📁

رواية عشق الفهد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم منة أحمد
رواية عشق الفهد


رواية عشق الفهد الفصل الخامس والثلاثون 35


الفصل 35 

عشق الفهد 

.......:  مالك بيها يا روح امك

راح ضربو بالبكس وقعو علي الارض 

اميمه قامت استخبت وراه ظهرو 

شاب تاني قرب منه عشان يضربو راح عطالو بكس طيرو جمب التاني 

.......:  هتغورو ولا 

التلت شباب قامو جرو بسرعه 

اميمه بصتلو بمتنان 

اميمه:  شكرا جدا ليك.. حسه انك مش غريب عليا 

مازن:  اه واتني مش غريبه هو انتي دكتوره عشق 

اميمه:  اه هو انت تقربلها 

مازن:  انا ابن خالتها 

اميمه بتذكر:  اه افتكرتك انت مازن 

مازن:اه... بتعمل اي في الوقت المتاخر ده في الشوارع الظلمه دي 

اميمه بارهاق:  كنت لسه مخلصه شغل ومروحه 

مازن:  طب تعالي اوصلك 

اميمه:  لا بلاش 

مازن:  يلاا يا ماما مش هكلك انا وكمان عشان ممكن يرجعو تاني ومستحيل اسيب تمشي لوحدك دلوقتي 

اميمه ببتسامه:  شكرا ليك بجد 

اميمه في نفسها:  رااجل حمش يخربيت جمالو 

مازن:  العفو علي اي بس اي حد مكاني هيعمل كده 

اميمه راحت ركبت العربيه معاه و قلتلو عنوان بتها و وصلها 

 قدام باب العماره بتعتها 

اميمه:  شكررا جدا ليك تعبتك معايا 

مازن:  ولا تعب ولا حاجه وبعدين انتي من ساعت ما شوفتيني وانتي عماله تقولي شكرا مفيش بنا الكلام ده احنا صحاب لو معندكيش مانع 

اميمه ببتسامه: طبعااا ده شرف لياا 

مازن بضحكه :  وانا اشرف 

اميمه ضحكت:  عوز حاجه 

مازن: سلامتك بس يعني هتواصل معاكي ازي ممكن اخد رقمك 

اميمه عتطو رقمها 

وهي استغربت نفسها اوي وانها ازي عطتو رقمها  لانها مش بتكلم شباب ولا ليها صحاب

اميمه نزلت وطلعت 

اميمه تلفونها رن و ردت 

اميمه:  الو 

مازن:  وصلتي 

اميمه بضحك: اه 

مازن:  طب كويس عوزه حاجه 

اميمه:  سلامتك

وقفل 

شويه ولقت تلفونها بيرن تاني وكان هو وردت   

مازن:  نسيت اقولك تصبحي علي خير 

اميمه ضحكت 

مازن في نفسو: يخربيت جمال ضحكتك 

اميمه:  وانت من اهل الخير 

مازن:  سلام 

اميمه:  سلام 

و قفلو

اميمه دخلت غيرت هدومها ونامت بارهاق فكان يومها مرهق جدا  

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

مازن روح 

مازن راح لقي ان كلهم لسه صحين و قعدين تحت وزين جه 

مازن: انتو لسه ما نمتوش 

اسيل:  سلامت نظرك انت شايف اي 

مازن بصلها بغيظ 

مازن:  زيزو ليك واحشه يا رجل 

وراح سلم علي زين 

زين:  اه وانت كاني بقالي سنه مشفتكش يا راجل 

مروه هي وعفاف جم من المطبخ عليهم 

مروه:  حمدالله علي سلامتك يا قلب امك اتاخرت كده لي قلقتني عليك 

اسيل:  بدانا نحنه 

مازن بتجاهل لكلام اسيل :  الله يسمك يا ست الكل ..  كنت قاعد مع صحابي والوقت اخدنا 

منه:  طبعا كلكم مقمين عندي في الاوضه 

عشق:  ايوان 

منه:  طب هنام ازي مفيش غير سريرين 

فريده بتفكير: بصي ندمج السريرين 

منه:  فكره

محمد:  انا بفكر في حاجه

عشق بفضول:  اي هي 

محمد:  ننقل من هنا واشتري فيلا لينا كلانا 

عشق بفرح:  فكره حلو 

محمد:  و البيت ده هخليه وقت ما نعوز نيجي نيجي 

ميرنا :  يا سلام علي افكرك يا حمو 

محمد بصدمه:  حمو هو انا بلعب معاكي يا بت 

ميرنا:  اه وبعدين انت شكلك صغير الي يشوفك يقول عليك اخويه مش ابويا 

اسيل:  حصلللل و يلهوي علي عضلتو ولا شغرو يلهوي يلهوي متتجوزني 

محمد بضحكه:  فوفه هتنفخك 

اسيل لعفاف:  جوزهولي ونبي 

عفاف:  بس يا بت ده جوزي انا ملكش دعوه بيه او هخزقلك عيونك دول 

اسيل بخوف مصتنع  :  لي الطيب احسن

 محمد:  ها قلتو اي اي رايك يا فوفه انتي ومروه

مروه:  الي تشوفو 

عفاف:  فكره حلوه 

عشق:  بس بشرط 

محمد:  اشرطي يا ست عشق 

عشق:  تجمع خمس اوض مع بعض 

زين بصدمه:  خامسه لي يعني هتاجروهم  

ميرنا:  اخرس ياض 

زين بصدمه:  ياض واخرس كمان لا كده كتير 

ميرنا:  عندك مانع 

زين بخوف مصتنع:  لا ياكبير 

مازن:  مالك ياض جبت وراه لي كده انشف كده 

زين:  اسكت انت متعرفش دي هي لوحدها مصيبه غير بقيت الشله لو اتكلمت هتعمل فطيره اسال مجرب 

سيف:  علللي يددددي 

عشق:  احلي حاجه انكو عرفين مسيركو فين 

منه لمحمد :  اه صح و السطح اهم حاجه 

ميرنا:  ونعمل اوضه سنيما 

عشق:  فكره 

سيف:  علي كده بقا مش هيتفضلنا اوض 

محمد:  انا هجبها با طابقين  غير الارضي دور للشباب  ودور للبنات 

منه:  احنا طبعا الدور التاني 

عشق:  اه..  ونفتح الخمس اوض علي بعض 

محمد:  خلاص انا من بكره هبدأ ادور علي واحده 

فريده:  صح الرحله الاسبوع الجي 

محمد:  رحلة اي

منه : بابا حبيبي روح قلبي 

عشق: حبيبي انت القلب كلو 

محمد:  لخصو عوزين اي 

ميرنا:  بص يا حج في رحله معموله تبع كلية عشق ومنه و فريده و اسيل 

منه:  فا احنا كنا عوزين نروح وانتو اكيد مكنتوش هتوفقو اننا نروح لوحدنا  فا فريده اقترحت علينا اننا نسافر في اي مكان كلنا في معاد الرحله عشان ميفتناش محاضرات ونكون طلعنا رحله بردو 

عشق:  واحنا عوزين نغير جو بلييززز وافق 

محمد بتفكير وان عشق محتاجه انها تغير جو و نفسيتها تتحسن :  موافق عوزين تسافرو فين 

منه وميرنا وفريده واسيل وعشق بصو لبعض وقالو:  اسااااااحل 

محمد: خلاص جهزو نفسكو يوم الجمعه الجايه هنروح 

عشق بخبث وهي بتبص لاسيل:  صحيح يا سيف 

سيف:  ها 

عشق بخبث:  ما تقول لاسر يجي معانه 

عفاف:  اه قولو 

سيف:  ماشي 

مازن: و قولو لاميمه الدكتوره بتعتك يا عشق  

عشق بستلو بخبث:  اشمعني اميمه 

مازن بتوتر:  ها عادي مش هي صحبتكو وكده 

اسيل بخبث:  اه صح هنقولها 

مازن بتوتر:  طب انا هطلع انا عشان الكليه الصبح بدري بقا 

زين:  خدني معاك انا ميت مش قادر عوز انام 

مازن و ورين طلعو 

سيف:  وانتو يا حلوه منك ليها علي النوم عشان بكره في كليه 

منه:  اه يلا يا عشق عشان اغيرلك علي الجرح 

وكلهم راحو ينامو

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

تاني يوم الصبح  

عشق صحت و خرجت البلكونه بنتعاش 

عشق  وقفت شويه لقت بالونات طير مسكتهم بفرح 

لقت كارت مكتوب فيه

( سامحيني انا اسف)  ومكتوب في اخر الكرت 

( فهدودك)  

عشق فرحت في الاول بس افتكرت الي حصل 

عشق مسكت الكرت و قطعتو و رمتو من البلكونه وسابت البالونات ودخلت 

( حطمت 

قلبي 

وتريد

ان 

أسامحك 

و ماذا 

عن 

قلبي)  


فهد كان واقف تحت وشفها الاول لما شافت البالونات وفرحت وهو فرح انها فرحت بس بعد كده لما لقها قطعت الكرت و رمتو و سابت البالونات ودخلت  زعل 

فهد: هعمل المستحيل عشان تسامحيني 

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༺༻

عشق دخلت الحمام اخد شور وغيرت هدومها 

وخرجت نزلت تحت 

شافت عم حسين ( البواب)  داخل من الباب 

عشق:  في حاجه يا عم حسين 

عم حسين:  في حد جاب لحضرتك الورد ده 

عشق اخدتو منو وكان فيه كرت 

فتحتو كان مكتوب فيه 

( سامحيني)  ومكتوب في الاخر ( فهدودك) 

عشق حطت الكرت فيه 

عشق بحزن :  خدو يا عم حسين ارميه بره 

عم حسين:  حاضر يا ست هانم 

عم حسين اخدو وخرج رماه بره

فهد شاف ده 

فهد بتملك :  مش هستسلم ابدا انتي ليا لوحدي يا عشق ومش هتكوني لغيري 

فهد مشي 

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༺༻

عدي 4 ايام 

عشق رجعت الكليه وبقت بتروح كل يوم مع البنات 

وعشق كل يوم فهد يبعتلها  ورده و بالونات  وهي بتقطع الكرت وترمي الورد و البالونات 

مازن قرب من اميمه وكل يوم بكلمها 

واميمه كانت فرحانه بده والبنات قالولها علي الرحله و فرحت جدا و وقفت 

سيف قال لاسر و اسر قال هيشوف و يحاول انو يجي 

سيف  مهتم با فريده و با مذكرات البنات 

ميرنا بتحضر محاضرت مالك كلها 

 زين  قرر يعمل حاجه في الرحله 

اسيل بتراق اسر من علي حساباتو الي علي السوشيال ميديا 


وجه اليوم الي قبل طلوع الرحله 


سلاااااااااااااااااموووووووووز 

 صلو علي النبي 

بحبكووووو خاااالث مااالث بالجبنه 

بقلم:  منون احمد 

عشق الفهد


رواية عشق الفهد الفصل السادس والثلاثون 36 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق الفهد)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات