رواية ليلة فى حضن الشيطان الفصل الثالث عشر 13 بقلم لوجى أحمد
رواية ليلة فى حضن الشيطان |
رواية ليلة فى حضن الشيطان الفصل الثالث عشر 13
#ليله في حضن الشيطان 13
جاد ماتت هي مين اللي ماتت يا دكتور وخرج زي المجنون من مكتبه الى المستشفى الدكتور كان رن عليه وقال له ان ليله ماتت
معتز فاضل في المكتب يحلف ويستحلف ان هو مش هيسكت وهينتقم من جاد على اللي بيحصل بس جاد ما كانش في دماغه
كل اللي في دماغه ان هو يروح المستشفى يشوف ايه اللي بيحصل هناك ووصل المستشفى لقى الدكتور جاد بعصبيه في ايه يا دكتور طمني الدكتور ليه لحالتها وحشه جدا جسمها ازرق خالص والله علامات غريبه على جسمها والصراحه مش عارفين نعمل ايه
جاد.. انا عايزه ادخل اشوفها الدكتور ليلى موصيه ان انت الوحيد اللي ما تدخلهاش هي مش عايزين تشوفها بشكلها ده
جاد.انا لازم ادخل
وفعلا جيت دخل ليله كانت ليله فاقت
جاد.. شد الكرسي وقعد قدامها وما اتكلمش كل اللي قالوا قال لها الف سلامه عليك
ليله.الله يسلمك وهي تشد الملايه على جسمها عشان مكسوفه وعشان ما ياخدش باله من العلامات اللي في جسمها
جاد . ما لهوش لازمه انك تداري جسمك يا ليله ولا انت هتداري ولا ايه انا حاسس ان انا قاعد قدام واحده ما اعرفش عنها حاجه خالص بعد كل اللي سمعته وبعد كل اللي عرفته ده
ليله...طلقني
جاد.. ياه هو الطلا بالسهوله دي هطلقك بس في حاله واحده افهم ايه اللي بيحصل في شويه افكار في دماغي انا عايزه افهم منك كل حاجه
ليله انا افهمك كل حاجه يا جاد واحكي لك كل الحكايه من اول وجديد بس ليا هي شرط
جاد.بعصبيه انتي كمان هتتشرطي يا روح امك
ليله..ايوه مش هقول اي حاجه غير لما اتحقق لي الشرط ده لو قتل'تني مش هتنطق
جاد..قولي
عايزك تعمل حفله على الضيق وتكون فيها اختك ومامتك وانت وانا وزياد ومعتز والسكرتيره بتاعتك
جاد..ليه ان شاء الله وبعدين انت تعرفي معتز منين
ليله نفذ اللي بقول لك عليا كده وانا هفهمك كل حاجه وبعد كده هيبقى لي ك الاختيار تختار برده
وانا اللي قلت الدكتور يقول لك ان انا مت عشان تيجي لاني كنت متاكده ان انت مش هتيجي
وانا عارفه ايه اللي بيدور في دماغك دلوقتي بتحسي تقت'لني وتتخلص مني بس لو عايز تق'تلني وكل الاسرار دي تق'تبنلي معايا اعملها انا قدامك اهو
جاد ..وهو يقرب عليها انتي حامل ازي وانا اصلا مش لمستك
ليله..كل دا هقوله واحط لك كل النقط على الحروف
جاد.. ماشي يا ليله هديك يوم كمان عمرك هيطول كمان يوم وبالمره افهم موضوع ابوك وامك اللي اصلا انت ما لكيش اب وام وكل ده طلع تمثيليه وعاملاه عليا كل حاجه فهمتها
بس ايه اللي كان مولع في البيت انت كنت مجنونه وكنت عايزه تعملي حكايه
ليله.. دي الحته الوحيده اللي ناقصها انا بشوف حد شبه يحيى اخوك لابس نفس لبسه وهو اللي كان عايز يقت'لني انت متاكد ان يحيي هو إلا مات
جاد.. بعصبيه وهو يكسر كل شيء في الاوضه انت هتتجنني ولا ايه ولا دي حكايه جديده من حكاويكي
ليله..صدقني انا كنت بصور بالتليفون والتليفون صور مين اللي عمل فيا كده وانا عايزاك تجمعهم كلك عشان كل واحد يبقى عارف حقيقه التاني
جاد.. الصدم من طريقه ليله وحس فعلا ان في حاجه غريبه بس قال ان هو مش هيخسر حاجه لان هو كده كده اتاكد ان هي اللي عملت كده في اخوه بس قبل ما يقت'لها او يخلص عليها محتاج يفهم كل الحكايه
خرج للدكتور وقال له هي قدامها قد ايه وتخرج الدكتور قال له ايام كثير بس جد قال له لا الليله بالليل هتخرج وهاجي اخدها الدكتور كان رفض طبعا بس جاد اقنعه
وراجع الفيلا بتاعته اتصل على معتز وقال له لو عايز الصفقه وعايز الشركه وعايز كل اموالي انا عامل حفله علي الضيق ولازم تحضرها هو بيغريه عشان يحضر معتز في الاول كان رافض بس بعد كده قال ما يجرب وايه يعني اللي هيحصل
وده يجهز للحفله اللي على الضيق وده علم لزياد ولمامته ولاخته ان محدش يتحرك خالص لان في حفله وفعلا معتز هو كمان جه معتز طبعا كان جوز ملك اخته بس طلقها لما اخوها مات وبسبب الخلافات اللي بينه وبين جاد
بس اول ما ملك شافته انصدمت فبدات الذاكره بتاعتها ترجع شويه
ملك. بعصبيه انت ايه اللي جابك هنا انت جاي هنا بتعمل ايه خليه يخرج بره يا جاد انا بكرهه
جاد اهدي يا ملك هديها يا ماما بس كان مبسوط ان اخته بدات تفتكر والذاكره بدات ترجع لها معتز انا بجد عايزه ارجع لملك كل اللي حصل ده كان سوء تفاهم ايجاد بدا يسكت فيه ويقول له حاضر هعمل لك كل اللي انت عايزه بس فيه مفاجاه
وبعت زياد يجيب ليله من المستشفى
وهو فاضل قاعد مع معتز عشان ما كانش عايز معتز يهرب ولا يفلت بجلده لان هو كان عامل حفله يفهم منها الحقيقه وفي نفس الوقت يخ'لص عليهم فيها
بس ملك ندهت على اخوها وقالت له كان في حاجه عايزه اقولها لك مهمه انا افتكرت البنت اللي كانت السبب في موت يحيى كانت بتجيلي المستشفى
جاد.. اهدي يا ملك كل حاجه ظهرت وانا كمان عرفتها
ملك..بجد طب سايبها ليه
جاد.. انا مش سايبها الموضوع موضوع ساعه واحده بس وكل حاجه هتخلص انا كده كده بعت زياد يجيبها من المستشفى
ملك.. زياد بيجيب مراتك من المستشفى طب ليله مالها ومال البنت
جاد.. ما هي ليله هي البنت
ملك.. لا اللي كانت بتجيلي مش ليله اللي كانت بتجيلي
🙂🙂🙂🙂🙂🙂
لوجي احمد
يتبع الفصل التالى اضغط هنا (رواية ليلة فى حضن الشيطان)