رواية عارفة حظى الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميرفت السيد
رواية عارفة حظى |
رواية عارفة حظى الفصل الثامن عشر 18
#عارفة_حظي
#بقلم_مرفت_السيد
تاليا قالت لفيروز :فكريني ابقى اخدك افسحك بالعربية الي زين جابهالي هدية
اصفر وجه فاطمة وقالت بغيظ تحاول مداراته بابتسامة صفراء :تلاقيكي فرحانة اوي انتي مكنتيش تحلمي تجيبي عربية
الجميع اتصدم من كلامها ولكن سبقتهم تاليا بسرعة بديهة وابتسمت ببرود وقالت :مين قال احنا عندنا عربية بس انا دلوقتي مسئولة من زين ويعيش ويجيبلي ولسة ولاايه يازوز 🤣
بقلم مرفت السيد
زين قبل يدها وقال:طبعآ ياحياتي
عاطف نظر لزوجته بغيظ وقالها: كلي وبطلي كلامك الي زي السم دة
فاطمة :انا ياحاج كدة برضه
علاء:حصل خير ياجماعة
نظرت تاليا الى فاطمة وابتسمت ببرود
كانت سمر وياسمين يراقبان تاليا وفيروز بفارغ الصبر وبانتظار شربهم للعصير
فيروز بدأت بشرب العصير واكملت طعامها
اما تاليا فامسكت بالكوب وقالت :انت بتحب عصير البرتقال يازين
وناولته للكوب وهي تداعبه وبالنهاية سقته العصيربنفسها
وسط رعب بنات خالته اما فاطمة وفادية لم يكونا على علم بما حدث
وبعد دقيقة صرخت فيروز :
اه بطني الحقني ياعلاء
هرع الجميع اليها وزين قالها:مالك في ايه
قالت ببكاء:بطني بتتقطع
امسك زين بطنه وقال :اااه
تاليا:مالك يازين ثم صاخت:هو في ايه
عاطف بخضة:عالمستشفى بسرعة
ونظر لفادية وبناتها:وبعدين نشوف الي حصل
فاطمة :استر يارب
فادية لبناتها :انتو عملتو ايه
سمر:متقلقيش دي نص برشامة بس هما مش متعودين
ياسمين:ياللا بينا احنا نحصلهم عالمستشفى
سمر:ياللا بينا فلتت الي اسمها تاليا
فادية :نصيبها
ياسمين :بصو العز الي عايشة فيه خالتي
فادية :سمعتوها وهي بتغيظنا بالعربية الي زين جابها
ياسمين :لو اخر يوم بعمري مش هاسيبهم يرتاحوا
ياللا بينا
بقلم مرفت السيد
وبالمستسفى تم عمل غسيل معدة وكانت فيروز بحالة اخطر من زين
الدكتور حسن اخد عاطف على جنب وقاله:انا شاكك انها حادثة متعمدة ياحاج واحنا بنحلل المادة الي دخلت معدتهم وهانعرف ايه هي على بكرة
عاطف طلب من الدكتور الي يبقى ابن عمه وعلى علاقة صداقة قوية بيه انه مايبلغش البوليس
تاليا لعاطف وهي تبكي :ازاي ياعمي دة انا الي كنت هاروح فيها ياحبيبي يازين
عاطف بحزم وهو يحتضنها :يقومو بس بالسلامة وانا الي هعرفلك الليلة
علاء للطبيب : ياعمي ارجوك عاوز اشوف فيروز
حسن :ادعيلها وان شاء الله تعدي الليلة وبكرة هاتشوف ينفع زيارة ولا لا البنت ضعيفة ومتحملتش
تاليا:طب وزين
حسن :وزين خرج من العمليات بس بلاش زيارة النهاردة
كانت فاطمة تجلس وتستمع لما يقال وقالت ببكاء مرير :ياحبيبي يابني
اتت فادية وبناتها وظلوا يواسون فاطمة وقالت ياسمين بتأثر مصطنع :قلوبنا معاكم ياجماعة
نظرت تاليا وعاطف اليها باستحقار ولم يردا عليها
فادية :احنا هنستأذن وبمرة هانيجي نتطمن
وباليوم التالي افاق زين و سمحوا لاسرته بالزيارة
اما فيروز فمازالت نائمة وحالتها غير مستقرة
زين:طمنوني على فيروز
تاليا :تعبانة اوي ولسة مافاقتش
علاء :حمد الله على السلامة يا زين
زين:الله يسلمك وان شاء الله فيروز تقوم بالسلامة
فاطمة وهي تحتضنه:حبيبي ياابني
عاطف :استغفر الله العظيم ماهو لو حبيبك تبعدي عنه شياطينك
وتركها وخرج
علاء :معلش ياماما اعذريه
فاطمة : دة شاكك فيا دة ابني ياناس انا مش هاأذي ابني
تاليا:وانا فيروز عادي مااحنا الي كنا مقصودين
زين :مش وقته ياتاليا
فاطمة بعصبيه :انتي بتقولي ايه انتي ..
قاطعهم دخول عاطف وهو يقول : فيروز تعالى ياعلاء بسرعة
جري علاء مع ابوه وتاليا ورائهم الى غرفة فيروز
فقابلوا الطبيب وهو خارج من غرفتها
علاء:طمني ياعمي مالها فيروز
حسن :ياجماعة......
يتبع
#عارفة_حظي
#بقلم_مرفت_السيد
#M_s
رواية عارفة حظى الفصل التاسع عشر 19 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عارفة حظى)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)