📁

رواية نسيم العشق الفصل السابع عشر 17 بقلم يارا عبد العزيز

رواية نسيم العشق الفصل السابع عشر 17 بقلم يارا عبد العزيز

رواية نسيم العشق الفصل السابع عشر 17 بقلم يارا عبد العزيز
رواية نسيم العشق


رواية نسيم العشق الفصل السابع عشر 17


نسيم العشق

البارت السابع عشر 


و كان لسه هيقـ'رب منها بس فجأة سمعوا صوت جاي من الڤيلا اللي جانبهم 

جنة :- عيسى

عيسى بتوهان :- امممم

جنة :- فيه صوت جاي من الڤيلا اللي جانبنا 

عيسى وهو مش قادر يبعد عنها:- سمعه يجنة و ملناش دعوة سيبك منهم

جنة :- دا صوت طنط فريدة هي ست كويسة جدا روح شوف ممكن يكون حرامي ولا حاجه

عيسى :- هتلاقيها بتـ"زعق مع حد من قرايبها سيبك بقى خلينا فى نفسنا

جنة بعدت بخجل :- روح شوف والله خايفة عليها

عيسى بضيق وهو بيسحبها لحضنه:- هنروح بكرة نشوفها

جنة :- يعيسى دلوقتي

فجأة سمعوا صوت عالي جدا من فريدة وهي بتقول الحقوني

بعد بصعوبة وهو بيعدل هدومه و كان لسه هيخرج من الباب

جنة :- اجاي معاك

عيسى بغضب :- تيجي معايا فين انتي مش شايفة انتي لابسة ايه خليكي هنا

جنة برقة :- تمام 

بلع ريقه وهو بيبصلها و خرج من البيت بسرعة ، دخل الڤيلا لاقى الباب مفتوح ربع فاتحة ، دخل وقف فى الصالة و هو بيبص يمين و شمال ، سمع صوت جاي من فوق طلع بسرعة ، فتح باب الاوضة ، لاقى عاصم ماسك ايد فريدة و بيحاول ياخدها وهي بتحاول تقاومه بس مش عارفه بسبب قوته فعيسى واخد نفس جسم ابوه الرياضي 

عاصم :- يلا يا فريدة انتي هتيجي معايا انا مش هسيبك هنا كتير وازاي اصلا تخرجي من البيت من غير اذني

فريدة ببكاء وهي بتحاول تبعد ايده :- مش عايزة اجاي معاك مش عايزة ابقى معاك يا عاصم خليني هنا لحد اما يرجع كريم من السفر 

 راح عندهم و بعد ايد عاصم بقوة و وقف فى نصهم

عيسى بغضب و جدية :- قالتلك مش عايزة تيجي معاك يبقى خلاص متاخدهاش غصبن عنها

عاصم بغضب :- عيسى الجبالي انت هنا بتعمل ايه اصلا

عيسى :- مبحبش اعيد كلامي كتير طول ما هي مش عايزة تيجي معاك انا مش هسمحلك تاخدها

عاصم بغضب شديد:- انت مين يالا عشان تمنعني اني اخاد مراتي و اخرج كدا يا بابا من هنا متفكرش عشان خدت مناقصة مني يبقى خلاص هتفرض سيطرتك لا فوق دا انا افـ"عصك 

عيسى ببرود :- والله وريني يلا عايز اشوف اخرك

عاصم طلع مسـ"دسه من جيبه و حاطه فى راس عيسى ، فريدة حطيت ايدها على فمها بصدمة وهي خايفة جدا على عيسى و مش عارفه ايه السبب

فريدة بخوف شديد:- خلاص خلاص يا عاصم انا هاجي معاك بس متعملوش حاجه ارجوك 

عاصم :- يبعد عن طريقي وهسيبه 

عيسى ببرود و ابتسامة سخرية :- انا والله ما عايز اعملك حاجه لانك اد ابويا و محترم فرق السن اللي ما بينا بس مش هصبر كتير 

ضر*به عيسى فى رجله بقوة ليسقط أرضا ، خد المسـ"دس من على الارض 

اللهم صلى وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين ♥️

عيسى ببرود: هااا هتمشي ولا نبدل الادوار و اضـ"رب انا

عاصم :- مش هرحمك يعيسى المرة اللي فاتت خدت المناقصة المرة دي الموضوع بيتعلق بمراتي اللي هي بالنسبالي حياتي خاف مني بقى بعد كدا كمل وهو بيبص لفريدة :- مش هتبعدي عن بيتي كتير يا فريدة و لا دا ولا الف غيره هيمنعوني عنك 

قال كلامه و سابه و خرج بغضب مفرط

عيسى :- حضرتك كويس

فريدة:- ايوا شكراً يبني

عيسى ببأبتسامة:- الشكر لله حضرتك زي والدتي

فريدة :- انت عيسى صح جوز جنة

عيسى :- اها

فريدة بدموع حطيت ايديها على خده بتلقائية منها وعيسى كان مستغرب تصرفها جدا بس كان بشعور جميل

فريدة :- ربنا يبارك فيك يحبيبى انت شبه عاصم اوي فى الشكل بس الطبع يختلف تماما

عيسى :- انا تربية الحاج كامل الجبالي كبير سوهاج كلها

فريدة:- انت من سوهاج

عيسى :- اه ممكن اطلب من حضرتك طلب

فريدة. - اكيد

عيسى :- حضرتك مينفعش تعيشي هنا هيجي تاني ممكن تشرفيني وتعقدي معايا انا و مراتي معانا هتكوني فى امان اكتر 

فريدة :- هسببلكوا ازعاج وانتوا لسه عرسان خليني هنا احسن وانا هدور على بيت تاني غير دا ميعرفهوش

عيسى :- طب لحد اما نلاقي مكان وامنه انا بنفسي لو سمحتى

فريدة:- انت بتعمل كل دا ليه معايا

عيسى :- عشان انا عمدة بلدنا و متعود على كدا وبعدين دا النبي صلى الله عليه وسلم وصى على سابع جار يعني دا واجبي

استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه ♥️

فريدة ببأبتسامة اعجاب:- و نعمة تربيتك تمام انا هاجي معاك استنى خمس دقايق احضر شنطتي

عيسى :- تمام خدي راحتك انا هستنى تحت فى الصالة

فريدة :- تمام 

فريدة وهي بتبص لطيفه :- بتمنى مهما كان ابني فين يكون بنفس اخلاقك و تربيتك يعيسى

جنة بخوف :- هو اتأخر كدا ليه ربنا يستر حتى ساب فونه ومخدهوش معاه اروح اشوفه لو روحت هيزعقلي جامد و هيتحول عليا لو مجاش كمان ربع ساعة هروح

لبست الاسدال ولافيت الطرحة و نزلت قعدت تحت فى الجنينة تستناه 

خلصت فريدة و حضرت شنطتها و راحت مع عيسى البيت ، لاقوا جنة قاعدة فى الجنينة و باين عليها الخوف

عيسى بغضب :- ايه اللى مقعدك هنا

جنة بخوف و توتر:- انت انت اتاخرت فقلقت عليك انا اسفة

تجاهلها وبص لفريدة 

عيسى :- اتفضلي

دخلها البيت و دلها على غرفة الضيوف اللي هتعقد فيها 

فريدة:- جنة انا معندكيش مشكله صح 

جنة :- لا طبعا البيت بيتك اتفضلي

دخلت فريدة الغرفة و جنة طلعت الاوضة و عيسى طلع وراها

 خلـ"عت الاسدال بغضب و دموع

عيسى راح عندها و حضـ"ن ظهرها بحب و اتكلم بهمس و حنية مفرطة:- وحشتيني اوي فى الشوية دول 

شالت ايده بزعل طفولي و راحت عند السرير :- تصبح على خير

عيسى بحب وهو بيشدها عليه :- ايه الطريقة دي بقى

جنة :- بعاملك بنفس الطريقة يبشمهندس لكل فعل رد فعل

عيسى :- زعلانة عشان اتعصبت عليكي تحت

جنة بعتاب:- اه انت اتعصبت عليا قدام طنط فريدة 

عيسى :- انتي قاعدة تحت فى الجنينة قدام الحرس و مش عايزيني اتعصب 

جنة :- امممم

مسك ايديها و حضن ايديها بحب :- انا خايف عليكي مش بتحكم فيكي يجنة افهمي دا متزعليش

جنة :- تمام 

عيسى :- طب ايه

جنة بخجل من نظراته وهي بتحط وشها فى الأرض :- ايه 

رفع وشها بحنية و بصلها بحب 

:- بلاش دلوقتي يجنة عشان انتي مش فاهمة نفسك و عارف ان الموضوع صعب و احنا لسه فى بداية جوزانا و انا هكون معاكي فى اي قرار المهم تكوني مفكرة كويسة قبل اي حاجه تمام

جنة :- تمام

عيسى :- يلا ننام 

لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ♥️

سحبها من ايديها بحب و اخدها فى حضنه ، بدأ يحس بأنتظام انفاسها ، فضل يدقق شوية فى ملامحها وهو بيبتسم بحب لحد اما ذهب فى نوم عميق

فى الصباح على تربيزة السفرة

عيسى :- اتمنى تكوني ارتاحتي معانا يا فريدة هانم

فريدة:- ممكن بلاش هانم دي قول حاجة تانية 

عيسى :- طنط كويس

فريدة:- اها هو انت تعرف عاصم منين

عيسى :- شغل يلا انا ماشي عايزين حاجة

جنة بحب وهي بتبص لعيسى:- سلامتك

عيسى بصلها و ابتسم :- مش عايزة تيجي معايا

جنة :- لا هعقد مع طنط فريدة بس حاول متتأخرش عليا ماشي

عيسى:- تمام

فريدة :- يبت اتقلي شوية

جنة :- مش قادره خالص شوفتي الوسامة ولا الحلاوة ولا القمر ولا

فريدة بمقاطعة:- انتي معجبة بيه يجنة مبتحبيهوش

جنة :- يواه ليه انتي و هو بتقولوا كدا 

فريدة:- عشان دي الحقيقه بس هو بيعشقك على فكرة

جنة بفرحة:- بجد

فريدة:- اها وانتي شوية و هتحبيه بس ادي لقلبك فرصة 

جنة :- تمام بس هو انتي كويسة صح 

فريدة بتنهيدة:- بحاول ابقى كويسة بس مش هرتاح غير لما اخاد ولادي الاتنين فى حضني

جنة :- وايه اللى مانعك

فريدة بدموع :- هاا متحطيش فى دماغك

جنة :- انا اسفة لو قولت حاجه تضايقك 

فريدة:- لا يحبيبتى مفيش حاجه انا مبسوطة جدا عشان معاكوا ربنا وحده اللي اعلم انا حبتكوا اد ايه و كأنكم ولادي

جنة ببأبتسامة: واحنا كمان حبانكي اوي 

:- ايوا يباشا طلع من بيته

:- نفذ 

يتبع......... بقلمي يارا عبدالعزيز 

دمتم سالمين 🥰♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

#يارا_عبدالعزيز


رواية نسيم العشق الفصل الثامن عشر 18 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية نسيم العشق)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات