رواية فاز القلب الفصل السابع عشر 17 بقلم يارا عبد العزيز
رواية فاز القلب |
رواية فاز القلب الفصل السابع عشر 17
فاز القلب
الفصل السابع عشر
دخل نوح لاقها واقـ..عة على الأرض بصلها بصدمة شديدة و خوف اشد لما لاقها بتـ..نزف ، نزل لمستواها و هو خايف بشدة عليها
نوح بخوف شديد و دموع:- عائشة عائشة ردييي فيه ايه
بدأ يقسيلها النبض و يفحصها و لاقى النبض ضعيف جدا
نوح بخوف و صدمة :- حاااامل
شالها بسرعة و نزل بيها السلم بسرعة جنونية و حاطها في العربية في الكنبة اللي ورا و بدأ يسوق بسرعة جنونية و كان هيعمل مليون حاد...ثة على الطريق بسبب سرعتها بصلها في المرايا لاقها فتحت عينيها تدريجياً و اتكلمت بألم شديد
:- اااا انا اسفة يا نوح
نوح بخوف شديد:- عائشة رديي عليا يحبيبتى متغمضيش عينيكي هااا اتكلمي معايا بس متغمضيش عينيكي ارجوكي
عائشة: سامحني
قالت كلامها و رجعت فقدت وعيها تاني
نوح بخوف شديد و عصبية: فتحي عنيكي ارجوكي كفاية عليا كدا يا عائشة
وصل المستشفى بسرعة و شالها حطوها على الترولي و دخلوها قسم الطوارئ في المستشفى و هو دخل معاهم و بدأ يفحصها و هو ماسك ايديها و مش عايز يسيبها و قلبه و روحه بينسحبوا من مكانهم و هو شايفها كدا
بعد نصف ساعة كان نوح قاعد جانبها في المستشفى و ماسك ايديها و هي كانت مركبة محاليل و نايمة
وقتها دخلت امها و ابوها و خالد
عزة بخوف شديد و بكاء و هي بتروح تعقد جنب عائشة :- يحبيبتى يبنتي ايه اللي حصلها يا نوح
نوح :- متقلقيش يا خالتي عزة هي كويسة
محمود :- هي مالها يبني
نوح :- مش عارف هي حامل و الجنين اتعرض لخطر و حصلها نز..يف
خالد : يعني نزل
نوح :- لا هو كويس احنا لحقنها متخافوش شوية و هتفوق
وقتها دخل الدكتور ادم و اللي هو صاحب نوح المقرب من ايام الجامعه
ادم :- كنت خليتها تتابع مع دكتور نسا شاطر طيب لو عايزين تنـ..زلوا الجنين
نوح :- مش فاهم تقصد ايه
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎
ادم :- مدام عائشة واخدة برشام اجـ...هاض
بصله الجميع بصدمة و خصوصاً نوح اللي حس انه عجز من صدمته بالموضوع
نوح بصدمة: دا دااا اللي هو ازايي يعني
ادم :- احنا حللنا و عرفنا انها واخد برشام اجـ..هاض مش مناسب ليها و دا اللي خلى النـ..زيف يحصل و لولا انك جبتها في الوقت المناسب كان زمان الجنين ما...ت و هي حالتها كانت هتكون اسوء بكتير
نوح و هو بيحاول يتحكم في نفسه :- تمام يا آدم شكرا
ادم :- عن اذنكوا و ادي تحاليل المدام و تقدر تخرج في اي وقت اما تفوق
نوح مقدرش ياخدوهم منه حتى مكنش قادر يقف على رجليه راح خالد بسرعة و خد التحاليل
خالد و هو بيسند نوح :- انت كويس
نوح :- اهاا
عائشة بدأت تفوق بتعب ، حاولت تتعدل عزة ساعدتها و حطيت مخدة وراها
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎
عزة :- انتي كويسة يحبيبتي
عائشة :- ايوا يا ماما انا كويسة الحمد لله
كملت و هي بتبص لنوح اللي كان واقف في صدمته لسه راح عندها و قعد قدامها
نوح بهدوء ما قبل العاصفة :- انتي كنتي عارفة انك حامل
عائشة بدموع :- اااه
نوح :- لما كنتى بتسألي على حاجه للاجـ..هاض كان ليكي
عائشة ببكاء:- ايوا بس انا
قاطعها نوح و هو بيقوم من قدامها و هو بيرمي التربيزة اللي في الاوضة بقوة برجليه :- بس ايييييييه بس اييييييه
خالد :- اهدى يا نوح
نوح بعصبية مفرطة: اهدى اهدى ازايي اختك كانت عايزة تقـ..تل ابني و انت بتقولي اهدى لا و كمان كانت عايزيني اقتـ...له بأيديي
عائشة ببكاء:- نوح انا اسفة بس انت عارف ان اللي حصل بينا أنا مكنتش مستعدة و مكنتش هحبه
نوح راح عندها و ضـ..ربها بكل قوته بالقـ...لم على وشها من غير ما يعمل حساب لي اهلها اللي قاعدين
خالد بغضب مفرط:- نوووووح
نوح بغضب : انتي بني ادمة معندكيش قلب عملت كل حاجه عشان انسيكي و انتي مفيش فايدة استحملت اللي مفيش راجل يقبله على نفسه و قولت دلوقتي بتحبني انا و هحاول على اد ما اقدر انسيها اللي عملته بس انتيييي ايييييه انتي جبل مبيحسش و اخرتها اخرتها عايزة تقـ...تلي ابني من غير ما حتى تعرفيني انه موجود طب هو ذنبه ايه ذنبه ايه تمـ..وتيه و هو لسه مجاش الدنيا حرااام عليكي لييييه كل دا لييييه
عائشة ببكاء:- عشان انت السبب انت السبب في كل حاجه حصلت انت عارف هو جيه ازاييي
محمود بجدية:- يلا يا عزة انتي و خالد
عزة :- انت بتقول ايه يمحمود انا مش همشي الا اما اطمن على بنتيي
خالد بغضب : و انا مش هسيبها معاه لحظة واحدة دا مددد ايده عليها
نوح بصله و ابتسم بسخرية و وجع
محمود :- خااااالد انا قولت اللي عندي يلا يعني يلا هي مش مع حد غريب ديي مع جوزها
خدهم محمود و خرجوا وقفوا برا الأوضة
عائشة ببكاء:- انا اسفة يا نوح اسفة بس هو كان هيفكرني بكل اللى عملته
نوح :- عارف لولا ان ابوكي خرج دلوقتي و هو مستأمني عليكي و لولا ابني اللي في بطنك كان زماني دلوقتي مخـ..لص عليكي بأيديي
بصتله بخوف و صوت شهقاتها بدأ يعلو
نوح :- انا خلاص مبقتش قادر استحملك مبقتش حتى طايق اشوفك
عائشة بشهقات :- انا هروح اقعد عند اهلي فترة الحمل
نوح :- و انتي مفكرة اني هأمن عليكي تاني تبقي لوحدك
عائشة :- مش هكررها تاني و الله
بصلها بغضب و خرج من الاوضة و المستشفى كلها
داليا كانت قاعدة في اوضتها و بتذاكر ، فتحت اروى الباب بغضب و دخلت الاوضة فتحت دولابها و جابت شنطة داليا من فوق الدولاب و حطيتها على السرير و فتحتها و هي بتجيب الهدوم بتاعتها و بتحطها في الشنطة
داليا:- انتي بتعملي ايه
اروى بغضب :- بعمل اللي كان لازم يتعمل من زمان انتي مش هتعقدي هنا دقيقه كمان يلا
داليا بدموع :- طب ممكن تستني للصبح هروح فين دلوقتي
اروى بغضب :- شئ ميخصنيش يلا تعالي
راحت عندها و مسكتها من ايديها و جريتها وراها فتحت الباب و خرجتها من الشقة بغضب و رميت وراها شنطة هدومها
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎
داليا ببكاء: طب استني هغير هدومي حرام عليكي اعتبريني حتى زيي اختك
اروى:- انا اختي اشرف من الشرف مش بتيجي ورا راجل متجوز و يعالم حصل ايه بينك و بين جوزي لو عندك كرامة متوريناش وشك هنااا تاني يلا امشي
خرجت داليا عباية و طرحة و لبستهم فوق هدوم البيت و خديت شنطتها و نزلت و هي مش عارفه تروح فين
عند مازن كان وصل لڤيلا بتاعته في العين السخنة محدش يعرف عنها ايي حاجه وصل كانت حياة نامت بصلها بحب كبير و شالها و دخل بيها ، حاطها على السرير برفق و مسك ايديها
مازن بهمس و حب و هو بيبصلها و هي نايمة:- شكلي حبيتك يحياة نفسي تسامحيني و نعيش مع بعض مبسوطين انا و انتي و اجيب بيبي منك يكون قمر كدا شبهك
مسك ايديها و حضنـ..ها ايديها و قبـ..ل ايديها بحب كبير
حياة بدأت تصحى حسيت بأنفاسه جانبها
:- انا فين مازن
مازن بحنية :- عيون مازن
حياة :- انت جبتني فين
مازن :- في مكان محدش هيقدر يوصلنا فيه هنكون انا و انتي بس
بعدت ايديها عنه بغضب ووو
يتبع.....
فاز القلب
يارا عبدالعزيز
رواية فاز القلب الفصل الثامن عشر 18 من هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية فاز القلب)