📁

رواية هوس أربعينى الفصل السادس عشر 16 بقلم نوره عبد الرحمن

رواية هوس أربعينى الفصل السادس عشر 16 بقلم نوره عبد الرحمن

رواية هوس أربعينى الفصل السادس عشر 16 بقلم نوره عبد الرحمن
رواية هوس أربعينى


رواية هوس أربعينى الفصل السادس عشر 16


اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد 💚

هوس اربعيني 💓 16

شعر عمر بخوفها وارتباكها لياخذ نفسا عميقا محاولا ان يهدئ اقترب منها ..

عمر بهدوء طلاق ايه اللي بتتكلمي عليه ومالك وشك عامل  كده ليه..

شروق بشهقات طلقني ياعمر ارجوك طلقني وريحني.وريح نفسك.

امسك يدها محاولا ان لا ينفعل وهو يغلي من الداخل يريد معرفة اين كانت..

مشى بها الى الاريكه وجلسا معا..

عمر اهدي كده و اتكلمي بالراحه وبلاش عياط..لو في حاجه صارحيني بيها وصدقيني مش هتندمي.

شروق ...

عمر تنهد بضيق طيب تقدري تقوليلي كنتي فين..

شروق كنت..

عمر بلاش كدب وتقول  عند رحاب عشان عديت عليها عشان اروحك مكنتيش هناك..

شروق..

عمر متخفيش اتكلمي وكل حاجه وليها حل.

شروق بغصه انت كدبت عليا ليه ياعمر ليه تعمل كده..

عمر اناااا  كدبت عليكي  بأيه ..

شروق انت شاركت عمي عشان يوافق على جوزنا .... ليه تعمل كده انت بكده اشترتني ياعمر حسستني اني  رخيصه اوووي..

عمر اشتريتك ايه الهبل ده..اخر مره اسمعك تقولي كده انتي غاليه وغاليه اوووي وفلوس الدنيا كلها متساويش ظفرك.

شروق زت شهقاتها وهي ترى تمسكه بها لتقول بشهقات لو ليا خاطر عندك طلقني..

عمر متجنننيش وتنطقى الكلمه دي تاني..

شروق زادت شهقاتها..

نهض عمر وجلس امامها رفع وجهها ليجد وجنتيها غارقه بالدموعه مسح دموعها ليقول هو ده اللي مزعلك..ياستي انا مرميتش فلوس بالأرض دي شراكه يعني هربح منها.كمان وهستفيد منها انتي متعرفيش بالتجاره...

شروق ليزداد بكائها ..

عمر بقلق  متقلقنيش عليكي في حاجها تانيه...اتكلمي متخفيش هنحل كل حاجه مع بعض..عمك زعلك بحاجه ..عملك حاجه..

شروق هزت راسها بالنفي...

عمر اومال مالك..

ابعدت نظرها عنه بحرج مما طلبه عمها منها..

لكنه ادار وجهها اليه..

عمر بصيلي واتكلمي ايه اللي مزعلك والله لو مس شعره منك لاطين عيشته..

شروق عمي عايزك تدفع الضرايب اللي متراكمه على الشركه من زمان لوحدك..

صدم عمر من هذا العم المستغل لم يكفيه انه اخذ اموالها لكنه الان يستغل زواجها اسوء استغلال..لتقطع شروده شروق..

شروق طلقني ياعمر انت مش مجبر تتحمل عمي ..طلقني وريحني عشان انا مش عارفه ابص فعنيك تاني..

نهض عمر قومي اغسلي وشك وانزلي شوفي مريم بتسأل عليك واسيل وتمارا معاها من الصبح..

شروق  عشان خاطري انت مش..

ليقاطعها بابتسامه وهو يحتضن وجنتيها اعملي زي مابقولك يلااا.... ومتشيليش هم حاجه وعمك و ابنه لو كلموكي تاني مترديش ..وانا هتصرف ماشي..

شروق بس انت مش مجبر تتحمل كل ده..

عمر انا جوزك ومجبر بكل حاجه تخصك يلااا بقى انزلي شوفي مريم..

لتذهب الى الحمام لكنه اوقفها عمر شروووق..

توقفت شروق ونظرت اليه ..

عمر انت كنتي طول الوقت مع عمك..

شروق لا تمشيت شويه عشان كنت مخنوقه اوووي..

عمر سلامتك بس المره الجايه تلفونك ميتقفلش ولو كلمتك تردي بسرعه بلاش تقلقيني عليكي تاني..ماشي..

ابتسمت له شروق بامتنان وهزت رأسها ..


*********

صباحا في المشغل الذي تعمل به رحاب..

رئيس رحاب بالعمل دي اخر فرصه اديهالك  لو اتكررت غلطتك واتأخرتي عالشغل تاني مالكيش شغل هنا..

رحاب متشكره.يافندم واوعدك انها هتكون اخر مره.

رائيسها بتحذير لازم تكون اخر مره..ودلوقتي خدي عدت القياس والسواق مستنيكي بالسياره برااا  هيوديكي بيت زبونه من الزباين عشان تاخدي القيسات هي طلباكي بالاسم .

رحاب بس انا مش متعوده اروح على بيوت الزباين

المدير لا مهو حضرتك مش هتتشرطي اشكري ربنا اني قبلت ارجعك للشغل تاني..يلااا روحي شوفي شغلك.

رحاب بضيق حاضر بعد اذنك..لتغادر وهو تتمتت يارب يارب اتجوز بقى وارتاح من المرمطيه دي...لتشرد وعيناها تلمعان ويكون جوزي زين..يارب عشان هو زي القمر وخطف قلبي من ساعت ماشفته..لتسمع صوت مديرها يستعجلها لتسرع وتاخذ عدت القياس وتصعد السياره بسرعه..

تحرك السائق دون التفوه بكلمه ..

رحاب هو المكان بعيد عن هنا..

السائق....

رحاب ياعمنا انا بكلمك..

السائق...

شعرت رحاب بالخوف..لتبدأ بالصراخ هو. انت هتوديني فين..امسكت هاتفها وارادت الاتصال باي احد ليساعدها لكن السياره توقفت فجأه والتفت اليها السائق..

رحاب بصدمه انت ..

زين بابتسامهه مفاجأه جميله مش كده..

رحاب بقلق انت جايبني هنا ليه ....

زين باستفزاز خاطفك..

رحاب لااا انت متعرفنيش انا مجنونه وممكن اعملك فضيحه لو مروحتنيش دلوقتي..

زين بضحك هو انت مش هتسكتي انا مصدقت وبقينا لوحدنا. عشان نتكلم ..

رحاب نتكلم بأيه ....

نزل عمر من السياره وكان في منطقه خاليه محاطه بالاشجار..

نزلت رحاب معه بانفعال انت جايبني هنا ليه عايز مني ايه..

زين عايز اتجوزك..

صدمت الاخرى واتسعت عينيها ...لتقول بارتباك وعدم تصديق ايه الجنان ده روحني لو سمحت..

زين مش اعرف رأيك الاول..

رحاب رايي بأيه ودي طريقه مناسبه تتكلم فيها بالحجات دي..

زين اومال عايزاني اكلمك ازاي او فين ..

رحاب ......

زين هااا ايه رأيك..

رحاب اشمعنى انا مهو في بنات كتير..

زين مش عارف احتمال تكوني عجباني .

رحاب بسخريه لا والله وانت عاوز تتجوزني عشان الاحتمال ده انت اهبل ياعم يلاا امشي روحني..

امسك يدها ليوقفها ..

زين انا بعرض عليكي الجواز عشان شايفك مناسبه تكوني ام لعياالي..وليكي عليا وعد مش هتشوفي يوم وحش معايا..

رحاب دون تفكير وهي تنظر الى عينيها والحب.

زين الحب ...الحب يجي بعد الجواز مش كانوا اهلينا زمان بيقولوا كده..

رحاب..

زين انا شاريكي يابنت الناس وعايزك وجاهز لكل طلباتك فكري وردي عليا وانا هستناكي..

رحاب بضياع وهي مازالت تحت الصدمه ممكن تروحني دلوقتي .. 

زين اروحك ايه احنا هنفطر وبعد كده هتعدي تاخدي قياسات الفستان بتاع خالتي ..عشان المدير بتاعك..

رحاب  مش عايزه افطر ياريت توديني ناخد القياسات وتروحني..

زين مهو مش بمزاجك انا لسه مش فطران..

رحاب وانا اعملك ايه..

زين تؤؤ عيب كده ميصحش تتكلمي مع جوزك كده..

نظرت اليه بصدمه انت قررت خلا..

ليقاطعها وهو يجذبها من يدها ويفتح باب السياره لتدخل انتي لسه هتتتصدمي يلاا عشان انا هموت مالجوع..


********

كانت شروق تلف شال احمر على عينيها وتلعب مع مريم واسيل وتمارا...

حتى دخل عمر ليشير لهن بأن يصمتن..

حملت اسيل مريم وغادرن المكان بعد ان اشارت لهن تمارا بذلك..

شروق مريومه حبيبت ماما صوتها مش سامعاه ليه..انتي فين ياحبيبتي..

حتى باغتها عمر واحاط خصرها لتشهق الاخرى.

نزع عمر ذلك الشال عن عينيها..ليبتسم ايه الجمال ده كلووو انتي تحلوي كل يوم اكتر..

شروق عععمرر ههما فيين..

عمر هما يعرفوا الاصول وسابونا برحتنا..

شروق بحرج انت ...انا هروح اش..

لكنه اوقفها تروحي فين انتي مش ملاحظه اننا لوحدنا ..ومن ساعه اتفقنا مااجتمعناش سوى .

شرووق ااننتت عاارفف يعنيي..اني يعني

عمر عارف عارف بس بوسه صغيره مش هتأثر مش كده..

نظرت الى الارض لكنه امسك ذقنها وهم بتقبلها حتى اقتحمت خلوتهما ندى..

ندى الاكل جاهز..

عمر بضيق ايه قلة الذوق دي مفيش باب  يتخبط عليه..

شروق عمررر

انسحبت ندى بضيق من احراجه لها...

شروق خلينا ننزل

عمر بضيق ماشي ياشروق ماشي .

شروق بضحك ايه ده انت بقيت بتتقمص بسرعه..

عمر بضحك من عاشر القوم..صار منهم

شروق بدلال اخص عليك انا بتقمص بسرعه .

عمر بتوهان تصدقي اخص عليا بجد..

شروق يالااا  بينا هنتأخر عليهم..


عمر منتأخر شويه هما هيطيروا..

شروق يلااا ياعمرر.


*********

على مائده الغداء..

عمر انا سجلت مريم بحضانه قريبه من البيت عشان يهتمو بيها وبتعليمها هناك..

الحج حسن زين ماعملت يابني..

نجيه هي ناقصه مصاريف فاضيه..

تمارا ماما.

عمر بتجاهل حسام انا هاخد المكتب اللي جمب مكتبك..عشان بالفتره اللي هكون بيها بالبلد اشتغل معاك.

حسام هقولهم يجهزوهولك..

عمر احم وكمان ياحسام عايزك تأمن شغل كويس لشروق عشان تبتدي بيه. 

حسام ان شاء الله بس شروق مفيش عندها شهاده هتشتغل ايه..

عمر ايه حاجه لينظر الى شروق بابتسامه اساسا شروق ذكيه  وشاطره وهتتعلم الشغل بسرعه .

حسام بمكر طب انت كده كده هتحتاج مساعده ليه متكونش مساعدتك الخاصه..

عمر بحماس دي راحت من باللي تصدق فكره ليبعث له قبله في الهواء حبيبي ياخويا..

حسام بابتسامه ايه خدمه...

كانت شروق سعيده جدا بانها ستبدأ عمل جديد..ولكن هناك من اشتعلت الغيره بداخله..


********

في اليوم التالي 

كانت شروق متحمسه للعمل الجديد استلمت مكانها في المكتب وعمر بدا منشغل جدا..

دخل زين ليجد عمر منهمك بالعمل..

عمر اهلاا ايه الغيبه دي ياعم كنت فين..

زين هو انا مفيش ورايا غيرك مشاغل يابني..

عمر طيب ياعم المشغول افتكرتني بالوقت ده ليه..

زين عشان في حاجه عاوز اقولهالك..

عمر حاجه ايه قلقتني..

زين متقلقش حاجه كويسه..انت رد على موبايلك.عمال يرن من الصبح..

عمر.بملل  دي اسيل اكيد عايزه ترغي..

زين ياعم.ممكن تكون عايزه حاجه مهمه..

عمر هبقى اشوفها بالبيت ..

ليعلن هاتف زين عن اتصال اجاب..بسرعه وكانت اسيل تستنجد به..

نهض برعب ..

عمر في ايه مالك.

زين بخوف اسيل . اسيل انتي معايا ردي عليا ..

عمر اسيل مالها

زين مش وقته يلااا بينا..

اسرع عمر بقلق..

شروق في ايه..

لكنهما لم يجيباها ووووو

يتبع..


رواية هوس أربعينى الفصل السابع عشر 17 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية هوس أربعينى)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات