📁

رواية عشق الفهد الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم منة أحمد
رواية عشق الفهد


رواية عشق الفهد الفصل السابع والثلاثون 37


الفصل 37

عشق الفهد 

بقلم:  منون احمد 

عشق حست ان حد رش علي وشها حاجه و محستش بنفسها 

و بعد وقت ما  

عشق بدات تفوق 

عشق بالم في دمغها:  ااااه 

عشق فتحت عنيها لقت حد قدمها 

عشق بصدمه:  اعععععععع بتخيل صح انا في المول  

و غمضت عنيها تاني 

........:  فتحي عينك يا عشقي 

عشق فتحت عنيها بصدمه:  فهد 

فهد:  قلب فهد 

عشق بتبص لقت نفسها في اوضة فهد الي في الفيلا 

عشق قامت  من علي السرير بغضب 

عشق بغضب:  انا اي الي جبني هنا 

فهد ببرود:  انا 

عشق بغضب:  انت ازي تعمل كده انا عوزه امشي 

فهد:  لا 

فهد قعدها علي السرير غصب عنها 

عشق بغضب:  فهد سبني عوووزه امشي 

فهد:  ممكن تهدي عشق عارف اني جيت عليكي كتير انااا اناا 

عشق:  اي حتي دي غرورك منعك انك تقولها 

فهد: سامحيني  هعمل كل الي انتي عوزه بس سامحني و رجعيلي 

عشق:  وده مش هيحصل وهعيش حياتي زي ما انا عوزه و انت هطلقني وانا هتجوز واحد يحبني و يقدر حبي 

فهد بغضب وغيره مسكها من درعها جامد وقربها منو 

و قال بصوت عالي وحده :  انتي ليااااا لوحدي انتي فاهمه و عمرك ما هتكوني لحد غيري انتي ملكي انا بس كل حاجه فيكي ملكي انااااا ومش هتكوني لحدددددد غيررررري ساامعه 

عشق بدموع والم :  سيب دراعي و ابعد عني 

فهد شاف دموعها في عنها و عرف انو رجع لنقطت الصفر تاني بغباؤه 

ساب درعها 

عشق بدموع :  طلقني 

فهد ببرود:  لا 

عشق جرت فتحت باب الاوضه ونزلت

فهد سبها لانو شاف انو لازم يسبها دلوقتي تهدي عشان ميخلهاش تكرهو اكتر 


عشق نزلت علي السلم و فضلت تجري وهي بتعيط 

و وهي نزله خبطت في داده نعمه 

دادة نعمه:  عشق مالك 

عشق كملت جري ومرتش عليها 

عشق خرجت بره الفيلا 

وفضلت تجري وهي بتعيط وخرجت بره الكمبوند 

وفضلت تجري ومش عارفه هي ريحه في و بتعيط 

عشق بهمس :  بابا.... ماما 

كانت في عربيه جيه بسرعه و 

عشق وقفت بصدمه وغمضت عنيها 

( قلبي 

عم 

ينزف 

ولا 

اتحمل 

كل 

هذا 

الوجع 🖋)  

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫


سيف بقلق:  عشق اتاخرت اوي 

اسيل:  اه انا هروح  اشوفها 

اسيل راحت الحمام 

اسيل ملقتش حد في الحمام 

كان فيه واحد قاعده جمب باب الحمام بمنديل 

اسيل جابت صورت عشق من علي تلفونها 

اسيل:  لو سمحتي 

هي:  نعم 

اسيل:  شوفتي البنت دي 

الست بصت في التلفون وقالت 

هي:  لا 

اسيل:  متاكده 

هي:  اه لان مفيش حد بيجي علي الحمام ده كتير عشان بعيد عن المحلات  فا  بيروحو التاني الي في  النحيه التانيه 

اسيل بخوف :  تمام 

اسيل جرت رحتلهم 

اسيل اخدت نفسها 

اسيل:  ملقتهاش وسالت واحده قاعد جمب  بابا الحمام قالتي لا مجتش ومشفتهاش عشان مش كتير الي بيروحو الحمام الي هناك و في واحد تاني بس مش هنا في النحيه التانيه 

كلهم قامو وقفو بخوف وقلق 

فريده بخوف وهي بتاخد نفسها بصعوبه:  هتكون راحت فين 

ميرنا بخوف:  انا هروح اشوفها في الحمام التاني يمكن رحتو 

ميرنا راحت جري وحست بوجع في دمغها بس مهتمتش وكملت جري للحمام بخوف علي عشق 

دخلت الحمام لقت كام بنت 

فضلت تدور عيها ما بنهم بعنيها 

وخبطك علي الباب 

ميرنا:  عشق 

......:  لا 

ميرنا:  عششششششق ياااعشق انتي هنااا 

ملقتش رد 

طلعت التلفون بتعها وطلعت صورت عشق 

سالت واحده 

ميؤنا: لو سمحتي   شوفتي البنت دي هنا او خرجت من هنا 

البنت:  لا 

ميرنا بخوف و قلق :  تمام شكرا 

ميرنا طلعت سألت الي قعده  جمب  الباب 

ميرنا:  لو سمحتي شوفتي البنت دي 

ميرنا ورتها صورتها 

هي:  لا باين اصل في اشكال والوان بيخشو  بس انا لا مشوفتهاش 

ميرنا بخوف:  تمام 

ميرنا مشت  ورجعتلهم 

سيف بقلق :  هااا لقتيها 

ميرنا بحزن:  لا 

اميمه:  طب طب حد يرن عليها 

اسيل بحزن وخوف:  تلقونها معايا في الشنطه 

زين بخوف:  هتكون راحت فين يعني 

منه بخوف ودموع :  عشق... انا خايفه اوي عليها 

فريده دموعها نزلت بخوف وكانت بتاخد نفسها بصعوبه:  ع. شق 

سيف:  اهدي خدي نفسك براحه هنلقيها اهدي

فريده حولت تاخد  نفسها براحه 

مازن:  احنا هنتفرق ندور عليها وهنتجمع هنا بعد نص ساعه  وكلكم معاكم تلفونتكم هنتواصل مع بعض واي حد يلقيها يرن علي التاني و يجبها ويجي هنا وخلي بالكم تمام 

كلهم:  تمام 

وتفرقو يدورو عليهاا  

اسيل كانت بتدور مع ميرنا 

و منه مع اميمه 

و فريده كانت مع سيف 

و بقيت الشباب كل واحد لوحدو 

و بعد نص ساعه اتجمعو تاني 

سيف:  حد لقها 

الكل بحزن:  لا 

اسيل يتفكير:  مش في هنا كاميرات مرقبه 

زين:  اه صح 

سيف: مازن  تعاله نشوفها زين خليك مع البنات 

زين:  ماشي

سيف ومازن رحو يشوفو الكاميرات

✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️

العربيه وقفت 

وعشق وقعت علي الارض وغمي عليها 

شخص نزل بسرعه من العربيه وشفها لقها مغمي عليها وشلها بسرعه حطها في العربيه 

و طلع بيها علي المستشفي 

ووصل ونزل بسرعه ودخل بيها و الدكتوره كشفت عليها وخرجت 

الدكتوره :  انت تقربلها 

.........:  لا بس هي كنت قدام  العربيه بتاعتي وكنت هخبطها بس وقفت في اخر لحظه  الحمد الله واغمي عليها فا انا جبتها هنا هي كويسه 

الدكتوره:  اه شويت خدوش في درعتها ورجلها من الوقعه واغمي عليها بسبب الصدمه 

.......: تمام شكرا ينفع اشوفها 

الدكتوره:  اه 

دخل لعشق 

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

سيف ومازن شافو الكاميرات وشافو ان واحد وشو مش باين عشان كان لابس مصق على وشو  رش حاجه علي وشها و شلها و مشي 

سيف بغضب:  عوزه اشوف هيخدها علي فين 

الحارس بتاع الكاميرات:  ده طريق للباب الخلفي وللاسف الكاميرات اتعطلت بتاعت الباب الخلفي 

سيف بغضب: يعني اي اتعطلت اي الاهمال ده 

مازن:  اهدي يا سيف عشان نعرف نتصرف 

مازن وسيف رجعلهم 

زين:  ها وصلتو لحاجه 

مازن: اه في واحد رش علي وشها مخدر وشلها واخدها ومكنش وشو باين 

زين:  طب اخدها فين 

مازن:  خرج بيها من الباب الخلفي و كاميرات الباب الخلفي متعطله فا منعرفش اخدها فين 

البنات خافو جدا علي عشق 

اسيل بخوف :  هيكون مين ده يعني وعوز منها اي 

تلفون سيف رن و رد 

سيف:  الو 

.........:  استاذ سيف معايا اخو استاذه عشق 

سيف بلهفه:  اه انا اخوها 

الممرضه:  انا من مستشفت *** استاذه عشق عندنا 

سيف بخضه:  عشق ملها في اي 

الممرضه:  عملت حداثه وو... 

سيف جري بسرعه  والتلفون اتفقل 

اسيل:  سيف فييي اي عششسق ملها 

و جرو وراه 

زين:  في اي عشق ملها 

سيف:  عشق عملت حداثه وهي في مستشفت ****

فريده بصدمه ودموع:  حدثه 

البنات خافو حدا علي عشق 

سيف خرج بسرعه وركب العربيه وفريده لحقت وركبت جمبو

و ساق بسرعه 

و مازن و اسيل و اميمه ركبو في عربيه مازن و ساق بسرعه 

و وراه زين معاه منه وميرنا 

و وصلو المستشفي 

وسيف نزل جري و دخل 

وكلهم كانو وراه 

سيف لممرضه:  كان في واحد جات هنا من شويه و ممرضه من هنا كلمتني 

الممرضه:  استاذه عشق صح 

فريده :  اه هي فين هي كويسه صح محصلهاش حاجه قولي بالله عليكي 

الممرضه:  اهدي هي كويسه محصلهاش حاجه استاذ سيف مخلينيش اكمل كلامي والخط قطع هي بخير كانت عربيه هتخبطها بس الحمد الله مخبطتهاش وهي اغمي عليها من الصدمه وشويت خدوش بس في درعتها ورجليها من الوقعه هي لي اوضه 103 

سيف:  ماشي شكرا 

اسيل برتياح:  الحمد الله

وراحو الاوضه 

سيف دخل جري علي عشق

سيف:  عشق حببتي انتي كويسه

عشق:  اه كويسه زي القرده اهو  

ميرنا:  قلقتينا عليكي يا زفته 

منه :  اي الي حصل معاكي ومين الي جابك هنا 

سيف:  اه اي الي حصل ومين الي اخدك من المول 

عشق:  هبقي احكيلكو بعدين 

دخل عليهم حد

........: انتمني تكوني بخير دلوقتي 

ميرنا بصدمه:  مالك 

زين:  مالك 

عشق:  انتو تعرفه 

ميرنا:  اه دكتور مالك الدكتور بتاعي في الكليه

زين:  وصحبي انا وسيف 

زين سلم عليه وحضنو 

عشق:  الاستاذ مالك هو الي جبني

زين:  شكرا جدا يا مالك 

مالك:  شكرا اي يا راجل هو في بنا الكلام ده استاذه عشق زي اختي بردو 

ميرنا:  تشكر يا كبير 

مالك:  تشكر وياكبير كمان انتي بتجيبي الكلام ده منين يا بت 

ميرنا:  من عند البقال ننننننننننننني 

مالك:  لا وكمان ظريفه 

ميرنا:  زيك بضبط 

اسيل:  معلش يا بشدكتور هي كده طقه منها 

مالك بصدمه:  بشدكتور دي مهنه جديده 

اسيل:  لا مش انت دكتور في الكليه 

مالك:  اه 

اسيل:  يبقي بشدكتور 

مالك:  برده ده اختراع 

منه:  لا احنا لينا كلام كده الخاص بتعنا 

مالك: لغه تانيه يعني 

ميرنا:  ايوان عليك نور 

عشق:  هو بابا محمد عرف حاجه او حد من البيت 

سيف:  لا 

عشق:  طب انا عوزه اروح 

سيف: حاضر يا قلبي 

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

سيف اخد عشق و روحو كلهم 

ودخلو البيت وكان قاعد محمد و عفاف ومروه 

مروه بضحكه:  ايوه عليك يا محمد لسه شقي زي ما انت 

محمد:  امال 

عشق دخلت وطلعت علي فوق من غير ما تتكلم 

محمد شفها 

محمد:  في اي اي الي حصل 

ميرنا قعدت:  عملتو  اكل الاول 

اسيل قعدت جمبها:  اه انا ميته من الجوع ومش قادره 

فريده قعدت جمبهم:  وانااا خلاص رجلي مش شيلاني 

منه  قعدت جمبهم:  انا عاصفير بطني بتهوهو 

و اميمه و مازن وزين وسيف قعدو 

محمد:  مااا تنطقوو في اي عشق ملها 

ميرنا:  بص يا حج 

محمد:  بصيت يختي 

ميرنا حكتلو الي حصل كلو 

محمد:  ومعرفتوش مين الي اخدها واي الي حصل معاها 

سيف:  لا مقلتش 

محمد طلع لعشق 

وخبط علي باب اوضتها 

محمد:  ممكن ادخل 

عشق:  طبعاا انت تخش في اي مكان يعجبك يا حمو 

محمد دخل وقعد جمبها وعشق حضنتو 

محمد:  احكي يا قلبي اي الي حصل 

عشق عيطت وحكتلو كل الي حصل 

محمد:  طب اهدي يا قلبي 

محمد مسح دموعها 

محمد:  دموعك غالين يا قلبي ومينزلوس ابدا ماشي يا روحي 

عشق:  حاضر 

محمد:  يالا بقا ننزل نتغدي دي فوفه عامله مكرونه بشامل 

عشق قامت من حضنو نطت بفرحه :  بجد.. يلهوي زمان العيال المفجيع هيقدو عليها اععع ياافوفهه 

ونزلت جري 

محمد ضحك عليا و علي انا كانت لسه من شويه بتعيط 

محمد:  شايله كتير من وانتي صغيره بس اقل حاجه بتفرحك  ربنا يسعدك يا عشق يا بنت احمد ومي 

محمد طلع تلفونه ورن علي حد 

محمد:  احنا بكره مسافرين مستنيك 

.........:  ............. 

محمد:  لينا قعده 

.........:  ................ 

محمد:  سلام 

وقفل 


🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

فهد كان في الفيلا و جالو تلفون ورد 

........:  .......................... 

فهد:  تمام 

........: ................... 

فهد:  حاضر

.........: ......... 

وقفل 

فهد:  ده قفل السكه في وشي فهد العمراني جه الي يفقل السكه في وشو 

فهد نزل تحت 

فهد:  داده نعمه 

داده نعمه جات :  ايوا يابني 

فهد:  حضري الشنطه بتاعتي عشان مسافر اسبوع 

داده نعمه:  حاضر...  هي عشق كانت هنا وخرجه بتجري هو في حاجه 

فهد:  مفيش حاجه متشغليش بالك يا عسل 

فهد سبها وطلع 

داده نعمه بصدمه:  ده قلي يا عسل والله البت عشق دي الي هترجعك زي ما كان  

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

عند عشق كانو قعدين بعد ما اتغدو 

منه:  هنسافر ازي بالعربيات  ولا اي 

عشق:  لا انا اقترحت علي سيف انو يجيب اتوبيس كبير نروح فيه كلنا 

سيف:  اه انا جبت واحد بالسواق  و هنروح فيه و هخلي حد من الحراس يجيب العربيه بتاعتي عشان لو  حبنا نروح في حته 

ميرنا: كويس عشان اثلا هنخرج كتير 

اسيل:  يالا عشان نحضر الشنط 

عشق:  صحيح الحاجات الي اشترنها من المول فين

مازن:  في العربيه بره 

ميرنا:  تمام انتو التلاته كده زي الشطار تروحو تجبوهم 

زين:  ده انتم كان فضلكم شويه وتشترو المول كلو 

سيف: و لي احنا الي نجبهم اتنو اتشلتو 

عشق ببراءه لمحمد:  ينفع يا حمو ان احنا الي نطلع نشيل ونجبهم من بره في الوقت المتاخر ده 

محمد:  لا مينفعش

زين:  متاخر فين معلش ده لسه اساعه 7 المغرب 

اميمه:  طب استاذن انا بقا 

عفاف:  فين يا ماما مفيش الكلام ده انتي هتباتي هنا النهارده 

محمد:  اه عشان هنمشي من بدري 

اميمه:  طب هدومي 

مازن:  انا هخدك ونروح نجبهم 

اميمه:  بس 

عفاف:  من غير بس اسمعي الكلام 

عشق:  ايو يا ماني اسمعي الكلام 

اميمه بستسلام:  ماشي 

مازن اخدها وراحو يجيبو هدمها 

و زين وسيف جابو الحاجات الي اشتروها  من العربيه 

و البنات طلعو يحضرو الشنط 

و اليوم عدي 

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

وجه تاني يوم 

كلهم لبسو وجهزو الشنط وطبعا محدش فيهم نام كانو سهرنين لصبح 

و كانو كلهم متجمعين تحت و بينزلو الشنط   

مروه:  انا عملت شويت سندوتشات عشان لو حد جاع في الطريق 

عفاف:  وانا عملت العصاير وحطتهم  

عفاف:  نافصكو حاجه يا ولاد 

عشق:  لا مفيش في بس شويت حاجات سيف هيجبها من السوبر مركت 

اسيل بهمس لعشق:  هو اسر مش هيجي 

عشق بهمس:  مش عارفه بس انا كلمتو واكت عليه واكيد هيجي 

عفاف:  هو اسر فين صحيح هيجي 

جه صوت من وارهم 

اسر:  انا هنا يا ست الكل 

اسر راح سلم عليها 

عفاف:  عامل اي يا حبيبي 

اسر:  الحمد الله  

زين:  كويس انك جيت تعاله بقا طلع معانا الشنط بره 

عشق:  الولا ده مصلحجي علي فكره 

اسر:  اه ده حتي مسلمش عليا 

زين :  دول اخدين البيت كلو في الشنط دي كلها 

ميرنا:  لا خالص ده حتي اخدين حاجات بسيطه 

مازن بصدمه: بسيط كل الشنط دي وبسيط

عشق:  ايوان 

سيف:  يالاااا الاتوبيس وصل 

وخرجو وخرجو الشنط والشباب حطوهم فوق الاتوبيس 

و ركبو 

مازن قعد جمب اميمه 

و زين جمب منه 

و اسيل قعد جمبها اسر 

و عفاف جمب محمد 

و ميرنا قعدت جمب مروه 

و عشق قعدت ومحدش كان جمبها 

و السوق ساق بيهم 

ميرنااا:  اي ده ما تشغلوو اغاني 

وفجاءه لقو السواق وقف وفي عربيه وقفه قدام الاتوبيس عشان كده وقف  وو

سلاااااااااااااموووووووووووز 

بحبكووووو خاااالث مااالث 

صلو علي النبي  

بقلم:  منون احمد

عشق الفهد


رواية عشق الفهد الفصل الثامن والثلاثون 38 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق الفهد)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات