📁

رواية أحببت خادمة الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

رواية أحببت خادمة الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

رواية أحببت خادمة الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد
رواية أحببت خادمة


رواية أحببت خادمة الفصل الأول 1


رواية « احببت خادمة»  

الفصل / الآول 

في اوضة فوق السطوح صحيت بنت وعلي وشها الارهاق والتعب 


فيروز بتعب.. اسماء حبيبتي اصحي يلا عشان تروحي درسك ونا اشفلي شغلانة 


اسماء بتعب.. والله ي فيروز انا م عارفة هنعمل اي الراجل صاحب الاوضة هيطردنا علشان مدفعناش حقها 


فيروز اتنهدت بحزن.. متقلقيش ي اسماء باذن الله انهاردة مش هرجع غير ونا جايب شغل 


اسماء بحب.. باذن الله ي حبيبتي هتلاقي شغل يلا هقوم البس انا بقا 


فيروز ابتسمت وهزت راسها 


التعريف: فيروز محمد ياسر ودي بنت جميلة ورقيقة تمتلك ال 20 من عمرها وعيونها زيتوني وبشرتها حليبية وشعرها الدهبي الجميل ولاكن هي محجبة امها وابوها ماتو بقدر ربنا والشقة بتاعتهم اخدوها منها عمها وهنعرف ف الاحداث وبقت عايشة مع اختها فقط.. 


التعريف 2: اسماء اخت فيروز وهي في 18 من عمرها تالتة ثانوي ادبي بنت جميلة تمتلك العيون البنية مثل ابوها وبشرة بيضاء وشعر بني ومتوسطة الطول..  


اسماء نزلت وراحت درسها وفيروز لبست فستان بسيط وحجابها ونزلت وراحت كذا مكان لحد ما وقفت قدام فيلا كبيرا بصت لها بزهول 


فيروز بزهول: يلهوي كل دي فيلا دنا كنت بشوفها في المسلسلات بس 


وفجأة بوابة الفيلا اتفتحت وظهرت منها عربية سودا ومشيت بسرعه جنونية كانت هتخبطها نزل الب كان راكب فيها وهو متعصب 


الشاب بقرف: مش تحاسبي ي بتاعة انتي 


فيروز باسف.. انا اسفة جدا معلش انا كنت بس ماشية مش واخدة بالي 


الشاب بزعيق.. طبعا مانتي هتاخدي بالك ازاي ماشية تتسرمحي عشان تلمي عليكي الناس وتخطفي الانظار 


فيروز بحدة.. لو سمحت متتكلمش معايا باسلوب زي ده بعد اذنك وانا اتاسفتلك عاوز اي تاني 


طاهر بغضب.. انتي يابت انتي متعرفيش انا مين انا ادفن'ك مكانك لو نطقتي بكلمة 


فيروز بصرامة.. لا ماهو ميبقاش الواحد ولا لاقي شغل ولا لاقي احترام من الاخرين حتي 


طاهر بصلها بحاجب مرفوع.. ياااه بتدوري علي شغل طب حيث كده بقا انا خداميني مشيوا تعالي عندي. خدامة والمرتب هيعجبك اوي. وكمان هتباتي في فيلا ياعني تبوسي ايدك وش وضهر 


فيروز بغضب.. انت اتجننت انا لا يمكن اشتغل هنا وخصوصا لو عندك ان بقا هاقالت كلامها ومشيت بص عليها بقرف ولبس نضارة الشمس بتاعتو وركب العربية وساقها لحد ما وصل للشركة 


دخل بكل هيبة وغرور 


تعريف 3:طاهر سليمان الجارحي وهو اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط الي اكبر الرجال الي في البلد يخافو ان يقفوا قدامه طاهر يمتلك ال 28 من عمره ويبدو عليه الوسامة ولكنه قاسي الملامح والشخصية ولم يرحم احد ان يقف امامه ذات عضلات قوية.. 


السكرتيرة بانشغال.. اهلا.ي فندم حضرتك فيه ورق شغل جديد وصل وفيه صفقة كبيرة فيها كسبان 2 مليون جنيه 


طاهر ببرود.. تمام ابعتهوملي علي مكتبي واطلبيلي يوسف علي مكتبي


نهي بطاعة.. حاضر ي فندم 


مشي طاهر علي مكتبه وبدأ يشتغل 


عند فيروز بعد ما لفت وملقتش شغل قعدت علي الرصيف بحزن شديد علي حالها وعيونها دمعت وعيطت 


كان فيه رجل كبير معدي شافها كده قرب منها وقال 


_مالك يابنتي بتعيطي لي كده 


فيروز بعياط.. حالي مش حلو ي حج مش حلو خالص 


الراجل.. كلنا مش لاقين يابنتي بس تصدقي انتي حظك حلو انا لسه قابض وهجيب لعيالي. ومراتي اكل ف هديكي الي فيه النصيب 


فيروز بضعف.. لا ي حج.شكرا روح لعيالك ربنا يوصلك بسلامة 


الراجل باصرار.. لا يابنتي مش هسيبك كده خدي وروحي بيتك 


فيروز وبعد اصرار للرجل ليها اخدت وقبل ما تروح جابت اكل وحاجات وكانت الفلوس فيها بركة 


اسماء كانت بتذاكر بصت لقت اختها جت ووشها باين عليه التعب


اسماء قامت ومسكت ايد اختها.. وشك تعبان كده لي ي فيروز لقيتي شغل صح 


فيروز بتعب وحزن بتحاول تداريه.. ايوة ي حبيبتي لقيت شغل 


اسماء بفرحة لاختها.. بجد شغل اي 


اسماء بصتلها بزعل.. هشتغل في بيت ي اسماء بس متقلقيش انتي اول ما تدخلي جامعة واكون حوشت قرشين هسيب الشغل انا ميرضنيش امشي واختي يتريقوا عليها 


اسماء بقمص.. بت انتي ازاي تقولي كده انتي اختي وكل حاجه ليا والشغل مش عيب ي فيروز الي عايش عيشتنا بيتمني لو ياكل رغيف حاف 


فيروز ابتسمت علي قناعة اختها وطلعت فلوس من البوق بتاعها واتدلها فلوس 


فيروز بحب.. خدي ي حبيبتي دي فلوس الدرس بتاعت بكرا وركزي ف دراستك كويس وكل الي هتحتاجيه هديهولك 


اسماء باست راس اختها.. ربنا ما يحرمني منك ي حبيبتي ونا هخلص الثانوية واشتغل 


فيروز بحنان.. ربنا معاكي ي حبيبتي يلا نتعشا وننام 


فيروز حضرت العشا وكانت سرحانه وبتفكر في حاجة 


اسماء.. كلي ي فيروز بتفكري ف اي 


فيروز فاقت.. ها لا ولا حاجة وكملت اكلها وراحو ينامو الاثنين  بتعب اليوم 


تاني يوم صحيت فيروز واسماء راحت درسها وراحت فيروز نفس المكان الي الشاب كان بيزعقلها فيه حاولت تدخل الامن منعها 


الحارس.. ممنوع تدخلي ي استاذة 


فيروز.. طب ممكن تقول ل الاستاذ الي هنا اني عايزة اقابلو 


الحارس.. ممنوع 


فيروز بعصبية.. هو كلو ممنوع ولا اي 


الحارس مسكها من. دراعها ولسه هيرميها برا وقفو صوت طاهر 


طاهر بأمر.. سيبها 


فيروز بصت للحارس بقرف ورجعت تبص ل طاهر 


طاهر ببرود.. نعم عاوزة اي 


فيروز.. انا موافقة اشتغل 


طاهر بخبث... ياااه عجبتك اوي كده 


فيروز بغضب.. انت قليل الادب و

يتبعع.. يلا باي صلوا علي النبي 

#بقلم_دنيا_محمد

#احببت_خادمة


يتبع الفصل التالى اضغط هنا (رواية أحببت خادمة)

روايات شيقة ❤️
روايات شيقة ❤️
تعليقات