📁

رواية تخطى حدود العشق الفصل العاشر 10 بقلم يارا عبد العزيز

رواية تخطى حدود العشق الفصل العاشر 10 بقلم يارا عبد العزيز

رواية تخطى حدود العشق الفصل العاشر 10 بقلم يارا عبد العزيز
رواية تخطى حدود العشق


رواية تخطى حدود العشق الفصل العاشر 10


تخطي حدود العشق

البارت العاشر


أسر :- يعني انت جاي تقولي طلق مراتك عشان اتجوزها أنا يبجاحتك يا اخي

عمر بجدية و هو بيحط رجل على رجل 

:- فكر كويس العرض كويس جدا ليك و خصوصاً انك لسه مبتدأ فهيوفر عليك حاجات كتير 

أسر راح عنده بغضب جحيمي مسكه من لايقة قميصه

أسر :- انت شارب حاجه يالا

عمر ببرود و هو بيبص لايده الماسكة قميصه

:- يالا

أسر جيه يضـ..ربه عمر مسك ايديه و لـ..وها ورا ضهره 

عمر بغضب :- انا مش عايز ازعلك عشان انا في بيتك و محترم دا انا عارف كويس اوي انت اتجوزت ملك ليه و لو كان عندي شك حتى لو بسيط انك بتحبها كنت سبتهالك فخليك شاطر كدا و فكر كويس عشان ملك كدا كدا ليا سواء بقى عقلت و رضيت بالعرض بتاعي أو نشفت دماغك و قولت لا تمام وابقى اسأل عن عمر الشافعي و ممكن يعمل ايه فى اللي قدامه و انت شفت جزء بسيط من اللي ممكن اعمله انبارح و خليك عارف اني سيبك بمزاجي بس مش هستنى عليك كتير 

أسر بغضب و هو بيحاول يفك ايده بس قوة عمر كانت اكبر بكتير :- انا مبتهددش و روح قول لابوها الكلام دا عشان هو الظاهر محرمش من العلـ..قة اللي خدها و بعتك ليا 

عمر ساب ايده و بصله و ضحك بسخرية 

عمر ببرود :- فرصة سعيدة يا بشمهندس اتمنى تكون سعيدة و مزعلكش مني 

قال كلامه و هو بيخرج من البيت بثقة كان لسه هيفتح الباب بس لاقى ملك واقفة بالنقاب ، راح وقف قدامها

عمر :- ازيك يا ملك 

ملك بتوتر :- بخير الحمد لله يا ابيه 

أسر راح عندهم بسرعة و اتكلم بغضب مفرط و غيرة 

:- امشي اطلع برا بيتي

عمر :- براحة على نفسك شوية بس كدا وفر عصيبتك لوقت تاني 

أسر جيه يضـ..ربه عمر لكـ..مه بقوة في وشه لدرجة أن أنفه نز..ف 

ملك بخوف شديد:- أسر انت كويس

أسر بغضب و هو ما..سك وشه بألم :- و الله لهندمك  انت و اللي واقف معاك روح قوله ان لا انت و لا مليون غيرك هيقدروا ياخدوا ملك مني أو هيخلوني اطلقها

ملك بخوف و هي بتحاول تاخد نفس عميق و تستجمع شجاعتها فهي اكتر واحدة عارفة عمر و يقدر يعمل ايه فى أسر اتكلمت بسرعة من خوفها على أسر

:-  هو فيه ايه انت جاي هنا ليه يا ابيه لو بابا اللي باعتك قوله اني مش عايزة اعيش معاه و مش هبعد عن جدو و انت عارف كويس اوي ان دي وصية ماما اللي يرحمها لو ليها معزة عندك قول لبابا يسبني في حالي و كفاية اوي اللي حصلي بسببه

عمر :- لو كنت موجود كان استحالة ابوكي يعمل معاكي كدا انتي عارفه كدا كويس انتي عارفة انتي عندي ايه يا ملك 

اسر بعصبية و غيرة :- امشي من هنا بقولك 

أسر ز  قـه بكل قوته و هو بيحاول يخرجه من الشقة 

عمر :- هفوتهلك دلوقتي عشان ملك متتعبش و صدقني لهتدفع تمن كل اللى عملته دلوقتي غالي اوي و ملك هتبقى في بيتي قريب 

قفل الباب في وشه بغضـب مفرط

ملك فكيت النقاب و راحت عنده بخوف شديد و هي بتعرج من جـ..رح رجليها 

:- أسر انت كويس

أسر بغضب :- ابعدي مش دي مجا..يب ابوكي الزبا..لة عيلة مقـ..رفة و شايفة نفسها و هي اصلا ولا حاجه

ملك اتجمعت الدموع فى عينيها حسيت انه بيـ..هـينها للمرة المليون 

ملك بصوت مخنـ..وق :- ماشي شكراً ممكن تسبني اشوف جرحـ..ك طيب 

اسر بغضب مفرط:- غو..ري من وشي اتزفـ..تي البسي و يلا عشان اوصلك الكلية 

ملك بتوتر و خوف منها و خصوصاً بعد ما مـ..د ايده عليها انبارح :- حا حاضر 

دخلت الاوضة تغير هدومها خلصت لبس و خرجت لاقته قاعد فى الصالة مستنيها و باين عليه متعصب جدا

ملك :- انا خلصت 

أسر :- تعالي نعقد نفطر و نخرج 

ملك :- تمام

خلصوا فطار و جهم ينزلوا قابلوا عادل قدام باب شقة عادل فى الدور الاول

عادل :- رجلك عاملة ايه يحبيبتى

ملك :- احسن الحمد لله يا جدو 

عادل :- ايه اللى حصل انبارح معاكوا كنتي بتعيطي ليه يا ملك 

ملك بتوتر :- م مفيش يا جدو انا بس كنت بعيط عشان ماما وحشتني 

عادل بحزن :- ربنا يرحمها

أسر :- مش يلا و لا ايه عن اذنك يا جدي 

عادل :- اتفضل يبني 

وصلوا الكلية بعد نص ساعة

أسر :- يلا انزلي

استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎

ملك بخوف :- انا مش عايزة ادخل الكلية روحني

أسر :- انتي بتقولي ايه

ملك :- زي ما سمعت هحول جامعة تانية تكون قريبة

أسر :- و دا ليه بقى خايفة منهم

ملك :- المكان هنا بقى بيخـ..نقني و بيفكرني باللي حصل و كمان خايفة من وائل خايفة يرجع يضـ..ربني تاني 

اسر بعصبية:- الزفـ..ت دا انا فصلته من الكلية و متخافيش من حاجة محدش فيهم يقدر بس يتكلم معاكي بعد اللي عملته في الز..بالة اللي اسمه وائل متخافيش انا معاكي

ملك في نفسها:- اقولك ايه يا أسر اقولك ان انت كمان بقيت بتخـ..وفني

أسر :- روحتي فين يلا عشان متتأخريش

ملك :- تمام انت مش هتدخل 

اسر :- رايح الشركة انهاردة هبقى اعدي اخدك اما تخلصي و متخافيش

ملك :- تمام

في شركة أسر 

شروق السكرتاريه :- شوف الملفات دي كدا يبشمهندس

أسر :- تمام روحي على مكتبك

شروق :- حضرتك باين عليك تعبان اجبلك عصير

أسر :- لا متشكر 

شروق راحت عنده و هي بتحاول تقرب منه 

:- مبروك الجواز ربنا يهينكم

أسر بضعف و هو بيبلع ريقه :- الله يبارك فيكي

شروق :- عن اذنك 

أسر :- اتفضلي 

لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎

أسر :- لا لا لا انت اتجـ...ننت ولا ايه دا جدي ممكن يحرمني من كل حاجه طب اعمل ايه اذا كانت ملك رافضة تديني حقو..قي يواجه بقى انا الاحسن اركز في الشغل 

خلص اليوم الدراسي و اسر راح جاب ملك و روحوا البيت 

ملك كانت واقفة قدام المرايا و بتفك نقابها ، دخل أسر الاوضة حضنها من ضهرها و دفـ...ن رأسه فى عنقها

ملك حاولت تبعد شدها اكتر عليه 

ملك :- أسر انت بتعمل ايه

أسر :- قولتلك مش هصبر كتير يا ملك 

ملك :- هو انت معندكش دم لدرجة دي ما قولتلك مش عايزاك 

لافها ليه و سند بجبينه على جبينها 

:- انا عارف انك بتحبيني فاليه لا

ملك :- عشان انا مش رخـ..يصة اوي كدا بلاش تحطني فى الاحساس دا تاني و ابعد عني بقى خلينا نعيش السنة اللي متفقين عليها مع بعض و احنا محترمين بعض 

كان لسه هيتكلم بس قاطعه خبط الباب ، بعد بصعوبة و راح يفتح الباب

فردوس بخوف شديد :- الحق اختك اغمى عليها تحت و جدك و ابوك مش هنا رن على الدكتورة بسرعة ، خرجت ملك 

اسر بخوف :- حاضر 

رنوا على الدكتورة وقفوا كلهم معاها فى الاوضة بخوف شديد ، وقتها دخل عادل و مجدي برضوا 

فردوس بخوف شديد:- طمنينا يا دكتورة مالها

الدكتورة:- مبروك المدام حامل 

فردوس بصدمة شديدة:- ايه 

الدكتورة:- انا هكتبلها على شوية فيتامينات تاخدها عشان هي ضعيفة شوية وباين مبتاكلش من فترة

بص عادل لملك عشان تخرج الدكتورة 

خرجت الدكتورة بدأت سارة تفوق تدريجياً لاقيت الكل باصصلها بصة مفهمتهاش

سارة :- مالكم فيه ايه هو انا ايه اللي حصلي

ملك :- سارة انتي حامل

سارة بخوف شديد:- ايه 

اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎

فردوس راحت عندها بغضب و ضر..بتها:- ازاي ازاي يا مقصوفة الرقبة مين عمل فيكي كدا انطقي

عادل بصوت عالى:- فردوس اهدي 

سارة ببكاء:- جدو انا و الله

أسر بمقاطعة و غضب مفرط:- انتي حامل ازاي و انتي مش متجوزة انطقي 

ملك راحت قعدت جنب سارة اللي كانت بتتنفض من العياط و خدتها فى حضنها سارة مسكت فيها بقوة و هي خايفة بشدة منهم 

فردوس مسكتها من ايدها بغضب :- انطقي مين دا 

سارة بشهقات و هي بتنتفض من خوفها 

:- احمد الالفي

بصلها الجميع بصدمة شديدة

أسر بصدمة:- طليق ملك 

يتبع.........

#يارا_عبدالعزيز


رواية تخطى حدود العشق الفصل الحادى عشر 11 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية تخطى حدود العشق)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات