📁

رواية عشق الفهد الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم منة أحمد
رواية عشق الفهد


رواية عشق الفهد الفصل الثالث والأربعون 43


الفصل 43

عشق الفهد 

بقلم:  منون احمد 

بعد مرور سنه 

كل حاجه اتغيرت البيت الي كان كلو هزار وضحك وفرح اتحول لسكوت وحزن خلال السنه  


ميرنا لسه في غيبوبه و نقلوها من الساحل  لمستشفت فهد 


اسيل اتحولت من الشخصيه المرحه المشاكسه لشخصيه اغلب الوقت سكته و اشتغلت في مستشفي  اسر وفهد متدربه  فيها  و متفوقه جدا في شغلها و درستها في تانيه كليه طب   و بقد جاده و صارمه و غالبا لما تهزر وتضحك 

منه لسه مش عارفه تتكلم ديما سرحانه و حزينه و زين  بيحاول يخرجها من الي هي فيه و بقت في تانيه كليه طب  


سيف بقي عملي جدا و رجع شغلو في المخابرات و عمل مهمات كتير والعيله عرفت بس محدش يعرف ان النمر المخابرات هو سيف غير العيله 


زين زعلان جدا علي منه والي هي فيه و بيحاول يفرحها باي طريقه و بيعمل مهمات كتير مع سيف و هو ذئب المخابرات 


مالك برضو رجع المخابرت و هو لقبو وحش المخابرات و زعلان جد ا علي ميرنا ونفسو تقوم و طول السنه كان ديما بيروح كل يوم لميرنا و يقعد معاها و يحكلها عن يومو و ساب صافي 


اسر اتقرب من اسيل وبقا صديقها المقرب و بيعمل الي يقدر عليه عشان يفرحها 


اميمه و مازن زي ما هما اصدقاء مقربين و مازن حبها وكذلك اميمه بس محدش اعترف لتاني بماشعرو و مازن خايف الي تكون مش بتحبو و اميمه كذلك 


عفاف كل يوم بتطلع اوضه عشق و تقعد فيها تقراء قران  و تدعي لعشق 

 محمد زعلان علي بنتو الي راحت  بس بيحاول يخفف عنهم و يرجع الفرح تاني للبيت و علي طول بيدعي لعشق 


فريده لما عرفت بموت عشق انهارت و دخلت في حاله من العياط و الص. ويت و بتحاول تخرج العيله من الحزن و ترجع الفرح تاني في البيت و بقت في تانيه كليه

 

عشق مرحتش من بال حد فيهم  ولا من تفكيرو و ديما حاسين بوجودها حولنهم في البيت عشان كدا مش رضين يمشو منو و لا ينقلو للفيلا 


🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

في مكان اول مره نرحو 

في اوضه

 بنت حولها اجهزة مستشفي متوصله بيها و في عالم غير الواقع 

دخل عليها بنت و شاب 

البنت بحزن عليها :  لسه برضو ما فقتش 

الشاب :  احمدي ربنا انها عيشا يا نور لولا ان احنا لحقنها من سنه لما كانت العربيه مقلوبه بيها مكنتش عيشا دلوقتي  و تعبنا جدا معمال ما خرجنها من العربيه و ان شاء الله تفوق من الغيبوبه الدكتور طمني عليها و قالي انها ممكن تفوق في اي لحظه 

نور :  الحمد الله يا هشام يا رب تصحي دي بقلها سنه في غيبوبه ...  اهلها مش عرفنهم و محدش بلغ عن غيبها او حاجه 

هشام:  لما تصحي من الغيبوبه هنعرف منها كل حاجه 

نور :  ربنا يقومها بالسلامه يا رب 

هشام :  يا رب ...  يالا عشان نفطر قبل ما حنون  تيجي تعلقنا 

و نزلو 

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

في بيت عشق 

اسيل نزلت 

اسيل:  صباح الخير 

محمد:  صباح الورد علي القمر 

اسيل:  بكاش اوي يا حمو 

محمد:  محصلش 

اسيل قعدت علي السفره 

زين من وراهم:  خيااااااااانننننه 

محمد:  خيانت اي يابن 🐶 

زين:  انت علي فكره بتشتم اخوك مش انا...  بقي بتكلو من غيري مكنش العشم  

زين سحب كرسي وقعد 

فريده من ورا اسيل:  بخخخخخخ 

اسيل ببرود:  قديمه 

فريده قعدت جمب عفاف 

فريده بعبوس:  ده انتي غلسه يا بنت.... حمو حبيب عامل اي مش ناوي تتجوزني بقا 

عفاف بغضب:  بسس ياابت ده جوزي انا بس 

فريده بزعل:  ياخساره 

زين بغمزه ليها:  انا موجود يا عسل انفع 

منه جات من وراهم بغضب من زين و رمتو بخياره 

زين لقت الخياره و اكل منها حته:  حبيبتي حستي اني عوز خيار فا حدفتي ليا يا روحي تسلم اديدكي 

منه بصتلو بغيظ و قعدت جمب اسيل

عفاف لاسيل:  امال اسر مش جي انهارد يفطر معانا 

اسر من وراهم:  انا هنا يا ست الكل 

عفاف:  حبيبي نورت تعاله يالا كل 

اسيل : هيجي من غير ما تقولي 

اسر:  وانتي مالك الله حبيبتي  و بتهتم بيا 

اسيل:  حبك برص 

سيف نزل 

سيف:  صباح الخير

الكل:  صباح النور 

زين شاف مازن وهو جي عليهم 

زين بدلع:  ميييزو بيبي انت صحيت يا روحي كان حضنك دافي اوي امبارح كان وحشني اوي يا بيبي 

فريده:  لي هو انتي يا حلوه نمتي في حضنو امبارح 

زين بكسوف مصتنع خلي منه  تضحك:  متكسفنيش بقا 

مازن:  مالك 

زين:  تعاله كل يا قلبي تعاله هاكلك بايدي دول 

مازن بقرف :  غور ياض 

زين:  يلللهوي عوز ترميني و الي في بطني يا قاسي يا ظالم اهئ اهئ اهئ 

مازن:  اشحتي بيه في الاشارات 

فريده:  اه يا متوحش كده تجرح مشاعر البنيه و تدمر نفسويتها كده 

زين:  شوفتي ياختي  

فريده:  رجاله ملهاش امان ياختي 

مازن:  اماني ماات ياختي 

مروه:  ابقي عدي علي اميمه هتها و انت جي عشان تتغدي معانا 

مازن:  حاضر 

اسيل قامت وقفت:  انا مشيه 

عفاف:  كملي اكلك يا بنتي 

اسيل:  اكلت يا فوفه الحمد الله 

اسيل بصت لاسر 

اسيل:  اي مش ناوي تقوم عشان نمشي 

اسر و هو بياكل:  لما اخلص اكل.... مرمر هاتي المخلل الي جمبك ده 

مروه عطتهوله 

اسر:  شكرا يا احلي مرمر 

مروه:  بالهنا و الشفا يا حبيبي 

عفاف:  كل يا حبيبي وانت هفتان كده 

اسر:  اه والله هفتان

فريده: هي اسيل بتاكل الغدي الي عفاف بتبعتو ليكم ولا اي 

اسيل:  لا واتني  الصدقه بيخلص اكلو و بياكل كمان نص اكلي 

اسر:  هفتااان هفتااان بلاش اكل و كمان اكل فوفه حلوو اووي

اسيل شدت اسر من ايدو وقفتو 

اسيل:  يالا يا خويا كفايه حش 

اسر و هو بيشاور لعفاف:  سلام يا حب 

محمد بغضب و غيره :  غوور يااض 

اسيل و اسر مشو 

سيف:  وانا كمان رايح الشركه 

فريده:  وانا جيا معاك 

سيف:  جيا في هو انا رايح ملاهي   

فريده:  حمو ممكن تخليه يخدني معاه انا زهقاانه خاالث من قعدت البيت و عوزه اشم هوا يا حمو بليييززز 

سيف بسخريه :  لي هو هنا مفيش هوا


محمد:  خدها معاك يا سيف 

سيف:  يالا يا اخرت صبري و كمان لبسه هدوم  الخروج ده انتي بقا مخططه 

فريده:  امااال 

زين: استني انا جي معاك 

منه بصت لزين و شاورتلو انها عوزه تروح معاهم 

زين:  ماشي يا قلبي روحي غيري هدومك 

فريده و منه و زين و سيف ماشو راحو الشركه 

محمد:  وانا رايح المخابرات يالا سلام 

( ملحوظه:  محمد شغال  لواء في المخابرات)  

و راح باس راس عفاف و مشي 

مازن:  و انا  كمان رايح االشركه 

مروه:  خلي بالك من نفسك يا قلب امك 

مازن:  حاضر يا ست الكل 

وراح باس رسها و مشي 

و كلهم مشو و مبقاش فاضل في البيت غير عفاف و مروه 

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

عند فهد استيقظ من نومه و  عمل روتينه اليومي 

و نزل 

داده نعمه:  الفطار جاهز يابني 

فهد:  هفطر في الشركه 

فهد خرج و اتجه للشركه 

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

سيف و فريده وزين ومنه وصلو الشركه 

و نزلو بهيبه و اناقه 

منه مسكت ايد زين 

و فريده مسكت ايد سيف 

و توجهت عليهم الانظار منهم من ينظر لهم بحقد و منهم من ينظر لهم بغيره و منهم من يتمني لهم حياه سعيده 

و دخلو  الشركه 

و الموظفين انظارهم اتوجهت ليهم 

بنت بغيط:  امال مين البنت الي مسكه ايد سيف دي 

بنت 2: معرفش والله بس شكلها حببتو 

بنت بحقد: يبختها  

منه راحت مع زين مكتبو 

و فريده راحت مع سيف مكتبو 

سكرتيرة سيف بصت لفريده من فوق لتحت بحقد و غيظ

فريده بصتلها بقرف 

و دخلت هي و سيف المكتب 

و السكرتيره بعديها دخلت وراهم بملفات 

السكرتيرة  ( ناهي)  بدلع:  استاذ سيف دي الملفات الي عوزه تتمضي و ملف الصفقه الجديده 

سيف:  تمام حطيهم 

ناهي حطتهم 

ناهي بدلع:  تأمر بحاجه تانيه يا استاذ 

فريده بغيره:  جبيلي  عصير منجا يا بتاعه انتي 

ناهي بغيظ:    بتاعه اسمي ناهي و بعدين انا بسال الاستاذ مش بسال حضرتك 

فريده بغيره و هي رايحه تقعد علي المكتب قدام سيف و بتلعب في دقنو 

فريده بدلع:  انا و حبيبي واحد صح يا بيبي 

سيف ببتسامه و حب:  صح يا روحي 

سيف بص لناهي:  الي الهانم تطلبو يتنفذ سامعه 

ناهي بغيظ:  تمام 

سيف:  يالا روحي جبلها العصير 

ناهي كانت ماشيه 

فريده بدلع:  متنسيش عصير  منجا 

ناهي بغيظ:  حاضر

و خرجت 

فريده:  كتك نيله وانتي عمله زي الحربايه كده بالتنين كيلو دقيق الي حطاهم علي وشك ده يععع عمله زي المهرج كده 

سيف قعد يضحك عيها و علي  غيرتها 

سيف:  مالك بس يا روحي 

فريده:  اي البتاعه الي مشغلها دي

سيف بخبث: ناهي ملها دي حتي شاطره و مزه 

فريده مسكتو من ياقت القميص بشر:  مين دي الي مزه 

سيف:  انت يا جميل 

فريده بشر :  بحسب عارف لو بصيت للبتاع دي بصه كده او كده هخزقلك عيونك الحلوين دول 

 سيف:  احبك وانت شرس كده يا صغنن 

فريده سابت ياقت القميص بتاعو 

و ناهي دخلت بالمنجا 

فريده:  اقفي عندك 

ناهي وقفت بغيظ 

فريده: مش في جاحه اسمها باب تخبطي عليه و انتي دخله افردي بنتكلم في حاجه شخصيه  

ناهي بغيظ:  سوري نسيت 

فريده:  ياريت متنسيش تاني..  هاتي العصير 

ناهي مشت تديها العصير 

فريده زقت الكبايه باديها و قعتها علي هدوم ناهي 

فريده:  اوبسسسسس سورري يا بلاعي مكنش قصدي 

ناهي بصتلها بغضب و كانت لسه هتشتمها بس بصت لقت سيف

ناهي خرجت بغضب 

سيف بضحكه:  احي اي الي عملتيه في البت ده خلتيها تطلع من ودنها نار 

فريده:  عشان تحرم تبص لحاجه مش بتاعتها  ان عارفه الاشكال دي كويس اشكال مق. رفه 

سيف بضحك:  هدي نفسك يا جميل مش كده انا ميملاش عنيا غيرك اصلا انتي الي في القلب 

فريده بصتلو بحب:  روحي انت..  يالا كمل شغلك و انا هقعد علي الكنبه هناك 

سيف:   ماشي يا روحي 

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫


في اوضه البنت 

كان الجهز بيصفررر 

نور  و هشام  طلعو بسرعه يشفو ملها 

نور :  بسررىعه اطلب الدكتوور 

نور  لاحظت انها بتحرك اديها 

نور  بفرحه :  دي بتحرك  اديها

الشاب بص لقا فعلا بتحرك اديها 

الشاب اتصل بدكتور بسرعه 

و شويه والدكتور كان وصل و كشف عليها 

الدكتور:  المريضه فاقت من الغيبوبه الحمد الله 

البنت فتحت عنيها و ظهرت عيونها الزرق مثل السما 

هشام بذهول:  العيون الحلو دي تفضل سنه كامل متغمضه 

 

البنت بتعب:  انا مين و انتو مين 


نور و هشام  اتصدمو 


ساااااااألااااااااامووووووووووووووز 

عملييييييين اي يا اخوووووااااتي 

اخووووااااتي 

اخووووواتي 😂

مفيش نكد انهارده اهو فرفشت عليكم 😂

يطرا يا هل طرا 

مين البنت ام عيون زرق دي 

خمنووووووو 

صلوو عللي النبي 

بقلم:  منون احمد 

عشق الفهد


رواية عشق الفهد الفصل الرابع والأربعون 44 من هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق الفهد)

تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)

تابعونا عبر أخبار جوجل من هنا (روايات شيقة ❤️)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات