفي هما كل اهلي
ابو روان : ربنا يرحمهم يبني وانا اهم حاجه عندي تحافظ علي بنتي وتصونها
ادم : طب ممكن اقعد معاها شويه
ابو روان : تمام يبني
دخلت روان وكانت لابسه دريس وخمار بتاعها وقعدت وهي مكسوفه
ادم : احم ازيك يا انسه روان
روان : الحمدلله بخير
ادم أنا ادم المحمدي صاحب عندي 29 سنه مهندس وعني شركتي الخاصه واهلي متوفيين عايش لوحدي واتمني انك توافقي تشاركيني حياتي
روان : تمام ردي هيوصلك مع بابا
وخلص اليوم وروحوا
عند شهد وسليم
شهد : سليم بقولك اي روح غير وتعالي علي ما اغير واجهز حبة تسالي وعصير ونقعد مع بعض شويه
سليم : تمام
شهد جهزت الحاجات وقعدوا
شهد : سليم كلمني عن نفسك شويه
سليم : بصي يا ستي أنا لما اتولدت وكنت صغير ومكنش ليا اخوات كان نفسي ماما تجيب ليا اخ او اخت عشان العب معاهم ف ماما في مره قالت لبابا أنها رايحه لواحده صحبتها عشان ولدت ف روحت معاها كان أنتي ساعتها اللي اتولدتي وكنتي زي القمر وانتي صغيره و......
شهد بمقاطعة: اه يعني أنا دلوقتي مش قمر
سليم : ده انتي أحلي من القمر كمان
شهد بكسوف : احم كمل
سليم : كنتي صغيره وكنت بشيلك والعب معاكي وانا اللي سميتك شهد وكنت دايما بناديكي شهدي وكنا بنلعب مع بعض دائما لحد ما كبرت أنا وانتي وماما قالتلي مينفعش اني اجي عندكم تاني والعب معاكي عشان كبرنا وكده بعد ما دخلت كليه اتعرفت علي ادم ومصطفى ومن ساعتها واحنا مع بعض
خلصت الجامعه وكنتي دائما في بالي البنت الرقيقه اللي كانت بتستناني اجي العب معاها واجبلها الشيكولاته اللي بتحبها وف يوم ماما جات قالتلي انها هتجوزني منتقبه أنا اعترضت جامد وبعد ما مكنتش اعرف انها انتي وكده ومكنتش اعرف انك اللي جيتي تقدمي علي الشغل عشان طبعا ماما مقالتليش
وبعد كده اتجوزنا وادينا قاعدين 😂
شهد بغيظ : وكنت عايز ترفدني من قبل ما اشتغل هااا
سليم بضحك : منا مكنتش اعرف والله ......بس تعالي هنا قوليلي عرفتي ازاي أن اكلتي المفضله مكرونه بالبشاميل وفي الحلويات بحب الجلاش
(هما مش اكلات سليم المفضلة دول اكلاتي أنا المفضلين اصلي بحبهم اوي 😂😂😂)
شهد بتوتر : هاا مش لازم
سليم : لا قولي زي ما انا حكيتلك
شهد بغيظ : ما هو لو البعيد بيفهم كان زمانو فهم اني بحبه واعرف عنه كل حاجه
سليم : قصدك يعني اني مش بفهم
شهد : اه
سليم : ااااه ... بس استني استني انتي فعلا بتحبيني
شهد : لا بحب الجيران يا خفيف يلا ننام عشان مرارتي متتف،قعش
ناموا يلا يصبحوا علي خير 😂😂
استغفر الله العظيم رب العرش العظيم و اتوب اليه ❤️
__________________
تاني يوم ابو روان اتصل علي ادم وقاله أن روان موافقه وادم اتفق معاه أن الخطوبه هتكون مع كتب الكتاب في الڤيلا بتاعته وأبو روان وافق
عند شهد وروان وسما
روان : أنا مش مصدقه اني هتجوز
شهد : لا يختي صدقي
سما : اه يا اندال اتجوزتوا وهتسيبوني
شهد : لا متقلقيش هتتجوزي انتي كمان يختي وبعدين سيبينك فين ده ... ده احنا كل يوم بنتلكم في الفون وبنتقابل كمان
سما : اه تصدقوا صح 😂😂😂😂
_______________
عند سليم وادم ومصطفى
سليم : الباشا اللي هيتجوز ويبطل صياعه
مصطفي : طب مش ملاحظين انكم يعتبر اتجوزتوا وانا لسه سنجول بائس حزين
ادم بضحك : معلش يا سنجول يا بائس يا حزين
مصطفي : لا بقولكم اي انا عايز اتجوز مليش دعوه
سليم : ماشي إن شاء الله
مصطفي: أنا مش بهزر مليش دعوه عايز اتجوز زيكم
ادم : انت اتهبلت ياض واحنا هنجوزك ازاي ياض ومين الحزينه اللي هتوافق تتجوزك
مصطفي : بس ياض اقعد ساكت بقولك اي يا سليم يا حبيبي
سليم : قووول
مصطفي: ما تسألي مراتك علي البنت اللي كانت معاها هي وخطيبة ادم هي منتقبه كده وعيونها خضر
سليم : وانت شوفتها ازاي دي ولا تعرفها منين
مصطفي : مشوفتهاش أنا شوفت عيونها بس واتخبطت فيها لما كنت جاي خطوبتك ....... يلا بالله عليك اسألي شهد عنها
سليم : اسمها مدام يا ز،فتتت اي شهد دي وبعدين انتو كل ما واخد يعوز يخطب يقولي اسألي مراتك وهي مالها الله
ادم : ما هما يبقا صحابها احنا مالنا احنا ....... وكمل بغمزة وبعدين شكلنا كده وقعنا ولا حدش سمي علينا
سليم : يلا ياض من هنا انت مش عندك كتب كتابك والمفروض تجهز نفسك وتجهز الڤيلا
ادم : اتهرب اتهرب
يلا بقا همشي أنا عشان الحق اجهز الحاجات
مصطفي: ها يا سليم يا حبيبي هتسأل مراتك
سليم : ماشي أما أشوف اخرتها معاكم
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم 💖
__________________
نيجي بقا يوم الخطوبه وكتب الكتاب
روان : بصوا أنا عايزه اعمل مفاجأة لادم وانتقب النهارده
شهد : بجد هتنتقبي
روان : أن شاء الله
شهد وسما : مبارك عليكي يا قلبي
سما : الله يبارك فيكم
بالليل بقا روان خرجت لابسه دريس بيبي بلو عليه الخمار والنقاب ادم اول ما شافها قدامه انبهر بيها وفرح جدا أنها لبست النقاب
بعد كتب الكتاب
شهد : لو سمحت يا استاذ ادم مشوفتش سليم
ادم : مش عارف والله يمكن طلع بره
شهد راحت تشوفه بس لقت حد وراها تحسبه سليم لسه بتلف لقت حد حط حاجه علي وشها واغم عليها واخدها ومشي
بعد شويه سليم جه وسأل عنها صحابها وادم
هي كانت بتسأل عنك من شويه وطلعت تشوفك بره
سليم طلع ملقهاش قعدوا يدوروا عليها ملقيوهاش
سليم : ادم بقولك اي عندك كاميرات هنا
ادم : اه موجوده
سليم : طب تعالي وريهاني
سليم راح يشوفها وشاف اللي حصل و.........................
(البارت الجاي أن شاء الله هيكون الاخير )
أستودعكم الله الذي لا تضيع ودائعه ❤️💙
سلااااااموووووز 😂😘
رواية منتقبة غيرتنى الفصل العاشر 10 والأخير من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية منتقبة غيرتنى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)