📁

رواية صغيرتى المتمردة الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم نور إبراهيم

رواية صغيرتى المتمردة الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم نور إبراهيم

رواية صغيرتى المتمردة الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم نور إبراهيم
رواية صغيرتى المتمردة


رواية صغيرتى المتمردة الفصل الخامس عشر 15 والأخير


#البارت_الخامس_عشر ( الاخير ) 


الخدامة : لا يا هانم دا غيث بيه قالي انه رايح بيت تاليا هانم 

و قال انه ممكن يتأخر شوية عندها 

غفران بصد"مة : اي اللي انتي بتقوليه دا انتي اكيد اتجننتي 

الخدامة بخبث : انا مالي يا هانم و سمعتها بتقول العنوان دا *** 

غفران بصدمة : اكيد اللي بتقوله دا كدب 

هند : غفران اهدي يا حبيبتي

غفران : اهدى اي يا هند انتي عارفة هي بتقول اي اكيد غيث مستحيل يعمل كدا و يروح البيت عندها هو قال ان كل اللي بينهم شغل و ان علاقتهم خلاص 


هند وهي بتحاول تطمئنها : أيوة يا حبيبتي والله مفيش حاجة فعلا بينهم كل اللي بينهم شغل و حوار الصدفقة الجديدة بسسس 

غفران : طايب أنا هروح العنوان اللي قالت عليه دا عشان اتأكد 

هند : مش هينفع يا غفران الوقت اتأخر دلوقتي اصبري هو أكيد كمان شوية و جاي 

غفران بعصبيه : خلاص خليكي انتي انا هروح انا 

هند : خلاص خلاص اطلعي البسي و انا هاجي معاكي بس اهدي عشان خاطري اكيد اللي في بالك دا مش صح 

و بالفعل طلعت غفران تبدل ملابسها ....


هند بتحذ'ير : تعرفي لو اللي قولتيه دا طلع مش صح انا هعمل فيكي اي ولا غيث هيعمل فيكي اي مش هيطلع عليكي نهار 

الخدامة و هي بتبلع ريقها بخو"ف : انا مليش دعوة يا هانم دا اللي سمعته 

هند : طايب انتي حسابك مش دلوقتي حسابك اما نيجي و قاطع حديثهم نزول غفران التي يبدو عليها التوتر ...

غفران : يلا يا هند انا خلصت 

هند بضيق : يلا يا غفران بس لو اللي في دماغك دا طلع غلط كدا بتفقدي ثقة غيث تماما بلاش تضحي بالخطوة دي يا غفران ممكن يكون نهايتها ندم 


غفران : و ممكن لا يا هند و فرت من عيونها دمعة هاربة انا مش عارفة ليه خايفة ممكن عشان حبيته مش هتحمل فعلا لو شوفت خيانته متشتتة اوووي بس كل اللي مش حابة أخسره هو غيث ولا أندم على حبي ليه

وبعدين خرجوا في طريقهم لعنوان بيت تاليا تحت شعور الخو'ف اللي متمكن من غفران 


                ******************************

عند تاليا ...

تاليا : اطلع يا غيث و انا هجيب الملف 

غيث : انا هنا و احلصي و لو فكرتي تلعبي لعبة من العابك المرة دي مش هرحمك 

تاليا : حاضر لحظة و يكون الملف عندك و كدا اخويا يطلع انهاردة 

غيث ببرود : و مشوفش وشكم تاني 

تاليا بغيظ : أكيد بس متنساش إن الأيام بتخلي الوجوه تتلاقى 

غيث : مظنش و او اتلاقت مش هكون سعيد 

تاليا : هتتلاقى يا غيث بس سيب الأيام المرة دي هي اللي تتكلم و سابته و طلعت تجيب الملف وهو مش فاهم كلامها و لا فاهم حاجة 

و بعد شوية نزلت بالملف لكنها لمحلت سيارة هند من بعيد 

تاليا بخبث و هي بتحاوط رقبته : مكنتش متخيلة انك تتخلى عني كدا انا بحبك يا غيث انا محبتش غيرك 

غفران بو'جع : غييييث ...


غيث بصدمه وهو بيشيل إيد تاليا : غفران .. انتي فاهمة غلط والله انا كنت هنا باخد الملف صدقيني مفيش حاجة 

غفران بدموع : ليه يا غيث ليييييه و لم تكمل كلامها ثم وقعت مغشية عليها 

غيث وهو بيجري عليها : غفران فوقي عشان خاطري مفيش حاجة بينا صدقيني 

حس ان نفسها مش منتظم 

غيث : خدي الملف دا يا هند و يلا نروح أقرب مستشفى حملها بلهفة و خوف و وضعها في العربية 

تاليا بخبث : كدا اول الخطة استنى عليا يا غيث انت اللي لعبت مع تاليا يبقى تتحمل نتائج لعبتك دي ثم أكملت بكر"ه غفران دخلت دمر'ت كل حاجة بينا بوظت حياتي لازم اخليك تشوفها و هي بتفارق الحياة

                **************************


في المستشفى ..

غيث : دكتور هي غفران مالها لوسمحت 

الدكتور : المدام اتعرضت لحاجة صدمتها و لأنها مريضة نفس مقدرتش تسيطر على أعصابها و طبعا الضغوطات دي غلط عليها 

غيث بحزن : ماشي يا دكتور طايب هي ممكن تروح انهاردة 

الدكتور : للأسف لا يا غيث باشا المدام هتفضل معانا يومين بحيث نباشر حالتها 

غيث : طايب ممكن ادخل ليها 

الدكتور : أيوة طبعا اتفضل بعد اذنك انا 

دخل غيث و هند ل غفران اللي بتبص ليه بحزن و مش بتنطق اي كلمة حتى دموعها اتحبست 

غيث : غفران عشان خاطري ممكن بس تسمعيني انتي والله فاهمة غلط 

غفران بإرهاق : انا مش حابة اسمع حاجة و سبوني ارتاح شوية بعد إذنكم 

غيث : لا انتي لازم تسمعي و تفهمي اللي حصل و تقدري اللي انا فيه 

غفران : و دا ليه ليه انا اللي اتحمل و اسمع هاااا ليه مش انت اللي تراعي كل دا 


غيث : أنا مراعي كل دا و فعلا محصلش حاجة كل اللي حصل ان تاليا عرفت اني حبست اخوها و هي كانت سرقت ورق صفقة مهم جدا اللي مع هند دلوقتي و كل دا كان بهدف تد"مير كل حاجة عملناها الفترة اللي فاتت و المرة دي قدرت تساومني على الملف دا بإني اطلع اخوها و يختفوا  تماما عشان أخد الملف دا كل اللي حصل 

غفران بشك : طايب ليه قالت ليك كدا 

غيث : أنا والله مش عارف بس اكيد شافتك و انتي جاية من ضهري لكن دا والله كل اللي حصل انا محبتش غيرك يا غفران 

غفران بدموع : انا قلبي اتقبض و خوفت اخسرك المرة دي تماما 

غيث : أنا اللي مقدرش على بعدك دا يا غفران 

هند : أحم أحم ... نحن هنا


غيث : طايب اللي مش فاهمه انتم ازاي عرفتوا اني عند تاليا 

هند : الخدامة قالت انك عرفتها انها تعرف غفران انك في بيت تاليا و انك هتتأخر 

غيث : يا بنت ال.... اكيد متفقة معاها عشان تشتت انتباهي و تبوظ علاقتنا من تاني المرة دي اللعب بقى على المكشوف بس خلاص جبت اخري من وجودهم 

غفران : غيث عشان خاطري بلاش تعمل حاجة كفاية أذ"يتهم لحد كدا 

غيث : متخافيش يا غفران المهم انا هنزل اجيب ليكي أكل و انتي يا هند الملف دا يروح ل مصطفى انهاردة ضروري عشان كل حاجة تتم في وقتها مش عاوز اي غلطة 

هند : حاضر متقلقش انا هروح الشركة دلوقتي و انت هات اكل ل غفران و خليك معاها و متخافش كل حاجة هتمشي مظبوط 


                       ****************************

عند تاليا ...

زياد بتو"جع : ااه مش قادر 

تاليا : أحمد ربنا ان عصام قدر يعرف مكانك لانه الوحيد اللي عارف كل أماكن غيث 

زياد : والله مش هسيبه يتهنى

عصام : لا اهدى كدا وكل حاجة هتم انهاردة اللي عرفته ان غفران في المستشفى 

تاليا : أيوة بس انت ازاى عرفت 

عصام : لأني حطيتهم تحت المراقبة لحد م اللي هقولكم عليه يتم 

زياد : اي اللي بيدور في دماغك من الاخر

عصام : هقولكم بس انا كدا كدا أديت إشارة ان كله يتم كمان كام ساعة ...


زياد : لو اللي هتعمله هيجي على اللي انا عاوزه مش هيحصل طايب 

عصام : متقلقش هتاخد امضاء غفران على تنازل الأملاك و انا هاخد غفران اما غيث كدا يعتبر ساعتها اتد"مر

زياد بخبث : حلو دا و ألم دي بقى اقدر اخد حقي القديم و اخد اللي انا عاوزه 

                    *************************


وصل غيث المستشفى و دخل بالأكل لكنه اتفاجئ بعدم وجود غفران و الممرضة مغشي عليها بجانب السرير ..

غيث بجنون و هو بينادي على الدكتور : فين مدام غفران و مين اللي كدا في الاوضة 

الدكتور بخوف : و هو بينادي على الأمن 

الأمن : مفيش حد دخل يا بيه انا هنا اللي دخل الممرضة و حضرتك و خرجوا علطول 

الدكتور : انا مدخلتش عند المدام 

غيث بعصبية : معنى كدا اللي دخل مش الدكتور و غفران اتخطفت مش هرحمكم لو حصل ليها حاجة ولسه هيطلع لكن لقى تحت رجله ورقة ملطخة ببعض من الد"ماء نصها 

" أهلا أهلا غيث بيه طبعا انت فاكر اني مش هقدر اطلع بس انت غبي اوي و المرة دي اللي عندي هي مراتك و صحيح الد"م دا جر"ح بسيط لو مجتش لوحدك في العنوان دا *** عاوزك تنسى المدام تماما ... لوحدك !! " 


غيث بخوف و هو بيتصل على مصطفى يحكي له اللي حصل 

مصطفى : استنى انا هجيلك 

غيث : لا خليك هيعملوا فيها حاجة لو مش نفذت كلامهم انا هتصرف 


              ************************

غفران وهي بتفتح عيونها بتو"جع 

غفران بصدمة : مين عصاااام

عصام بهوس وهو بيحاول ان يمسد على شعرها : وحشتيني اوي يا غفران ليه سبتيني و اتجوزتيه 

غفران بقرف : ابعد عني و إياك تلمسني 

عصام : كل دا عشان مين عشانه مش مهم بس المرة دي انا هاخدك ونسافر خلاص و مش هيعرف مكانك 

غفران بخوف : لا انت اكيد اتجننت 

زياد بضحك : بس طبعا قبل م تسافر تمضي على الورق دا 

تاليا بخبث : و المرة دي هتختفي خالص يا غفران يااااه كنت مستنيه اليوم دا اوي 

غفران بخوف : انتم عاوزين مني اي 

زياد : غيث عمل توكيل بكل املاكه ليكي كل اللي احنا عاوزينه امضتك على الورق دا يلا كدا زي الشطورة و أمضى 

غفران : انا معرفش حاجة عن اللي بتقوله 

تاليا وهي بتشد شعرها : م قالك أمضى وخلاص ولا هو انتي العند دا اساس عندك 

غفران بعصبيه : مش همضي حاجة و اللي انتم عاوزينه اعملوه و غيث لي انا و صدقوني مش هيسيبكم تخرجوا من هنا على رجليكم

تاليا بعصبيه وهي بترفع المسد" س : انا صبرت عليكي كتير أوي المرة دي لازم تمشي 


غيث بصرا'خ : تاااااليا نزلي اللي في إيدك أنا اهو اللي انتم عاوزينه اعملوه فيا انا لكن هي لا محدش يلمسها 

عصام بجنون : لا غفران دا بتاعتي انا و بيحاول يلمسها 

غيث : ابعد عنها احسن ليك 

زياد  : أهلا أهلا غيث باشا اللعبة اتقلبت عليك يا شاطر خلى المدام تمضي على ورق التنازل دا واعتبرها ليك 

عصام : بس دا مش اتفاقنا انت كدا بتغدر 

غيث : نفسي اعرف ليه بتعمل كدا 

زياد بغضب : لأن زمان حب امك اللي أتمكن من قلب ابويا و اللي اتجوزها غصب خلى امي ما"تت من الزعل امك هي السبب في الكر"ه دا 

غيث بصدمة : ابوك هو اللي كان السبب في بعد أمي عني 

زياد بغل : و امك هي السبب في بعد أمي عني انا عمري م هعرف أعيش الا لما اشوف و"جعها اللي كان في عيونها بسبب امك في عيونك ولسه هيكمل كلامه لكنه وقع إثر ضر"بة  رصاص من عصام 

عصام بجنون : انتي اللي خونت و غفران مش ل غيث غفران ليا انا انت خونت و فضل يضحك بجنون غفران ليا انا 

الظابط : نزل المسد"س اللي في إيدك دا يا عصام لانه مش لصالحك 

عصام : لااااا غفران ليا انا .. انا اللي بحبها 

و تاليا اللي كانت بتحاول تهرب لكن غيث مسكها : راحة فين بقى كفاية كدا كفاية انتم دمر"توا حياتي انتقمتو"ا من حاجة مليش ذنب فيها الذنب هو ابوكي اللي لسه عايش و بيتنفس لكن انا مشفق عليكم بجد خدوها من هنا 


تاليا بصراخ : لاااا اكيد مش دي النهاية انا بحبك يا غيث صدقني بحبك امك خدت ابويا مننا و غفران خدتك مني ليه كدااا حرام عليكم سبوني .. سبوني فضلت تصرخ و لكن غيث لم يلقي لها اي اهتمام و بالفعل خدوها 

غيث بلهفة : غفران ...

غفران وهي تتشبث في احضانه : كنت واثقة انك هتيجي

مصطفى : غيث انت كويس انا مقدرتش اسيبك لوحدك 

غيث بإبتسامة : تسلم يا صاحبي انا بخير بوجودكم 

بعد مرور ٦ سنين اتخرجت غفران و معاها حمزة اللي عمره ٣ سنين 

غفران و هي بتضع رأسها على كفته : أحببت قاسٍ لكنه معي كان حنونا فالصدفة كانت حليفة حبنا فأنا أؤمن بتلك الأسطورة التي تقول أن الآلهة جعلت لكل واحد منا نصف يكمله حتى يصبح روحين في جسد واحد فأنت النصف الذي يكملني نصفي ..

غيث : أحببتكِ أيتها المتمردة 

تمت ....


#صغيرتي_المتمردة 

بقلمي / نور إبراهيم


لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية صغيرتى المتمردة)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات