رواية عشق الفهد الفصل الثلاثون 30 بقلم منة أحمد
رواية عشق الفهد |
رواية عشق الفهد الفصل الثلاثون 30
لفصل 30
عشق الفهد
ميرنا دخلت المدرج اتصدمت لما شافت الدكتور
ميرنا: ياسنه ملحوسه علي دماغي ينهار ملحوس
ميرنا وهي دخله من البابا الباب ذقها وقعها علي وشها
ميرنا: اه ياني ياما هو اليوم باين من اوله اه ياظهري يا شبابك الي راح يا ميمو
كل المدرج ضحك عليها
الدكتور: سكوووت
منه بهمس : سكت حسك يا بعيد كتك نيله وانت شبه توم كروز كده
ميرنا: بتضحكو علي اي كتكم البلاه
الدكتور ببرود لميرنا : مش بدخل حد بعدي بره
منه بهمس: يخربيت تنحتك
ميرنا: معلش بقا عديها يا برنس ده حتي اول يوم ليا
الدكتور ببرود: بره
ميرنا: كويس وفرت عوزين حاجه يا شوباب
ميرنا للدكتور: في انتين وراه بيحبو في بعض خلي بالك
ميرنا: بت يااااا رومااا ابقي كلمني
وخرجت جري
والمدرج كلو ضحك عليها
الدكتور: سكووووووت
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
ميرنا: كتك الارف دكتور متخلف مش عارفه مين الحمار الي عينه دكتور... هعمل اي دلوقتي مفيش غير المحاضره دي عندي انهارده
ميرنا اتصلت با منه
ومنه ردت
ميرنا: ايوا يا برص
منه: اي يا زفته
ميرنا: انا اتطردت يا فوزي
منه: عملتي اي يا وكسه
ميرنا: لما اجي هبقا اقولك انا جيالك
منه: تيجي فين يا بت انا عندي محاضره كمان نص ساعه والامن مش هيردو يدخلوكي عشان مش طلبه في الكليه
ميرنا: انا هتصرف و هخش
منه: طب غوري
وقفلت التلفون في وشها
ميرنا: دي قفلت في وشي
ميرنا رنت عليها تاني ومنه ردت
ميرنا: سلام
وقفت السكه في وشها
منه بصدمه وهي تنظر للتلفون : دي متصله بيا عشان تقولي سلام و تقفل في وشي المجنونه
فريده بضحكه: مصيبه ميرنا دي
منه: دي جيه
فريده: جيه فين هنا
منه: اه
اسيل: هتخش ازي
منه: مش عارفه اكيد هتعمل مصيبه
عند ميرنا
خرجت و اتسحبت من الحرس ومشفهاش
ميرنا: الحمد الله فلت من الخنزير دي
ميرنا وقفت تاكسي وقلتلو العنوان ومشت
ووصلت
ميرنا: كام ياسطا
السواق: 50 جنيه
ميرنا: لي يا عيني جيبني من الاهرمات هما 20 جنيه ده اخري
السواق: لا انا عوز 50 جنيه حقي
ميرنا بدردحه: حاقك كتكسر حأك يا بعيد
السواق: لمي نفسك يا بت
ميرنا: اتبت حيلك هتاخد 20 جنيه ولا لا
السواق: اهاتي ياختي اهو احسن من مفيش
ميرنا اعتطلو ال 20 جنيه و السواق مشي
ميرنا: سواقين عوزين الحرق.. هعمل اي هخش ازي
ميرنا جتلها فكرة
ميرنا ابتسمت بخبث
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عند منه
منه: ربنا يستر ومتعملش كرسه
ميرنا من ورها: وانا وش ذلك بردو يا مونمن
منه بخضه: الله يخربيتك هتقطعيلي الخلف
ميرنا: فدايا
ميرنا سحبت كرسي وقعدت
فريده: دخلتي ازي
ميرنا: بطرقتي
منه: عملتي اي يا وكسه
ميرنا: هقولكم......
فلاش باك
ميرنا راحت قدام الباب و كانت دخله
الامن: فين الكرنيه يا استاذن
ميرنا عملت نفسنا بدور عليه في شنطيتها
ميرنا: اوبس نسيتو
الامن: مينفعش تدخولي
ميرنا بدرامه: امانه عليك تسبني ادخل انا اختي بردو جوه وتعبانه في عقلها و ممكن تعمل حاجة في نفسها عقلها مجنون متخلف مش زينا و مينفعش اسيها لوحدها وانا كنت بحاسب التاكسي وهي دخلت وسبتني وانا مش واخده بالي
الامن: طب استني ورجعلك
ميرنا: حاضر
الامن مشي
ميرنا اتسكبت دخلت بسرعه وجرت لحد الكافيتريا
باك
فريده بضحكه: يلهوي عليكي
منه: بقا انا متخلفه في عقلي و مجنونه
اسيل بضحك: والله مفيش حد مجنون غيرك
ميرنا: الله يكرمك يختي
منه: و عملتي اي بقا في كليتك ولحقتي تخلصي المحاضرات
ميرنا: محضرتهاش اصلا
منه: لي يا مصيبه
ميرنا: مفيش واحد متخلف تنح رزل غلاست الدنيا كلها فيه وبرود العالم كله تحسيه كده تلجتين و ديب فليزر في بعض و مغرور بشكل متخلف متخلف متخلف جدا
منه: احنا مش بنقولك اي مواصفتو هببلك اي
ميرنا: انتي متزرزره لي عليها
منه بغيظ : عملك اي
ميرنا: خبط فيا الاعمي و هزقتو ومشيت روحت المدرج لقيته هناك
فريده: ايوا اي علقتو بانك متحضريش المحاضره
ميرنا: ما هو الدكتور المتخلف الي بيديني المحاضره
اسيل: اثلا
ميرنا: اه و كلو كوم و وقعتي قدامو وقدام المدرج كلو كوم تاني خالص
اسيل: ينهار فضيحه
ميرنا: اه يختي اه و طردني المعفن المقشف بقا في واحد في جمالي ودمي الشربات تطرد كده
اسيل: لا ملهوش حق
ميرنا بدرامه: انا انمرمت يا حسن
فريده: معلش ياختي هما اخسرنين اثلا
ميرنا: اه والله
فريده: يلهوي يلا هنتاخر علي المحاضره
منه: طب و البلوه دي
ميرنا: هجي معاكم عادي
منه: هتبقي مصيبه لو اتقفشتي
ميرنا: لا متقلقيش اطمني خالص حطي في بطنك بطيخه صيفي
منه: انا مش خايفه غير من البطيخه الصيفي دي ربنا يستر
و مشو راحو المدرج
ودخلو قعدو وشويه و الدكتور دخل
ميرنا: اي بابا كرومبو الي دخل ده
فريده بضحكه : اه والله عندك حق
والدكتور بداء شرح
ميرنا: اععععععععععععععععع
الدكتور بغضب: اي ده اي الصويت ده
ميرنا: صوووورصاااار اعععع
ووقفت علي المقعد وفريده كانت قعده جمبها قامت وقفت علي المقعد بخوف
فريده: اعععع
الدكتور بغضب: انتي مجنونه اي الهبل الي بتعمليه ده يا حماره
ميرنا: اسكت وانت شبهو كده بشنبك ده
الدكتور سمعها واتعصت جدا
ميرنا حطط ايدها علي بقها بسرعه
منه: الله يخربيتك اي الي بتقوليه ده وفين الصرصار ده يا زفت
ميرنا: اهو
اسيل: اعععع يلهوووي
منه: لععععععععع ده جي عليا اعععع
وقامت هي واسيل و قفو علي المقعد جمبهم
الدكتور بغصب: اي التهريج الي انتو بتعملوه ده انتو متخلفين
ميرنا بخبث وغيظ منو: اي ده ده علي علي قرعتك قصدي علي دماغك الحق
الدكتور بص علي رسو و ضرب بايدو عليها
المدرج كلو ضحك عليه
الدكتور بغضب اكبر : وربنا لانا موريكي قدامي علي المعيد وانتو التلاته معاها شكلكم اخوات يلااااا
ميرنا: مش عارفه انت متزرزر لي بس
الدكتور بغضب وصوت عالي: انزلو
اسيل: ماشي متزقش بس
ونازلو هما الاربعه
منه: انا عارفه ان رفدي هيبقي علي ايدك يا بنت عفاف
ومشو راحو قدام مكتب المعيد
الدكتور بغضب: استنو هنا لحد ما انديلكم
ودخل
فريده بعيط : هنعمل اي ده شكلو هيرفدنا
منه: فين مازن
اسيل: مازن مش هنا في الشركه بتاعتو... بصو انا هتصل بسيف يجي بسرعه
منه: مشي بسرعه قبل ما يخرج
اسيل رنت علي سيف و رد
سيف بقلق: اي يا يسو انتي مش في الكليه في حاجه
اسيل: الحقنا يا سيف
سيف بخضه: في اي
اسيل: تعاله الكليه حالا بسرعه يا سيف
سيف وهو بيقف بسرعه و بياخد مفتاح عربيته : حاضر انا جي حالا
فريده اخدت منها التلفون
فريده بعيط: سيف تعاله بسرعه
سيف: اهدي يا قلبي متعيطيش انا جي اهو
سيف خرج بره الشركه وركب العربيه وساق بسرعه
الدكتور خرج و خلاهم يدخلو وزق فريده لجو فا وقعت: خشي يا زباله انتي وهي
فريده: ااااااااااااااه
منه واسيل ميرنا اتخضو: فررريده
سيف كان معاها علي الخط وسمع كل حاجه
سيف بخضه: فريدددده مالك ردي
سيف زود سرعت العربيه وساق بسرعه اكبر
منه سعدت فريده تقوم
ميرنا بغضب : انت متخلف ازي تزقها كده ومين الزباله دول ده انت الي زباله بصحيح
الدكتور بغضب : لمي نفسك يا بت انتي انتي فاكره نفسك مين عشان تشتميني كده يابت *****
سيف علي الخط
سيف: اه يابن ال ***... فريده ردي يااا فريده اسيل
و الخط قطع وسيف كان وصل ودخل بسرعه
عند ميرنا
اسيل بغضب : انت واحد همجي ومش محترم لانك لو محترم مش هتشتم طلبه عندك باللفاظ دي
الدكتور بغضب: انتو الي مش محترمين و اهليكم معرفوش يربوكم
اسيل بغضب: لا احنا متربين احسن تربيه واحسن ميت مره من اشكالك واحد متخلف ميعرفش عن التعليم والاحترام حاجه
الدكتور بغضب: انا متخلف والله لاوريكي
الدكتور رفع ايدو وكان هيضرب اسيل بس في ايد منعتو
فريده بعيط: سيف
سيف بغضب زق الدكتور و ضربو بالبكس
الميعيد وقف بسرعه : سيف بيه مينفهش كده
سيف: وينفع انو كان هيضرب اختي
الدكتور: اختك هي الي مش متربيه ولا هي ولا التانين دول
سيف مسكو من ياقت القميص بتاعتو: دول متربين احسن منك يابن ***
و ضربو بالبكس ووقعو علي الارض وسيف وقفو مسكو تاني من ياقت قمصو ولسه هيضربو
قام المعيد راح بسرعه بعدهم عن بعض
المعيد: سيف بيه مينفعش كده اتفضل اقعد و نتفاهم
المعيد بص لدكتور بمعني انو يسكت خالص والدكتور سكت
سيف قعد
والمعيد قعد علي كرسيه
والبنات وقفو وراه سيف
والدكتور قعد قدام سيف
المعيد: اختك حضرتك الي شتمت الدكتور و هي والبقين قللو من احترام الدكتور في المدرج قدام الطلبه و شتموه و وحده منهم باين رفعت عليه اديها في المدرج قدام الطلاب
ميرنا: اه ياكداب يا منافق
سيف بصرامه : ميرنا اسكتي.. اسيل حصل اي
اسيل: ميرنا في المدرج شافت صورصار فا صوتت من خوفها ووقفت علي المقعد فا الدكتور زعق وانا ومنه وفريده لما شوفان الصورصار خوفنا ووقفنا جمبها علي المقعد وصوتنا والدكتور زعقلنا وشتم ميرنا وقلها يا حماره وشتمنا كلنا وخدنا للمعيد وذق فريده وقعها وقعد يشتم فينا قدام المعيد
الدكتوره: دي واحده كدابه وقلت ادبها عليا و الي جمبها دي وشاور علي ميرنا قالت ان الصرصار علي دماغي وخلتني اضرب نفسي
سيف: اديك قولها انت الي ضربت نفسك مش هي الي ضربتك ولا قلتلك تضرب نفسك
سيف اكمل بغضب: وانا هوريك ازي توقع خطبيتي و ازي كنت عوز تمد ايدك علي اختي و ازي تشتمهم
سيف بص للمعيد: انت سكت ومعملتش حاجه لما وقعها وشتمهم وكان هيضرب اختي
المعيد بتوتر وخوف فا هو يعرف جيدا من هو سيف الاسيوطي ومن هي عائله الاسيوطي قال: سيف بيه انا بعتدزلك واي حاجه حضرتك هتقولها هتنفذ
سيف للدكتور: اسمك اي يالا
الدكتور بتوتر : مصطفي
سيف: اسمك كامل
الدكتور قال اسمو كامل
سيف للمعيد: يعتذر منهم
المعيد: اكيد هيعتذر
المعيد بص للدكتور بامعني انو يعتزر وهو ساكت
الدكتور بتوتر : اسف
سيف ببرود : لا مش عجبني
الدكتور بغيظ : اسف يا هوانم
سيف ببرود: يترفد حالا
المعيد: انت مرفوض روح خد حسابك
الدكتور بصلو بصدمه ومشي بغضب و توعد ليهم
سيف: الي حصل ده لو اتكرر تاني مش محتاج اقولك انا ممكن اعمل اي
المعيد بتوتر: ان شاء الله مش هيحصل تاني
سيف اخد البنات مشي
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
في البيت
عشق كانت قعده مع اميمه بعد ما خلصت الجلسه
و مروه وعفاف كانو قعدين معاهم
وعملين يهزرو
وفجاءه سيف دخل و البنات وراه
سيف بغضب لميرنا : انا عوز اعرف دلوقتي كنتي بتعملي اي في الكليه عندهم
عفاف: في اي
ميرنا بتوتر : ما اهو بص هو هو
سيف بزعيق: هتفضلي تهوهوي كتير
ميرنا بتوتر : انا خلصت محاضرات و رحتلهم عادي عشان نروح مع بعض وكان عندهم محاضره فانا حضرت معاهم المحاضره عشان اتثقف معاهم
سيف: تتثقفي اه قولتيلي و الحرس الي كانو معاكي فين
ميرنا بصتلو بتوتر ومردتش
سيف: اتخرصتي دلوقتي صح واحنا مش قولت في سواق هيجيبك ويوديكي
ميرنا: ما هو مكنش موجود ساعت ما خلصت
سيف: مرنتيش عليا لي قولي بقا ان تلفونك كان فاصل
ميرنا: عليك نور كان فاصل خلاص بقا يا اتش متحبكهاش
سيف: محبكهاش طب يا ميرنا لو عرفت تاني انك هربتي من الحرس هعلقك عل الباب لحد ما يبنلك صاحب
ميرنا بصدمه نزيفه: انا اهرب من الحرس اخس عليك يا اتش تعرف عني كده
سيف: وابو كده كمان.. ولو خرجتي و مشيتي من الكليه من غير السواق والحرس هعمل منك شورمه وانتو زيها بردو
اسيل: هو انت جعان ولا اي
سيف: لا ياختي كتكم القرف
سيف طلع و مسبهم
عشق: في اي
عفاف لميرنا : اكيد عملتي مصيبه عملتي اي يا زفته
ميرنا: هو كل حاجه انا اله
عشق: اي الي حصل
اسيل قالت كل الي حصل
عفاف لفريده: انتي كويسه يا قلبي
فريده ببتسامه : اه كويسه
ميرنا بضحكه: وكلو كوم ولما اشوفي وش الدكتور وهو بيعتذر يلهووي
منه بضحكه: واه لما سيف ادلو بكس خلاه بقي في الارض
اسيل: يستاهل
منه: انا مش عارفه مين الي عينو دكتور في الكليه ده مينفعش يكون دكتور
اميمه : اخرو مكانيكي 😂
اسيل: و ميحصلش كمان
عفاف: طب يلا روحو غيرو هدومكم
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
واليوم عدي وجه تاني يوم
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻
في اوضت عشق
عشق صحت قبل فهد
وقعدت تتأملو وتلعب في شعرو
عشق: اه لو تعرف بحبك اد اي يا فهدودي ونفسي تكون بتحبني زي ما بحبك
عشق بستو من خدو وعينو اليمين وعينو اليسار وراسو وشعرو
وبقت بتتأمل شكلو وتلعب في شعرو
فهد وهو مغمض عينو: عارف اني حلو
عشق اتخضت: يلهوي فجعتني
فهد: سلامتك من الفجع يا جميل
عشق ضحكت
فهد: يلهوي علي القمر لما يضحك
عشق ببتسامه: طب يلا قوم عشان عوزه اخد شور
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
البنات صحو ولبسو نزلو
والشباب صحو ونزلو
فطرو كلهم
والبنات رحو كليتهم
وزين راح المخابرات وسيف الشركه وفهد راح الشركه ومازن راح الكليه
عند ميرنا في الكليه
دخلت المدرج
وقعدت وشويه والدكتور دخل
ميرنا: هو مفيش غيرو الي بيدينا
ميرنا لوحده جمبها: هو الدكتور اسمو اي
البنت: مالك.. يخربيت جمالو حاجه كده قمر
ميرنا : طب اتنيلي ياختي
مالك بدا يشرح المحاضر
مالك شاور علي ميرنا : افقي
ميرنا وقفت
مالك: اسمك اي
ميرنا: ميرنا
مالك: جوبي علي السال ده
ميرنا جوبت علي السائل بطريقة محترفه
مالك: صح ما انتي شاطره اهو
ميرنا: امال
مالك ببرود: بعد كده متجيش متاخر اتفضلي اقعدي
ميرنا بهمس: يخربيت برودك
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
مر اسبوعان علي ابطلونا
عشق علقتها هي وفهد كل ماده ما بتتحسن وهي بقت بتعرف تقف وتمشي وهي سنده علي حد
منه وزين علي طول بيشكلو بعض زي ما هما وزين قرر يعمل حاجه
ميرنا بتروح الكليه و بتتشاكل مع كل الناس وكل محاضره لمالك بتحضرها
فريده وسيف بدأو يقربو من بعض
اسيل مشفتش اسر خالث وبتفكر فيه كتير ومش عارفه اي السبب وعوزه تشوفو ومتبعاه من علي الأكونت( الحساب) بتاعو
استوووووووووووووب
صلو علي النبي
دعوه حلو زيكم
دمتم سالمين وبخير يا رب
بحبكوووووو خاااالللث ماااااالث بالكنتلب
بقلم: منون احمد
عشق الفهد
رواية عشق الفهد الفصل الحادى والثلاثون 31 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق الفهد)
تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)
تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)