رواية تخطى حدود العشق الفصل السادس 6 بقلم يارا عبد العزيز
رواية تخطى حدود العشق |
رواية تخطى حدود العشق الفصل السادس 6
تخطي حدود العشق
البارت السادس
عادل بغضب و عصبية مفرطة
:- ملك فين بنتي فين
أسر ببرود :- براحة على نفسك شوية يا عم عبدالله فيه ايه انت مش عارف اننا عرسان و ميصحش تدخل كدا انا مقدرة انك جاي تبارك لبنتك بس مش بالطريقة دي برضوا
عادل بغضب :- اوعى تفكر انك باللي عملته دا هتقدر متخلنيش اخدها لا دا لا انت ولا عشرة غيرك تقدروا تبعدوا بنتي عني
اسر :- بنتك هههههه ضحكتني و الله بنتك معانا من سنتين و هي تحت وصية جدي لسه فاكر تاخدها دلوقتي ولا شوفتلها مصلحة و عايز تبعيها زي ما جوزتها لواحد سكري بتاع ستات و ضيعتها و هي لسه عيلة عندها ١٨ سنة
ملك وقتها خرجت بالبيجامة ، اسر بصلها و هو بيقبض ايده و بيتحكم فى غضبه منها
اسر :- ادخلي جوا يا ملك و متخرجيش هو هيمشي دلوقتي
عبدالله:- انا مش ماشي من هنا غير و بنتي معايا
ملك بدموع:- حرام عليك بقى سابني فى حالي كفاية اللي حصلي بسببك يا بابا حرام عليك امشي بقى و ملكش دعوة بيا تاني
عبدالله:- بت انتي شغل الصعبنيات بتاع امك دا مش عليا يلا خشي لمي هدومك و يلا عشان هتيجي معايا
اسر بغضب مفرط:- حسك عينك اشوفك بتتكلم مع مراتي تاني كدا و يلا بقى من غير مطرود عايز انفرد بمراتي شوية
ملك بصتله بخجل ممزوج بالخوف من ابوه اما عبدالله فشاط بمعنى الكلمة ، راح عند ملك و كان لسه هياخدها بس اسر وقف قصاده و بعده بكل قوته
عبدالله:- يلا تعالي معايا
ملك :- مش عايزة اعيش معاك
عبدالله قرب منها و هو بيزق اسر و كان لسه هيرفع ايده يضـ..ربها بالقـ..لم على وشها بس اسر وقف قدامه بسرعة و مسك أيده قبل ما تنزل على ملك ، بصله بغضب جحيمي و نزل فيه ضر..ب
ملك بخوف و بكاء:- خلاص يا اسر سيبه
اسر بغضب :- ابعدي
ملك :- هيـمـ..وت فى ايدك يا اسر سيبه بالله عليك يا اسر دا ابويا سيبه بقى
اسر تجاهلها و فضل نازل فيه ضر..ب و هو مش شايف قدامه غير صورة ملك و كل العذا..ب اللي شهدته على ايده
ملك راحت وقفت قدام باب الشقة و اتكلمت بصوت عالى ممزوج بالخوف الشديد
:- يا جدو يا خالو حد يجي بسرعة يا جدو الحق اسر
طلع كل اللي فى البيتين بسرعة على صوت ملك العالي طلعوا بخوف ليجدوا اسر نازل فى عبدالله ضـ..رب
مجدي:- سيبه يا اسر بقولك سيبه
عادل خد ملك فى حضنه بحنية و خوف عليها :- اهدي يحبيبتى اهدي سيبه يا اسر
اسر :- محدش يدخل انا سكتله كتير كفاية كل اللي حصلنا بسببه هاخد حق ملك و عمتي منه دلوقتي
ملك بتعب و صوت متقطع و منخفض اثر تعبها:- خليه يسيبه يا جدو
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎
عادل بخوف شديد:- مالك يا ملك
كمل بصوت عالى:- سيبه مراتك تعبت
اسر ساب عادل بسرعة ، راح عند ملك بخوف شديد ، عادل حاول انه يقف بصعوبة من اثر الضـ..رب اللي خده بس مقدرش
اسر خد ملك من حضن عادل سندها و قعدها على الكنبة فى الصالة
اسر بخوف :- ملك انتي كويسة اهدي و خدي نفسك ماشي
ملك :- متضـ..ربهوش تاني بالله عليك
اسر :- حاضر حاضر بس اهدي ماشي
عادل :- خدي يحبيبتى اشربي
ملك خدت منه كوباية المياه و شربت وهي بتحاول تهدى اسر و مجدي و عادل كانوا خايفين جدا عليها
عادل :- مراتك و بنتك فين يجوا يعقدوا معاها شوية
مجدي :- خرجوا يجيبوا حاجات من برا
اسر :- خلاص يا جدي انا هعرف اخاد بالي من مراتي انزلوا انتوا و خدوا الحقـ..ير دا معاكوا و انتوا نازلين عشان مرتكـ...بش فيه جريمة
مجدي راح عند عبدالله اللي كان وشه مش باينله ملامح من كتر الضـ..رب اللي خده من أسر
عبدالله:- والله العظيم ما هرحمك و بنتي هاخدها برضاك أو غصـ..بن عنك
اسر كان قاعد جنب ملك و وخدها فى حضنه بصله بثقة
اسر :- يا اخي روح عالج نفسك الاول و ابقى تعال اتكلم خده من هنا يا بابا
مجدي :- ملك كنتي كويسة يحبيبتى
ملك :- اه يا جدو
جهم يخرجوا بس وقفهم صوت اسر
اسر :- عبدالله يا شافعي
عبدالله بصله بأنتباه بصله أسر بتحدي و ثقة
اسر :- ملك مراتي سواء رضيت بدا أو لا و طول ما انا عايش على وش الأرض مش هسمحلك تاخدها
عبدالله:- يبقى تتشاهد على روحك كل يوم عشان مفضلكش كتير
بصله الجميع بخوف ما عدا اسر اللي خد كلامه على محمل السخرية ، خرج عبدالله و وراه مجدي و عادل
اسر :- اجبلك عصير
ملك :- لا شكراً انا كويسة انا هقوم احضر الفطار
اسر شدها و قعدها على الكنبة:- تعالي اقعدي هنا انتي لسه تعبانة انا هحضره
ملك بخجل و هي بتزيح شعرها ورا ودنها:- انا الست فدا شغلي
اسر :- و الله مع ان يعني اخر مرة ماما قالتلي انك فقشتي البيض على الأرض
ملك بصتله بأحراج و خجل :- هو هو يعني
أسر :- خلاص خلاص انا عارف ان جدي هو اللي كان بيعملك كل حاجه و انه حتى كان بيديكي فلوس تجيبي اكل من برا لما كنتي عايشة مع ابوكي عشان ميضـ..ربكبش انا عارف كل حاجه يا ملك و مفيش اي حاجه اتغيرت انا هعملك كل اللى انتي عايزاه بس متقوليش لامي أو سارة بقى عشان برستيچي ماشي
ملك ببأبتسامة:- ماشي
مسك ايديها بصتله بأستغراب و خجل
اسر :- يلا ساعديني
ملك :- ماشي
راحوا المطبخ وقفوا فيه
اسر :- قطـ..عي السلطة ممكن
ملك :- ماشي
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎
واقفت قدام الرخامة و بدأت تقطعها ، اسر جيه من وراها و حضنها من ضهرها ، اتنفضت حس بحركتها مسك ايديها وبدأ يقطـ..ع معاها
اسر :- بتتـ..قطع كدا
ملك بدأت تفتكر كلامه حسيت هي اد ايه قليـ..لية بالنسباله و أن كل اللي بيعمله دلوقتي عشان شهـ..وته و بس ، غمضت عينيها و دموعها بدأت تنزل ، لفيت وشها ناحيته و هي بتحاول تكون اقوى
ملك :- انت عايز ايه يا أسر
أسر باستغراب:- و انا هعوز منك ايه يعني
ملك :- يعني لو انت من نفس عينية جوزي الاول فايلا انا اتعودت
اسر بعصبية:- ايه دا فيه ايه هو انا كنت قولت حاجه انتي بتفسري تصرفاتي على مزاجك ليه
ملك بغضب و صوت عالي:- عشان انت كدا انت زيك زي اي حد بس انا بقول الاحسن تستنى اما تتجوز بنت تكون انت اول واحد في حياتها و لا صح ليه تقرب من واحدة رميها غيرك انت برضوا اسر زايد اللي مبيلمش من ورا حد
أسر بغضب :- ملك أتكلمي كويس و وطي صوتك
ملك بصتله بسخرية و طلعت من المطبخ ، طلع وراها بغضب
اسر :- دا مش اسلوب دا على فكرة
ملك :- و الله هو دا اسلوبي و عايزة اروح الكلية دكتور امجد عامل امتحان انهاردة هيحط عليه اعمال السنة عايزة اروح
اسر :- تمام غيري هدومك عبال ما احضر الفطار و انا هوصلك
ملك :- تمام
خلصوا فطار و لبسوا و خرجوا عشان يروحوا الكلية
فى كلية الهندسة جامعة القاهرة
روان :- عايزكوا تبهدلو..ها
:- متقلقيش هنمـ..سحلك بكرامـ..تها الأرض
روان بشـ..ر :- ايوا كدا تعجبوني
وصل ملك و أسر الكلية بصتلهم روان بغيظ و غيرة شديدة و حقد كبير و شـ..ر اكبر
اسر :- هروح انا على مكتبي و انتي روحي المدرج بتاعك راجعي قبل الامتحان
ملك :- تمام
اسر راح مكتبه و ملك كانت لسه رايحة على الطرقة اللي فيها المدرجات بس فيه ولاد فضلوا يلفوا حواليها بالموتسيكلات ، ملك بصتلهم بخوف و قفوا بالموتسيكلات جيه عليهم بنت من دفعة ملك ملك جت تمشي حصروها كانوا شلة عبارة عن ولدين و بنت
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎
البنت : ايه دا ملك عاملة ايه اوصفيلي كدا شعورك و انتي واخدة خطيب صاحبتك منها يوم فرحها
ملك بدموع:- عديني لو سمحتى
سوزي :- هو احنا خلصنا كلامنا
ملك :- بس انا مليش كلام معاكي
سوزي :- يحبيبتى و لا انا اصلا ميـشـرفنيش ان يبقى ليا كلام مع واحدة زيك خاطـ..فة رجالة الكلية كلها اصلا بقيت بتكـ..رهك واحدة ملهاش امان
ملك بصتلها بدموع و خنـ..قة معرفتش ترد عليها
ملك :- ربنا يسامحك
وائل:- انتي هتعملي علينا الشـ..ريفة يبت انتي ما الكلية كلها عرفتك و عرفت انتي ايه حتة بت مطلقة مش لاقية حد يلمها فخطـ..فت خطيب صاحبتها يوم فرحها واحدة زبا..لة اوي و واطـ..ية اوي بجد
كل دا كان بيحصل تحت نظرات ابتسامة الشـ..ر من روان
ملك ببكاء من تحت نقابها:- انت واحد مش محتـ..رم
فجأة لاقيت صفـ..عة قوية نزلت على وشها من وائل
يتبع.........
☺️🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🦋
#يارا_عبدالعزيز
رواية تخطى حدود العشق الفصل السابع 7 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية تخطى حدود العشق)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)