رواية صغيرة بين يدى الأدم الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شغف الإعصار
رواية صغيرة بين يدى الأدم |
رواية صغيرة بين يدى الأدم الفصل الثالث والعشرون 23
روايه:صغيره بين يدي الادم
Part:23
صقر:لا بقي ده كله دا زمانه هاجر اتصل يا زيد عليه
زيد:حاضر واتصل
ادم كان نائم وحياه بحضنه ويلمي علي شعرها
حياه:ادم تليفونك بيرن
ادم:سبيه برن
حياه:بطل هزار يا آدم ورد اكيد قلقانين
ادم ومسك الفون
ادم:الو يا زفت
زيد:تبقي كويس الحمد لله
ادم:متصل عايز اي
زيد:انت فين
ادم:مع مراتي في البت
زيد بصدمه:اتجوزت علي حياه يا آدم طب صخر ده هتعمل اي ذنبه اي يتشرد
ادم:هشششش هش اكتم متجوزتش عليها سمحتني ورجعنا البيت خلي معاك صخر انهارده واغلق الخط
زيد:ميتناش ردي ونظر لصقر وقال متقلقيش هو وحياه في البيت
ندي:طب كويس يلا بقي روحني يا زيزو
زيد:زيزو ربنا يستر وبعدين لروحك اي اقل حاجه هتكلعي بكره
ندي:لا مقدرش اقعد كتير هنا انا مبحبش المستشفيات انا عاوزه اروح
زيد:امري لله بلا يا آخره صبري
زيد:صخر هتيجي معانا انهارده
صخر:هو انا اعرفكم علشان اروح معاكم
زيد:غلاسه ابوه استغفر الله العظيم
صقر:تعالي يا صخر وانا هفهمك
صخر:ماشي وذهب مع صقر الي خارج المستشفي وجلسوا بكافتريا
صقر:انت ما شاء الله عليك زكي
صخر:وبعدين ادخل في الموضوع
صقر ويأخذ نفس كي لا يقتله:بص مش بابا ماما قالت انو مسافر
صخر:ايوه
صقر:ابوك يبقي ادم
صخر:ازاي
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
صقر:كان هو وماما حصل بينهم مشاكل وبعدها شويه علشان المشاكل تخلص ولما خلصت رجعوا لبعض
صخر:يعني دلوقتي بقي عندي اب
صقر:ايوه
صخر:وبابا هيمشي تاني
صقر:لا مش هيمشي
صخر:طيب انا عايز اروح عند بابا وماما
صقر:هتنام انهارده مع اونكل زيد وطنط ندي
صخر:وغزل
صقر:ااااه يا بتاع غزل ايوه ياخويا غزل طب سؤال انت مزعلتش من بابا وماما
صخر:زعلت علشان مقلوش ليا الحقيقه بس اكيد الحقيقه كانت سر ومينفعش نقول السر لحد علشان كده مش هزعل
وبعدين ملكش دعوه بغزل ولا تنطق اسمها هتكون مراتي تمام
صقر:ولااا ولا جنان ابوك ده مش عليا يلا نروح ليهم بدل ما اقتلك وانت واخد برود ابوك كده
صخر:قد كلامك
صقر:دا انت متعرفش يعني اي تربيه
صخر:انا مش هرد عليك
ذهبوا الي المستشفي وذهب صخر مع زيد وندي الي بيتهم وذهبت زهره وصخر الي بيتهم
صقر:زهور
زهره:نعم
صقر:مش ناويه تجبيلي طفل زي ادم و حياه وزيد و ندي
زهره:أن شاء الله ويلا ننام علشان هموت وانام
صقر:وهيجي منين الطفل وانت كده يلا ياختي ننام وحملها ووضعها بحضنه وقبل رأسها وناموا
زيد:وااااد يا ابن ادم احترم نفسك
صخر ببرود:قولت هنام مع غزل يعني هنام معها
زيد:وانا قولت لأ
صخر:حاضر
زيد بشك :انت بتقول حاضر
صخر ببراءته:ايوه لازم اقولك حاضر علشان انت اكبر مني ولازم اسمع كلامك
زيد:والله انت جواك طيب وانا عارف ربنا يهديك يابني انا طول عمري بقول خلفه ادم هتبقي نازله بتصليح يلا ادخل نام
صخر ببراءته:حاضر عايز حاجه مني
زيد:لا يا حبيبي تسلم ودخل زيد ونام جنب ندي وغزل كانت بجانبهم علي سرير اطفال وبعد وقت انسحب صخر الي غرفه زيد واطمن انو زيد نايم
وذهب وحمل الطفله
ندي:بي متخلهاش تعيط
صخر بخضه:ها
ندي بإبتسامه:خالي بالك منها ومتخلهاش تعيط
صخر وهو يبتسم لغزل:متقلقيش في عيوني وذهب الي الكنبه لكي ينام بجانبها
ندي:كده ممكن يحصل ليها حاجه تعالي جنبنا علي السرير واكون واخده بالي منها
صخر ماشي ووضع الطفله علي السرير وغطها جيدا ثم نام بجنبها وباس رأسها وقرأ لها بعض الآيات القرآنية
وفي الصباح....
استيقظ ادم
ادم:حياتي اصحي يلا
حياه :اممم ادم ابعد عني خليني انام
ادم:بقولك اي مفيش نوم اصحي يلا خلينا نروح نجيب ابنك ده لزيد يعمله شوفان علي الفطار
حياه:صخر دا صخر نسمه
ادم:جدا مش عارف جايب قله الادب دي منين
حياه:مش عارف
ادم:قومي ياختي قومي قامت حياه وصلوا سويا وتناولوا الفطار وذهبوا لبيت زيد
عند صقر و زهره زهره من يومين شكت انو تكون حامل ذهبت واحضرت كاشف للحمل وقررت تفاجئ صقر دخلت الحمام وقلبها ينبض بخوف وتوتر وبعد قليل نجدها تقفز علي السرير بفرحه
صقر:مالك يا مجنونه اهدي
زهره بفرحه:غمض عينيك
صقر: غمضت ياستي اهو
زهره:فتح وكانت تضع أمام عينيه كاشف الحمل
صقر بفرحه:بجد
زهره تهز رأسها بسرعه بأه
صقر حمالها ولف بيها وبعد قليل
صقر:انا مش عايزك تعملي حاجه انا اللي هعمل
زهره:طيب اهدي بس
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
صقر:يلا اكيد ادم وحياه عند زيد تعالي نروح عندهم ونقلهم الخبر
زهره:ماشي يلا
وذهبوا
عند زيد استيقظ ووجد صخر يمسك بيد غزل
زيد:ابنننن ادم
صخر وهو يقوم ويفرح عينيه:صباح الخير يا حمايا يا عسل
زيد وهو يقرب منه ويحملها من هدومه من الخلف:ولااا انا مش حماك انا مستحيل اجوزك بنتي فاهم
صخر:اهدي بس يا حمايا ليجيلك شوجر
زيد:هيموتني ابن ادم وحمله وعلقه علي شيء عالي
زيد:انا هسيبك كده بقي لغيت لما تتعلم الادب
صخر:انا مش رادي اكلمك علشان انت برده ابو مراتي
زيد كان ليه هيرد عليه لكن سمع صوت خبط علي الباب ذهب ليفتح وكان ادم وحياه
ادم:ابني عملت في اي يا مجرم وذهب لينزله
زيد:ابنك متخفش عليه خاف عليه ابنك هيموتني بجلطه
ادم:غيران من ابني ليه ها انا مش رادي بي اكلمك علشان برده مهما يكون هتكون حماه ابني
زيد:انا قولتلكم انا مش حماه حد فاهمين انا اصلا مش هجوزها هو مفيش غير بنتي
ادم:هو انت تطول واحد في حلاوه وشيتكه ابني كفايه عينيه دا انتم خسرانين
سمعوا صوت خبط علي الباب وحياه ذهبت لتفتح وكان صقر وزهره دخلوا وذهبوا في غرفه ندي وجلسوا هناك وأخبارهم صقر بالخبر وفرح الجميع له
وعدي تسع شهور بين مشاجره صخر وزيد وجاء اليوم التي سوف تولد فيه زهره وكانوا في المستشفي ودخلت زهره الي العمليات والجميع كان متوتر لان الدكتور أخبرهم أن زهره ضعيفه والحملل ممكن ميكملش أو الجنين يحي والام تموت وخرجت الممرضه وتحمل ذلك الطفل
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
صقر:زهره كويسه
الممرضه:اه الحمدلله وحمل صقر ابنه ودخلوا الي زهره
زهره:هتسميه اي
صقر وهو ينظر إلي الطفل:سند
زغرطت حياه
وبارك لهم الجميع
وعدي سنه وحملت ندي وجائت بتوأم (أرين وأصلان)
وايضا حياه(بحر و نجمه)
دلوقتي اولاد ادم (صخر وبحر ونجمه)
زيد(غزل وأرين وأصلان)
صقر(سند)
#بقلم_شغف_الاعصار
#روايه_صغيره_بين_يدي_الادم
ادم:شكلي كبرت يا فنزاتششششي وشعري ابيض 🥲🥹
يتبع الفصل التالى اضغط هنا (رواية صغيرة بين يدى الأدم)