📁

رواية عارفة حظى الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرفت السيد

رواية عارفة حظى الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرفت السيد

رواية عارفة حظى الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرفت السيد
رواية عارفة حظى


رواية عارفة حظى الفصل الخامس عشر 15


#عارفة_حظي

♡15♡

#بقلم_مرفت_السيد


ازاي زين هايتجوز وهو متجوز 

😳😳😳😳😳


عودة لبداية الفرح


تاليا كانت تبدو كالحوريات بفستان الزفاف 

وزين. كان يبدو بمنتهي الوسامة والاناقة ببدلته السوداء


وام تاليا وخالتها والجيران يىتدون افضل مالديهم والسعادة بادية على وجوههم


بقلم مرفت السيد 

اصطحب ادهم تاليا ليسلمها الى زين  وقال لها: زي القمر ياحبيبتي عشت وشوفتك عروسة

دمعت عيناها وهمست: ربنا يخليك ليا ياحبيبي


سلمها ادهم لزين وقال: خد بالك منها دي اغلى مافي حياتي

رد زين: دي حياتي كلها 

ضجت القاعة بالزغاريد والموسيقى وجلس الجميع حول المأذون لكتب الكتاب


كانت فاطمة تنظر الى تاليا واهلها باحتقار وتحاول ألا يراها  عاطف او زين الي كانو من فرحتهم مش مركزين مع فاطمة


بس ولاء شافتها وبصتلها من فوق لتحت بقر... ف فاتغاظت اكتر 

قال المأذون صيغة عقد القرآن وقبل ماحد يمضي قاطعهم صوت نسائي عالي يقول: لحظة واحدة ازاي زين هايتجوز وهو متجوز


ادهم: افندم ازاي دة

عاطف بانفعال: انتي مين انتي جاية تبوظي الفرح 

ياامن تعالو هنا هو أي حد كدة يدخل يبوظ الافراح 

اقترب رجال الامن ولكن البنت قالت

: محدش يلمسني انا شمس مرات ابنك متجوزني عرفي اسأله حتى حبيت اعرف العروسه انه غشاش وكداب 

تاليا مصدومة والكل ينظر اليها وهي تحاول التماسك وادهم ممسك بيدها ويضغط عليها باشارة ليجعلها تشعر بالأمان والقوة

ادهم قال: ماتتكلم يازين

اتجهت الانظار الى زين الي كان صامت تماماً وقام بكل هدوء واتجه للبنت وابتسم وقال: نورتي الفرح خلصتي اتفضلي بقى 

واشار لرجال الامن: وصلوها

وامسكها الأمن واخرجوها وهي تقول: ماشي يازين مش هاسيب حقي 

عاد زين بجوار عروسته وهو يبتسم بهدوء  وقال للمأذون: كمل حضرتك 

ادهم: نعممممم يكمل إيه يازين 

عاطف: ايوة مين البنت دي ماتنطق 

فاطمةبسعادة: ابني راجل ويتجوز براحته إيه المشكلة

ولاءبحدة: اسكتي انتي ياحاجة مش ناقصة حقن

زين قام وقال بصوت عالي: ياجماعة احنا لينا اعداء كتير في الشغل والحياة انا لو اتجوزت هاقول الكل عارف انا مين ودي مجرد بنت مأجورة 

بقلم مرفت السيد 

انا بحب تاليا وعارف انها واثقة فيا

ونظر لتاليا بابتسامة وقال: ولاإيه

ابتسمت تاليا وقالت: اكيد

ادهم:: كمل يامولانا

عاطف: على بركة الله وقال بصوت عالي: النصابين كتير ياجماعة

وتم عقد القرآن  حاول زين انه يفتح الموضوع مع تاليا بس كانت متجاهلاه وبتبصله بغموض قال: ربنا يستر

ادهم وصحباتها شدوا العروسان يرقصو ويحتفلو وكانت ليلة جميلة وانتهى الحفل وتوجه العروسان الى المطار ليقضيا شهر العسل بلبنان

ودعت تاليا امها وخالتها وادهم بالدموع 

وعاطف احتضنها بحب وهو يقول: انتي بنتي ياتاليا خلي بالك. منه

واحتضن زين وقال: خلي بالك. منها ياواد


وصعد العروسان الى الطائرة وكانت تبكي لفراق اهلها 

نظر اليها زين وقال: متعيطيش ياحبيبتي ماانا جنبك اهو

نظرت إليه بغموض ولم ترد

فقالها: انتي مخصماني ولاإيه 

: لأ انا عاوزة افهم واعرف الاول 

تعرفي إيه بس

: الحقيقة 

مانا قلت 

: وانا مش مقتنعة

طب اعمل إيه 

: معاك. طول الطريق تفكر عشان تصارحني بالحقيقة والا هيكون في عواقب كبيرة

انتي بتتكلمي جد

: انت شايف ايه 

تمام ماشي ياقلبي انا هعمل الي يريحك 

: اوك

 المضيفة جابتلهم تورتة واحتفلو بيهم وبعدها سكتت تاليا طول الطريق 

لحد. ماوصلو لبنان وكان قي عربية بانتظارهم وصلتهم للمنتجع الي هايقضو فيه شهر العسل 


اول مادخلو الغرفة تاليا طلعت بيجامة من شنطتها

زين بصلها وشد. منها البيجامه وقالها: لأ لأ مش كدة 

: نعم

متبوظيش احلامي والصورة الي رسمتها في خيالي عن شهر العسل 

كتمت ضحكتها من طريقته: ايوة يعني عاوز ايه 

اقترب منها بشدةوملس على شعرها وهو يخلع عنها الطرحة وقال: عاوز منبدأش اول ليلة بينا سوا زعلانين

واجلسها على الفراش وقال: انا هصاارحك ياتاليا

ربعت يديها وقالت: اتفضل 

: بصراحة انا عمري ماشفت البنت دي بحياتي كلها 

مش مصدقاك

: وحياتك عندي 

نظرت إليه بريبة

: بصي ياست الكل احنا هانتفق اتفاق مفيش شك. مابينا ولما اقولك وحياتك. صدقيني لان خياتك عندي اغلى من حياتي 

ابتسمت بخجل 

ضحك: يسلملي المكسوف دة

تعالي بقى حضن. كبير ياللا 

بقلم مرفت السيد 

ضحكت بشدة: في ايه انت بتدلع بنت اختك

وخطفت بيجامتها وجريت فجري وراها ولان الفستان كان تقيل اتكعبلت ووقعت وهو بيتفاداها وقع فوقها ولانه طويل رجله اتخبطت بالترابيزة والفازة وقعت على دماغه

وتاليا ضحكت بهستيريا من المنظر وهو كمان واخيرا قام وقومها معاه واتصل بالروم سيرفس يبجوا ينضفو الازاز


دخل يغسل وشه وخرج لقىاها بتاكل بنهم شديد بفستان الزفاف 

بصلها وقال: ضيعتي الحلم الرومانسي ياشيخة

قالتله: ششسش تعالى كل وبطل اخلامك العجيبة دي

قالها: انا فعلا جعان

واتضم اليها وجلسا يأكلان حتى شعرا بالامتلاء وبالرغبة بالنوم

فخلدا للنوم بملابس الفرح حتى اليوم التالي 


استيقظ على عمال الفندق وهم يحضرون. طعام الافطار 

ايقظ تاليا قامت بتكاسل

فقالها: ياللا ياجميل الفطار وصل

: هاخد شاور الاول

لأ وحياة امي مايحصل

: انت معطلني جنبك من امبارح كل مااجي اخد شاور هو انت جربان

لأ بس لو مانفذتش الي بحلم بيه هاتجنن

: وايه هو حلمك ماانت جاي تحقق احلامك هنا

اقترب منها وهي شعرت بالخوف

ولكنه احتضنها ويداه تعبثان بضهر الفستان و فك الازرار وقال هامسا: هو دة حلمي اقلعك طرحتك والفستان بايدي 

احمر وجهها وحاولت الابتعاد. عنه ولكنه طبع قبلة رقيقة على شفتاها 

و🤫🫣عيب


 همس لهاوهي باحضانه: هو دة تاني حلم في عمري فهمتي

اتلم انت واحلامك القذ.... ر... ة دي

: متفهمنيش غلط انا قصدي تنامي في حضني 

🤭😊


انتهى شهر العسل بسرعة وحان وقت عودتهم لمنزلهم


كان ادهم بانتظارهم بالمطار ليوصلهم الى شقتهم


بمجرد مافتح زين الباب وجد ثلاثتهم ...... 


😳😳😳😳😳😳😳

...... يتبع

#عارفة_حظي

#بقلم_مرفت_السيد

#M_s


رواية عارفة حظى الفصل السادس عشر 16 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عارفة حظى)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات