رواية إسلام الفصل السادس 6 بقلم جاسمين محمد
رواية إسلام |
رواية إسلام الفصل السادس 6
6
اسلام.... متترجاش واحد معندهوش قلب ياستاذ سيف وشكرا بعد اذنك
سيف... اسر ارجوك طيب ساعدها وابقا انا اديك المبلغ بس لم ادبرو
اسلام كانت لسه هتطلع
اسر بمكر... موافق اساعدك بس بشرط
اسلام بحزن... اي هو الشرط
اسر بضحكه مكر... تركعي تحت رجلي وتطلبي مني اني اتجوزك
اسلام بعصبيه... مستحيل اركع تحت رجلك ابدا ومستحيل اتجوز واحد زيك
اسر... خلاص براحتك انا قولت اللي عندي وراح قعد علي الكرسي
سيف... اسر انت بتتصرف ليه كدا انت عمرك مكنت كدا
اسر... سيف هس خالص وانتي يلا اطلعي بر الشركه
اسلام بصتلوا بقرف... تصدق انك انسان حقي*ر وزبا*له
اسر... هههه واكتر من كدا لو عايزه يلا بر
اسلام بحزن... حسبي الله ومشت
سيف... اسر في اي ليه بتعاملها كدا
اسر... سيف مالكش الحق تعرف انا ليه بعمل كدا وبعمل ليه ياريت متتدخلش في اللي مالكش فيه
سيف بحزن... فعلا انا اسف بعد اذنك
اسر... اتفضل
اسلام روحت البيت ودخلت اوضتها واترمت علي السرير وقعدت تعيط
الام بتعب.. اسراء اختك اسلام جت
اسراء... اه بس قعت انادم عليها وانا في المطبخ مردتش عليا ودخلت علي اوضتها وقفلت الباب
الام... روحي شوفيها طيب ياحبيبت اول مره ترجع ومتدخلش تطمن عليا
اسراء... حاضر هروح اشوفها ياماما اسراء راحت خبطت علي اسلام
اسلام بعياط... مين
اسراء... افتحي ياحبيبت انا اسراء
اسلام مسحت دموعها وقامت فتحت الباب... في حاجه ياحبيبتي
اسراء... لا بس مالك احكيلي فيكي اي
اسلام مقدرتش تمسك نفسها وعيطت واترمت في حضن اسراء
اسراء بدات تطبطب عليها وتهديها... اهدي بس في اي احكيلي
اسلام... تعبت من الحياه مش عارفه ايمتا هرتاح بقا من وانا صغيره وانا متمرمطه نفسي اعيش شوي زي البنات تعبت تعبتتتتت والله ومبقتش قادره اتحمل تاني
اسراء... حبيبتي اهدي طيب وانا اساعدك ومش هكمل خلاص تعليم وانزل اشتغل معاكي بس اهدي
اسلام بعصبيه... لا مستحيل تسيبي تعليمك وهتكملي عشان تطلعي دكتوره
اسراء... حاضر بس اهدي والله دموعك غاليه عليا
الام بصوت واطي ياسراء اختك مالها ومحدش بيرد عليها فضلت تسند لحد مقامت وطلعت بر راحت علي اوضت اسلام وشافتها وهي بتعيط
اسلام... عارفه نفسي بجد ارتاح من الدنيا دي كلها بس مش عارفه كيف واسيبكم لمين بقيت ضعيفه اوووي وبقيت مش قادره اساعد ماما عماله اتحمل زل كتير عشان اجمع الفلوس بتاعت العمليه بس مش عارفه اجمعهم مش عارفه اعمل اي تعبت ورجعت تعيط تاني وانهارت
الام بحزن وهي واقفه وسامعها بدات تعيط... ياحبيبتي يابنتي واغمي عليها ووقعت في الارض
اسراء واسلام بيبصه لاقي امهم مرمي علي الارض قامو جري خدوها علي المستشفي
اسلام بحزن... ها يادكتور ماما مالها
الدكتور بحزن... مامتك خلاص في اخر ايامها وخلاص مبقاش قدامها غير كام يوم
اسلام قعدت علي الارض وانهارت في العياط هي واسراء اختها
اسراء بعياط... ماما خلاص هتموت يا اسلام
اسلام مسكت الفون ورنت علي اسر
اسر شاف مكالمتها ابتسم بمكر وراح رد... نعم عايزه اي تاني
اسلام بحزن... انا موافقه علي كل اللي انت عايزه
اسر بمكر... تمام الفرح يتم النهارده وبكرا عمليه امك هتتعمل
اسلام... تمام موافقه
اسر... ابعتلك عنوان تيجي عليه عشان نعمل كل الشروط وقفل في وشها السكه
اسراء بستغراب... موافقه علي اي في اي
اسلام... بعدين هعرفك كل حاجه المهم عايزاكي توعديني وعد
اسراء بستغراب... وعد اي
اسلام... توعديني انك هتفضلي جنبك امك ومتزعليش مني لو عملت اي حاجه عشان والله اي حاجه بعملها بتكون عشانكم انتو
اسراء بستغراب... حاجه اي انا مش فاهمه حاجه
اسلام... بكرا هتفهمي كل حاجه المهم يلا ناخد ماما علي البيت عشان عندي مشوار
اسراء... تمام يلا
اسلام روحت البيت غيرت البس وراحت علي العنوان اللي اسر بعتهولها وراحت لقت فله كبيره وعليها حرس وكلاب عماله تهوهو عليها وهي واقفه خايفه منهم واسر قاعد وحاطط رجل علي راجل جو بيتفرج عليه وبضحك
_نعم يافندم عايزه مين هنا
اسلام بخوف... عايزه اسر بيه
_تمام ثانيه ومسك التلفون ورن علي اسر
اسر... دخلها
_تمام سعتك اتفضلي ادخلي اسلام دخلت وفضلت ماشيه لحد مدخلت الفله ووقفت في الصاله وعماله تتلفت علي اسر مش لاقي وبتص لقته طلع من ورها
اسر... نورتي
اسلام اتخضت
اسر... هههه متخافيش عشان لسه الخوف جي بعدين
اسلام... مش خايفه ومش هخاف
اسر... عجبني ثقتك في نفسك دي
اسلام... فين الماذون
اسر... مستعجله يعني
اسلام بحزن... معنديش وقت حيات امي خلاص
اسر... اممم تمام حضرت الشيخ اطلع
االماذون جه هو والشهود وبدا كتب الكتاب واسلام قاعدها سرحانه ومافتش غير والماذون بيقول
الماذون... بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم علي خير
اسر... اشرف خد الماذون وحاسبه هو والجماعه
اشرف... حاضر ياباشاا يلا ياستاذ وخدهم كلمهم وكله طلع مفضلش غير اسلام واسر
اسر... مبروك ياعروسه
اسلام... بكرا عمليه امي تتعمل
اسر... هههه مش لم اخلص شروطي طيب
اسلام بحزن ركعت علي الارض جنب رجلوا
اسر.... هههههه ايو كدا شاطره وحافظه قولي انا اسفه ياسر بيه
اسلام بحزن ودموعها نازله... انا اسفه ياسر بيه
اسر بضحكه كلها استهزار... هههههه قومي
اسلام بحزن... كدا شروطك خلصت
اسر... هههه لسه بس لحد دلوقتي اه بصي محدش يعرف ابدا ان احنا اتجوزنا انتي سامعه جوازنا امك نفسها متعرفش بيه انتي سامعه وبعد تلت شهور لم ازهق ابقا اطلقك
اسلام بحزن... حاضر ممكن اروح بقا
اسر بمكر... تروحي كيف ياعروسه ده حتي النهارده يدوبك اتجوزنا وغمزلها
اسلام بعصبيه... اسر مستحيل اعمل من اللي في دماغك انت سامع انت طلبت نتجوز واعمل اللي تطلبه بس انك تقل ادبك لا
اسر بغضب... انتي فاكره نفسك مين ياحيو.. انه انتي انا اصلا مستحيل اقرب من واحدها زيك يا زبا...له وراح مسكها من شعرها وشدها دخلها اوضه ضلمه
اسلام بترجي... اسر ارجوك متسيبنيش في الضلمه ابوس ايدك طلعني من هنا
اسر بغضب... لم افكر وراح قافل عليها الباب وطلع علي اوضته وهي فضلت تعيط وقعدت في الارض وضمت رجلها لصدرها وعماله تعيط وخايفه
اسر غير لبسه وفتح الاب بتاعه وقعد يشتغل عليه لحد الساعه اربعه الفجر ياااا اخير خلصت لم اقوم اشوف الحلوه نايمه ولا لسه بتعيط ونزل فتح الباب بتاع الاوضه وعمال يدور عليها مش لاقيها
يتبع....
#اسلام
#جاسمين_محمد
رواية إسلام الفصل السابع 7 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية إسلام)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)