رواية عشق الفهد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم شيماء ناصر
رواية عشق الفهد |
رواية عشق الفهد الفصل التاسع والعشرون 29
#عشق_الفهد
29💜✨
منة بقلق: انا هروح اشوفها.....
راحت تدور عليها ولقتها في جناح فهد...
=انتي كويسه
عشق قعده علي السرير: تعبانه يامنة مش عارفه مالي انا......... وراحت ترجع تاني
منة: انا هكلم البيه وهقوله
في اكبر فروع لشركة المرصفاوي 💜✨
بيخبط بارتباك.....
مروان: ادخل
-احم سيف بيه بره يافندم و.... دخل سيف بعصبيه مكتب مروان
مروان: خلاص روح انت علي شغلك
-تمام عن اذنكو
مروان:منور ياسيف اتفضل اقعد
سيف خبط علي المكتب واكمل بعصبيه: انا مش جاي اقعد انا جاي افهم اي الي ابنك هببه ده؟؟؟!!!!!!
مروان بعدم فهم:فهد... عمل اي؟
سيف بغضب وزعيق: ابنك خلاني علي الحديده وخد كل حاجه ملكي البيت والشركات والاسهم بقوا ليه
مروان: ممكن تهدا عشان افهم الي حصل
سيف: اهداي اي وزفت اي انت كمان بقولك خد كل حاجه البنك حجز علي الفلوس وكل حاجه وقفت عشان مبقتش باسمي
مروان قام وقف: وفهد هيعمل كده لي اي الي هيخليه يقلب عليك ده انت ابو مراته وفي مقام عمه
سيف بزعيق:ابنك طلق حور امبارح عشان بنتي طلعت كدابه ومكنتش حامل طب انا كمان اتضحك عليا كنت مفكرها حامل هو طلقها خلاص خلصنا لكن ياخد كل املاكي ده الي مش هقبله ابدا وهطربق الدنيا على دماغك انت وهو
مروان بيحاول يهدي فيه: انا هتصرف وهعرف منه اهدا وهرجعلك كل حاجه
في الفرع التاني من الشركة
سارة: لحظه يامدام مش هينفع تدخلي استني.....
دخلت غصب عنها لمكتب فهد....
حور: انت اتجننت ولا جرا لي عقلك اي
فهد شاور لي ساره تخرج.....واكمل ببرود
=مالك متعصبه لي
حور: ابو برودك ده يااخي مش كفايه طلقتني لا وكمان خدت كل حاجه ازاااي وازي تقدر تحجز علي فلوسي والبنك يوقف تعامل معايا
فهد قعد وحط راجل علي رجل: قصدك فلوسي
حور بهستريه: الفلوس دي ترجعها وبعدين القصر والشركات عرفت تاخدهم ازاي انت نسيت نفسك ولا اي عشان تعمل كده في ابويا ولا حبيبت القلب حرضتك عليا
فهد قام وقف واكمل بغضب: اعرفي مين الغلطان الاول وبعدين تعالي اتكلمي وبعدين انتي ليكي عين تيجي لحد هنا
حور: اجي وغصب عنك انت جوزي وحكاية الطلاق دي كانت ساعت شيطان انا عارفه انك متقدرش تستغني عني
فهد: كنت... كنت جوزك انا طلقتك خلاص.... وفتح درج المكتب ورمي ورقة الطلاق في وشها......
ورقة طلاقك اهي في ستين داهيه ومشوفشي وشك تاني وبخصوص ازاي كل حاجه بقت ملكي عشان انا مش حد عادي انا فهد المرصفاوي انفيكي من الدنيا ومحدش يعرفلك طريق استغليتي نقطة ضعفي المفروض تشكريني عشان فضلتي عايشه لحد دلوقتي
حور بسخريه: ها اشكرك فهد عادي غلط وده غلطه صغير يعني متكبرش الموضوع انا كده كده مكنتش هعرف احمل
فهد: خلصتي اطلعي بره
حور قربت منه ووقفت قدامه: هي غيرتك قوي كده قلبت عليا علشان غلطه ما انت كنت بتعديلي اغلاطي اشمعنا دي
فهد لوي درعها وراء ضهرها: كنت بعدي بمزاجي........ وبص ليها وعيونه كلها غضب.... بس المرة دي انتي استغليتي مشاعري..... وطلب الامن يطلعوها لبره
حور: سبوني.... بقولك سبني انت وهو....
وطلعوها بره الشركه.....
بق انا تعمل فيا كده هاخد حقي منك وهتشوف هتيجي تترجاني....
سارة بلهفة راحت تدور علي يوسف
ساره بعياط: ي يوسف
يوسف بعد فهم: مالك بتعيطي لي
سارة بتوتر: بابا.... بابا في المستشفى
يوسف: انتي بتقولي اي
سارة بانهيار: جيرانا كلموني وقالو انه كان غايب عن البيت ولقوه مرمي في الشارع وخدوه علي المستشفى... هو هو في المستشفى انا مليش غيره مليش غيره.....م مين مين الي يعمل كده فيه احنا ملناش اعداء
يوسف شدها في حضنه وبق محوطها...
حاسس فعلا بالزعل عليها بق بيطبطب عليها بحنية
=اهدي وامسحي دموعك هو اكيد كويس يلا تعالي هنرحله
سارة بعياط اكتر: لا انا مش هقدر اشوفه خايفه.... خايفه يايوسف مش هقدر اشوفه بالحاله دي
يوسف مسح دموعها: اهدي ياحبيبتي هو اكيد كويس ومفيش حاجه....
بعد شويه في المستشفى 💜✨
دخلت سارة وهي مش قادره تقف مسك اديها وكانه بيقولها متخفيش انا معاك وراحو مكتب الاستقبال
يوسف: في مريض باسم سيد محمد المحلاوي في اي اوضه
=اول اوضه في الدور الي فوق
خدها وراحو علي الاوضه وكان في كام حد من جيران سيد وفي عساكر
سارة شدت علي دراع يوسف من الخوف...
يوسف او ما شاف الدكتور خارج من الاوضه: دكتور هو كويس هينفع نشوفه
=اه بافندم بس دي حاله قت*ل عشان كده حضرتك مش مسموح تدخل ليه علشان في ظابط جوه معاه بيحقق
سارة بصت لي يوسف: نورهان مش موجوده هنا هي السبب انا متاكده
دقايق وخرج الظابط.....
ساره:هو اتكلم حضرتك قدرت توصل للي عمل كده
الظابط: وانتي تقربي اي ليه
سارة: انا بنته
الظابط: معرفتش اطلع منه بحاجه كلامه كله متلغبط وميتفهمش انا هفتح محضر وهنحقق في الموضوع وياريت تيجو علي القسم للتحقيق حضرتك شاكه في حد معين
سارة: نورهان دي مرات ابويا وانا واثقه انها السبب
الظابط: في عداوه بينك وبنها يعني ولا اي
سارة: اه وانا بتهمها
الظابط: تمام هنستدعيها للتحقيق
واحد من الجيران: ياحضرت الظابط في كمان في المكان الي لقناه مرمي فيه كمرات مراقبه ممكن تكون لقطة المكان
الظابط: تمام الف سلامه عليه وان شاءلله هنحقق في الموضوع وهنمسك الي عمل كده.....
سارة دخلت لي سيد.... والدموع مغرقه وشها وبوقها مش قادر ينطق بي كلمه راحت قعدت جنبه ومسكت ايده...
راسه مربوطه ومحليل متعلقه ليه ودراعه كمان مربوط.... س ساراة ساررةة
سارة بلهفه: ايوا يابابا انا معاك اهو
سيد بصعوبة:ساارةة ننو.. رراهان...
سارة بعدم فهم: براحه ياحبيبي متتعبش نفسك
سيد بحروف متقطعه:ن وو نورهان
سارة مسحت دموعها: عارفه انا قولت للظابط وهو هيجبها
=انتي مجنونة مش قولتلك ملكيش دعوه بيا الفتره دي جيالي برجلك هنا
نورهان بزعيق: لااا فوق لنفسك انا مش هقع لوحدي الناس لقوه مرمي في الشارع وخدوه المستشفى زمانه حكي كل حاجه
=وانتي اي عرفك انه عايش اصلا
نورهان:حد من الي بيشتغل في المستشفى قالي الي حصل وقالي ان الظابط عنده جوه انت مخلصتش عليه لي متاكدتش لي انه ما*ت
=انتي شوفتي منظر الد*م كان عامل ازاي الي يشوفه يقول انه اتصفاء وطبعا انتي هربتي والبوليس اكيد جاي وراكي
نورهان:معرفش بق انا لما شوفت كده خوفت وخدت بعضي وجتلك اعمل حاجه
=وهو انا هعرف اعمل حاجه يامصيبه انتي لو كنتي ادتيله برشام المنوم كويس مكنش فاق ولا حصل الي حصل
فهد جه بلهفه علي القصر...
مروان: اي الي عملته ده
فهد وقف ولف ليه: عملت اي يابابا
مروان: روح دلوقتي شوف عشق الدكتوره عندها فوق وهنكمل كلامنا بعدين.... طلع بسرعه علي جناحه وشاف الدكتوره خرجه
فهد بيمسح علي شعره: هي كويسه حصلها اي انا عارف انها مش بتاكل كويسه
الدكتوره: وعلشان كده الفتره دي هي هتحتاج تاكل وهتحتاج منك اهتمام زياده عشان حضرتك هتكون اب
فهد وشه اتغير من قلق لي سعاده:اب ااانا...
يتبع......
يتبع الفصل التالى اضغط هنا (رواية عشق الفهد)