📁

رواية عشق الملاذ الفصل التاسع 9 والأخير بقلم حور حمدان

رواية عشق الملاذ الفصل التاسع 9 والأخير بقلم حور حمدان

رواية عشق الملاذ الفصل التاسع 9 والأخير بقلم حور حمدان
رواية عشق الملاذ


رواية عشق الملاذ الفصل التاسع 9 والأخير


9


مصطفى بصدمه وعدم تصديق.... اثناء فتره الحمل اممم طب هيا اخبارها اي دلوقتي 

الدكتوره... الحمدلله بخير والف مبارك 

مصطفى بصلها بنظره كلها تحذير وقال تعالي ورايا واخدها ونزلو ف الرسيبش قعد مصطفي ع الانتريه وحط ع رجل وشاورلها تقعد

قعدت الدكتورة قدامه برتباك ظاهر عليها 

وقاالت... حير يااستاذ مصطفى ع فكره مدام حور كويسه جدا والحمل مستقر 

ضحك مصطفى جامد وقالها.. انتي مفكره اني مصدقك هما 3دقايق 3دقايق بس ولو منطقتيش بالحقيقه قسماً بربي لاد'فنك مكانك دلوقتي 

الدكتوره بتحاول تثبت ع موقفها... اي اللي حضرتك بتقوله دا يااستاذ مصطفى انا مستحيل اعمل كدا

مصطفى بتحزير... لاخر مره هطلب منك تتكلمي بزوق المره الجايه مش هعمل حساب انك دلوقتي ولا كبيره ف السن 

الدكتوره بخوف من مصطفى.... بصراحه وانا جايه ف بنت وقفتني بره وادتني فلوس وطلبت مني افولك ان مراتك حامل 

مصطفى وراها صورت ميار قالتله ايوه هيا دى

مصطفى بهدوء... تمام تقدري تمشي سابها وطلع لفوق وكان لسا هسدخل الاوضه بس سمع كلام ريتاچ

ريتاچ بتبص لماجي وبتضحك بسخريه... هيا دى اللي عامله لينا شيخه ومحترمه اهي طلعت شمال ومدوراها

ماجي بنفاذ صبر قربت من ريتاچ وضربتها بالقلم وقالت.. انا بنتي محترمه ومتعملش كدا 

ريتاچ بعصبيه... انتم بتضربوني ليييي وعشان مين عشان الزباله دى اللي حامل طب هيا لو مش حامل الدكتوره تقول كدا لي واصلا يغمي عليها لي 

ماجي بزعيق.. مش كل واحده يغمي عليها تبقا حامل ياباش مهندسه وانا واثقه انها مش حامل وان الدكتوره دى كدابه وقالت بنبره تحذير اياكي تنطقي ف حقها كلمه زياده انتي سامعه

دخل مصطفى بعد ما سمع الحديث كامل وقالت بهدوء وهوا بيقرب ع حور اللي كانت قاعده مصدومه وقعد ع ركبته ومسك ايدها وباسها بحنيه وقالها انا اسف 

بصتله حور بستغراب قالها بحنين.. انا اسف يانن عين مصطفى ياحوريت قلبي وحياتي حقك عليا انا عارف اني غلطت ف اللي قلتو بس عرفت غلطي ورجعت فيه عارفه اما دكتوره قالت انك حاكل مش صدقتها لاني عارف اخلاقك كويس وواثق فيكي وسبب جوازى منك ياحور عيني هوا هوا اني بحبك مش غير كدا انا بحبك من اول مره شوفتك فيها اما كنتي بتعيطي مستحملتش دمعه منك رغم اني مش شوفتك بس انتي حوريه واحتلت قلبي ينفع كدا ينفع تحتليني من غير اذن ولا اي حاجه كداهو 

قالت حور وهيا بتضحك من تحت النقاب.. ايوه ينفع كداهو 

مصطفى بحنيه.. تقبلي تكملي باقي حياتك معايا ياحوريه قلبي 

حور بتهز راسها بالموافقه بيشتالها مصطفى ويلف بيها 

ماجي بتأمحم... نحن هنا بصت لحور وراحت نحيتها وقالتلها حقك عليا من كلام ريتاچ هيا والله طيبه

ريتاچ بعياط.. انا انا اسفه ياحور انا بس خفت لتاخدى مكاني ف قلب ماما انا اسفه حقك عليا 

حضنتها حور وقالت خلاص مفيش حاجه انتي اختي شاركتهم الحضن ماجي وقالت كان عندى بنت واحده من كرم ربنا عليا بقو اتنين 


مصطفى سابهم وخرج ورن ع مازن اللي كنسل عليه ف  الاول بس بعد كدا رد 

مازن.. خير يامصطفي بيه 

مصطفى بئستعطاف... مش خلاص بقا وبعدين مش بكفايا طلقت البت قبل متجوزها 

مازن ببرود... اصل بصراحه لا انت ولا اختك اتربيتو 

مصطفى بعصبيه... طب اتلم وتعالي احكيلك اللي حصل وحكاله ع كل حاجه 

مازن ب امل.. يامصطفي انا والله بحب ريتاج وانت عارف كدا بقالنا 4سنين كتبين الكتاب واختك رافضه اننا نتجوز لي مش فاهم وكمان تصرفات اختك تصرفات مستفزه وغربيه 

مصطفى... هتتغير والله حور هتغيرها 

مازن.. ياريت والله ياريت

مصطفى.. المهم انت فين عشان هجيلك اصل ماجي طردتني انا ومراد لحد منعمل الفرح 

مازن.. فرح مين 

مصطفى بضحك.. فرحي وفرحك 

مازن بدهشه... قول اقسم بالله كدا فرحي انا بجد طب انا ف البيت تعالي اقعد معايا وهات مراد معاك يلا 


بعد مرور شهر 

كانت حور قاعده جمب مصطفى ف القاعه وجمبهم ريتاچ ومازن 


مازن بصدمه لريتاچ.. انتي مين ياوليه انتي 

ريتاچ بصوت واطي كله حب وموده.. هكون مين يامازن 

مازن انتي لبستي الخمار ياريتاچ امتي انتي اصلا مكنتيش محجبه 

شاورت ع حور وقالت... غيرت من جمال حوريتي فحبيت اعمل زيها وان شاءلله بإذن الله هلبس النقاب قريب حبّ ف السيده عائشه وحوري 

مازن قام وقف وحضنها ولف بيها وهمس ف ودنها بكل حب وشوق... بحبك ياتاج قلبي


ف النحيه التانيه كان مصطفى ماسك ايد حور وبيقولها 

بحبهم 

حور بستغراب هما اي دول 

مصطفى بحب... عيونك اول حاجه حببتهم فيكي عيونك بل عشقتهم 

اتكسفت حور وحطت وشها ف الارض 

بصلها مصطفى وضحك وقال.. بحب كسوفك اه بس خليه يروح الليله دى وحيات امك ياشيخه 

حور بصدمه.. ايي

مصطفى.. انتي لسا هتقولي اي ولي تعالي كدا وقام اشتالها ولف بيها 


كانت ماجي واقفه فرحانه بيهم وجمبها مراد بيتأملهم وقال بحب 

شكلهم حلووو اوى 

ماجي بحنيه فعلا ربنا يديمهم يارب وانت عقبالك ياحبيبي 

مراد بفلتت لسام قبالي اي منا متجوز 

ماجي بصدمه ااه يابن الصرمهه 


تمت بحمد الله 

#البارت_التاسع_والاخير

#عشق_المُلاذ

#حور_حمدان


لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق الملاذ)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات